Naprawa rolety bagażnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krisss » 13 sie 2013, 23:46

U mnie miała taką długość (niecała 1/2 rolety). Dzisiaj naprawiałem. Oczywiście też urwałem część plastikową tulejki wystającą poza rurkę, a reszta została wewnątrz. Już miałem się poddać, ale postanowiłem walczyć do końca (mojego lub jej :)) Rozwierciłem ile się dało i po długich bojach jakoś wydłubałem to, co zostało w środku. Następnie wyciągnąłem całą sprężynę w izolacji; okazało się, że izolacja jest na całą długość rolety, ale już nie chciała wejść z powrotem i połowa wylądowała w koszu. Zagiąłem końcówkę sprężyny, nadciąłem koniec rurki i w nim osadziłem końcówkę sprężyny, skleiłem dodatkowo, zaizolowałem taśmą. Założyłem plastikową końcówkę rolety, nakręciłem 11 obrotów, zmontowałem i ... działa. Bez tulejki. Na razie nie trzeszczy. Jak padnie, będę musiał kupić metalową tulejkę na allegro i operację powtórzyć.
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2010, 23:32
Posty: 43
Auto: M6'04 GY LF
Yaris'07 1.0PB

Postprzez kamim » 18 sie 2013, 08:07

Faktycznie prosta robota. zajelo mi to 30 min z klejeniem. wtopilem sprezyne w nowe miejsce w plastiku i poprawilem patexem :D. roleta smiga jak nowa :D
kamim
 

Postprzez Stasiu_niggas » 24 sie 2013, 14:35

Witam Kolegów.
Ja właśnie przed chwilką skończyłem naprawę roletki.
Pierwsza próba z wklejeniem sprężyny w plastikową tulejkę się nie sprawdziła (pierwsza próba w aucie i ponowne zerwanie). Za drugim razem naciąłem rurkę i za nią zaczepiłem wygiętą odpowiednio sprężynę. Zamontowałem i działa lepiej niż przedtem :D. Wszystkim dziękuje za cenne uwagi i instrukcje. papa
Początkujący
 
Od: 1 cze 2013, 09:37
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Auto: Mazda 6 Kombi, 2.0i, 141KM, 2004r

Postprzez cromags » 25 sie 2013, 19:07

Mnie też ta zabawa czekała, zwlekałem z dwa miesiące, wkurzając się dzień w dzień widząc wiszącą płachtę w bagażniku. Dziś we mnie w końcu sprężynka pękła, opis jak na pierwszej stronie, 30 minut maks i działa. Co prawda uważam, że to prowizorka i sworzeń nowy trzeba wstawić albo tak jak Kolega wcześniej naciąć rurkę ale... do następnego zerwania.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 15:40
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Toyota RAV4 2.0
Mazda 6 2.0 CiTD polift

Postprzez dzako2 » 29 sie 2013, 18:23

Witam wszystkich.
U mnie niestety plastikowy sworzeń też nie wytrzymał wyciągnięcia z tulejki i niestety musiałem go zniszczyć i "wydłubać" z rurki. Potem naciąłem gumówką i nagiąłem w nacięcie sprężynę. Teraz się nie zerwie nie ma bata :) Dziękuje za porady i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2013, 12:50
Posty: 5
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY
2003
1.8 120KM

Postprzez Kelm » 23 sty 2014, 01:17

Próbował ktoś tej "niezniszczalnej" metody ???????????


http://allegro.pl/roleta-mazda-6-kombi- ... 96854.html
A Deo rex, a Rege lex.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2012, 21:19
Posty: 59
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 Turbo Diesel 143 KM 2006 GY Kombi Sport Wagen.

Postprzez fmario84 » 23 sty 2014, 16:02

To sie może udać :) moja po domowych sposobach na razie działa.

Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 21:54
Posty: 68 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 D 136 KM 2005r. Kombi

Czarna piękność ...

Postprzez wujek116 » 23 sty 2014, 22:39

po co chcesz wydawać 37 zł skoro możesz naprawić roletę z oryginalnym sworzniem sposobem z pierwszej strony wątku . ja tak naprawiłem i już 3 lata działa bez problemu <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez everyman » 2 lut 2014, 13:24

Czy komuś udało się naprawić mechanizm blokujący rolety w siatce pionowej?
Metoda pracy rolki powracającej jest podobna, ale po stronie sprężyny występuje dodatkowo mechnizm samoblokujący (podobnie jak pasy bezpieczeństwa) który w moim przypadku nie pracuje właściwie.
Czy jedyna metoda to rozwiercać nity etc?

Pozdr,
Michał
Początkujący
 
Od: 24 mar 2013, 13:21
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GY 2000cc 136KM RF5C rok prod. 2005 przed liftem

Postprzez jazda_mike » 27 lut 2014, 12:14

ja mam taka roletę z siatka i bez problemu zrobiłem tak jak w opisie na początku:) trochę palca poparzyłem :D Ale bardzo sie przydało.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 05:28
Posty: 17
Skąd: Legnica dolnośląskie
Auto: Mazda 6 diesel 136 km rok 2004

Postprzez UncleJoe » 23 cze 2014, 12:23

everyman napisał(a):Czy komuś udało się naprawić mechanizm blokujący rolety w siatce pionowej?
Metoda pracy rolki powracającej jest podobna, ale po stronie sprężyny występuje dodatkowo mechnizm samoblokujący (podobnie jak pasy bezpieczeństwa) który w moim przypadku nie pracuje właściwie.
Czy jedyna metoda to rozwiercać nity etc?

Pozdr,
Michał


Koleżko udało Ci się jakoś dostać do tej siatki? Mam ten sam problem, siatka za cholere nie chce się rozwinąć, coś ją tam blokuje. Próbowałem się tam dostać ale napotkałem na nity i stwierdziłem, że wstrzymam się z rozwiercaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2014, 10:32
Posty: 68
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 16V 147 KM 2005 FL

Postprzez ghostli » 12 sie 2014, 14:58

Witam,

sprowadzilem sobie ostatnio przepiekna mazde 6 z Niemiec. Niestety posiada uszkodzona rolete, do ktorej naprawy sie przymierzalem. Niestety najpewniej brakuje mi kilku elementow – jedyne co mam to ulamany element dokujacy rolete w szynie oraz rolete z wystajacym pretem. Zalaczam zdjecia pogladowe. Czy jestem w stanie cos z tym zrobic, czy tez czeka mnie wymiana calej rolety?

Pozdrawiam
Załączniki
WP_20140812_004.jpg
WP_20140812_005.jpg
ghostli
 

Postprzez Omarus » 13 sie 2014, 11:22

Witam serdecznie,
mnie też dopadło :(

Całe szczęście mam możliwość dorobienia u znajomego kowala :) metalowej tulejki.

I teram mam pytanie do osób które rozbierały, dorabiały na własną rękę czy ma ktoś zwymiarowany ten element, lub posiada rysunek techniczny do tego?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 14:59
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda 6 Kombi – 2004 r.
2,0 Diesel 136KM
RF-5C

Postprzez lerman » 6 wrz 2014, 14:46

Dzisiaj naprawiłem roletę wg podpowiedzi z tego postu.
Polecam opis wraz z rysunkami na stronie 3, które dodał użytkownik "daimio75".
Łatwo, szybko i mega prosto.
Bardzo dziękuję!!! :D
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2010, 21:48
Posty: 10
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi

Postprzez Infinity » 20 wrz 2014, 17:42

SPOSÓB WYMYSLONY PRZEZ [waldino] :D ORAZ DODANIE ILOŚCI OBROTÓW PRZEZ [daimio75] JEST JAK NAJBARDZIEJ SKUTECZNY ,ZOBACZYMY JAK DLUGO :>
Infinity
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 wrz 2014, 18:10

nie piszemy wielkimi literami -oznaczają one krzyk
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Naciek » 8 paź 2014, 19:43

Roleta naprawiona. :)
Co prawda przy użyciu metalowej tulejki, ale opis i zdjęcia bardzo się przydały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2014, 12:50
Posty: 49
Skąd: Biłgoraj/Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147 KM 2007

Postprzez stasiu_ns » 8 paź 2014, 20:57

Ja kupiłem w końcu metalową tuleję i mam święty spokój bo co jakiś czas pstryk i znów wypadała sprężyna. Jak ktoś ma znajomego tokarza, który ma czas na takie pierdoły to dorobi bez problemu bo na allegro około 40zł trzeba dać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez radkacz » 26 maja 2015, 22:36

Dopadła mnie "zemsta rolety" :) Również ułamałem plastikowy króciec, podczas wyciągania wepchnąłem go na ok 1/3 długości rolety, nie wiem jak to wyciągnąć, macie może jakieś patenty żeby wyciągnąć ustrojstwo z rurki? Zamówiłem już z allegro metalową tuleję ale jak nie wydostanę plastikowej to nie naprawię:/

Dla potomnych. Plastikowa tuleja jest dość krucha WYCIĄGAJCIE Z WYCZUCIEM!
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez kubsztyk » 30 cze 2015, 19:10

Zdrastwujcie,
Dziś również dołączyłem, do "samowystarczalnych" użytkowników, którzy we własnym zakresie dokonali naprawy zepsutej rolety. W moim przypadku sprawę rozwiązałem w ten sposób, że podgrzałem zakończenie sprężyny zapalniczką (żeby była punktowo zagrzana), a następnie szybko przycisnąłem je do tulei. W efekcie tego nastąpiło miejscowe stopienie materiału i sprężyna się "zanurzyła się" w plastiku tulei. Zakończenie sprężyny jednak wyjąłem i powtórzyłem operację dla pewności, że sprężyna będzie należycie osadzona, dociskając jej koniec kombinerkami do tulei. Nowe miejsce na zaczepienie sprężyny znajduje się w odległości równej 1/4 obrotu tulei wokół jej osi. Nie robiłem nowego miejsca naprzeciw starego, gdyż w miejscu starego rowka tuleja była lekko "rozlazła", w związku z czym w tej płaszczyźnie ma ciut mniejszą średnicę i sprężyna mogłaby znów wyskoczyć po niedługim czasie. Wsadzając tuleję ustawiłem ją tak, aby była obrócona o niewielki kąt względem pierwotnego położenia, po to, by potem wiertłem 1 mm zrobić wstępny otworek, a następnie wkręciłem malutki wkręcik stosowany w elektronice komputerowej. Tuleja plastikowa nie powinna się obrócić w długiej, metalowej tulei, gdyż musiałem użyć kombinerek i młotka, żeby wbić tę pierwszą w drugą, a ponadto wkręcik powinien wykonywać swoje zadanie.
Bardzo przydatna fotorelacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6