Czyszczenie soczewek i naprawa silniczków reflektorów.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kronon3 » 5 lis 2014, 17:14

Powie mi ktos od ktorego mondeo pasuja silniczki do mojej ''madzi''?mam zwykle lampy nie ksenony.chyba ze ktos ma na zbyciu to jestem zainteresowany(najlepiej boscha)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez adam_b96 » 5 lis 2014, 22:04

Mondeo III lub jak kto woli MK3 o numerach oryginału silniczka 0 307 853 307> trzeba rozkleić lampę opalarką a potem skleić np. klejem do szyb. U mnie pamiętam że do tego silniczka z mondeo przekładałem tą plastikową białą dźwignię (z kulką na końcu) z silniczka mazdy (bo miałem wrażanie się się różnią)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Kronon3 » 6 lis 2014, 08:21

Serdecznie dziekuje za odp. Czytalem wlasnie gdzies ze trzeba wymienic ta dzwigienke bo od mondeo jest troche inna.Jeszcze raz dzieki!!!
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez kubsztyk » 6 lis 2014, 11:03

adam_b96 napisał(a):(...) trzeba rozkleić lampę opalarką a potem skleić np. klejem do szyb.

W warunkach domowych wystarczy dobra suszarka i można też skleić na ten sam klej, tylko potrzeba do tego ciut więcej cierpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez adam_b96 » 6 lis 2014, 18:52

w warunkach domowych chyba faktycznie lepiej suszarką, bo nieumiejętne obchodzenie się z opalarką może doprowadzić do zniszczenia szkła. Zapewniam że łatwiej jest rozkleić fabryczny klej z lampy niż nałożony potem klej do szyb.

przy wymianie silniczka, obudowy plastikowe wymieniają się nawzajem – pasuje ta z mondeo do tej z mazdy i na odwrót.. dodatkowo gdy będziesz zmieniał cięgło przyda się dać troszkę np. wazeliny aby plastik z czasem się nie zatarł.

Nie dotknij przypadkiem palcem o odbłyśnik bo przy ewentualnym czyszczeniu może zejść z niego farba.

Dobre sklejenie lampy to podstawa – inaczej będą zaparowane od środka i robota na nic!
Ostatnio edytowano 6 lis 2014, 19:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Kronon3 » 7 lis 2014, 20:45

Dzieki za porady ale mam troche doswiadczenia jesli chodzi o opalarke dlatego ....... wszyscy mowia ze fabrycznego kleju wystarczy by ponownie posklejac klosz i chyba tak zrobie.powiedzcie mi jeszcze czy mozna elektronike silniczka zalac np. Sylikonem albo klejem na cieplo(z pistoletu)?awarie silniczkow to pewnie efekt wilgoci a tak to nie bedzie miala sie jak dostac.Do smarowania mam smar teflonowy stosowany w elektronice ktory nie niszczy plastikow i chyba bedzie idealny.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez adam_b96 » 8 lis 2014, 19:33

[jak by to była wina wilgoci to byś ją miał na szkłach. Co do posklejania starym klejem – oby lampy z czasem nie były zaparowane.
Ostatnio edytowano 9 lis 2014, 11:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez matthies » 8 lis 2014, 20:07

nie będą, ja juz dwa razy robiłem na ten sam klej i nie ma problemu z parowaniem. Może dlatego, że zawsze jak juz lampę złożę i pospinam, to jeszcze poddaję ją naciskowi i ponownie podgrzewam wszystko naokoło tak jak przed rozklejaniem,.,,
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Magoor » 8 lis 2014, 21:27

Co do sklejania lamp. Już trzy razy je sklejałem. Nic nie paruje a stosuję na oryginalnym kleju. Do tego jednak na wszelki wypadek po wierzchu spoiny po złożeniu lampy daję warstwę silikonu uniwersalnego. Po trzech latach silikon nadal trzymał a wystarczyło go nożykiem naciąć by móc usunąć. Rozklejając i sklejając używam opalarki na pierwszym biegu. Nic nie uszkodziłem. Oczywiście nie za długo trzymam w jednym miejscu. Jak lampa w miejscu łączenia się nagrzeje to dość długo trzyma ciepło i można całą bez problemu rozłożyć/złożyć za jednym podejściem bez częściowego podgrzewania. Suszarką nie próbowałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Kronon3 » 9 lis 2014, 14:05

W warunkach domowych po złożeniu lampy i pospinaniu ponowne zgrzewanie to bardzo dobry pomysł a wręcz powinno się tak robić.Robię różne obudowy z poliwęglanu i pleksi i po każdym wyginaniu podgrzewa się je ponownie aby uwolnić powstałe naprężenia natomiast w kloszach klej będzie miał czas żeby wejść we wszystkie miejsca.szkoda tylko że konstruktorzy nie pomyśleli o montażu zewnętrznym silniczków przy tak częstych awariach i za każdym razem trzeba je rozklejać.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez matthies » 9 lis 2014, 14:06

nie-e, konstruktorzy to celowo przewidzieli, abyś kupował nową lampę jak coś się zepsuje/zużyje ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kronon3 » 9 lis 2014, 15:28

Tu przyznam Ci racje.Zapomniałem ze mazda jak i każda inna marka by zbankrutowała jak właściciel mógłby sam sobie auto naprawić :P
Początkujący
 
Od: 5 maja 2014, 23:45
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0l LF-DE (GG/GY) 2002 + LPG

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2014, 09:38

Panowie, całe OT dot. ustawiania przesłony w ksenonach zostało wydzielone do wątku:
Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Yorxi » 7 gru 2014, 15:10

Witam Panowie i Panie. Nie chcę zakładać nowego tematu . Rozebrałem obydwa reflektory ksenonowe ponieważ poprzedni właściciel ( paprok ) uszczelnił je na zwykłym silikonie sanitarnym. Lampy parowały i nie działała regulacja w lewej lampie. Uszkodzony był silniczek krokowy. Przy okazji wyczyściłem soczewki bo były mleczne, wyczyściłem styki przy kostkach wewnątrz lamp.
Główny problem polega na przesłonach które są w lampach. Nie wiem jak mają być ustawione na nasze drogi.
Które ustawienie jest poprawne dla lewej a które dla prawej lampy ? czy w obydwóch lampach ma być tak samo ? Zdjęcie soczewki od strony lewej


Pozdrawiam.
Załączniki
0c2f3e39935c.jpg
a726ff37084a.jpg
Ostatnio edytowano 7 gru 2014, 15:49 przez Yorxi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 09:05
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok

Postprzez matthies » 7 gru 2014, 16:30

wydaje mi się, że obydwa powinny być tako samo. Zgodnie z drugim zdjęciem.
W jakim stanie masz odbłyśniki?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Yorxi » 7 gru 2014, 16:42

w dobrym stanie są. Na zdjęciu lekko zamglone są ale delikatną szmatką je wyczyściłem. Świecą bardzo ładnie.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 09:05
Posty: 30
Auto: Mazda 6 Kombi 1.8 Benzyna 2004 rok

Postprzez laba » 4 sty 2015, 11:01

Witam

Panowie ostatnio przechodze temat lamp w m6, a konkretnie ze slabo swieca wedlug mnie.
Zanim rozbiorę do czyszczenia chce sie zapytać czy przesłona jest dobrze ustawiona?
Czy pod xenon jest to samo ustawienie czy inaczej swieca?

tak swieca aktualnie:
Załączniki
20150103_202949_3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez CLAU » 4 sty 2015, 12:35

Dobrze jest ustawiona a ksenon ma inny kształt przesłony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez laba » 4 sty 2015, 14:45

Czyli nie da sie jej przestawić pod zenona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2014, 19:14
Posty: 255 (0/4)
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 6 GY RF-5C 121KM '03
Mazda 6 GJ 2.0B 165km '13

Postprzez CLAU » 4 sty 2015, 16:00

nie, tylko pod płaską wiązke dla USA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6