Czujnik zajętości fotela – brzęczyk i kontrolka pasów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez scichy » 1 maja 2007, 23:10

Czy orientuje się (albo może sprawdzić) jaki jest algorytm działania 'brzęczyka' pasa bezpieczeństwa przedniego pasażera w nowych M6?

Wydaje mi się, że powinien brzęczeć, jeżeli:
a. siedzenie jest zajęte i
b. samochód porusza się
c. pas jest nie zapięty

I chyba tak w moim samochodzie było...
ale ostatnio brzęczyk nie ostrzega – ew. włącza się na chwilę, gdy samochód podskoczy na wyboju...

Możecie sprawdzić jak to działa w waszych samochodach?
Obawiam się, że czujnik 'obecności' pasażera szwankuje... co powoduje chyba wyłączenie poduszki pow. pasażera...

Dzięki

Seb
Ostatnio edytowano 1 gru 2014, 15:29 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Marcin » 2 maja 2007, 08:48

Witam.
U mne jest tak:
-kluczyk w stacyjce/drzwi otwarte-TAK
– ---------"---------- /drzwi zamkniete-NIE
-światla wlaczone/dzwi otwarte-TAK
– ---------"---------/drzwi zamnkniete-NIE
– brak pasow-kontrolka TAK,brzeczyk NIE
Zastanawia mnie wlasnie dlaczego brzeczyk nie dziala kiedy brak pasow...
PS.W ogole brzeczyk staje sie uciazliwy kiedy na postoju chcemy sluchac radia i jednoczesnie miec otwarte drzwi.A to dlatego ze zeby radio dzialalo musi byc wlozony kluczyk,a wtedy dziala w/w "przypominacz" ;)
Jedynym wyjsciem jest "obejscie" w kablach od radia i uniezależnienie go od stacyjki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Karwoś » 2 maja 2007, 12:31

A u mnie jest tak (wersja USA)

brzęczy jak otworzę drzwi i mam zapalone światła, w innym wypadku nie brzęczy na postaju

Jak włącze D i przekroczę 20km/h i nie mam pasów (kierowca) zaczyna co 10sek brzeczeć 2 krotnie.

pewnie Europejskie mają całkiem inaczej.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 2 maja 2007, 13:24

Tansze i prostsze. Kupic od malucha czy poldasa jakis stary pas i uciac zeby miec sama koncowke ktora pakuje sie w gniazdo. Nie denerwuje kontrolka i nie ma piszczyka. :)
21 L/ 100km [tiiit] FUEL ECONOMY.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Cichyq » 2 maja 2007, 14:16

Nefar napisał(a):Tansze i prostsze. Kupic od malucha czy poldasa jakis stary pas i uciac zeby miec sama koncowke ktora pakuje sie w gniazdo. Nie denerwuje kontrolka i nie ma piszczyka.


A nie lepiej po prostu zapiac pasu za soba ??

Oczywiscie polecam jazde w pasach :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Pawko_6 » 2 maja 2007, 17:38

W mojej brzęczyk od pasów zaczyna piszczeć gdy kierowca nie zapnie pasów i przekroczy prędkość ok. 10-15km/h. Brzęczyk nie reaguje i nigdy nie reagował na niezapięte pasy pasażerów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Karwoś » 2 maja 2007, 18:35

Pawko_6 napisał(a):Brzęczyk nie reaguje i nigdy nie reagował na niezapięte pasy pasażerów.



Tak samo u mnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Bolek » 2 maja 2007, 21:38

U mnie brzęczyk uaktywnia się po przekroczeniu 20 km/h. reaguje też na obecność pasażera. Zauważyłem, że czujnik jest dość czuły (albo raczej czujny hehe) – wioząc torbę z papierzyskami na fotelu pasażera, przy przejeżdżadniu przez jakiś wybój potrafi "kwiknąc". Jak się stoi z zapalonym silnikiem – nic się nie odzywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez scichy » 2 maja 2007, 21:57

No właśnie.... dałbym sobie coś uciąć, że w mojej brzęczyk brzęczał, gdy pasażer miał nie zapięty pas i przekroczyło się ok 20km/h... ale ostatnio to przestało działać... albo działa dziwnie bo reaguje tylko jak się na jakimś wyboju podskoczy...

Może ostatnio woziłem za lekkich pasażerów ... ale 60kg pasażer powinien chyba wystarczyć, żeby czujnik się uaktywnił?

Może ktoś bardziej fachowy, wie jaka jest norma 'czułości' czujnika zajętości siedzenia pasażera?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Pawko_6 » 2 maja 2007, 21:59

Bolek napisał(a):reaguje też na obecność pasażera

W wersji po liftingu tak ;) są chyba nawet kontrolki zapiętych pasów na tylnych siedzeniach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Bolek » 2 maja 2007, 22:23

scichy napisał(a):60kg pasażer powinien chyba wystarczyć, żeby czujnik się uaktywnił?

– u mnie nie trzeba 60 kg żeby piszczało, także możliwe, że coś nie tak z czujnikiem.


Pawko_6 napisał(a):W wersji po liftingu tak są chyba nawet kontrolki zapiętych pasów na tylnych siedzeniach.


no tak, tam też – ludziki się świecą na czerwono pod lusterkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Marcin » 5 maja 2007, 17:34

Nefar napisał(a):Tansze i prostsze. Kupic od malucha czy poldasa jakis stary pas i uciac zeby miec sama koncowke ktora pakuje sie w gniazdo. Nie denerwuje kontrolka i nie ma piszczyka. :)

Tansze i prostsze moze tak,ale czy mądrzejsze? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 02:18
Posty: 1649 (22/36)
Skąd: Śrem
Auto: Toyota Prius 2010

Postprzez Karwoś » 7 maja 2007, 22:48

Nie wiem czemu ale siedzisko pasażera wydaje mi się bardzo obszerne wewnątrz – pod fotelek kierowcy mam zamontowane siłowniki od elektryki – i siedzisko jest dość płaskie. W przypadku pasażera jest jakby wypełnione w środku i idą do tego kable z wolną kostką. Chyba się kiedyś za to zabiorę i to rozkręcę :D.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez scichy » 8 maja 2007, 21:47

Uważaj tylko, żebyś sobie poduszek przez przypadek nie odpalił :|
Słyszałem o przypadku, gdy w ramach testowania ogrzewania fotela, ktoś spiął nie te kable .... <glupek2>
Dobrze jest dokładnie przestudiować Workshop Manual i Traning Manual....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez dzieno » 11 lis 2007, 19:22

Witam kolegów.

Czy w mazdzie 6 z 2003 roku powinien być brzęczyk niezapiętych pasów?

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 19:01
Posty: 31
Skąd: walbrzych
Auto: mazda 6 136 km kombi 2003 r

Postprzez Jaksa » 11 lis 2007, 19:55

dzieno napisał(a):Czy w mazdzie 6 z 2003 roku powinien być brzęczyk niezapiętych pasów?
Powinien , kazda szóstka posiada , u mnie brak bo niemiec gdzies to wyłączył , szukałem juz tu i tam – nie wiem gdzie i jak to zrobił ( moze ktos miał ten problem ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 12 lis 2007, 11:36

Jaksa napisał(a):
dzieno napisał(a):Czy w mazdzie 6 z 2003 roku powinien być brzęczyk niezapiętych pasów?
Powinien , kazda szóstka posiada , u mnie brak bo niemiec gdzies to wyłączył , szukałem juz tu i tam – nie wiem gdzie i jak to zrobił ( moze ktos miał ten problem ? )


Z ciekawości przejrzałem na szybko schematy z serwisówki, ale nie znalazłem...
Może któryś przekaźnik jest uszkodzony?? Albo bezpiecznik??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 12 lis 2007, 21:33

Maciej Loret napisał(a):Może któryś przekaźnik jest uszkodzony?? Albo bezpiecznik??
To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Maciej Loret » 12 lis 2007, 22:56

Jaksa napisał(a):To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?


Nie, mam tylko to co mamy wszyscy, czyli zwykłą serwisówkę w PDF-ie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez scichy » 12 lis 2007, 22:58

Jaksa napisał(a):To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?


Tak z głowy bez patrzenia.... To wskaźniki są podpięte do ECU przez CAN... więc jeżeli tylko sama żaróweczka nie jest spalona, to ciężko tu coś zmieniać/sprawdzać.

Albo jest zmienione na poziomie ECU (odpowiedni soft prez złącze diagnostyczne – nie wiem czy tak się da... ale w sumie czemu nie)

Albo coś jest zwarte na stałe przy 'zatrzasku' od pasa... Najprostsze rozwiązanie

SEb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6