Podgrzewanie foteli(fotorelacja z naprawy na str.5)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zięba » 4 wrz 2018, 08:06

Kupujesz standardowe maty z Allegro.z możliwością docinania , montujesz poprzez przekaźnik ukryty pod fotelem , zasilanie masz w kosce pod fotelem, sygnał sterowania przekaźnikiem też masz w kosce, tylko Hi lub Lo grzeje tyłek tak samo. Ja tak zrobiłem
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez Hiks269 » 4 wrz 2018, 14:14

Dzięki za informację :) Kostki z uniwersalnych mat pasują do kostek z mazdy czy trzeba będzie przerabiać (pinologia) ??
Początkujący
 
Od: 6 maja 2015, 10:25
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 1.8 16v GG 2003r hb

Postprzez zięba » 4 wrz 2018, 14:36

Nie pasują, dają ci do maty kostkę męską i żeńską ja odciąłem kable i ponownie razem zlutowałem / tak że kostka oryginalna dalej jest aktywna ale w sumie nie musi, wysterowanie masz bardzo słaby impuls ale taki mały przekaźnik uradzi 12v
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2014, 19:05
Posty: 23 (0/2)
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 192km skayaktiw ASB

Postprzez mzebrows » 16 sty 2021, 19:49

Podziękowania dla forumowicza mscorp za szczegółową relację. W moim przypadku nie grzał fotel kierowcy. Zrobiłem test z pomiarem rezystancji na kostkach i wykazał, że faktycznie jeden z obwodów jest otwarty. Ale u mnie kostki miały kable w innych kolorach, więc nie wiedziałem czy padła mata siedziska czy oparcia. Zacząłem od siedziska i to był błąd, bo tylko się narobiłem a padnięta była mata oparcia. Tak naprawdę, wystarczyło odkręcić siedzisko (nie trzeba wyciągać całego fotela z szynami) a potem podciągnąć do góry pokrowiec fotela. U mnie przepalony fragment był jeszcze przed pierwszym zagłębieniem, więc nie musiałem nawet odczepiać metalowych kółeczek. Z wypalonej dziury wystawały dwa końce spirali grzewczej. I tu się pojawił problem bo nijak nie mogłem tego złapać lutownicą! Po prostu cyna się tego nie trzymała. Tak więc skręciłem obydwa końce spirali ze sobą, nakapałem na to kleju z rozgrzanego pistoletu i całość umieściłem w koszulce termokurczliwej. Na koniec zaizolowałem całość taśmą do elektryczności. Miło jest znów poczuć ciepełko :)

Aktualizuję mój post po niecałym roku od naprawy. Niestety spiralka pękła zaraz obok miejsca gdzie naprawiałem. Temperatura na spiralce była tak wysoka, że taśma izolacyjna miejscami była stopiona. Wygląda na to, że mata będzie się chyba rozpadać kawałek po kawałku. Okazało się, że aby podciągnąć pokrowiec oparcia do góry nie trzeba nawet siedziska rozkręcać, bo można odpowiedni fragment gąbki i materiału przecisnąć pomiędzy oparciem a siedziskiem.
Chyba w przyszłości trzeba będzie wymienić matę na nową. A może ktoś ma jakieś doświadczenie i próbował odłączyć ogrzewanie oparcia aby tylko ogrzewanie siedziska działało?

Aktualizuję post po wczorajszej naprawie. Dziś włączyłem na chwilę ogrzewanie, w miejscu gdzie naprawiałem spirala osiągnęła taką temperaturę, że przepaliła dziurę w fotelu i w mojej kurtce.
Czas wymienić matę na inną.

Kolejna aktualizacja posta. Próbowałem jeszcze raz naprawić matę, ale wytrzymała może z miesiąc. Tam, gdzie łączę przepalone spirale (a właściwie chyba to włókna węglowe – nie znam się) temperatura jest tak wysoka, że i tak po jakimś czasie się przepalają. Upolowałem w końcu na allegro używaną matę za 80zł. Pochodzi albo z GG przedlifta albo z GJ. Numerki na macie były inne niż te z przepalonej ale po podmianie wtyczek i podłączeniu wszystko działa. 2-3 godziny pracy i znów miło się jeździ zimą.
Ostatnio edytowano 23 gru 2021, 10:18 przez mzebrows, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez starki02 » 24 kwi 2021, 08:28

Witam.
Mam taki problem. Bylo właczone podgrzewanie fotela pasazera po wyłączeniu przełącznika fotel nie przestał grzać. Czuć jakby się coś przepaliło. Fotel przestał grzać dopiero po wyjęciu bezpiecznika.
Ktoś wie co się mogło przepalić czy to wina przełącznika?
Gdzie szukać?
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2021, 15:48
Posty: 2
Auto: Mazda 6 gh (2008) 2.0

Postprzez giberes » 25 kwi 2021, 00:25

Wygląda na to, że skleiło Ci wyłącznik. Mogły być zabrudzone/zaśniedziałe styki=utrudniony przepływ prądu=wysoka temperatura=zapach i brak możliwości rozwarcia styków. Pewnie przy okazji jakiś plastik się podgrzał i zmienił kształt. Spróbuj wyjąc i ocenić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2008, 01:13
Posty: 44
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 1.8 liftback 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6