Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LAJCIK29 » 12 maja 2016, 21:22

Nooo Jeśli wszystkie usterki Śpiącej królewny będę naprawiał z Waszą pomocą w takim tempie to będzie <serduszka>. Lubię takie naprawy :D
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez em_dzej » 12 maja 2016, 21:35

AloHa

LAJCIK29 napisał(a):Tylko tak sie zastanawiam po co ktoś wyciągnął ten bezpiecznik


Ten bezpiecznik jest tak na uboczu że ktos może pomyśleć że podobnie jak w innym rzędzie jest to bezpiecznik zapasowy <spoko>

Fajnie że funguje
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez yabioles » 19 maja 2016, 11:44

kaczyosiniec napisał(a):brzę

Witam
U mnie brzęczenie wygląda jak na załączonym filmie.
Gość od klimy zaproponował mi demontaż i sprawdzenie sprężarki klimatyzacji.
Opisze jakie były efekty tego zabiegu.
yabioles
 

Postprzez dodek233 » 19 maja 2016, 20:30

Na 99 % obstawiam sprzęgiełko do wymiany, ale może ktoś mądrzejszy się wypowie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 16:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez stryjq » 28 maja 2016, 22:02

Hej. Mam problem. A mianowicie czy wie ktoś może jaki jest i ewentualnie gdzie w Warszawie mogę kupić oring do przewodu klimatyzacji. Ucieka mi czynnik tak jak na załączonym zdjęciu.

A jeśli chodzi o sprzęgiełko klimatyzacji to po prostu dokręca się tą jedną śrubkę, która znajduje się na środku rolki?
Załączniki
klima1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 08:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez m@riusz39 » 28 maja 2016, 22:20

stryjq napisał(a):A jeśli chodzi o sprzęgiełko klimatyzacji to po prostu dokręca się tą jedną śrubkę, która znajduje się na środku rolki?

U mnie się odkręciła – wystarczyło dokręcić, ale ono się luźno kręci musisz czym zblokować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez stryjq » 28 maja 2016, 22:23

Ok. Dzięki wielkie <jupi> Jeśli jeszcze ktoś wypowiedziałby się w temacie oringu byłbym wdzięczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 08:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez mariusz5891 » 29 maja 2016, 23:31

Zdarza Wam się korzystać z ofert grouponowych? Jakie opinie o nich macie? Znalazłem dzisiaj ofertę z warsztatu niedaleko mnie i się zastanawiam czy nie skorzystać...
https://www.groupon.pl/deals/zamiennik
Avatar użytkownika
 
Od: 25 maja 2015, 09:22
Posty: 55 (7/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06

Postprzez Krzysiek1980 » 5 cze 2016, 13:48

Mariusz to żadna rewelacja z tym "serwisem". Takich "serwisów" jest mnóstwo co Ci podepną maszynę od klimy i wezmą kasę. Praktycznie wszedzie nabicie klimy ze sprawdzeniem szczelności i ozonowaniem to koszt ok. 120zł, więc teoretycznie oszczędzasz raptem max. 30zł. Do tego to żaden serwis tylko zwykły warsztat gdzie możesz dobić klimę, a jak coś się okaże że masz nieszczelność to i tak musisz udać się do profesjonalistów. Akurat z klima to miałem przeboje, więc wiem co pisze. Wszyscy się deklarują że prowadza serwisy, a nawet pospawać rurki aluminiowej nie potrafia, juz nie mówiąc o kupnie osprzętu czy regeneracji sprężarki. Jak chcesz dam Ci na PW adres dobrego serisu w Łodzi, co od wielu lat robią układy klimatyzacji. No, chyba że masz tylko klimę do dobicia po kilku latach to możesz skorzystać z oferty.

P.s. Zobacz opis tego warsztatu. Mechanika, elektryka, klimatyzacje, opony, sklep z olejami i częsciami. Dobrze że jeszcze nie gotują i na rurce nie tanczą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez NightStalker » 5 cze 2016, 21:17

Krzysiek1980 napisał(a):nawet pospawać rurki aluminiowej nie potrafia

To w gruncie rzeczy nie jest prostą sprawą.
Raz, że trzeba mieć odpowiedni do tego sprzęt;
a dwa, że o spawaniu aluminium trzeba mieć dosyć duże pojęcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Krzysiek1980 » 5 cze 2016, 21:25

Dokładnie tak. Tylko jak się pytasz w byle warsztacie co niby specjalizują się w układach klimatyzacji, to wszyscy twierdzą że bez problemu takie rzeczy robią, a jak przychodzi do pospawania to ręce rozkładaja i "panie, to się nie da". Mnie zamiast zaspawac dziurę rozdzielili mi rurkę na dwie części, twierdząc że to jakaś kosmiczna technologia i dziwny materiał że nie da rady zespawać. W profesjonalnym warsztacie tylko się zaśmiali i spytali do jakich paproków oddawałem auto, po czym zespawali mi te dwie częsci tak że nic nie uchodzi i mam klime ok. Wolę dołożyć te 100-200 zł i miec pewność że ktoś mi to profesjonalnie zrobi bez nerwów i straty czasu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez wanot » 22 cze 2016, 10:27

Witam, Mam dziwne objawy w swojej M6 04r. 136km D.
Klima działa w zasadzie jak sobie chce i kiedy chce... Mianowicie po włączeniu klimy przez dłuższy czas może się nic się nie dziać (niezależnie czy obieg zamknięty czy otwarty), po pewnym czasie potrafi zacząć dmuchać lodowatym powietrzem aż miło :) tylko nie wiadomo kiedy przestanie dmuchać raz działa 5 min raz 40min.
Kombinowałem już różne opcje przełączania (AC/ AC+ECO) obieg wewnętrzny, zewnętrzny... Klime nabijałem 2mc temu. Gdyby nie fakt, że co jakiś czas działa i to bardzo dobrze kombinował bym z czynnikiem, nie zauważyłem nieszczelności.. Czy macie jakieś pomysły co może być?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2015, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.

Postprzez NightStalker » 22 cze 2016, 10:38

Termostat, sterownik...
To tylko propozycje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Mandey » 23 cze 2016, 01:31

Może czujnik temperatury wewnętrznej?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Geniek » 23 cze 2016, 10:16

Albo przekaźnik od klimy daje ciała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez wanot » 23 cze 2016, 14:04

A macie pomysł jak to sprawdzić nie wymieniając połowy układu klimy? Rozmawiałem z mechanikiem to dożucił jeszcze osuszacz lub złe nabija klime. Według niego to w układzie może być woda :|
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 23:10 przez wanot, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 paź 2015, 22:03
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Hatchback (GG) 2.0 DI,
moc: 136 KM/100 kW
2004r.

Postprzez wittwo » 23 cze 2016, 16:26

Byłem dziś w serwisie klimatyzacji i powiedziano mi, że mam nieszczelność w układzie i musiałbym pospawać dolną i górną rurkę klimatyzacji. Ja jednak wolałbym wymienić je na nowe tylko nie wiem dokładnie co oznacza dolna i górna rurka przy zamówieniu. Przeglądałem forum na temat klimatyzacji w M6 i widziałem, że wielu uzytkowników miało problem ze skorodowaną rurką pod puszką powietrza. Domyślam się, że dolna rurka to jest ta typowa przypadłość w mazdach co rdzewieje, prawda?
Załączam na zdjęciu tę uszkodzoną rurkę oraz schemat z numerem części.
Obrazek
Jak na moje oko to ta rurka ma numer 61-463 i chyba to ją właśnie nazwali górną
Obrazek
Natomiast "dolna" czyli ta pod puszką powietrza ma numer 61-464. Proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę i czy wymiana tych rurek mogłaby pomóc z nieszczelnością układu, czy te rurki to faktycznie te znane jako typowe usterki klimatyzacji w M6?
PS: Wie ktoś może, czy te rurki są lepiej zabezpieczone jak te co były montowane w 2006r a może tak samo bedą rdzewieć?
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 22:21 przez wittwo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2016, 17:28
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 147KM 2006r

Postprzez Krzysiek1980 » 23 cze 2016, 20:02

Ja mam auto po lifcie i też mi skorodowała rurka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez fux » 23 cze 2016, 21:09

wittwo napisał(a):

tę, jeżeli już.
Serwis sprawdzał Tobie nieszczelność przyrządem, czy tylko tak sobie powiedział?
Musisz połączenia posprawdzać, czy na nich nie ma przecieków/nieszczelności. Wtedy diagnoza może być prawidłowa.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez wittwo » 23 cze 2016, 22:20

Przepraszam za błąd, już poprawiam <płacze>
W serwisie podłączył urządzonko do klimy i wpuścił ciśnienie, potem psiknął wodą i widać było na tej rurce ze zdjęcia uciekające bąbelki mniej więcej z miejsca gdzie jest uszkodzona ta plastikowa osłonka na rurce.
A o drugiej rurce powiedział, że do wymiany pewnie też będzie się nadawać niedługo, jeśli nie już bo właśnie w mazdach 6 tamta pod filtrem powietrza lubi korodowac. A z tego co czytałem to faktycznie tak jest.
Jednak spróbuję też sprawdzić sam tą dolną rurkę, wcześniej muszę tylko poradzić sobie z demontażem filtra i samej rurki. Zawsze jakaś oszczędność by była jakby mnie nie skroili za demontaż.
Mimo wszystko numery rurek przydadzą mi się a najważniejsza ta ze zdjęcia bo jest dziurawa ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 maja 2016, 17:28
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 147KM 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6