Wymiana filtra przeciwpyłkowego i czyszczenie klimy – zdjęcia, str. 8

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomekw112 » 9 maja 2009, 17:11

U mnie jest taki

Obrazek

Wyciągamy schowek z zatrzasków do siebie i odpinamy spowalniacz

Obrazek


Obrazek

i już jesteśmy w "domu"

Obrazek

Jeszcze klapka – dwa zaczepy u dołu

Obrazek

Przy wyciąganiu trzeba go trochę wygiąć bo po prawej jest taki wspornik metalowy
Może się to komuś przyda
Po 5 min. cieszymy się że zrobiliśmy to sami i jesteśmy bogatsi w nowe doświadczenia :)

Tak jest w USA

Myślę że powinien powstać dział coś w stylu "zrób to sam" jak na innych forach
Dużo zdjęć i punkt po punkcie opisane jest jak co robić – bardzo to pomaga innym a jest już parę takich tematów na temat M6
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 17:43
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual

Postprzez darko12345 » 9 maja 2009, 19:58

popieram tomekw112, super robota, dzisiaj filtr, ale jutro nie wiadomo co komu sie przyda, a instrukcja czasem blacha przyda sie kazdemu, aby czegos nie polamac przy rozbieraniu, jak np, odczepienie tapicerki z drzwi, niby proste i blache, ale zarazem przy sciaganiu, lamia sie plaskikowe kolki trzymajace ja, no i klopot, od taka moja reflekscja na temat instrukcji rysunkowych lub foto,
pozdrawiam :D
Darko12345 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2008, 16:57
Posty: 148

Postprzez krzych » 9 maja 2009, 20:23

Tez jestem za. Problem w tym, ze przydalby sie zupelnie "inny byt" niz forum do tego, bo jesli zrobimy to na forum to nadal pozostaje problem wylawiania zdjec spomiedzy rozmow. Ew. moderatorzy musieliby sami separowac instrukcje od rozmow, a jednoczesnie linkowac jedno z drugim, bo rozmowy przydatne tez sa czasem, zalezy kto czego szuka.

Ja bym do tego dedykowane forum zrobil z wstepem tylko do wlasnych watkow, bez mozliwosci odpowiedzi i jeszcze z moderowaniem postow przed wklejeniem jesli kazdy mialby miec mozliwosc publikacji instruktazy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez zbigi » 10 maja 2009, 01:16

Swietna instrukcja tomekw112 w M6 2.3 US jest taki sam wklad filtra odnosnie oznaczen... Powiedz tylko gdzie kupiles nowy filtr, bo ja mam problem – jest inny od europejskiego
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 15:41
Posty: 28
Skąd: Kielce
Auto: Mazda6 2.3b+g 2007 ver USA

Postprzez tomekw112 » 10 maja 2009, 08:56

zbigi napisał(a):Swietna instrukcja tomekw112 w M6 2.3 US jest taki sam wklad filtra odnosnie oznaczen... Powiedz tylko gdzie kupiles nowy filtr, bo ja mam problem – jest inny od europejskiego


Nie kupiłem tylko ciekawiło mnie jak jest u mnie czytając ten wątek :D

Może tu warto zadzwonić mają trochę tego http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... G%26um%3D1
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 17:43
Posty: 30
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6S 3,0 V6 '07 manual

Postprzez zbigi » 10 maja 2009, 12:47

Dzieki bardzo jutro zadzwonie tam. Rzucilem temat wczesniej ale nikt nie odpisal pewnie nie zmieniaja filtra...
Albo nie uzywaja klimy;) Przyznam ze po 2 latach to juz zaczyna smierdziec
Początkujący
 
Od: 4 sty 2009, 15:41
Posty: 28
Skąd: Kielce
Auto: Mazda6 2.3b+g 2007 ver USA

Postprzez piotran » 2 lip 2009, 23:06

Witam.Całkiem niedawno zakupiłem mazda 6 2.0 136 kuców reg.2002.Miałem bardzo słaby nadmuch ,zajrzałem do filterka kabinowego.Oczywiście czerń i szarość + listki i inne brudy.Ale co najciekawsze sam filtr był odwrotnie założony.Czy to mogło byc przyczyną słabego nawiewu? Pozdro.
piotran
 

Postprzez martinpl » 7 lip 2009, 10:25

piotran tak, to wielokrotnie jest przyczyna slabego nawiewu / parowania szyb / nieprzyjemnego zapachu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 13:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez piotran » 7 lip 2009, 11:40

Dzięki martin.Filtry zamówione.Po odwróceniu filtra kabinowego na własciwa pozycje nawiew poprawił się,szyby nie parowały,ale za to wydobywa się ten nieprzyjemy zapach.Trochę teraz tu pada i powietrze pełne jest wilgoci mam wrażenie jakby ten "zapaszek"wzmógł się jeszcze bardziej.
piotran
 

Postprzez bartsun » 10 sie 2009, 12:32

z racji iz sie troche nudze czekajac na podpowiedzi dot sciagania konsoli, zapodam fotorelacje jak to wyglada w 6 po lifcie (wersja UK)

zaczynamy od otwarcia schowka
Obrazek

nastepnie po prawej i lewej stronie przy bocznych sciankach schowka odciagamy je lekko by wyskoczyly
Obrazek

po czym schowek opadnie nizej. nalezy odczepic spowalniacz
Obrazek

wyciagamy caly schowek jak szufladke i widzimy zaslepke od filtra kabinowego
Obrazek


zaslepke zdejmujemy i wyciagamy filtr po czym najlepiej wyczyscic jeszcze to mijsce (odkurzyc albo chociaz liscie wyciagnac) i wsadzic nowy filtr kabinowy
Obrazek

pozdro


EDIT:
Na zaślepce oraz na filtrze narysowane są strzałki,które wskazują prawidłowy kierunek ułożenia filtra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 22:57
Posty: 140
Skąd: West Midlands

Postprzez Cantore » 10 sie 2009, 13:35

Wymiana filtra kabinowego to 30 sekund pracy, a w NorAuro powidzieli mi, że za względu na demontaż schowka życzą sobie za to 45 zł (samo wyjęcie i wlożenie nowego (sic!)). No rozbój w biały dzień. Nadmienię, że Pan wiedział w jakim samochodzie to należy zrobić (M6).
A dlaczego zgłosiłem się do nich? Bo chciałem odgrzybić klimatyzację. Chyba sam to będę robił, z tym że nie wiem dokładnie gdzie ta rurka z preparatem powinna wylądować. Bartsun skoro się nudzisz, to może fotorelację z odgrzybiania zrobisz, a dokładnie, gdzie powinienem rurkę wetknąć, aby zaaplikować środek.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 14:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez krzych » 10 sie 2009, 14:28

Cantore napisał(a):gdzie powinienem rurkę wetknąć, aby zaaplikować środek

Wyjmij filtr przeciwpylkowy i rurke w jego miejsce pakuj, chyba najlepsza metoda. Poza tym we wszystkie wywietrzniki
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 10 sie 2009, 16:24

Cantore napisał(a):gdzie powinienem rurkę wetknąć
Zapomnij o takim odgrzybianiu ( nie w 6 ) parownik jest szczelnie obudowany , nie miej pomysłu lac piany przez kratki wentylacyjne nad radiem bo zalejesz cały sprzet.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 10 sie 2009, 18:08

Jesli pianka to ja nie wiem – ja sprayem robilem i niczego nie zalalem. Spray nazywal sie silvernano za 45 zl z Norauto i cos zdzialal. Po wszystkim bylo lepiej. Czy wlazlo w parownik nie wiem, ale skoro Forte wlazi zasysane od spodu to i to wejdzie, bo niczym metoda sie nie rozni, tak samo wpuszcza sie wlotem, tyle ze z gory zamiast z dolu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Cantore » 10 sie 2009, 20:53

Jaksa napisał(a):Zapomnij o takim odgrzybianiu ( nie w 6 ) parownik jest szczelnie obudowany

To jaki sposób odgrzybiania proponujesz? Mi "profesjonalna firma" zajmująca się klimatyzacjami odgrzybiała właśnie w ten sposób – wsadziła rurkę do parownika i w sprayu jakiś płyn wtłoczyła. Powiem szczerze, że jeszcze delikatny zapach po uruchomieniu klimatyzacji da się wyczuć i jest on dokładnie taki sam, jaki był przed odgrzybianiem, więc coś musi być na rzeczy. Proszę więc o propozycję, jak to zrobić skutecznie.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 14:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Myjk » 10 sie 2009, 21:03

Cantore napisał(a):To jaki sposób odgrzybiania proponujesz?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62223
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 5 sty 2012, 19:30.
Powód: OT

Postprzez krzych » 10 sie 2009, 22:11

Cantore napisał(a):Mi "profesjonalna firma" zajmująca się klimatyzacjami odgrzybiała właśnie w ten sposób – wsadziła rurkę do parownika i w sprayu jakiś płyn wtłoczyła. Powiem szczerze, że jeszcze delikatny zapach po uruchomieniu klimatyzacji da się wyczuć i jest on dokładnie taki sam, jaki był przed odgrzybianiem, więc coś musi być na rzeczy.

Tak, jest. Sposob obslugi w trakcie "wtlaczania". Istotne jest zeby wykonac to tak, jak jest napisane w opisie do specyfiku Forte.

Czyli po pierwsze, najpierw "rozbujac" klime, po drugie ustawic jej obieg zamkniety i maks dmuchawe, po trzecie otworzyc ile sie da nawiewow (jesli sie da to wszystkie na raz, jesli nie to w trakcie odgrzybiania przelaczyc tak, zeby wszystkie "oblecialo"), po czwarte po skonczeniu sie specyfiku, podtrzymywac nadal operacje, bo preparat jaki sobie wybierzesz nadal unosi sie w powietrzu.

Sposob wykonania absolutnie potrafi zepsuc skutek dzialania specyfiku, a z tego co zauwazylem, niewiele osob robi to jak powyzej w skrocie opisalem i jak dokladnie opisuje Forte w swojej ulotce. Srebro jest na przyklad wysoce bakteriobojcze i nieszkodliwe dla czlowieka, a tez niespecjalnie szybko "znika", wiec w teorii preparat silvernano powinien byc tak samo skuteczny jak Forte (ktore byc moze rowniez zawiera srebro).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 10 sie 2009, 23:03

krzych napisał(a): wiec w teorii preparat silvernano powinien byc tak samo skuteczny jak Forte
Nie znam Twojego specyfiku ( byc moze tez dobry ) od 2 lat pracuje na Forte – nie miałem reklamacji .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 10 sie 2009, 23:25

Jaksa napisał(a):
krzych napisał(a): wiec w teorii preparat silvernano powinien byc tak samo skuteczny jak Forte
Nie znam Twojego specyfiku ( byc moze tez dobry ) od 2 lat pracuje na Forte – nie miałem reklamacji .


No ja tez po tym jak u Ciebie bylem nie narzekam na Forte. Dziala dobrze, to na pewno. Ale zwracam uwage, ze metoda zastosowania prawdopodobnie ma najwiekszy wplyw na to i ze zastosowane przeze mnie silvernano mimo ze wtedy jeszcze nie znalem zasady i tak pomoglo, wiec w taki sposob tym bardziej powinno, bo ja to zrobilem wyjatkowo niechlujnie (do tego stopnia, ze mialem nawet otwarte okno... coz, nie pomyslalem w ogole i zastosowalem sie do wskazowek z opakowania). Poki co nie moge potwierdzic dokladnie takiej samej skutecznosci, ale nie omieszkam kiedys sprawdzic (czytaj, za rok, bo teraz klima slicznie "pachnie" :) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6