Gdzie i jak zamontowac CB radio? Fotorelacja str.4

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mirek » 20 sty 2012, 20:58

mądry napisał(a):Początkowo podłączyłem je pod gniazdo zapalniczki i niestety była lipa, im silnik miał wyższe obroty tym radio bardziej trzeszczało, wycieraczki szyby również dawały o sobie znać w radyjku- po prostu rozpacz

Wygląda na to, że ten problem dotyczy raczej kolegów z MZR-CD bo ja w benzyniakach (zarówno w LF jak i L8) przy podpięciu pod gniazdo zapalniczki tego problemu nie doświadczałem (radyjko Alan 109 więc półka raczej niska)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez koszi1 » 20 sty 2012, 21:06

Mam również podłączone CB pod gniazdo zapalniczki i nic nie trzeszczy nie ma zakłóceń przy jeździe czy postoju.
Wiec nie wszystkie MZR-CD tak mają ;P
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 20:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

Postprzez dobrzyn22 » 20 sty 2012, 21:09

Wygląda na to, że ten problem dotyczy raczej kolegów z MZR-CD


dokładnie <ok> nasze diesle są źródłem sporej ilości zakłóceń niestety...tylko ciekawe właśnie,że jedni mają spore problemy(np ja :P ) a inni nie mają żadnych...takie same podłączenia,często podobne(lub te same)anteny...Wychodzi na to,że w 90% wszystko zależy od radia...


ale nie zaśmiecajmy już tego wątku (dot.miejsca montażu) ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tok5 » 22 sty 2012, 19:03

Mam Presidenta Harrego III i owe zakłócenia. Gdyby moje radio było bez ASC już bym dawno radio poćwiartował ;–)

Próbowałem na zasilaniu filtra A7F i pierścieni ferrytowych oraz ferrytu na kablu antenowym. Zrobiłem też test z podłączeniem bezpośrednio pod akumulator. Nic nie dało poprawy.

Mam po-lifta z 2006 jak @Dobrzyn. @Koszi1 pisze, że zakłóceń nie ma więc może diabeł tkwi w różnicy. Nie wiem może DPF?

Może macie pomysły co może powodować produkcję owych uciążliwych zakłóceń?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez dobrzyn22 » 22 sty 2012, 21:16

Proszę zdawać tego typu pytania w poniższym wątku,dot. CB radia:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=46548

Następne posty nie dotyczące tematu wątku będą usuwane
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez atgorscy » 7 mar 2012, 11:37

Witam,

Potrzebuje pomocy. Dziś pięknie umieściłem swoje CB w schowku na okulary. Wszystko ładnie, ale nie mogę się dostać do akumulatora. Nie wiem jak poprowadzić kable żeby wyjść z kabiny do komory silnika. Co prawda jest wyjście, ale jest całe zapełnione wiązką kabli. Poradźcie jak poprowadzić kable na zewnątrz i podłączyć się bezpośrednio do akumulatora?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2012, 21:17
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0i '07

Postprzez dobrzyn22 » 7 mar 2012, 12:19

tam gdzie masz tą wiązkę musisz przecisnąć przewód...może być obok,w tej gumowej osłonie do tej całej wiązki....nie jest to łatwe ;) Ja mogę polecić przeciągnięcie otworem,który jest dużo mniejszy i znajduje się nad tą wiązką przewodów kilkanaście cm wyżej...wyjdziesz wtedy na podszybiu,pod plastikowymi osłonami przy wycieraczkach(zdemontuj je,to zobaczysz).

Inną opcją jest wypróbowanie podłączenia pod 12V w kabinie...u mnie w sumie nie było różnicy przy podłączeniu w kabinie,a przy podłączeniu do aku bezpośrednio...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukias81 » 7 mar 2012, 19:21

Teraz moja kolej. Alan 109 – jak to wcisnęliście w tą dziurę?
Obrazek
No ni grzyba nie chce się zmieścić, a podobno bez cięcia wchodziło...
Obrazek
Na czerwono zaznaczyłem linie cięcia...jednak... Całość po wsunięciu radia dociska je od góry, stabilizując. Opiera się na klapce, gdyż po schowaniu tak, żeby się klapka zamykała, niestety nie widać nic. Jutro jeszcze tylko kwestia dociągnięcia zasilania pod zapalniczkę i zawias dla gruszki (prawdopodobnie wykorzystam stację dokującą dla komórki z zestawu głośnomówiącego). A i jeszcze kwestia anteny – muszę kupić przedłużkę, żeby swobodnie ją wypinać.
Efekt:
Obrazek

Posiadany zestaw
Alan 109
Sirio ML 145
Ostatnio edytowano 14 mar 2012, 21:36 przez lukias81, łącznie edytowano 1 raz
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 20:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Mirek » 7 mar 2012, 22:57

lukias81 zaopatrz się od razu w przewód do gruszki jakiś w miarę elastyczny bo ten oryginalny Midlandowski jest strasznie twardy i łamliwy i przy takim układzie jak widać na twoim zdjęciu gwarantuję że wkrótce będzie do wymiany (najlepiej przy okazji wtyk kątowy założyć).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 21:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez lukias81 » 7 mar 2012, 23:05

<spoko>
Przewód od gruchy pozostał w zgięciu, ona sama jest na magicznym zwykłym spinaczu biurowym zawieszona. Postaram się jutro foto zrobić.
Brak zakłóceń <jupi> od czegokolwiek. Muszę tylko wymyślić coś, żeby się nie przesuwało – ciut luzu ma :|

Magiczny wieszaczek – duży spinacz biurwowy :]
Obrazek
Jeśli wygniemy jak na foto to wchodzi pod plastik i się elegansio trzyma <faja>
Obrazek
A na koniec wieszamy gruchę <ok>
Obrazek
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 20:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez SG_1 » 22 mar 2012, 09:31

Witam.

Problem gruszki u mnie znikł kupiłem
(...) Kabel mikrofonowy marki Alan. Przydatny w sytuacjach, gdy oryginalny kabel okazuje się zbyt krótki. Wtyk 6 PIN. Długość przewodu 2,8 m. Wyjątkowo miękki i elastyczny, zapewnia komfort użytkowania. Odporny na niskie temperatury..

I teraz mam już gruszkę po prawej stronie ;) a kabel biegnie ukryty pod deską.

A trzaski – ten sam problem co pozostali ale "szpec" z punkty gdzie instalują CB – wina instalacji samochodu.
Śmiech mnie ogarnia bo moim zdaniem to producenci radio Cb powinni mieć to to rozwiązanie na zbyt czuła przez radio pracę silnika.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2011, 19:05
Posty: 9
Skąd: Wrocław

Postprzez dobrzyn22 » 22 mar 2012, 12:01

masz do wyboru-mniejsza czułość radia=mniejsze zakłócenia i większa czułość=większe zakłócenia...Problem ten dotyczy generalnie raczej Diesli, więc cóż...trzeba się z tym po prostu pogodzić i dobrze wyregulować radio w celu zmniejszenia poziomu zakłóceń
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 22 mar 2012, 12:44

Zakłócenia przez zasilanie można w 99% wytłumić dodatkowym filtrem, ale diesel "sieje" przez wtryski i zbiera to antena. Dobra masa anteny (montaż w dziurce) w pewnym stopniu pomaga, ale nie do końca. Najważniejsze są dobre filtry ANL w radiu jak np. uniden PC68/78 lub bliźniacza cobra 29.

Zróbcie u siebie test na wyłączonych filtrach odłączcie antenę, tylko bez nadawania ;) Zakłócenia najlepiej słychać przy wchodzeniu silnika na obroty.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez preatorian2501 » 25 mar 2012, 18:07

Wystarczy dobre radyjko i nie ma problemu z buczeniem oraz z montażem. Ja mam President Johnny II i nie mam na nim przebić, a poza tym w tym wielokrotnie wspominanym schowku nie musiałem nic ciąć. Wystarczy wyjąć szufladkę i wsunąć radio od spodu :P

Obrazek
Ostatnio edytowano 25 mar 2012, 19:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawiłem zdjęcie
preatorian2501
 

Postprzez dobrzyn22 » 25 mar 2012, 19:12

Wystarczy dobre radyjko i nie ma problemu z buczeniem

ja mam President Harry III,więc to chyba nie jest złe radio...a słychać wyraźnie zakłócenia(szcególnie silnik,ale również klima i wycieraczki)... :|
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukias81 » 25 mar 2012, 21:49

preatorian2501 napisał(a):nie musiałem nic ciąć. Wystarczy wyjąć szufladkę i wsunąć radio od spodu

Widać Twoje mniejsze od mojego... I krótsze :| Ważne, że obaj sobie poradziliśmy <spoko>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 20:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Sabat » 28 mar 2012, 11:16

mi niestety Alan 100+ tam bez problemu nie wchodzi, będę musiał poszukać mniejszego radyjka, bo obecnie to wala się w pojemniku na napoje :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 13:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez roman.f » 20 kwi 2012, 09:07

Witam.
Mam pytanie odnośnie montażu CB w schowku na okulary. Mam Unidena 520 (mniej więcej to samo co President Harry II Classic). Czy da sie je zamontować w taki sposób żeby można było zamknąć klapkę schowka po wypięciu gruszki, czy trzeba zupełnie wymontować całą klapkę. Czy klapka jest rozbieralna na tyle żeby nie niszcząc jej rozmontować jej front i tylną ściankę?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 12:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Ralf58 » 21 kwi 2012, 10:32

Ja tak zamontowałem, że klapka się zamyka. Zamontowałem wtyk kątowy i nie przeszkadza a dodatkowo na nim zahacza się klapka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2007, 19:53
Posty: 65
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.

Postprzez Misiek69 » 3 maja 2012, 08:39

Witam znalazłem idealne rozwiązanie mało roboty cala robota mi zajęła 10 – 20 min więc zdjęć jeszcze nie mam bo potrzebuję gruszkę przerobić wejście z pionowego na poziome ale opisze po krótce a zdjęcia dodam z chwilą czasu .

Miejsce zamontowania: PODŁOKIETNIK

W sklepie saturn znalazłem idealnie małe radio jest to TTi 550 idealnie się mieści do mazdy 6 oczywiście w podłokietniku wyciolem tylko tą krateczkę aby antenę przecisnąć antenę
zasilanie wziolem z zapalniczki i przeprowadziłem je kolo skrzyni biegow pod wszystkimi plastikami dodatkowo niepotrzebnie jednak dla mnie opcjonalnie wyprowadziłem sobie głośnik zewnętrzny jest przykręcony pod kolumną kierownicy nad pedałami wszystko idealnie sie dogrywa zdjęcia zrobie jak bede dostrajał cb do anteny
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2012, 09:19
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2003
2.0 CITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6