Jak wymontować Webasto?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hajdar » 8 paź 2008, 12:59

w tym temacie to ja nie panikuje, może mi się nie załączać w automacie- aby działało (jak zaprogramuje, bo z tego zamierzam korzystać), martwie mnie jedynie suma wydatków na zimę... aku, SCV, opony... i pare jeszcze drobnych... i jakby miało dojsc jeszcze webasto to... <szok>
dzięki, pozdr
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:45
Posty: 75 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0 MZR-CD'03, Astra 1.7TDS

Postprzez Blaster7 » 8 paź 2008, 13:13

ja już aku kupiłem ;P opny mam, webasto naprawiłem Odpukać....
tlko mi coś stuka z tyłu ;/
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Skwari » 24 lis 2008, 17:56

koledzy a gdy słychać lekki szum po włączeniu ręcznym webasto...(w tym czasie wentylator działa)na zegarku pojawia się symbol palnika i czas za chwilę czas znika i jest tylko palnik a po dluższej chwili wszystko się wyłącza.

miał ktoś podobnie?
pozdrawiam
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez elrafik » 25 lis 2008, 00:18

Może nie do końca w temacie ale odnosząc sie do problemu z resetującym zegarem do webasto. Mam ten sam problem i poruszyłem go już wcześniej na innym temacie. Problemem miał być akumulator. Faktycznie okazało się, pomimo braku innych objawów, po sprawdzeniu przez "specjalistów", że już słaby. Nie czekając zatem na większy mróz zainwestowałem w nowy. Niestety nie nastąpiło cudowne naprawienie dogrzewania kabiny. Nadal resetuje się zarówno po włączeniu "płomyczka" jak i po zaprogramowaniu na godzinę. Nawet przy uruchomionym silniku i wyłączonych wszystkich urządzeniach temat się powtarza. Czasem wyłącza się od razu po wciśnięciu płomyka i za chwile zapalają się tzw. "zera" a zdarzy się czasem że działa przez kilka sekund i wtedy następuje to kliknięcie. Słychać, że próbuje się włączyć i jakby dochodziło do jego odcięcia. Dodaję, że na pewno działa jako ogrzewanie silnika, gdyż po jego wyłączeniu słychać jeszcze przez chwilę charakterystyczny odgłos. Przy podłączeniu innego zegara sytuacja się powtórzyła. Skończyły mi się już pomysły. POMOCY. Z góry dziękuję za pomoc
elrafik
 

Postprzez Grzyby » 25 lis 2008, 16:59

elrafik napisał(a):Skończyły mi się już pomysły. POMOCY

pozostaje wizyta w najbliższym serwisie firmy Webasto.
Poszukaj w necie gdzie masz najbliżej
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez abujebal » 16 kwi 2009, 11:20

A powiedzcie mi gdzie znajduje się reczna obsługa Webasto?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2009, 13:44
Posty: 11
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6,2004,2.0 diesel,143 KM

Postprzez Blaster7 » 16 kwi 2009, 13:05

Jak masz..... to jest zegarek po lewej stronie kierownicy...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez abujebal » 20 kwi 2009, 12:35

Nie mam :) Podziękował
Początkujący
 
Od: 30 mar 2009, 13:44
Posty: 11
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6,2004,2.0 diesel,143 KM

Postprzez mariomix » 10 maja 2009, 22:19

huczenie webasta można zmniejszyć przez założenie tłumika, ja tak zrobiłem i jest cicho
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

PostTen post został usunięty przez Gość 23 paź 2011, 21:54.
Powód: dubel

Postprzez vienek » 17 maja 2009, 22:09

A może mi ktoś podpowie co załącza webasto, bo u mnie mimo temp. rzędu 21 stopni (tyle pokazuje na wyświetlaczu) webasto się załącza. A podobno powinno się załączać przy temp. ok 7 stopni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez M&M » 18 maja 2009, 08:06

vienek napisał(a):A może mi ktoś podpowie co załącza webasto, bo u mnie mimo temp. rzędu 21 stopni (tyle pokazuje na wyświetlaczu) webasto się załącza. A podobno powinno się załączać przy temp. ok 7 stopni.


U mnie to samo też właśnie się nad tym zastanawiam co jest z tą temperaturą załączenia Webasto – mnie załącza się gdy temperatura na wyświetlaczu jest poniżej 16 stopni.
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2008, 11:10
Posty: 35
Skąd: Gostyń

Postprzez Skwari » 30 gru 2009, 00:56

Witam,

czy ktoś z Was dobierał się do Webasto-chodzi mi o to co trzeba odkręcić/odpiąć...itd aby wyciągnąć cały piec.

pozdrawiam
Skwari
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez kobyll » 30 gru 2009, 11:43

Skwari napisał(a):Witam,

czy ktoś z Was dobierał się do Webasto-chodzi mi o to co trzeba odkręcić/odpiąć...itd aby wyciągnąć cały piec.

pozdrawiam
Skwari

Wczoraj właśnie wyciągałem cały piecyk osobiście i sam, poświęciłem na to 5h z rozebraniem piecyka na części pierwsze i złożeniem później całości.
Wymontowanie piecyka webasto w M6 diesel (z tego co widziałem to webasto w benzynie jest zamontowane pod filtrem powietrza, gdzieś w nadkolu?

Bez kanału lub podnośnika można wymontować tylko wtedy nie wymontujemy wydechu od webasta i zajmie nam to więcej czasu, ja robiłem to z podnośnika warsztatowego, kanał niestety miałem zajęty.

Narzędzia: nasadki są na mały kwadrat 1/4", 7 nasadka, 10 płaska, 10 oczkowa, 10 nasadka krótką i długa, grzechotka mała, przedłużka mała prosta, wkrętak płaski i gwiazdka, 13 do odkręcenia filtra, mors, żabki bardzo mała i średnia, szczypce do opasek (jeżeli nie mamy możemy posłużyć się żabkami), do rozebrania piecyka wystarcza nam wkrętak gwiazdka, płaski i klucze torx.

Przed praca odłączyłem akumulator.

1. Samochód najlepiej żeby był zimny, żeby nie pozalewać płynem chłodniczym niczego to zdjąłem osłonę od silnika i na samym dole spuściłem płyn chłodniczy.
2. Wyjmujemy filtr paliwa skręcony na dwie nakrętki – klucz 13, oraz rozpinamy kostki elektryczne.
3. Wyjmujemy mocowanie filtry paliwa skręcone na 3 nakrętki – klucz 10.
4. Odkręcamy i wyjmujemy wydech od webasto – jedna nakrętka i jedna śruba z tulejką klucz 10, będzie więcej miejsca do manewrów.
5. Wyjmujemy pompkę wody z przewodami wodnymi, przewody są skręcone przy pompce na opaski, a przy bloku silnika i przy piecyku są ściśnięte opaskami zaciskowymi – używamy szczypcy do opasek lub żabek.
6. Odkręcamy pompkę paliwa (jest zamontowana na blaszanej podstawie) na dwa wkręty – klucz 10 i odpinamy ją od kostki elektrycznej i od przewodów paliwowych.
7. Odpinamy jeszcze jeden przewód od wody który idzie z piecyka do nagrzewnicy, należy uważać na plastikowe króćce nagrzewnicy które wychodzą z komory grodziowej.
8. Odkręcamy 4 nakrętki od mocowania piecyka, dwie są pod piecykiem z dołu samochodu są widoczne (grzechotka i 10 krótka nasadkowa), gorzej z tymi na górze piecyka są w głębi podszybia, przyda się długa 10 nasadkowa z dwiema przedłużkami (używałem kluczy na mały kwadrat 1,4") i zwinne palce.
9. Po wykręceniu tych nakrętek odsuwamy piecyk od ściany grodziowej, odpinamy kostkę zasilania i kostkę X14, żeby go wyjąć na zewnątrz musiałem odkręcić jeszcze ta czarną blachę która trzyma go na ścianie grodziowej, bo po 30 minutach obracani go nie mogłem wyciągnąć na zewnątrz, przeszkadzała ta czarna blacha.
10. Cieszymy się że już mamy piecyk na zewnątrz, chyba nic nie pominąłem.

Zdjęć nie robiłem bo to nie jest praca dla tych co nie lubią dłubać w samochodzie, a wyjęcie piecyka nie jest trudne, tylko trzeba się napracować rączkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Skwari » 12 lut 2010, 22:38

kobyll napisał(a):zdjąłem osłonę od silnika i na samym dole spuściłem płyn chłodniczy.


spuściłeś płyn korkiem z chłodnicy czy odpinałeś jakiś inny przewód/trójnik?
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez mariomix » 16 lut 2010, 16:49

iras77 napisał(a):Witam.
Zmierzam wyciągnąć webasto do naprawy (prwadopodobnie uszkodzone łożysko wentylatora – buczy) a ewentualnie przy okazji chciałbym zamienić dogrzewacz silnika na pełne webasto z ogrzewaniem kabiny – podobno można to zrobić niewielkim kosztem. Niestety nie znalazłem nic ciekawego/przydatnego na ten temat. Może ktoś natrafił na opis gdzieś w necie albo sam coś takiego zrobił i mógłby się podzielić?
Dzięki za jakieś porady...

piec można wybebeszyć w 30 minut ale jak masz odpowiednie klucze nasadowe, chodzi o to że piec wisi na 4 szpilkach wystających z grodzi i tu jest problem bo szpilki wystaja ok 3 cm za nakrętki i trzeba klucz nasadowy rurkowy lub coś takiego a ciasno tam niesamowicie, trzeba jeszcze odkręcić obejmę rurki na wylocie spalin i piec w ręku. Schody się zaczną przy wkładaniu pieca z powrotem.
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 20:23
Posty: 81
Skąd: Chełm
Auto: M6 i nie tylko

Postprzez Skwari » 16 lut 2010, 22:51

Dla niewprawnego "mechanika" 30 min to za mało. Sam ostatni weekend spędziłem na wyjęciu rozkręceniu i włożeniu piec z powrotem. Niestety wymieniałem palnik (na używany z poprzedniego pieca) i nie rozwiązałem problemu z kopcącym webasto.

ps. najgorzej odkręcić czarną blachę która trzyma piec przy ścianie grodziowej (3 śruby od tylnej strony pieca)...

a tak na marginesie czy podpięcie pod thermotest pokaże co jest nie tak ? – objaw webasto kopci na biało
nobody is perfect...
Początkujący
 
Od: 22 paź 2008, 09:50
Posty: 21
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM

Postprzez Norby » 22 paź 2011, 16:40

hajdar napisał(a):czy to inny czujnik niz ten co mi pokazuje temperature na wyświetlaczu??? bo ten działa i pokazuje prawde


Tak to ten sam czujnik, po jego wypięciu znika z wyświetlacza wskazanie temperatury zewnętrznej
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez kauz » 26 sty 2012, 19:30

Właśnie sie zabieram za demontaż webasto z mojej Mazdy 6, kupiłem używkę i widzę że nie do końca jest taka sama (chodzi o węże jakie są do niego dołączone).
Czy ktoś może podpowiedzieć czy piecyk z ogrzewaniem kabiny (bo taki mam oryginalnie) jest taki sam jak taki tylko do ogrzewania silnika, i czy mogę je zamienić?
Najbardziej obawiam się tego, że może sterownik jest różny, bo chyba piecyk to piecyk, a tylko elementy dodatkowe decydują o rozszerzeniu webasto do ogrzewania postojowego.

Jak ktoś może niech szybko doradzi.

EDIT:

Uzupełnienie do poprzedniego postu:
moje auto jest z 2003r. natomiast na naklejce kupionego urządzenia są 3 różne roczniki 2008, 2009, 2010, więc wychodzi na to ze kupiłem dość nowe urządzenie. Trochę różni się płytka sterująca, mam nadzieję, że będzie działać.
Inna sprawa to inne rozstawienie węży gumowych, oczywiście jutro poprzekładam te ze starego piecyka do nowego i wsadzę całe to ustrojstwo z powrotem.
Mnie udało się wyjąć webasto bez demontażu tej czarnej blachy, przez którą piecyk jest przytwierdzony do ściany grodziowej, ale zdemontowałem jeden z węży gumowych, bo strasznie mi przeszkadzał.
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 22:40
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 26 sty 2012, 23:39.
Powód: post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6