Problem z dźwignią hamulca ręcznego
1, 2
Witam,
kurde juz dopiescilem auto w 120%, odmylem wsio, nawoskowalem i sru: zablokowal mi sie guzik odpuszczajacy chamulec reczny, tak ze nie moglem go wcisnac. Probowalem w te i we wte. W pewnym momencie puscil, ale guzik ze sztanga i sprezyna wyskoczyl z dzwigni. W tej chwili przycisk wisi tak ze 2 cm do przodu a sztanga lata w srodku jak po pustym sklepie. Probowalem sam zobaczyc, ale nie ma tam dojscia. Jest jakas metoda na tego gloda?
Generalnie jest tak: wodzik-linka od co idzie od recznego do hamulcow przymocowana jest na jakis nit chyba i nie wiem czy da sie to zciagnac coby wydobyc sama dzwignie z auta. Cala reszta tez chyba jest poniowana, nie wiem...probowalem zciagnac ten gumowy pokrowiec na dzwigni, ale siedzi i nie chce zejsc. Pomozta, Pany!
Wescik
kurde juz dopiescilem auto w 120%, odmylem wsio, nawoskowalem i sru: zablokowal mi sie guzik odpuszczajacy chamulec reczny, tak ze nie moglem go wcisnac. Probowalem w te i we wte. W pewnym momencie puscil, ale guzik ze sztanga i sprezyna wyskoczyl z dzwigni. W tej chwili przycisk wisi tak ze 2 cm do przodu a sztanga lata w srodku jak po pustym sklepie. Probowalem sam zobaczyc, ale nie ma tam dojscia. Jest jakas metoda na tego gloda?
Generalnie jest tak: wodzik-linka od co idzie od recznego do hamulcow przymocowana jest na jakis nit chyba i nie wiem czy da sie to zciagnac coby wydobyc sama dzwignie z auta. Cala reszta tez chyba jest poniowana, nie wiem...probowalem zciagnac ten gumowy pokrowiec na dzwigni, ale siedzi i nie chce zejsc. Pomozta, Pany!
Wescik
Ostatnio edytowano 25 mar 2012, 21:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Żeby całkiem zdjąć dźwignię (jest przykręcona) musisz zdemontować "tunel" środkowy (to między fotelami).
Grzybuś, no do tych 3 srub doszedlem spokojnie zciagajac pokrywe tunelu. Ale nie wiem jak odpiac wodzik-linke recznego. To nie jest srubka tylko nit chyba, a z tym bedzie problem.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Ladne foto: uzupelnie:
Moj problem polega na tym, ze najpierw sie zablokowal a potem wyskoczyl na zolto zaznaczony wodzik z przyciskiem w dzwigni.
Efektem jest to, ze dzwignia daje sie unies ale zapadka nie terkocze i nie blokuje dzwigni w pozycji uniesionej, czyli nie da sie zaciagnac na stale recznego.
Teraz zeby do niego dojsc trzebaby bylo zciagnac gumowy pokrowiec z dzwigni, ale siedzi na amen.
druga sprawa, to jak wydobyc sama dzwignie. Do niej jest przypiety zaznaczony na fioletowo wodzik, nitem (lub czyms podobnym) w miejscu wskazanym kreska 2 ktory trzeba wypiac. No nie wiem jak sobie z tym poradzic.

Moj problem polega na tym, ze najpierw sie zablokowal a potem wyskoczyl na zolto zaznaczony wodzik z przyciskiem w dzwigni.
Efektem jest to, ze dzwignia daje sie unies ale zapadka nie terkocze i nie blokuje dzwigni w pozycji uniesionej, czyli nie da sie zaciagnac na stale recznego.
Teraz zeby do niego dojsc trzebaby bylo zciagnac gumowy pokrowiec z dzwigni, ale siedzi na amen.
druga sprawa, to jak wydobyc sama dzwignie. Do niej jest przypiety zaznaczony na fioletowo wodzik, nitem (lub czyms podobnym) w miejscu wskazanym kreska 2 ktory trzeba wypiac. No nie wiem jak sobie z tym poradzic.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Juz wiem...trzeba uniesc poleczke za recznym i wypiac wodzik na tym trojniku. Grzybus jestes miszczem...dzieki!
Tylko czy dalej poradze dojsc dio tek mechanizmu z zapadka:(
Tylko czy dalej poradze dojsc dio tek mechanizmu z zapadka:(


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Westhub napisał(a):Juz wiem
Westhub napisał(a):Tylko czy dalej poradze dojsc dio tek mechanizmu z zapadka
myślę że dasz radę
Dalem rade Pany. Ale dupa zbita. Dzwignia recznego do wymiany.
Wygial sie ten wodzik zaznaczony na zolto i wnich**a nie da sie tego naprawic. Dzwignia znitowana. Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?
Musze to cholerstwo wymienic bo bez recznego lipa jezdzic: moze ktos ma cos takiego, albo wie gdzie to mozna kupic uzywane.
]
Z pewnoscia jest takie same w kazdym typie Mazdy 6 od 2002 do 2007r, ale potwierdzcie.
Wygial sie ten wodzik zaznaczony na zolto i wnich**a nie da sie tego naprawic. Dzwignia znitowana. Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?
Musze to cholerstwo wymienic bo bez recznego lipa jezdzic: moze ktos ma cos takiego, albo wie gdzie to mozna kupic uzywane.
]



Z pewnoscia jest takie same w kazdym typie Mazdy 6 od 2002 do 2007r, ale potwierdzcie.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Haaalo!
Dorwalem dzisiaj Mazde 6 z 2004 roku 2.0. Ramie recznego w skorce- 20euro...szkoda ze popielata, ale pal licho. wazne ze jest. Ale najwazniejsze! Skorzana kierownica z przyciskami za jerzych 15.
Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac – tak mnie tego brakuje.
Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?
Co jeszcze ciekawego mozna z niej wyciagnac. Ma klimatronic, ale nie wiem czy to jakos mozna przelozyc...
Jeszcze raz dziekuje koledze Grzyby za konstruktywna pomoc!!!
Dorwalem dzisiaj Mazde 6 z 2004 roku 2.0. Ramie recznego w skorce- 20euro...szkoda ze popielata, ale pal licho. wazne ze jest. Ale najwazniejsze! Skorzana kierownica z przyciskami za jerzych 15.
Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac – tak mnie tego brakuje.
Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?
Co jeszcze ciekawego mozna z niej wyciagnac. Ma klimatronic, ale nie wiem czy to jakos mozna przelozyc...
Jeszcze raz dziekuje koledze Grzyby za konstruktywna pomoc!!!


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Westhub napisał(a):Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?
są inne – popatrz na moją fotę (zaczepu mocujące są "odwrotnie")
Westhub napisał(a):Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?
u mnie jak widać na focie jest – ale od czego to?
Westhub napisał(a):Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac
powinno
Grzyby napisał(a):Westhub napisał(a):Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?
są inne – popatrz na moją fotę (zaczepu mocujące są "odwrotnie")
Dokladnie, jescze jest napisana literka R na dzwigni. U Ciebie bedzie literka L
Grzyby napisał(a):Westhub napisał(a):Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?
u mnie jak widać na focie jest – ale od czego to?
Moze to tjuning Irmschera...dodaje ze 100słoni

Grzyby napisał(a):Westhub napisał(a):Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac
powinno
Cieszy mnie to niezmiernie, kurza twarz!
Jeszcze jak odblokuje Tripa to bede mial ful wypasa:D


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Panowie
mam bardzo ważne pytanie.... czy tą plastykową osłonę tylko się zzsuwa z metalowej dźwigni, i czy ten chromowany guziczek można przekręcić. Mam paskudny odprysk chromu na tym guziczku i chciałbym coś z tym zrobić...np. przkręcić...
Pozdrawiam
mam bardzo ważne pytanie.... czy tą plastykową osłonę tylko się zzsuwa z metalowej dźwigni, i czy ten chromowany guziczek można przekręcić. Mam paskudny odprysk chromu na tym guziczku i chciałbym coś z tym zrobić...np. przkręcić...
Pozdrawiam
- Od: 4 sie 2006, 18:48
- Posty: 35
- Skąd: Raszówka/Lubin
- Auto: Mazda 6 kombi 2003 rok 136 KM
Mazda 6 kombi 2008 rok 140 KM
Mazda 6 kombi 2019 rok 2,5
Guzik sie odkreca w lewo : patrz fotografie, widac dokladnie gwint na koncu wodzika, na ktory nakrecany jest ten chromowany przycisk. Absolutnie nie wduszaj za mocno lub nie wyciagaj jego, bo zepsujesz calkiem dzwignie, tak jak ja to zrobilem. Jak pokrzywisz wodzik, lub wygniesz go i wyskoczy, taka dzwignia nie nadaje sie juz po tym do naprawy
Oslone da sie zciagnac, jest ciezko ale nie ma wogole potrzeby tego robic. Jedynie w przypadku checi lub koniecznosci jej wymiany.
Oslone da sie zciagnac, jest ciezko ale nie ma wogole potrzeby tego robic. Jedynie w przypadku checi lub koniecznosci jej wymiany.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Grzyby, popatrz na to, dokladnie taka sama jak moja, a jaka cena:
http://cgi.ebay.de/Lenkrad-Lederlenkrad ... .m20.l1116
Ze tak zapytam: wiecej szczescia niz rozumu w tej kwestii?
http://cgi.ebay.de/Lenkrad-Lederlenkrad ... .m20.l1116
Ze tak zapytam: wiecej szczescia niz rozumu w tej kwestii?


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Porobione!
Kiera pasi jak malowana. Sterowanie radyjkiem dziala. Tempomat niedziala – ale nie spodziewalem sie ze bedzie dzialal, choc np. w Audi A4 B68E zadzialalo.
Reczny siedzi. Te szare wykonczenie nawet niezle pasuje do reszty w czerni.
Jeszcze raz dziekuje.
Kiera pasi jak malowana. Sterowanie radyjkiem dziala. Tempomat niedziala – ale nie spodziewalem sie ze bedzie dzialal, choc np. w Audi A4 B68E zadzialalo.
Reczny siedzi. Te szare wykonczenie nawet niezle pasuje do reszty w czerni.
Jeszcze raz dziekuje.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Westhub napisał(a):Tempomat niedziala
bo Ty chyba nie masz w ogóle tempomatu
Westhub napisał(a):Kiera pasi jak malowana. Sterowanie radyjkiem dziala.
no i lux – gratuluję "tuningu"
Tak sie wlasnie zastanawiam z tym tempomatem...skoro jest instalacja, to moze by sie dalo tempomat podpiac? na 100% gdzies tam przy tej mazdzie na szrociku bedzie lezalo to, co potrzeba. Moze ktos robil to w przedliftowej 6ce? Jak on wogiole jest skonstruowany? Caly gaz jest by wire czy jakis mechanizm wychylowy przy istniejacej przepustnicy jest? Najpierw zaposzukajkuje.


- Od: 20 kwi 2004, 15:31
- Posty: 35
- Skąd: Sankt Moritz/Engadin/CH
- Auto: Irmscher i500, Mazda 6
Westhub napisał(a):jakis mechanizm
i to całkiem niemały mechanizm
Parę gratów na pewno musiałbyś z tamtej wymontować
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6