Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MIRAS M6 » 23 lip 2015, 12:56

Przerabiałem u mnie ten temat w maju.Miałem podobne zamiary jak Ty ale zarazem tez obawy na niepasującą chłodnicę. I tak też się stało ale w serwisie klimy i dobrze że nie kupiłem sam bo tylko wydłużył bym sam na własne życzenie czas naprawy. Warsztat do którego oddałem moja M to naprawdę jeden z najlepszych serwisów klimy w moim mieście i też zamówili chłodnicę do tego rocznika i modelu silnika i okazało się że nie pasuje bo mocowania dolne są w innych miejscach a przesunięcie jej nie możliwe bo parownik przeszkadza. I za 2h przyjechała inna nowa która zapasowała i jest od polifta do silnika RF-7J bo nikt nie wiedział i ja też że wersja IMPRESSION M6 ma już właśnie tą chłodnicę z modelu który wszedł do produkcji rok później. I dlatego nie polecam zakupu na własną rękę a i mogą też być problemy z gwarancją w razie nieszczelności bo warsztat powie że chłodnica nie jest od nich. Całkowity koszt + pełny serwis klimy z całkowitym czyszczeniem układu (w tym sprężarki i wymiana uszczelnień sprężarki na nowe bo cała reszta ok) nowy czynnik i do tego 2 lutowania rurek aluminiowych to 800 zeta (oczywiście w tym jest też chłodnica klimy)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez astro » 23 lip 2015, 13:39

No widzisz, ja też bym nie kombinował gdyby koleś nie miał na samej chłodnicy przebitki 200zł – 400zł, gdzie za całą operację (czyli wymianę chłodnicy i napełnienie, bo nic nie mówił o czyszczeniu) mam zapłacić 1000zł, a wtedy łaskawie odliczy mi 50zł jakie wziął za sprawdzenie szczelności azotem...
Poza tym z tego co patrzyłem na stronach hurtowni to zupełnie różne rozmiary tych chłodnic są – niemalże co producent to inny rozmiar. Na nissens.com te dwie co podałem też niby do tego samego modelu auta pasują...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Postprzez brodaM6 » 23 lip 2015, 16:47

Zdejmij zderzak wtedy będziesz wiedział co masz kupić, inaczej może być jak w przypadku Mirasa .

Dopisano czwartek, 23 lipca 2015, 16:56:

czyli ta wieksza to poliftowa tak wnioskuje z postu mirasa
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez astro » 23 lip 2015, 17:14

No właśnie udało mi się to pomierzyć zdejmując tylko atrapę i wychodzi, że chyba rzeczywiście to jest ta mniejsza, aczkolwiek widać że zamiennik, bo wymiary jednak delikatnie się różnią:
Nr Nissens 94792, Wymiary (w x sz x g): 648 (u mnie jakieś 635) x 296 (u mnie 306) x 16 mm, ale mam nadzieję że to będzie ta. Przy tej chłodnicy cena części i usługi (wymiana chłodnicy i oringów + napełnienie, bez czyszczenia): 900zł .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2012, 14:37
Posty: 15
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda CX5, 2.0 (E95), 2013
Wcześniej: Mazda6, 1.8 (E95/LPG), 2003

Postprzez undying » 11 sie 2015, 18:32

Witam

W maju byłem nabić i odgrzybić klimatyzację. Nie wiem ile czynnika mi tam wpompowali. Teraz już mamy połowę sierpnia i zauważyłem, że klimatyzacja słabo chłodzi. Pojechałem więc żeby mi to sprawdzili. Przy nabijaniu klimy, "fachowcy" dodali również barwnik. Jeden z nich, wziął latarkę uv i sprawdził szczelność układu. Powiedział, że cały układ jest dobrze widoczny i że nie widzi żadnych nieszczelności. W między czasie zmierzył temperaturę, która oscylowała 11,9 – 12 stopni C. Powiedział, że powinno być około 9 stopni. Pytam się go, jaka może być przyczyna. On zaczął mi opowiadać o jakichś klapach pod deską rozdzielczą, gdzie jest mieszane / sterowane powietrze i że te klapy mogły się zaciąć i że trzeba by to rozebrać i sprawdzić. (nie wiem czy nie pisze teraz jakichś głupot, ale mniej więcej coś takiego mi powiedział). Myślałem, że może na gwarancji sprawdzą mi ilość czynnika, ale powiedział, że niestety nie. Mogą mi to sprawdzić, ale będę musiał zapłacić za nabicie. Dodał, że układ w momencie nabijania był szczelny i że jeśli teraz się rozszczelnił, to nic z tym nie zrobi.

Co byście mi poradzili ? W niektórych wątkach dot. klimy, ludzie mieli nieszczelności pod filtrem powietrza, także zaraz pójdę go zdemontować i zobaczyć.
A może z klimą wszystko jest ok i przy takich upałach jak teraz mamy, te 12 stopni to jest maks. co madzia wyciągnie ?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2015, 11:28
Posty: 10
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006 r. hatchback

Postprzez lysy2 » 13 sie 2015, 15:44

Tak informacyjnie – okazało się, że to był faktycznie napinacz – po wymianie cisza :)
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez Pamek » 14 sie 2015, 09:25

Witam. Mam pytanie, muszę kupić koło sprężarki ze sprzęgiełkiem znalazłem komplet, ale dzwoniąc do nich powiedzieli mi, że są różne średnice koła, a w aukcji bodajże jest 124 mm. Tak więc proszę o odp. czy są różne średnice koła sprężarki :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez gregor_z » 15 sie 2015, 17:30

Witajcie. Pogoda piękna, to człowiek nie będzie w domu siedział, nie? <jupi> Pojechał człowiek na domek nad jeziorem. Cisza, szum drzew, śpiew ptaków..........telefon z pracy, trzeba wracać. Wróciłem do domu i pożyczyłem koledze auto, który se swoimi dziećmi pojechał na mój domek (ja miałem dojechać, po skończonej robocie). Po moim przyjeździe powiedział, że "chyba klima przestała działać". Zapytałem jak to??? Przecież do tej pory wszystko było ok. Okazało się, że na podjeździe pod dość stromą górkę (mówił że jechał na pierwszym biegu) zgasł mu samochód, z dość dużym szarpnięciem. Odpalił bez problemu, jednak z nawiewów daje już tylko bardzo ciepłe powietrze.
Czy mogło coś się odłączyć/poluzować/popsuć w trakcie takiego przypadku? Dodam, że wczoraj wieczorem pojechałem tym autem (nie było już ciepło) to na zewnątrz było chłodniej niż w środku auta – tak daje ciepłem. Lepiej ją wyłączyć i otworzyć szyby...
Byłbym wdzięczny za pomoc – znajomy już się boi, jak powiem mu, że ma auto w zakładzie zdiagnozować i naprawić, a to jest fajny mój kumpel, który poczuwa się do odpowiedzialności.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez NightStalker » 15 sie 2015, 22:37

Przypadek jakby co najmniej strzelił Ci pasek osprzętu :|
Obadaj sprzęgło sprężarki i ją samą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez brodaM6 » 16 sie 2015, 09:48

A swojego zmierzyć nie możesz <co?> nie ma dojścia, 4 tematy niżej jest o sprężarce może cos tam będzie pisać
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez gregor_z » 16 sie 2015, 10:23

Droga może być naprawa?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez NightStalker » 16 sie 2015, 13:03

To zależy. Jeśli padła sprężarka, to koszt sprężarki + serwis klimy. Jeśli samo sprzęgło, to są zestawy naprawcze (tu koszt niewielki, bo tylko sprzęgło bez ingerencji w układ klimatyzacji).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Wojtek » 16 sie 2015, 13:15

Co ma sprężarka klimatyzacji do silnika?
Przecież to dwie sprawy...

W temacie... sprawdź pasek osprzętu i sprzęgło kompresora...

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez gregor_z » 16 sie 2015, 15:44

Nie jestem mechanikiem, aby się do tego dostać to muszę na kanał lub podnośnik? <nauka>
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez NightStalker » 16 sie 2015, 16:28

Wojtek napisał(a):Co ma sprężarka klimatyzacji do silnika?
Przecież to dwie sprawy...

W temacie... sprawdź pasek osprzętu i sprzęgło kompresora...

tt user

Ciepłe powietrze z włączonej klimatyzacji ewidentnie wskazuje na problem ze sprężarką. Nie ma mowy o jakimkolwiek problemie z silnikiem.

Żeby dostać się do samej sprężarki wystarczy zwykły podnośnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Wojtek » 16 sie 2015, 17:47

Pasek osprzętu jest na zewnętrznej stronie (lewej) silnika... Zerknij od góry silnika... Powinienes go zobaczyc i "pomacać" czy jest cały i naciagniety poprawnie....

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rdy » 16 sie 2015, 20:55

gregor_z napisał(a):Droga może być naprawa?


jeżeli cala sprężarka to sporo, bo nawet licząc używaną(bardzo mało w dobrym stanie jest, same parchy jak ja szukałem) trochę zapłacisz. A nowa to już w ogóle kosmiczne ceny

Jak tylko sprzęgiełko to nie jest aż tak drogo
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Alkocholik » 18 sie 2015, 16:26

Witam Posiadam mazdę 6 2004r
A wiec zacznę od początku gdy nadeszły te upały i potrzebna była klimatyzacja niestety nie chłodziła, dmuchało tylko nic wiecej. Zajechałem do specjalistycznego warsztatu gdzie jest normalnie wszystko, co dusza zapragnie, posprawdzali wszystko i nabili mi klimatyzacje i zaczeła chłodzic, za wszystko wzial 170zł po czym kazał za 2 dni przyjechać sprawdzić czy płyn nie ubywa. Po sprawdzeniu zobaczył ze na kompresorze błyszczy się zielony szron i na przewodzie obok silnika i stwierdził ze kompresor jest do regeneracjii a nawet dokładnie nie zobaczył bo "nie miał czasu" wiadomo jak to duzy warsztat wiec i tak nie miał by czasu tego zrobić wiec zajechałem do siebie do garazu na kanał posprawdzałem gdzie co i jak i na moje oko to wycieka na złączeniach i moje pytanie jest takie czy tam w ogóle są uszczelki czy jakis inny mechanizm i czy da sie to kupic i wymienić.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sty 2015, 14:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2003R

Postprzez dobrzyn22 » 18 sie 2015, 21:22

Panie kolego tym razem łączę z istniejącym wątkiem, choć już nie jesteś nowicjuszem na forum... :>
Poza tym piszesz o klimatyzacji, a wątek zakładasz w dziale silnikowym <nie>

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NightStalker » 19 sie 2015, 02:32

Alkocholik napisał(a):Po sprawdzeniu zobaczył ze na kompresorze błyszczy się zielony szron i na przewodzie obok silnika i stwierdził ze kompresor jest do regeneracjii a nawet dokładnie nie zobaczył bo "nie miał czasu" wiadomo jak to duzy warsztat wiec i tak nie miał by czasu tego zrobić wiec zajechałem do siebie do garazu na kanał posprawdzałem gdzie co i jak i na moje oko to wycieka na złączeniach i moje pytanie jest takie czy tam w ogóle są uszczelki czy jakis inny mechanizm i czy da sie to kupic i wymienić.
Pozdrawiam

Jeśli rzeczywiście jest to wyciek na zakuwkach węży, to tak – są specjalne o-ringi na przyłączach. Przeważnie w kolorze zielonym (absolutnie nie stosować tych do hydrauliki). Same o-ringi to groszowe sprawy jednak wymiana ich wiąże się z koniecznością rozszczelnienia klimatyzacji i jej ponowne nabicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6