Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez amra1973 » 28 maja 2010, 09:19

Grzyby napisał(a):Co do wnęk kół, to ja zdejmowałem błotniki. Ale mnie zależało głównie na zrobieniu konserwacji (i dlatego wysmarowałem całe błotniki od wewnątrz :))
Można to zrobić bez demontażu ale jednak dużo lepszy dostęp będzie jak zdejmiesz. Szczególnie do elementów umiejscowionych wyżej.
Powodzenia :)


Mnie też zależy w dużej mierze na konserwacji (kupiłem łącznie 12,5 litra różnych Noxudoli) i będę chciał zabezpieczyć to, co się da :)
Twoje zdjęcia już wcześniej widziałem ale właśnie na nich są zdemontowane reflektory, więc zastanawiałem się czy w jakimś stopniu nie opierają się na zderzakach :)
I jeszcze jedno pytanie, czy przy demontażu tapicerki uszkodziłeś dużo kołków?

Dzięki za szybką odpowiedź!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Grzyby » 28 maja 2010, 09:48

W sumie to chyba tylko jeden nie nadawał się do późnieszego użycia :)
A reflektory zdjąłem "przy okazji" bo chciałem wszystko ładnie wyczyścić – jeździłem parę miesięcy bez nadkoli z przodu więc syfu było sporo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez amra1973 » 28 maja 2010, 22:08

moje auto posiada poduszki powietrzne w fotelach przednich, czy w związku z tym przed ich wyjęciem powinienem odłączyć akumulator?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Irek.k » 28 maja 2010, 22:12

Skoro temat odżył ;)

Kupiłem dziś te maty (pianki), może uda mi się jutro trochę "powtykać" w bagażniku. Na podłogę bez kleju, żeby dociąć i położyć. Jeszcze nie wiem jak zrobię boki, czy poprzyklejać do blachy, czy może do tych plastykowych osłon. Szczerz powiedziawszy to jeszcze nawet nie wiem czy jest tam miejsce, nigdy tam nie zaglądałem ;)

Hmm, teraz dopiero dostrzegłem że to temat konkretnego modelu samochodu, w razie czego śmiało można do kosza z tym postem :)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Grzyby » 29 maja 2010, 00:08

amra, tak, odepnij akumulator do odłączenia foteli. Teoretycznie nic się nie powinno stać ale ... :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skubiszek » 29 maja 2010, 00:11

najważniejsze to odpięcie aku i nie wpinanie go przy rozłączonych fotelach...wtedy może pojawić się błąd.... odłączyć aku, wyjąc fotele, zrobić robotę podpiąć fotele i aku... system nie powinien tego nawet wykryć
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez herci62 » 30 maja 2010, 15:35

Jestem po nastepnym etapie wygluszania tylnych nadkoli od strony bagaznika efekt jest taki ze teraz slychac tylko przod i tu prosba o jakies fotki/fotorelacja lub zdjecia jak zdjac przednie blotniki i jak to wyglada po rozebraniu ......Ato fotki wyklejonego mata tylu..... Obrazek

Uploaded with ImageShack.usObrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Enduro » 30 maja 2010, 16:06

leszek-sroka napisał(a):zdjecia jak zdjac przednie blotniki...

trzeba zdemontowac przedni grill i zderzak
a potem odkrecic sruby gorne, dolne i wewnetrzne
a po wypieciu bocznego migacza i plastikowego nadkola mozne blotnik zdemontowac...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Killer626 » 4 cze 2010, 15:19

leszek-sroka a czy te maty nie chłoną wilgoci ??
zeby po poł roku nie okazało sie ze pod matami zaczyna pojawic sie pleśń albo rdza, i bedzie duzo wiekszy problem ?

maty kleisz do podłoza tym klejem w sprayu czy tylko to do lączenia mat ??
Początkujący
 
Od: 23 lut 2004, 01:23
Posty: 7

Postprzez Enduro » 4 cze 2010, 18:32

ja nie "L-sroka",
ale dopowiem, ze pod wszystkim bedzie sie zbierala wilgoc i no metal bedzie rdzewic,
jesli jest zbyt duzo wilgoci w powietrzu....
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Killer626 » 4 cze 2010, 21:22

no własnie, wiec z dwojga złego lepiej tym sprayem wygłuszyc bo przynajmniej przykleja sie do blachy i działa antykorozyjnie, no chyba ze dodatkowo na to w bagazniku połozyc ta pianke.
Czytałem tez kiedys na jakims forum ze sa juz pianki dobrze wygłuszajace w ogóle nie chłonace wilgoci, ale ile w tym prawdy to cholera wie
Początkujący
 
Od: 23 lut 2004, 01:23
Posty: 7

Postprzez jinxsior » 4 cze 2010, 23:24

Leszek mial wszystko wczesniej pomalowane tymi farbami, które nie dały właściwie żadnych efektów. Porównywaliśmy moją bez farby i jego z farbą.
Teraz te maty przyklejone są na farbe więc o korozje chyba może być spokojny.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 18:31
Posty: 18
Skąd: Swindon/Lublin
Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005

Postprzez herci62 » 5 cze 2010, 02:07

Mam nadzieje ze wilgoci nie bedzie- maty sa tylko wewnatrz no i wlasciwosciami nie roznia sie od tych orginalnych ktorymi wylozona jest podloga dla samego efektu naprawde uwazam ze warto bylo. :) Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Killer626 » 26 cze 2010, 21:23

uhh kolega w colcie wygłuszył auto tą mata polietylenowa, cisza fajna w porównaniu do serii...
po 2 latach rozebrał... ruda az sie patrzy pomimo ze zabezpieczył to fakims barankiem antykorozyjnym... a do tego cos na wzór plesni ;–///
Podobno mimo wszystko woda sie skrapla pod podłoga z roznicy temperatur, a przez ta mate nie ma jak odparowac i robi sie bagno ehh ;–//
chyba jednak najlepszzy to ten 3100 bo przykleja sie na stałe do blachy i juz nie ma tam jak i co sie zbierac :–)
Początkujący
 
Od: 23 lut 2004, 01:23
Posty: 7

Postprzez amra1973 » 27 wrz 2010, 12:07

leszek-sroka napisał(a):Jestem po nastepnym etapie wygluszania tylnych nadkoli od strony bagaznika efekt jest taki ze teraz slychac tylko przod i tu prosba o jakies fotki/fotorelacja lub zdjecia jak zdjac przednie blotniki i jak to wyglada po rozebraniu ......Ato fotki wyklejonego mata tylu..... Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


jak wrażenia po kilku miesiącach od wyciszenia?
Ja moje wyciszyłem kilkoma rodzajami Noxudola (łącznie z wnękami nadkoli i drzwiami) i nie widzę zadowalającej mnie różnicy.
Nie powiem, jest ciszej ale chcę zdecydowanie więcej :)
Może to dlatego, że prace wykonywałem partiami przez prawie trzy miesiące i słuch zdążył się przyzwyczaić... ;)
Który element wyciszenia był u Ciebie najbardziej zauważalny?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez herci62 » 27 wrz 2010, 22:27

JA podobnie jak ty robilem to partiami i podobnie nie slyszalem wielkiej roznicy po kolejnych etapach --ale po porownaniu teraz z peugot 407-2005 /renault laguna 2007 jest o wiele..wiele ciszej i na typowym glosnym angielskim asfalcie jest zdecydowanie ciszej niz bylo wczesniej.Na drogach Niemcy/Francja no i nowe drogi PL. slysze tylko przyjemny szum wiatru. Na wiosne bede zmienial auto bedzie to ta nowsza wersja 2008-2009 i mam nadzieje ze tam nic juz nie bede musial kombinowac --ale kto wie????. Moze znowu znajde temat wyciszania i ktos napisze ze po tym zabiegu jest o niebo ciszej...Bo tak naprawde zanim znalazlem ten watek wyciszania na forum to wszystko mi przez 3-lata uzytkowania pasowalo bylo cicho i wogóle super nie myslalem o jakich kolwiek poprawkach.... Pozdrawiam i zycze cichej jazdy.. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez amra1973 » 28 wrz 2010, 08:53

Też liczę na takie efekt, dlatego w najbliższym czasie na położone wcześniej noxudole chcę dołożyć matę bitumiczną z filcem.
Z moich obserwacji wynika, że najwięcej szumu przedostaje się ciągle z przedniej części z okolic stóp (czyli ciągle nadkola...).
Mam więc pytanie, na jakiej części podłogi układałeś matę? Czy wciskałeś ją pod pedały? a może nawet za kolumnę kierownicy?

A jeszcze w kwestii szumu, to w moim przypadku ogromne znaczenie mają opony, posiadam Fuldy Progresso, wg mnie wyjątkowo głośne. Ma to jednak tą zaletę, że pomagają teraz znacząco w wyszukiwaniu miejsc przedostawania się hałasu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez herci62 » 28 wrz 2010, 13:21

Ogolnie powiem tak...tyl auta od wewnatrz orginalnie jest prawie wcale nie wygluszony(bardzo slabo) poczawszy od bagaznika/nadkoli i powierzchni nad zbiornikiem paliwa az do przednich foteli.Dalej juz bylo lepiej i gdybym wiedzial to chyba przednich foteli bym nie demontowal ale skoro to zrobilem to i tam polozylem warstwe... co do powierzchni pod pedalami to nie za bardzo jest miejsce zeby cokolwiek dolozyc a orginalnie jest niezle. Moim zdaqniem spory halas wydobywal sie z samych progow z tych pustych kanalow --- i tu sciaglem wszystkie cztery plastikowe oslony przy kazdych drzwiach i po uprzednim sprawdzeniu czy nie biegna tamtedy jakies przewody i czy nie ma jakichś kanałow odprowadzania wody wypelnilem je piana akustyczna taka jak do osadzania okien /drzwi zuzylem 3-pojemniki te wieksze-i niewiem moze troche przesadzilem ale jest ok.....pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez amra1973 » 29 wrz 2010, 11:02

Trochę się obawiam wypełniania progów pianą, czy ona może mieć jakieś negatywne skutki? Czy nie ma np. negatywnego wpływu na metal?
Teraz skupię się na wyłożeniu matą z filcem podłogi oraz dokładnym obłożeniu tunelu przy dźwigni zmiany biegów, mam wrażenie że z tego miejsca przedostaje się sporo odgłosów pracującego silnika. Wszak biegnie tędy rura wydechowa.
Bagażnik mam wysmarowany pokaźną ilością Noxudola 3100 i wydaje mi się że jest przyzwoicie wygłuszony.

Najgorsze jest to, że jeżdżąc autem już czasami w ogóle nie słucham muzyki, tylko nasłuchuję gdzie są największe źródła hałasu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez herci62 » 29 wrz 2010, 13:50

Najgorsze jest to, że jeżdżąc autem już czasami w ogóle nie słucham muzyki, tylko nasłuchuję gdzie są największe źródła hałasu :)[/quote]

Mam to samo i własnie dlatego zaluje ze po trzech spokojnych latach uzytkowania (sluchania muzyczki zadowolenia itp) wpadlem na forum o temacie WYGLUSZANIE .To podobnie jak komus szumi w uszach dopoki lekarz nie powie pacjetowi/zasugeruje ten nigdy tego nie uslyszy--a potem cóż leczenie do konca zycia....i tak naprawde bez efektu...((to tylko moje zdanie)) :) pozdrawiam....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6