Strona 3 z 4

PostNapisane: 26 lis 2008, 23:51
przez Ukman
No to nie jest niestety trzeszczacy kokpit .

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 18 kwi 2010, 21:10
przez arturin
stawiam na opony ,dlaczego ??????Otóż w ubiegłym tygodniu zmieniłem opony z zimowych na letnie ,teraz na tych letnich podczas jazdy ( powyżej 110 km\h) szum jest nie do zniesienia .Wcześniej jeżdżąc na zimowych auto było cichutkie .Dodam że obecnie opony letnie to ..........Bridgestone R15.Mam Mazdę Kombi benz. 1.8.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 31 lip 2010, 16:03
przez kristof111
Witam! Ja mam podobny problem i zastanawiam się czy to opony cz łożyska w przednim kole. Obecne opony jakie mam to TOYO PROXES CF-1 mają przebieg około 25tyś/km.Jadąc prosto jest w miarę cicho ale wystarczy delikatny ruch kierownicą w prawo lub w lewo i pojawia się straszny szum. Byłem już u dwóch mechaników jeden stwierdził że to opony, drugi, że jest to prawdopodobnie początek łożyska w prawym kole, chociaż przyznał że opony też są dosyć głośne. Proszę o jakieś sugestie :( ale sensowne wiem że dobrym sposobem jest podkręcić muzę ale nie w tym rzecz :D

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 31 lip 2010, 16:26
przez rafusmaximus
arturin napisał(a):Wcześniej jeżdżąc na zimowych auto było cichutkie


u mnie było, jest podobnie – na zimowych cicho, na letnich już lekko szumi, buczy etc.,
Zimowe 15 Kleber 195..., letnie 16 Dunlop 205... po prostu twardsza mieszanka i szersze...

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 31 lip 2010, 16:34
przez kristof111
Mam wrażenie że zaczęło się to już na zimówkach CONTINENTAL TS 810 pod koniec sezonu, w okolicach marca, tylko szum był wtedy bardzo słabo słyszalny, problem zaczął się po wymianie na letnie, ale jest coraz gorzej
Zimówki to 195, letnie 205

halas

PostNapisane: 31 lip 2010, 20:13
przez Enduro
kristof111 napisał(a):.. zastanawiam się czy to opony cz łożyska w przednim kole. ....
Jadąc prosto jest w miarę cicho ale wystarczy delikatny ruch kierownicą w prawo lub w lewo i pojawia się straszny szum. Byłem już u dwóch mechaników jeden stwierdził że to opony, drugi, że jest to prawdopodobnie początek łożyska w prawym kole,

to propouje podmienic opony i sprawa bedzie jasna
bez mechanikow i ich przypuszczen..itp
pozdr.
E.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 1 sie 2010, 10:10
przez Myjk
Hałaśliwość opon nie wynika z szerokości opon, tylko głównie ze struktury bieżnika. Jeździłem poprzednio na letnich GY F1 205 i hałas był taki, jakbym miał zjechane łożyska (fakt, że te opony świetnie trzymały się drogi). Zmieniłem na Potenzy 215 i jest cichutko jak makiem zasiał (choć czasem odczuwam dyskomfort w zakrętach, bo nie trzymają tak dobrze jak F1). Chcecie mieć ciszę, proponuję kupić dobre, ciche gumy. Aha, przed założeniem proponuję zbieżność zrobić -- złe parametry mogą prowadzić do ząbkowania gum i wtedy najlepsza i najcichsza opona zrobi się niezmiernie hałaśliwa.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 1 sie 2010, 11:01
przez kristof111
Opony TOYO (made in Japan) zakupiłem z polecenia znajomych, którzy bardzo sobie chwalili te gumki ,tym bardziej że są produkowane w Japonii

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 1 sie 2010, 11:12
przez Myjk
W czym sobie chwalili?

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 1 sie 2010, 11:23
przez kristof111
Myjk napisał(a):W czym sobie chwalili?

Dobre trzymanie się drogi ,szczególnie na zakrętach, komfort jazdy bardzo fajnie tłumią nierówności na naszych drogach

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 4 sie 2010, 21:01
przez lysy
Ja poszedlem na calosc,przod-235/35/18,tyl-255/35/18,komfort zmalal ale za to jaka frajda w zakretach.Cos kosztem czegos.

opony

PostNapisane: 4 sie 2010, 22:06
przez Enduro
kristof111 napisał(a):Opony TOYO (made in Japan) zakupiłem z polecenia znajomych, którzy bardzo sobie chwalili te gumki ,tym bardziej że są produkowane w Japonii


Myjk napisał(a):W czym sobie chwalili?

firma Toyo wygrala konkurs i bedzie fabrycznie wyposazala w opony m.in. Audi RS,
co swiadczy o jakosci produktu, bezwzglednie...
E.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 5 sie 2010, 11:33
przez kristof111
W przyszłym tygodniu chcę wymienić łożyska z przodu, także myślę że sprawa opon się wyjaśni i znów będę się cieszył się świetną jazdą z oponami TOYO

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 5 sie 2010, 13:38
przez Maciej Loret
Enduro napisał(a):firma Toyo wygrala konkurs i bedzie fabrycznie wyposazala w opony m.in. Audi RS,
co swiadczy o jakosci produktu, bezwzglednie...
E.


Jasne... Ale takich firm jest więcej. PZero są na pierwszy montaż ładowane do Ferrari i Lamborghini, Porsche 911 GT2 i GT3, Mercedesa AMG (równiez Black Series), Maseratti Quattroporte i MC12, Audi R8, Aston DB9, Alfa 8C, (wszystko auto powyżej 400KM).
Podobnie da się wyszukać sportowe auta, w których na pierwszy montaż idą najwyższe modele GY, Dunlopa czy Michelin.

opony

PostNapisane: 5 sie 2010, 21:56
przez Enduro
no ale to potwierdza ich jakość..
pozdr
E.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 6 sie 2010, 16:00
przez rymko
Panowie ta dyskusja zeszła na temat oceny jakości opon a nie "Co zrobić aby w kabinie było ciszej?"
Otóż niewiele wspólnego ma ogólna ocena jakości opony do jej głośności na jezdni, która jest tylko jednym z parametrów oceny właściwości opony. Nie jestem ekspertem, ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2 – wybrałem te drugie( po przetestowaniu ) właśnie ze względu na tą cechę. Najcichszymi oponami które użytkowałem były Yokohamy C.Drive.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 6 sie 2010, 23:56
przez Maciej Loret
rymko napisał(a):Nie jestem ekspertem


To może lepiej poszukaj testów hałaśliwości. ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2
rymko napisał(a):
rymko napisał(a): ale PZero były zauważalnie głośniejsze niż niż np. Continental ContiSportContact 2 – wybrałem te drugie( po przetestowaniu ) właśnie ze względu na tą cechę.


A mnie na szczęście hałaśliwość lotto... Radio zawsze można podgłośnić, a skrócić drogę hamowania trudniej...

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 7 sie 2010, 00:38
przez rymko
Jak ci lotto , to nie pisz w temacie "Co zrobić aby w kabinie było ciszej?", ale załóż sobie wątek o skuteczności hamowania i zagłuszania szumu opon sprzętem audio.
Akurat M6 nie jest akurat najlepiej wygłuszona i dla wielu może to stanowić dyskomfort, szczególnie przy większych prędkościach. W większości testów opon podają ich hałaśliwość (w decybelach oczywiście), więc niczego nie trzeba szukać i powinieneś to wiedzieć – "mistrzu".

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 7 sie 2010, 08:22
przez Maciej Loret
rymko napisał(a):W większości testów opon podają ich hałaśliwość (w decybelach oczywiście), więc niczego nie trzeba szukać i powinieneś to wiedzieć – "mistrzu".


Dyrygencie – jeśli umiejętność słuchania masz na poziomie umiejętności cytowania, to właśnie dla Ciebie napisałem. Skoro Ty na ucho porównujesz dwie opony, to lepiej jednak, żebyś tego poszukał. Chyba, że zakupiłeś dwa komplety nowych opon, przejechałeś się na jednych zdjąłeś, a następnie przejechałeś się na drugich – i tak ze 3-4 razy, żeby jakiś przynajmniej pozornie sensowny materiał był. Wówczas zwracam honor. Oczywiście z normalnym pomiarem przy pomocy narzędzi pomiarowych nie ma to nic wspólnego, ale przynajmniej byłby to ruch w dobrym kierunku... Różnica w głośności nie dwóch losowo wybranych opon tego samego typu jest raczej niewielka i łatwo można popełnić błąd w ocenie... Podobnie jak z oceną prędkości na oko...
No, ale skoro niczego nie trzeba szukać, to poproszę o podanie głośności opon Continental Sport Contact3 w rozmiarze 195/40/16.

Re: Co zrobić aby w kabinie było ciszej?

PostNapisane: 7 sie 2010, 09:51
przez Enduro
im cichsza opona, tym gorsze wlasciwosci jezdne (przyczepnosc, efektywnosc hamowania itp..)
pozdr
E