Strona 1 z 5
Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC

Napisane:
18 gru 2008, 08:42
przez piotrek_l
Witam!
Na poczatku chcialem serdecznie wszystkich przywitac – jest to pierwszy post na tym forum.
Bardzo powaznie przymierzam sie do zakupu Mazdy 6, wlasciwie juz prawie ja kupilem..
Ale niepokoi mnie jedna rzecz, przy pierwszym ogladaniu auta od sprzedajacego wszystkie kontrolki po zapaleniu silnika po paru sekundach zgasly, wczoraj ogladalem auto po raz kolejny i ku mojemu zdziwieniu nie gasnie kontrolka silnika i TCS/DSC.
Przeczytalem w instrukcji ze kontrolka od silnika moze swiecic miedzy innymi przez to ze jest malo oleju napedowego w baku – faktycznie jest malo, ale rezerwa sie nie swieci..
nie wiem co o tym myslec, bo nie chce miec pozniej problemow.
Auto jest z 2005 r z silnikiem diesla 2.0 sprowadzone z wloch
Bardzo prosze o informacje co w tym przypadku zrobic..Dodam ze nie moge pojechac na diagnostyke, poniewaz auto nie jest zarejestrowane.
pozdrawiam,
Piotr
kontolki

Napisane:
18 gru 2008, 11:08
przez Enduro
w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.

Napisane:
18 gru 2008, 11:22
przez piotrek_l
wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/
Re: kontolki

Napisane:
18 gru 2008, 11:30
przez Lorento
Enduro napisał(a):w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.
Chyba demonizujesz tego kompa. Przy kazdej palącej się kontrolce piszesz o wymianie kompa. To irytujące.

Wiem, że raz miałeś taki przypadek, ale na Boga padniety komp w Szóstce chyba tylko Tobie się zdarzył. Przyczyn palenia się tych kontrolek sa setki. Trzba po pierwsze szczytać błędy a nie pisać o padnietym kompie, bo to może być zwykły czujnik, zawór albo inna pierdoła, np. zwarcie elektryczne na jakims obwodzie

Napisane:
18 gru 2008, 13:14
przez magicadm
piotrek_l napisał(a):wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/
To znaczy, że problem pojawia sie okresowo – co też nie wróży za dobrze.
Proponuje po wystąpieniu błedu podpiąć pod tester i zczytać kody błędów.

Napisane:
18 gru 2008, 13:34
przez GILB
przy temperaturach poniżej zera, kontrolka TCS/DSC świeci się kilkanaście sekund dłużej – to normalny objaw,
jedź na kompa z tym autem to się wszystkiego dowiesz

Napisane:
18 gru 2008, 13:38
przez piotrek_l
a moglby ktos z Was polecic mi jakis warsztat w warszawie gdzie moglbym zrobic taka diagnostyke?

Napisane:
18 gru 2008, 13:41
przez chmooreck
kontolki

Napisane:
18 gru 2008, 18:43
przez Enduro
Lorento napisał(a):Enduro napisał(a):w najgorszym przypadku do wymiany jest centralny komp (PCM)!
jest on na wysokosci kolan, bez. pod kierownicą....
E.
Chyba demonizujesz tego kompa. Przy kazdej palącej się kontrolce piszesz o wymianie kompa. To irytujące.

Wiem, że raz miałeś taki przypadek, ale na Boga padniety komp w Szóstce chyba tylko Tobie się zdarzył. Przyczyn palenia się tych kontrolek sa setki. Trzba po pierwsze szczytać błędy a nie pisać o padnietym kompie, bo to może być zwykły czujnik, zawór albo inna pierdoła, np. zwarcie elektryczne na jakims obwodzie
przeczytaj dokladnie co napisalem, najlepiej na glos!!!
.........w najgorszym przypadku....................,
bo chce go przed najgorszym wariantem przestrzec
P.S.
a mi komp. to w dwoch M6 citd padl!!!
E.
kontolki

Napisane:
18 gru 2008, 18:47
przez Enduro
piotrek_l napisał(a):wlasnie dostalem informacje od sprzedajacego ze po odlaczeniu akumulatora i ponownym podlaczeniu juz kontrolki gasna tak jak powinny....w tym momencie calkowicie nie wiem co o tym mam myslec :/
po przejechaniu kilkunastu kilometrów prawdopodobnie
ponownie się zapalą!!!!
tak było u mnie,
i miesiącami szukałem przy pomocy ASO,
co jest problemem
na testerze był błąd P0401, nieodpowienia ilosc przepł.spalin na EGR-e!!!
E.

Napisane:
18 gru 2008, 19:01
przez piotrek_l
i jaki byl koszt naprawy?

Napisane:
18 gru 2008, 19:13
przez Enduro
piotrek_l napisał(a):i jaki byl koszt naprawy?
na PW
E.

Napisane:
19 gru 2008, 00:26
przez Globy
W Warszawie możesz podjechać do któregoś ASO lub do Jaksy (znajdziesz info na forum). Na przyszłość proszę o dołączenie do nazwy tematu informacji o modelu oraz silniku Twojej Mazdy – zgodnie z Regulaminem – by inni Forumowicze mogli łatwiej zlokalizować Twój problem
=>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41304
Re: kontolki

Napisane:
19 gru 2008, 14:28
przez Maciej Loret
Lorento napisał(a):[...]szczytać błędy
Mr manual, szczytajcie sobie jakiś słownik...
Re: kontolki

Napisane:
19 gru 2008, 22:40
przez Yapa

Napisane:
9 sty 2009, 21:06
przez xol28
sprawdź płyn hamulcowy. dolej do pełna. u mnie tak było i była wina płynu hamulcowego

taka drobnostka....
odpisz czy pomogło.
pozdrawiam.

Napisane:
10 sty 2009, 20:44
przez Enduro
czekamy tu na info!
E.

Napisane:
11 sty 2009, 11:51
przez piotrek_l
A wiec w piatek wybralem sie do Jaksy i po podlaczeniu do komputera nie wykrylo tego bledu, a przejechalem ponad 1000km i kontrolki sie nie zaswiecily

, ale byl inny blad z webasto, pan Michal cos tam zresetowal, przeczyscil i i nie mam zadnych bledow, ale webasto w dalszym ciagu nie dziala :/
poczytalem troche na forum i sprobowalem zresetowac webasto poprzez wyjecie i wlozenie bezpiecznika
efekt – huczy

Kontrolka Check Engine, TCS i DPF palą się razem

Napisane:
16 maja 2009, 19:49
przez kacpior
Witam
Mam z moją madzią problem taki jak w temacie, te 3 kontrolki palą się jednocześnie, a jak się palą to madzi brakuje mocy. Resetowanie komputera nie pomoga i żaden sposób bo zaraz zaświecają się ponownie.
Siedzę na tym forum już kilka dni i próbowałem wszystkiego oprócz sprawdzenia EGR, ale niestety nie wiem gdzie on jest a nie udało mi się znaleźc żadnego trafnego opisu jak go znaleźć.
Wczoraj wymieniłem obudowę filtra powietrza bo była peknięta, myślałem że pomoże (może lewe powietrze brał), ale niestety bez zmian. Tak przy okazji z obudowy wystaje gumowy przewodzik, zaślepiony z jednej strony, małej średnicy. Wie ktoś co to?

Napisane:
16 maja 2009, 20:25
przez Jaksa
kacpior napisał(a):Mam z moją madzią problem taki jak w temacie, te 3 kontrolki palą się jednocześnie
Nie masz czasem auta jeszcze na gwarancji ? Generalnie wszystkie tematy z " Check Engine " są nie do ugryzienia bez podpiecia testera IDS , moze czas wypalic zatkany DPF / wymienic olej w silniku ( pamietaj ze w tym przypadku nie zrobi tego byle serwis )
kacpior napisał(a):sprawdzenia EGR,
Ty masz DPF ( filtr cząstek stalych )