Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez brodaM6 » 24 lip 2014, 19:49

O :| myślałem o czym innym napisałem co innego .
RaHo napisał(a):Znajomy mechanik tez mówi że to skraplacz i woda będzie lecieć .

Jak widział to mechanik i tak powiedział to go zmień .

3 Skraplacz, chłodnica

Podczas pracy skraplacz nagrzewa się, a ciepło to odbierane jest przez opływające go powietrze podczas ruchu pojazdu, czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.

4 Parownik klimatyzacji

W parowniku zamontowanym wewnątrz pojazdu następuje rozprężenie czynnika powodujące obniżenie temperatury. Powietrze przepychane wentylatorem przez parownik schłodzone trafia do wnętrza pojazdu.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 24 lip 2014, 20:55

dzięki broda, mój mechanik też wstępnie próbował diagnozować że może to być łożysko.
Orientuje się ktoś co to za łożysko i gdzie dostać w przystępnej cenie?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez davidoff55 » 26 lip 2014, 21:33

Witam Forumowicze, potrzebuje Waszej pomocy.

Szukałem różnych tematów związanych z klimatyzacją jednak nie mogłem znaleźć podobnego przypadku dlatego postanowiłem założyć nowy wątek – jeżeli podobne tematy już istnieją to proszę o wskazanie gdzie mogę znaleźć rozwiązanie.

Mianowicie – swoją przygodę z Mazdą rozpocząłem dokładnie rok temu – ze względu na powiększającą się rodzinę wybór padł na Mazdę 6 – kasy wystarczyło na egzemplarz z 2004 ale na chwile obecną jestem bardzo zadowolony.

Jednak do rzeczy...Od pierwszych dni użytkowania Mazdy miałem dość dziwną sytuację z klimatyzacją – aby się załączyła – auto musiało pochodzić kilka minut. W przypadku wyjazdu na wakacje – za każdym razem gdy planowaliśmy jakiś wyjazd musiałem wcześniej odpalić auto aby za jakiś czas klimatyzacja się załączyła (czas około 10 minut) – jak już się włączyła i zaczynała chłodzić to nie było najmniejszego problemu – klima dobrze chłodziła jednak po dłuższej przerwie (wyłączony silnik) sytuacja działa się od początku (aby klima się załączyła silnik musiał chwilę pochodzić czasami nawet 10 min.) – czasami zdarzało się, że gdy przerwa była krótka to załączała się szybciej – tak minęło Lato, zima i nadszedł nowy sezon użytkowania klimatyzacji – sytuacja wyglądała cały czas tak samo jednak ze względu na fakt, że gdy już klima się załączyła powietrze śmierdziało i było nieświeże zdecydowałem się na wizytę w serwisie klimatyzacji (miejsce sprawdzone dlatego mam nadzieje, że nie zostałem zrobiony w "trąbe" – miejsce polecane). Auto zostawiłem na ponad jeden dzień – czynnik został uzupełniony, sprawdzona szczelność a cały obieg odgrzybiony (podwójnie), wymieniony również filtr kabinowy.

Jednak objawy nie ustały – klima nie załączała się od razu tylko po pewnym czasie. W momencie gdy już się załączyła było super – bardzo świeże powietrze, wszystko super. Ale po postoju znowu musiałem odczekać jakiś czas aby klima ponownie się załączyła.

Ostatnio wyjechaliśmy z rodziną na wakacje – objawy cały czas takie same jednak w drodze powrotnej klimatyzacja zaczęła wariować – na chwilę się załączała za chwilę się wyłączała aż w końcu w połowie drogi przestała chodzić całkowicie i tak jest do dnia dzisiejszego (mimo pokonywanych wielu kilometrów – klimatyzacja się nie załącza).

Pojechałem na podłączenie "Madzi" do komputera – wykazała jeden błąd stały, którego za bardzo nie potrafię rozszyfrować ponieważ komputer sąsiada pokazuje tylko kod błędu – natomiast nie pokazuje czego dotyczy.

Kod jest następujący B2454 [0, 0, a4, 54] – znalazłem w Internecie tylko takie oznaczenie "Blower fan circuit open", przekładając to na język polski i tak nie jestem w stanie zrozumieć czy ten błąd dotyczy klimatyzacji czy czegoś zupełnie innego – jedno jest pewne błąd jest stały i nie można usunąć.

Nie pojechałem jeszcze do serwisu ponieważ boję się, że podłączą do komputera odczytają mi to samo, skasują sporo kasy a jak klima nie będzie chodziła i chłodziła to nie będzie.

Gdy auto jest odpalone i włączam guziki od klimatyzacji słyszę jak coś się załącza – podejrzewam, że są to wentylatory. Nie jestem w stanie ustalić czy sprężarka się załącza czy nie ponieważ jestem totalnym laikiem motoryzacyjnym.

Trochę się rozpisałem ale chciałem dokładnie opisać jakie są objawy.

Będę bardzo wdzięczny za wszystkie wskazówki – może uda się jeszcze tego lata nacieszyć klimatyzacją – dlatego zwracam się prośbą o pomoc.

Pozdrawiam, Dawid
davidoff55
 

Postprzez zagiell » 27 lip 2014, 10:48

Błąd jakby go przetłumaczyć na polski oznacza, że obwód dmuchawy wentylatora jest otwarty. Być może na którejś z wtyczek wentylatora (wynika z opisu Twojego problemu) od klimy nie ma styku i dopiero pod wpływem drgań pracującego silnika gdzieś ten styk łapało. Ewentualnie gdzieś może być przetarty przewód od wentylatora.
Odnośnie nie załączania się klimy – jak to rozpoznawałeś? Nie pojawiał się na wyświetlaczu napis informujący o pracującej klimie, nie było słychać wentylatora pod maską po włączeniu klimy czy po prostu nie leciało chłodne powietrze z nadmuchów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez davidoff55 » 27 lip 2014, 20:23

Klima nie chłodzi....na wyświetlaczu jest napis od klimatyzacji, otwierając drzwi słyszę, że coś od klimy pracuje – podejrzewam, że to właśnie wentylatory ale nie leci zimne powietrze...
davidoff55
 

Postprzez leszekn » 28 lip 2014, 15:54

davidoff55 napisał(a):słyszę, że coś od klimy pracuje

Chłopie, musisz zrobić samodzielnie kilka podstawowych rzeczy przy samochodzie, żeby ktoś mógł Ci lepiej pomóc.
Poproś kogoś, żeby raz włączał lub wyłączał klimę a ty weź podnieś maskę i obserwuj czy włączają się wentylatory to raz a dwa sprężarka klimy.
Nawet jak jesteś laik, to się połapiesz co i jak. Sprężarka jest ok.30cm poniżej alternatora. Jej działanie zaobserwujesz gdy będzie się kręcił środek koła napędzanego przez pasek wielorowkowy. Jak środek będzie stał nieruchomo to spężarka nie pracuje. Jeżeli wentylator nie bedzie działał to nie ma szans, żeby się zrobiło chłodno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez davidoff55 » 30 lip 2014, 12:46

klimatyzacja naprawiona – różne wersje od mechaników, elektryków oraz przerażające wizje pod kątem kosztów (propozycja wymiany sterownika klimatyzacji, czujnik temperatury, wymiana sprężarki) co się okazało, że należało wymienić przekaźnik – koszt 50 zł....

Polecam miejsce – Auto Klima Bydgoszcz ul. Toruńska 300 www.autoklima.bydgoszcz.pl – napełniałem tam klimatyzację (zrobili to mega profesjonalnie – prawdziwe odgrzybianie klimatyzacji a nie tylko spryskanie spray-em)

Dzisiaj pojechałem bezpośrednio do Szefa firmy (nie było Gościa przez jakiś czas ze względu na urlop) – zdiagnozował sprawę w 5 minut – dodatkowo aby koszty nie były zbyt wysokie założył przekaźnik od Forda, który również pasuje a jest dużo tańszy.

Miejsce polecam i dziękuje za wskazówki oraz rady...pozdr Dawid
davidoff55
 

Postprzez GRimKO PL » 7 sie 2014, 21:32

[quote="GRimKO PL"]Witam ma Problem pierwszy raz napełniłem dziś klimatyzacje i w tej rurce pojawił mi się ten czynnik klimy fluorescencyjny! to tak ma być czy co bo jestem zielony... Nie powinno być tam jakiejś zatyczki?? proszę o szybką odpowiedź Obrazek[/quote
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2013, 00:17
Posty: 34
Skąd: Mikołów
Auto: Model: Mazda 6
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.3 16V /166KM

Postprzez Siw-y » 7 sie 2014, 21:37

Jak to jest ściana grodziowa to tam powinna być rurka odpływowa z parownika, i tam ma się pojawiać tylko woda, bez niej będzie się lało do kabiny.
Jak się pojawia tam czynnik to oznacza, że ów parownik bądź zawór rozprężny jest nieszczelny.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez GRimKO PL » 7 sie 2014, 22:22

Tak to jest ściana grodziowa, dziś testowali mi szczelność klimy i powiedzieli ze ok... to teraz już nie wiem :/ jeszcze zauważyłem że delikatnie czuć zapach tego czynnika w kabinie auta...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2013, 00:17
Posty: 34
Skąd: Mikołów
Auto: Model: Mazda 6
Rok produkcji: 2006
Silnik: 2.3 16V /166KM

Postprzez Janusz626 » 11 sie 2014, 06:45

Ewidentnie z tego miejsca powinna kapać woda w czystej postaci.
U Ciebie widać ze sam czynnik/olej z ukl klimatyzacji wycieka, ewidentnie zielony kolor o tym świadczy.
Za jakiś czas klima przestanie Tobie działać, a naprawa usterki będzie pracochłonna :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Skrecikkk » 13 wrz 2014, 13:33

Witam wszystkich mam pewien problem z klimatyzacja nabiłem ją wszystko było ok aż do wczoraj zauważyłem płyn zielony kolo chlodnicy i przed na takiej rurce
Obrazek zdjecie dogóry nogami :D to jest ten osuszacz ? można go wymienic czy trzeba cała chłodnice ? on ma taki korek plastikowy a jakby go wymienić ? prosze o sugestie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez dobrzyn22 » 13 wrz 2014, 16:14

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Przemek323c » 13 wrz 2014, 16:55

Masz wyciek czynnika.
Przemek323c
 

Postprzez Skrecikkk » 14 wrz 2014, 11:35

Przecierz wiadomo ze mam wyciek dlatego napisalem :) dobrzyn22 dzieki do auto napedzanych benzyną mozna wymienic bez wymiany calej chlodnicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez dobrzyn22 » 14 wrz 2014, 11:44

znalazłem coś takiego (zresztą w tym wątku):

agnostyk napisał(a):Tak, to osuszacz, w benzynach jest razem z chłodnicą, w klekotach można osobno wymienić
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Skrecikkk » 14 wrz 2014, 22:58

też na to patrzyłem ale wolalem sie upewnic :) czyli wynika z tego ze musze cała chłodnice wymienic ;/w serwisie cos wspominali o wspawaniu korka plastikowego widocznego od dolu na zdjeciu ale nie wiem czy jest sens
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2011, 17:02
Posty: 72
Skąd: Dębica
Auto: Madzia 6 GG 2003 :) 2.0 ;o

Postprzez Hero » 8 paź 2014, 21:12

Hej

Słuchajcie miałem w wakacje wymienioną chłodnicę klimy + nabicie + ozonowanie. Chlodzi normalnie ale po wyłączeniu klimy czuć w środku taki nieprzyjemny zapach (wilgoci czy coś takiego) i od razu lekko parą zachodzi szyba przednia ... po chwili przewietrzenia wszystko mija.

chciałem zapytać czy u Was też tak jest, ewent co z tym mam zrobić? wymieniłem filtr kabinowy ale to nic nie dało.
Pozdr
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez michalodz88 » 12 paź 2014, 22:18

GRimKO PL napisał(a):
GRimKO PL napisał(a):Witam ma Problem pierwszy raz napełniłem dziś klimatyzacje i w tej rurce pojawił mi się ten czynnik klimy fluorescencyjny! to tak ma być czy co bo jestem zielony... Nie powinno być tam jakiejś zatyczki?? proszę o szybką odpowiedź Obrazek[/quote


U mnie ten sam problem. Czynnik wyciekł przez tą rurkę. Teraz sprezarka rzezi a klima nie działa. Jakie mogą być ewentualne usterki i jaki moze byc koszt ich naprawy ??
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2014, 09:34
Posty: 64 (0/2)
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem

Postprzez Bartu » 20 lis 2014, 19:07

Witam.
Dziś zauważyłem, że u mnie w GY nie załącza się klimatyzacja. Na panelu mam tylko możliwość włączenia jej w pozycję AC. Nie mam pozycji AC ECO (po drugim wciśnięciu przycisku), nie działają wentylatory i kompresor również nie startuje. Nie słychać też przekaźnika.
Czy znajduje się on w przedziale silnika?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2013, 17:20
Posty: 30
Auto: Mazda 6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6