Problem z Webasto – nie wyłącza się

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lorento » 5 sty 2009, 21:57

Andrew_War napisał(a):Wg mnie nie musi być oddzielny dla dogrzewacza, ale z którego czujnika komputrer zbiera dane o temp. zewnętrznej.

Ot zagwozdka.... <lol>
EDIT: Moja prop. jest aktualna... ;)
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 5 sty 2009, 22:00

A ja bym na miejscu producenta Webasta mierzył tylko temperaturę płynu chłodzącego.
Bo po co mu temperatura zewnętrzna???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 5 sty 2009, 22:11

magicadm napisał(a):Bo po co mu temperatura zewnętrzna


Teoretycznie masz rację :) Ale praktyka sugeruje (tylko sugeruje, bo to może być złudzenie), że jednak jest brana pod uwagę temperatura zewnętrzna.

W zimie WS potrafi się włączyć na trasie. W lecie tego nie zauważyłem. Choć na upartego też można wyłumaczyć to pomiarem temp. czynnika chłodzącego... Może i tak jest, że delta temperatury jest ujemna na trasie dopiero poniżej 7C... Dlatego w lecie się nie włącza. A w zimie z rana po odpaleniu jest też <7C i się włącza.

Coś mi jednak świta, że ta temperatura zewnętrzna jest brana pod uwagę :) Nie mogę jednak znaleźć żadnego dowodu na to, którego bym Twoją teorią nie mógł wyjaśnić.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez magicadm » 5 sty 2009, 22:40

gstr
Prosta (teoretycznie) sprawa.
Po co jest Webasto? By podgrzewać płyn w układzie chłodzenia, a więc to determinuje jego pracę.
Co do włączania się Webasta w czasie jazdy – być może za ostro grzejesz środek i silnikowi robi się za zimno :)
No i jeszcze termostat moze się niedomykać ...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez gstr » 5 sty 2009, 23:21

magicadm napisał(a):włączania się Webasta w czasie jazdy


Nie szukaj mi tu problemu! Tak być powinno. Jak jest -5 a ja jadę 120 km/h bez żadnych przyspieszeń/hamować to ma prawo być delta ujemna. Diesel z założenia dużo słabiej się grzeje jak benzyna.
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Myjk » 5 sty 2009, 23:27

magicadm napisał(a):Co do włączania się Webasta w czasie jazdy

Przecież dosyć często się włącza. Na dodatek tam, gdzie teoretycznie nie powinno – czyli w korkach.
Jak dla mnie komputer mierzy temperaturę płynu – zewnętrzna jest mu kompletnie zbędna.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gstr » 5 sty 2009, 23:34

Jak mierzy temperaturę płynu, tu musiałby rozdzielnie rozpatrywać dwa warianty "silnik odpalono przed chwilą" i "silnik pracuje od dłuższego czasu".

W pierwszym wariancie odpala się bezwzględnie, jeśli temperatura płynu jest <7C. I to jest OK.

Ale zwróć uwagę, że podczas jazdy na trasie, nawet w zimie, temperatura płynu nie spadnie poniżej 7C. Spadnie nieco poniżej połowy skali i włącza się Webasto. Czyli włącza się gdzieś przy 60C. Gdyby się jednak włączało przy 60C, to u nas nawet w lecie jest chłodniej, a WS się nie włącza.

Wniosek jest taki, że albo rozpatruje temperaturę otoczenia, albo rozpatruje dwa warianty o których pisałem (np. włączając WS przy przejściu w dół przez 60C).
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Myjk » 6 sty 2009, 00:01

gstr napisał(a):Gdyby się jednak włączało przy 60C, to u nas nawet w lecie jest chłodniej,

Owszem, jest chłodniej, ale podejrzewam, że jeśli temperatura otoczenia jest wyższa niż 7-10 stopni,
to silnik nie traci ciepła tak jak w przypadku temperatur poniżej 7 stopni. Dodatkowo w lecie nie używamy
nagrzewnicy ciepła wewnętrznego, co dodatkowo przyczynia się do utrzymywania ciepła w silniku...
W końcu sama chłodnica jest też słabiej chłodzona – zwłaszcza w korkach.

Nie mniej jednak, po przemyśleniu i wzięciu pod rozwagę Twoich argumentów,
przychylam się – czujnik temperatury powietrza może brać udział w algorytmie
obliczania startu webasto.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gstr » 6 sty 2009, 00:07

Właśnie przejrzałem Workshop Manuala i tam ani słowa o WS... Aż dziwne, przecież to prawie zawsze w dieslach M6 było...

W kwestii użycia czujnika temperatury zewnętrznej to moje stanowisko też jest "może". Ciekawość wrogiem snu...
Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 10:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Andrew_War » 6 sty 2009, 09:24

Czyli nadal aktualne moje już od dłuższego czasu zadawane pytanie.
Gdzie jest przyczyna do włączania lub nie dogrzewacza – z jakich czujników czerpie dane(i najlepiej gdzie one są umieszczone w "6")?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 08:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez deep82 » 28 paź 2010, 18:07

Webasto czerpie dane z czujnika temp zewnętrznego i czujnika płynu chłodzącego. Webasto automatycznie się włacza jak tem zewnętrzna jest mniejsza niż 7`C a tem płynu mniejsza niż 22`C i działa do momentu zagrzania silnika.
U mnie też webasto szfankuje jak działa to działa a jak nie to nawet całe 2 tyg nie może się załączyć mimo iż tem na zewnątrz jest minusowa. Nie wiem co jest przyczyną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 12:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez koluk » 29 paź 2010, 09:32

A jak wyregulować Webasto aby włączało się przy temperaturze niższej niż 10-12st.C?
Czasem uruchamia mi się gdy na dworze jest 15-17... <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 11:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez aros87 » 31 paź 2010, 11:59

Apropo czujnika temperatury zewnetrznej, to znajduje on się przed chłodnica a za zderzakiem. Wystarczy zdjac atrape przedniego zderzaka ( kratka z logiem mazdy) i po lewej stronie ujzymy czujnik przykrecony do ramy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2010, 17:00
Posty: 104
Skąd: Orzesze
Auto: Mazda 6 SPORT 2.0 EXCLUSIVE CiTD 2004

Postprzez qzym » 31 paź 2010, 18:13

Algorytm pracy webasto jako dogrzewacza:
[url][URL=http://img683.imageshack.us/i/aaauz.png/]Obrazek[/url]
[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 13:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Hubix » 1 gru 2010, 10:33

Panowie zapytanie mam.

Wracałem z pracy dziś w nocy – około 25km.

Silnik się zagrzał – wiadome.

Przyjechałem do garażu, zgasiłem silnik, webasto huczało po zgaszeniu silnika przez chwilę.

Mam rozumieć, że coś jest nie tak i przez tą całą drogę webasto mi chodziło ? :|

Wersja bez grzania kabiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 1 gru 2010, 11:16

Wszystko w porządku,to jest normalne(jakbyś poczytał posty wyżej,to byś wiedział dlaczego) <czytaj>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 1 gru 2010, 11:48

Wiem wiem, chodzi o schłodzenie webasta.

Chciałem się upewnić.

pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 18:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kamilmkm » 23 paź 2011, 21:53

Witam!
Wydaje mi się że mam problem z dogrzewaczem. Mianowicie zauważyłem że uruchamiając całkowicie zimny silnik dogrzewacz włącza się po ok. 30sek i nie wyłącza się aż do pierwszego zgaszenia silnika kluczykiem. Ostatnio przejechałem trasę długości 90km i po wyłączeniu silnika słychać było to charakterystyczne schładzanie dogrzewacza ok. 1min. Wydaje mi się że powinien on się dużo wcześniej wyłączyć sam w trakcie jazdy i po zgaszeniu silnika powinna być już cisza. To samo powtórzyło się mi na krótszych trasach (30-40km). Dzieje się tak za każdym razem, jeśli dogrzewacz się włączy po zapaleniu silnika to wyłącza się dopiero chwilkę po zgaszeniu silnika.
Z kolej jak przejadę odcinek np. 1km i wyłączę silnik, dogrzewacz się wyłączy po chwili (temperatura płynu ok. 50stopni) to po ponownym zapaleniu silnika dogrzewacz już się nie włącza – to akurat wydaję się mi słuszne.
Posiadam u siebie dogrzewacz z sterowaniem (webasto) i wyłącza się prawidłowo po ustawionym czasie – nie ma z nim problemu. Ogólnie nie ma z dogrzewaczem żadnego innego problemu (nie kopci, dobrze grzeje) tylko właśnie martwi mnie ta ciągła praca na rozgrzanym silniku co wyżej opisałem.
Bardzo proszę o pomoc, czy jest to normalna praca dogrzewacza? Czy powinien on się sam wyłączać w trakcie jazdy po nagrzaniu silnika?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 14:32
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD 136km 2003r

Postprzez Wojtek » 23 paź 2011, 22:22

kamilmkm napisał(a):Witam!
Wydaje mi się że mam problem z dogrzewaczem. Mianowicie zauważyłem że uruchamiając całkowicie zimny silnik dogrzewacz włącza się po ok. 30sek i nie wyłącza się aż do pierwszego zgaszenia silnika kluczykiem. Ostatnio przejechałem trasę długości 90km i po wyłączeniu silnika słychać było to charakterystyczne schładzanie dogrzewacza ok. 1min. Wydaje mi się że powinien on się dużo wcześniej wyłączyć sam w trakcie jazdy i po zgaszeniu silnika powinna być już cisza. To samo powtórzyło się mi na krótszych trasach (30-40km). Dzieje się tak za każdym razem, jeśli dogrzewacz się włączy po zapaleniu silnika to wyłącza się dopiero chwilkę po zgaszeniu silnika.


mam pytanie do ciebie... czy zadales sobie trud przeczytania chociazby tej strony?
tam jest odpowiedz...

ps. jako ze jestes nowym forumowiczem ;) przypomne...

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kamilmkm » 24 paź 2011, 08:20

67igor1 – tak, przeczytałem ten temat i 2 inne odnośnie webasta. Wiem o schładzaniu dogrzewacza po wyłączeniu silnika, że może działać nawet przez 20-30km aż cały silnik się równo rozgrzeje i może się włączać ponownie np w korkach.

Ja chciałem tylko wiedzieć, czy jest normalne że dogrzewacz pracuje cały czas podczas jazdy aż do zgaszenia silnika, nawet po pokonaniu 90km – ponad 1h jazdy (temperatura zewnetrzna ok 5stopni).
Czy u innych użytkowników też występuje opisana sytuacja, że przy aktualnej pogodzie słychać pracę dogrzewacza po zgaszeniu silnika nawet po pokonaniu ponad 50km?
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 14:32
Posty: 5
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD 136km 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6