Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez D4vor » 16 maja 2009, 17:29

A nie trzeszczy nic po złożeniu? I ile potrzeba puszek żeby wygłuszyć cały samochód?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez mcbeth » 16 maja 2009, 18:27

vegasnight9 napisał(a):Czy 6-tki z roczników 2006-2007 mają lepsze ogólne wygłuszenie niż te przed liftem ?

Wśród ponad 700 modyfikacji jest poprawa wygłuszenia. Tu się o tym wspomina:
http://www.autozine.co.uk/text/381.pdf
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez cwieta » 16 maja 2009, 23:11

xANDy wielki szacunek dla Ciebie za fotorelację, kawał wielkiej roboty zrobiłeś. Super,że jeszcze są tacy ludzie którzy chcą coś 2giemu pomóc.
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez D4vor » 19 maja 2009, 17:42

Ja bede probowal tez wygluszyc moja szostke latem w Polsce bo lepsza pogoda tam niz tu na Wyspach. Ile trzeba farby zeby wygluszyc calego HB i ile zajmuje caly proces.
Naprawde wielki szacunek za to co zrobiles
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez Adaś » 19 maja 2009, 18:41

D4vor napisał(a):Ile trzeba farby zeby wygluszyc calego HB i ile zajmuje caly proces.

Obydwie odpowiedzi na te pytania znajdziesz na poprzedniej stronie tego tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez D4vor » 25 maja 2009, 18:15

A jak wyjac zarowke od popielniczki? Dzisiaj próbowałem i nie moglem jej wyciagnac. Czy trzeba ja przekrecic i wyciagnac(balem sie ze kabelki pourywam) czy ten caly bialy element plastikowy odkrecic?

EdiT by mckoper
używaj opcji "ZMIEŃ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 21:14
Posty: 30
Auto: Mazda6 2.0 CiTD TS 136KM 2005

Postprzez mareq78 » 12 cze 2009, 00:33

Witam ! A jak wyglada wygluszanie matami bitumicznymi z allegro ? sa skuteczne czy tylko tak mówią ? Troche mnie przeraza demontarz calej tapicerki i wszystkiego :)
A morze jest ktos na podkarpaciu kto ztobil by to odplatnie ? Jakis garaz ktory sie tym zajmuje ?
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 11:48
Posty: 8
Auto: Mazda 6 ts2 121km Diesel

Postprzez herci62 » 27 cze 2009, 15:18

Witam! Wlasnie poskladalem madzie po czesciowym wyciszeniu.Wyciszylem caly bagaznik do poczatku mocowania foteli bez dachu zuzywajac 2-litry noxudol 3100(foteli nie ruszalem) oraz nadkola tyl i przod zuzywajac 2-litry noxudolu 1600.Mialem w planie jeszcze przednie drzwi ale niestety braklo mi 3100.Zrobilem probe i w efekcie slychac roznice ale to nie jest jeszcze to czego sie spodziewalemTeraz wyraznie slysze ze przy znacznej predkosci 120-140 zrodlo dzwieku generuja drzwi-- chyba przednie i tu pytanko 1)) czy do drzwi moge uzyc noxudol 1600 bo zostalo mi 2-litry czy lepiej dokupic 3100(z tym mam lekki problem bo w pl. bede dopiero w sierpniu ? 2)) Czy podloga jest az tak wazna? 3) Czy przednie nadkola wyciszamy tylko od zewnatrz czy tez od komory silnika -- nie zabardzo mozna sie tam dostac brak dostepu ??? DZIEKI ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez brylek22 » 3 lip 2009, 21:05

A ja chciałbym się dowiedzieć o wydajność Noxudol 3100? Chce w swojej M6 wyciszyć bagażnik i drzwi oraz zabezpieczyć je przed korozją bo już się pojawia i nie wiem ile potrzebuje tego specyfiku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez brylek22 » 3 lip 2009, 21:23

i czy można go nakładać pędzlem w trudno dostępnych miejscach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez Grzyby » 3 lip 2009, 22:54

leszek-sroka napisał(a):Czy przednie nadkola wyciszamy tylko od zewnatrz czy tez od komory silnika -- nie zabardzo mozna sie tam dostac brak dostepu

od zewnątrz – najlepiej zdjąć błotniki do takiej operacji (mam to za sobą :))

leszek-sroka napisał(a):czy do drzwi moge uzyc noxudol 1600 bo zostalo mi 2-litry czy lepiej dokupic 3100

jak nie masz co zrobić z N1600 to możesz. Zawsze później możesz położyć N3100. Nie gryzą się :)

brylek22 napisał(a):chciałbym się dowiedzieć o wydajność Noxudol 3100

masz post wyżej napisane +/– Wszystko zależy od grubości warstwy.

brylek22 napisał(a):czy można go nakładać pędzlem w trudno dostępnych miejscach?

ja nakładałem wszędzie pędzlem, bo nie chciałem robić syfu kompresorem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez herci62 » 4 lip 2009, 02:42

Dzieki Grzyby teraz wiem o co chodzi-- a tak na marginesie napisalem ze efekt po wyciszeniu byl nie taki jak sie spodziewalem denerwowal mnie huk szczegolnie z prawej strony na poczatku walczylem z oponami ich zabkowaniem/geometria itp. teraz wyciszanie.Wreszcie wczoraj podnioslem przod wlaczylem bieg bo krecac reką kolem nic nie slyszalem i okazalo sie ze pada mi lozysko huk jak diabli a lewa strona cisza.Teraz biore sie za reszte wyciszania....Pozdrawim
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Pendziwiatr » 12 lip 2009, 21:05

Witam,tak nieco poza tematem,ale mam pytanie.Jak to się ma do wysokich temperatur.Chodzi mi o ten Noxudol,mam tu na myśli wygłuszenie koparko ładowarki,a szczególnie podłogi,akurat tak się składa że własnie tam jest dość wysoka temperatura.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 20:41
Posty: 49
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: MAZDA 626GE ROK96 1.8 16V

Postprzez amra1973 » 13 lip 2009, 10:14

Mnie interesuje ile czasu potrzeba na wykonanie operacji wygłuszania w m6, czy jeden dzień wystarczy?
Dodatkowo które elementy są prostsze w demontażu w z którymi jest więcej problemów?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Grzyby » 13 lip 2009, 12:20

amra1973 napisał(a):czy jeden dzień wystarczy?

Jeśli myślisz o demontażu, wyciszeniu i ponownym zmontowaniu wszystkiego to mało.
No i pytanie o zakres prac. Taki jak u mnie? Jak tak, to 2 dni minimum. I to pracy od rana do wieczora.
Dosyć długo schodzi z demontażem, ponowny montaż jakoś idzie. Polecam wczesniej posiedzieć nad serwisówką żeby obczaić co i jak jest mocowane.
Dosyć długo schodzi z demontarzem drzwi bo potrzebne są 2 osoby (coby odkręcone szyby zabezpieczać).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez amra1973 » 14 lip 2009, 09:46

Grzyby napisał(a):Jeśli myślisz o demontażu, wyciszeniu i ponownym zmontowaniu wszystkiego to mało.
No i pytanie o zakres prac. Taki jak u mnie? Jak tak, to 2 dni minimum. I to pracy od rana do wieczora.
Dosyć długo schodzi z demontażem, ponowny montaż jakoś idzie. Polecam wczesniej posiedzieć nad serwisówką żeby obczaić co i jak jest mocowane.
Dosyć długo schodzi z demontarzem drzwi bo potrzebne są 2 osoby (coby odkręcone szyby zabezpieczać).


Ja niestety nie posiadam garażu, więc wszelkie prace muszę planować na jeden dzień.
Przygotuję się do wykonania prac partiami, czyli w pierwszej kolejności drzwi, później nadkola, później bagażnik.
Dzisiaj rano nasłuchiwałem skąd jest najwięcej hałasu i odniosłem wrażenie, że z przednich drzwi i okolic nadkoli.
Ostatnio edytowano 13 sie 2009, 15:34 przez amra1973, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Grzyby » 14 lip 2009, 10:33

Etapowo też można :)
Środka nie musisz przecież zmontowywać wieczorem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jars » 26 sty 2010, 11:30

Panowie wielki szacunek za wniesioną prace i instruktaż :) Mam pytanie, nie baliście się że po zdjęciu/założeniu tapicerki/plastików coś zacznie skrzypieć, trzeszczeć? Zastanawiam się nad przeprowadzeniem takiego zabiegu wiosną, a wszyscy znajomi wkoło mi trąbią że co fabrycznie złożone to fabrycznie złożone i że jak nie trzeba to nie ruszać
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 gru 2009, 10:27
Posty: 27
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GY TS2 2.0 MZR-CD 136KM 03r

Postprzez Grzyby » 26 sty 2010, 11:33

jars napisał(a):nie baliście się że po zdjęciu/założeniu tapicerki/plastików coś zacznie skrzypieć, trzeszczeć?

zastanawiałem się nad tym chwilę :)

jars napisał(a):wszyscy znajomi wkoło mi trąbią że co fabrycznie złożone to fabrycznie złożone i że jak nie trzeba to nie ruszać

bzdura, nic się nie dzieje złego
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukpcn » 26 sty 2010, 11:40

jars napisał(a):co fabrycznie złożone to fabrycznie złożone i że jak nie trzeba to nie ruszać


Nie zawsze... mojego znajomego fabrycznie złożone plastiki w oplu astra kilkuletnim tak grają że nie trzeba radia włączać ;)
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6