Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
Przerabiałem u mnie ten temat w maju.Miałem podobne zamiary jak Ty ale zarazem tez obawy na niepasującą chłodnicę. I tak też się stało ale w serwisie klimy i dobrze że nie kupiłem sam bo tylko wydłużył bym sam na własne życzenie czas naprawy. Warsztat do którego oddałem moja M to naprawdę jeden z najlepszych serwisów klimy w moim mieście i też zamówili chłodnicę do tego rocznika i modelu silnika i okazało się że nie pasuje bo mocowania dolne są w innych miejscach a przesunięcie jej nie możliwe bo parownik przeszkadza. I za 2h przyjechała inna nowa która zapasowała i jest od polifta do silnika RF-7J bo nikt nie wiedział i ja też że wersja IMPRESSION M6 ma już właśnie tą chłodnicę z modelu który wszedł do produkcji rok później. I dlatego nie polecam zakupu na własną rękę a i mogą też być problemy z gwarancją w razie nieszczelności bo warsztat powie że chłodnica nie jest od nich. Całkowity koszt + pełny serwis klimy z całkowitym czyszczeniem układu (w tym sprężarki i wymiana uszczelnień sprężarki na nowe bo cała reszta ok) nowy czynnik i do tego 2 lutowania rurek aluminiowych to 800 zeta (oczywiście w tym jest też chłodnica klimy)
No widzisz, ja też bym nie kombinował gdyby koleś nie miał na samej chłodnicy przebitki 200zł – 400zł, gdzie za całą operację (czyli wymianę chłodnicy i napełnienie, bo nic nie mówił o czyszczeniu) mam zapłacić 1000zł, a wtedy łaskawie odliczy mi 50zł jakie wziął za sprawdzenie szczelności azotem...
Poza tym z tego co patrzyłem na stronach hurtowni to zupełnie różne rozmiary tych chłodnic są – niemalże co producent to inny rozmiar. Na nissens.com te dwie co podałem też niby do tego samego modelu auta pasują...
Poza tym z tego co patrzyłem na stronach hurtowni to zupełnie różne rozmiary tych chłodnic są – niemalże co producent to inny rozmiar. Na nissens.com te dwie co podałem też niby do tego samego modelu auta pasują...
- Od: 24 wrz 2012, 14:37
- Posty: 15
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003
Zdejmij zderzak wtedy będziesz wiedział co masz kupić, inaczej może być jak w przypadku Mirasa .
Dopisano czwartek, 23 lipca 2015, 16:56:
czyli ta wieksza to poliftowa tak wnioskuje z postu mirasa
Dopisano czwartek, 23 lipca 2015, 16:56:
czyli ta wieksza to poliftowa tak wnioskuje z postu mirasa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
No właśnie udało mi się to pomierzyć zdejmując tylko atrapę i wychodzi, że chyba rzeczywiście to jest ta mniejsza, aczkolwiek widać że zamiennik, bo wymiary jednak delikatnie się różnią:
Nr Nissens 94792, Wymiary (w x sz x g): 648 (u mnie jakieś 635) x 296 (u mnie 306) x 16 mm, ale mam nadzieję że to będzie ta. Przy tej chłodnicy cena części i usługi (wymiana chłodnicy i oringów + napełnienie, bez czyszczenia): 900zł .
Nr Nissens 94792, Wymiary (w x sz x g): 648 (u mnie jakieś 635) x 296 (u mnie 306) x 16 mm, ale mam nadzieję że to będzie ta. Przy tej chłodnicy cena części i usługi (wymiana chłodnicy i oringów + napełnienie, bez czyszczenia): 900zł .
- Od: 24 wrz 2012, 14:37
- Posty: 15
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003
Witam
W maju byłem nabić i odgrzybić klimatyzację. Nie wiem ile czynnika mi tam wpompowali. Teraz już mamy połowę sierpnia i zauważyłem, że klimatyzacja słabo chłodzi. Pojechałem więc żeby mi to sprawdzili. Przy nabijaniu klimy, "fachowcy" dodali również barwnik. Jeden z nich, wziął latarkę uv i sprawdził szczelność układu. Powiedział, że cały układ jest dobrze widoczny i że nie widzi żadnych nieszczelności. W między czasie zmierzył temperaturę, która oscylowała 11,9 – 12 stopni C. Powiedział, że powinno być około 9 stopni. Pytam się go, jaka może być przyczyna. On zaczął mi opowiadać o jakichś klapach pod deską rozdzielczą, gdzie jest mieszane / sterowane powietrze i że te klapy mogły się zaciąć i że trzeba by to rozebrać i sprawdzić. (nie wiem czy nie pisze teraz jakichś głupot, ale mniej więcej coś takiego mi powiedział). Myślałem, że może na gwarancji sprawdzą mi ilość czynnika, ale powiedział, że niestety nie. Mogą mi to sprawdzić, ale będę musiał zapłacić za nabicie. Dodał, że układ w momencie nabijania był szczelny i że jeśli teraz się rozszczelnił, to nic z tym nie zrobi.
Co byście mi poradzili ? W niektórych wątkach dot. klimy, ludzie mieli nieszczelności pod filtrem powietrza, także zaraz pójdę go zdemontować i zobaczyć.
A może z klimą wszystko jest ok i przy takich upałach jak teraz mamy, te 12 stopni to jest maks. co madzia wyciągnie ?
W maju byłem nabić i odgrzybić klimatyzację. Nie wiem ile czynnika mi tam wpompowali. Teraz już mamy połowę sierpnia i zauważyłem, że klimatyzacja słabo chłodzi. Pojechałem więc żeby mi to sprawdzili. Przy nabijaniu klimy, "fachowcy" dodali również barwnik. Jeden z nich, wziął latarkę uv i sprawdził szczelność układu. Powiedział, że cały układ jest dobrze widoczny i że nie widzi żadnych nieszczelności. W między czasie zmierzył temperaturę, która oscylowała 11,9 – 12 stopni C. Powiedział, że powinno być około 9 stopni. Pytam się go, jaka może być przyczyna. On zaczął mi opowiadać o jakichś klapach pod deską rozdzielczą, gdzie jest mieszane / sterowane powietrze i że te klapy mogły się zaciąć i że trzeba by to rozebrać i sprawdzić. (nie wiem czy nie pisze teraz jakichś głupot, ale mniej więcej coś takiego mi powiedział). Myślałem, że może na gwarancji sprawdzą mi ilość czynnika, ale powiedział, że niestety nie. Mogą mi to sprawdzić, ale będę musiał zapłacić za nabicie. Dodał, że układ w momencie nabijania był szczelny i że jeśli teraz się rozszczelnił, to nic z tym nie zrobi.
Co byście mi poradzili ? W niektórych wątkach dot. klimy, ludzie mieli nieszczelności pod filtrem powietrza, także zaraz pójdę go zdemontować i zobaczyć.
A może z klimą wszystko jest ok i przy takich upałach jak teraz mamy, te 12 stopni to jest maks. co madzia wyciągnie ?
- Od: 29 maja 2015, 11:28
- Posty: 10
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006 r. hatchback
Witam. Mam pytanie, muszę kupić koło sprężarki ze sprzęgiełkiem znalazłem komplet, ale dzwoniąc do nich powiedzieli mi, że są różne średnice koła, a w aukcji bodajże jest 124 mm. Tak więc proszę o odp. czy są różne średnice koła sprężarki
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witajcie. Pogoda piękna, to człowiek nie będzie w domu siedział, nie? Pojechał człowiek na domek nad jeziorem. Cisza, szum drzew, śpiew ptaków..........telefon z pracy, trzeba wracać. Wróciłem do domu i pożyczyłem koledze auto, który se swoimi dziećmi pojechał na mój domek (ja miałem dojechać, po skończonej robocie). Po moim przyjeździe powiedział, że "chyba klima przestała działać". Zapytałem jak to??? Przecież do tej pory wszystko było ok. Okazało się, że na podjeździe pod dość stromą górkę (mówił że jechał na pierwszym biegu) zgasł mu samochód, z dość dużym szarpnięciem. Odpalił bez problemu, jednak z nawiewów daje już tylko bardzo ciepłe powietrze.
Czy mogło coś się odłączyć/poluzować/popsuć w trakcie takiego przypadku? Dodam, że wczoraj wieczorem pojechałem tym autem (nie było już ciepło) to na zewnątrz było chłodniej niż w środku auta – tak daje ciepłem. Lepiej ją wyłączyć i otworzyć szyby...
Byłbym wdzięczny za pomoc – znajomy już się boi, jak powiem mu, że ma auto w zakładzie zdiagnozować i naprawić, a to jest fajny mój kumpel, który poczuwa się do odpowiedzialności.
Czy mogło coś się odłączyć/poluzować/popsuć w trakcie takiego przypadku? Dodam, że wczoraj wieczorem pojechałem tym autem (nie było już ciepło) to na zewnątrz było chłodniej niż w środku auta – tak daje ciepłem. Lepiej ją wyłączyć i otworzyć szyby...
Byłbym wdzięczny za pomoc – znajomy już się boi, jak powiem mu, że ma auto w zakładzie zdiagnozować i naprawić, a to jest fajny mój kumpel, który poczuwa się do odpowiedzialności.
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
Przypadek jakby co najmniej strzelił Ci pasek osprzętu
Obadaj sprzęgło sprężarki i ją samą.
Obadaj sprzęgło sprężarki i ją samą.
To zależy. Jeśli padła sprężarka, to koszt sprężarki + serwis klimy. Jeśli samo sprzęgło, to są zestawy naprawcze (tu koszt niewielki, bo tylko sprzęgło bez ingerencji w układ klimatyzacji).
Co ma sprężarka klimatyzacji do silnika?
Przecież to dwie sprawy...
W temacie... sprawdź pasek osprzętu i sprzęgło kompresora...
tt user
Przecież to dwie sprawy...
W temacie... sprawdź pasek osprzętu i sprzęgło kompresora...
tt user
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):Co ma sprężarka klimatyzacji do silnika?
Przecież to dwie sprawy...
W temacie... sprawdź pasek osprzętu i sprzęgło kompresora...
tt user
Ciepłe powietrze z włączonej klimatyzacji ewidentnie wskazuje na problem ze sprężarką. Nie ma mowy o jakimkolwiek problemie z silnikiem.
Żeby dostać się do samej sprężarki wystarczy zwykły podnośnik.
Pasek osprzętu jest na zewnętrznej stronie (lewej) silnika... Zerknij od góry silnika... Powinienes go zobaczyc i "pomacać" czy jest cały i naciagniety poprawnie....
tt user
tt user
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
gregor_z napisał(a):Droga może być naprawa?
jeżeli cala sprężarka to sporo, bo nawet licząc używaną(bardzo mało w dobrym stanie jest, same parchy jak ja szukałem) trochę zapłacisz. A nowa to już w ogóle kosmiczne ceny
Jak tylko sprzęgiełko to nie jest aż tak drogo
Witam Posiadam mazdę 6 2004r
A wiec zacznę od początku gdy nadeszły te upały i potrzebna była klimatyzacja niestety nie chłodziła, dmuchało tylko nic wiecej. Zajechałem do specjalistycznego warsztatu gdzie jest normalnie wszystko, co dusza zapragnie, posprawdzali wszystko i nabili mi klimatyzacje i zaczeła chłodzic, za wszystko wzial 170zł po czym kazał za 2 dni przyjechać sprawdzić czy płyn nie ubywa. Po sprawdzeniu zobaczył ze na kompresorze błyszczy się zielony szron i na przewodzie obok silnika i stwierdził ze kompresor jest do regeneracjii a nawet dokładnie nie zobaczył bo "nie miał czasu" wiadomo jak to duzy warsztat wiec i tak nie miał by czasu tego zrobić wiec zajechałem do siebie do garazu na kanał posprawdzałem gdzie co i jak i na moje oko to wycieka na złączeniach i moje pytanie jest takie czy tam w ogóle są uszczelki czy jakis inny mechanizm i czy da sie to kupic i wymienić.
Pozdrawiam
A wiec zacznę od początku gdy nadeszły te upały i potrzebna była klimatyzacja niestety nie chłodziła, dmuchało tylko nic wiecej. Zajechałem do specjalistycznego warsztatu gdzie jest normalnie wszystko, co dusza zapragnie, posprawdzali wszystko i nabili mi klimatyzacje i zaczeła chłodzic, za wszystko wzial 170zł po czym kazał za 2 dni przyjechać sprawdzić czy płyn nie ubywa. Po sprawdzeniu zobaczył ze na kompresorze błyszczy się zielony szron i na przewodzie obok silnika i stwierdził ze kompresor jest do regeneracjii a nawet dokładnie nie zobaczył bo "nie miał czasu" wiadomo jak to duzy warsztat wiec i tak nie miał by czasu tego zrobić wiec zajechałem do siebie do garazu na kanał posprawdzałem gdzie co i jak i na moje oko to wycieka na złączeniach i moje pytanie jest takie czy tam w ogóle są uszczelki czy jakis inny mechanizm i czy da sie to kupic i wymienić.
Pozdrawiam
- Od: 6 sty 2015, 14:25
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2003R
Panie kolego tym razem łączę z istniejącym wątkiem, choć już nie jesteś nowicjuszem na forum...
Poza tym piszesz o klimatyzacji, a wątek zakładasz w dziale silnikowym
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Poza tym piszesz o klimatyzacji, a wątek zakładasz w dziale silnikowym
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Alkocholik napisał(a):Po sprawdzeniu zobaczył ze na kompresorze błyszczy się zielony szron i na przewodzie obok silnika i stwierdził ze kompresor jest do regeneracjii a nawet dokładnie nie zobaczył bo "nie miał czasu" wiadomo jak to duzy warsztat wiec i tak nie miał by czasu tego zrobić wiec zajechałem do siebie do garazu na kanał posprawdzałem gdzie co i jak i na moje oko to wycieka na złączeniach i moje pytanie jest takie czy tam w ogóle są uszczelki czy jakis inny mechanizm i czy da sie to kupic i wymienić.
Pozdrawiam
Jeśli rzeczywiście jest to wyciek na zakuwkach węży, to tak – są specjalne o-ringi na przyłączach. Przeważnie w kolorze zielonym (absolutnie nie stosować tych do hydrauliki). Same o-ringi to groszowe sprawy jednak wymiana ich wiąże się z koniecznością rozszczelnienia klimatyzacji i jej ponowne nabicie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6