Jak zaprogramować fabrycznego pilota centralnego zamka?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez SebZab » 17 sty 2017, 13:22

Kupując auto dostałem tylko 2 zwykłe kluczyki bez pilotów. Auto ma centralny zamek otwierany w zamku. Albo fabrycznie nie było tych pilotów, albo handlarz mi ich nie dał i sprzedał sobie osobno.

1. Czy mogę dokupić i zaprogramować pilota (jaki model ?)
2. Jak sprawdzić czy mam moduł do obsługi zdalnego pilota ?

Mazda 2.3 sedan rok 2006 polift EU
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez MazdaLublin » 20 sty 2017, 12:07

SebZab napisał(a):Kupując auto dostałem tylko 2 zwykłe kluczyki bez pilotów.

Bardzo dziwne skoro auto to polift to powinieneś mieć 2 kluczyki typu scyzoryk.
O ile się nie mylę z funkcją otwierania bagażnika
vcoubxbweevnryjdsshzbmvtrqtjqdnhzqhonvyixslqlgkrijeypyzeqikjorsfoxnmiasidphwxxfeisqizyadsjiinfrptmqi.png
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez Baxter » 20 sty 2017, 17:01

Ja w polifcie (2005 rocznik) mam kluczyki jak wyżej na zdjęciu, ale bez funkcji otwierania bagażnika. Do kluczyków miałem dołączoną blaszkę z numerem (kod immo?).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2016, 19:41
Posty: 89 (2/8)
Skąd: Toruń / Radom
Auto: Mazda 6 GG liftback '06 LF-DE

Postprzez MazdaLublin » 20 sty 2017, 17:53

Nie masz guzika bo nie masz sedana
A na blaszce jest kod ale zębów na kluczyku
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez SebZab » 21 sty 2017, 10:31

Znalazłem po nr.VIN że powinienem być pilot Visteon 41521. Zamówiłem w sklepie internetowym nowy za 100zł + grot 30zł ale przyszedł inny – 41528 (2 przyciski). Zaprogramowałem go i działa OK.
Dokupiłem jeszcze transporder 4d63 (30zł) i jak przyjdzie to mając 2 kluczyki powinno mi się łatwo udać wczytać trzeci nowy do komputera.
Z nacięciem grota (30zł) łączne wydatki wyniosą jakieś ~200zł.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Postprzez lysy124 » 6 lut 2017, 14:05

Witam wszystkich,
Zawsze posiłkowałem się czytaniem forum, ale nadszedł ten dzień...
Wysiadły oba piloty – tzn. działają , jednak nowa bateria w kilka dni pada ( różne baterie z różnych źródeł).
Kupiłem nowe piloty i jest problem z zakodowaniem – auto nie wchodzi w tryb kodowania przy zastosowaniu opisywanej procedury. Nowe piloty które kupiłem mają symbol -Pilot Mazda 6 CC33-67-5RYC – MAPCC. Stare, oryginalne piloty to siemens vdo 5wk43409d.
Mam pytanie – czy możecie polecić magika, który zaprogramuje piloty innym narzędziem, bądź w inny sposób? Najlepiej w okolicach Tychów, Katowic.
Początkujący
 
Od: 6 lut 2017, 13:48
Posty: 2
Skąd: Tychy
Auto: m6 gh 2.0 benzyna lpg automat 2009

Postprzez MazdaLublin » 9 lut 2017, 10:29

Nie wchodzi bo włącznik przy stacyjce ma obłamany element na który stacyjka po przekręceniu powinna nacisnąć w odpowiednim momencie.
pnwfxkq.png

Ps. 2009r to GH – nie w tym dziale zadałeś pytanie ;)
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Postprzez lysy124 » 9 lut 2017, 15:09

Masz rację, moja to GH. Uznałem jednak ten wątek za odpowiedni, moduły centralnego i programowanie pilotów chyba się nie różnią.
Trafiłeś bezbłędnie. Sprawdziłem, ze stacyjki nie wysuwa się element by nacisnąć ten włącznik. Próbowałem uruchomić procedurę programowania pilota, ręcznie uruchamiając włącznik, włączając stacyjkę + drzwi. Niestety bez efektu... Jakieś sugestie?
Początkujący
 
Od: 6 lut 2017, 13:48
Posty: 2
Skąd: Tychy
Auto: m6 gh 2.0 benzyna lpg automat 2009

Postprzez andryjan » 15 sty 2019, 10:21

Odgrzewam temat. Wymiana baterii w działającym wcześniej kluczyku, działał na jednych bateriach ponad 6 lat. Procedura programowania wzięta z forum w różnych wersjach, wykonana kilka razy i cały czas nie działa krok 7, czyli brak reakcji na 2 krotne wciśnięcie przycisku na pilocie.
Kilka osób miało identyczny problem, czy ktoś ostatecznie rozwiązał ten problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 17 sty 2019, 13:16

Nikt nic nie kojarzy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez andryjan » 23 mar 2019, 09:13

To jeszcze raz zapytam? Ewentualnie jest jakieś inne wyjście zaprogramowania pilota, gdy standardowa procedura nie chce zadziałać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez Olo500 » 8 mar 2020, 22:35

Mam pytanie.
6 II generacja kombi nie dość że nie ma otwierania klapy ze środka samochodu nie ma też z klucza oraz z pilota (nie ma przycisku na pilocie) a czy jak zakupię pilot z elektroniką odpowiednią do modelu sterownika czyli z otwieraniem klapy z pilota, to da się go zaprogramować w opisywany na forum sposób i będzie otwierał zamek od bagażnika? Czy też oprócz właściwego pilota niezbędna jest wymiana sterownika od zamków.
Gdzieś na rosyjskim forum jest opisane że został zakupiony kluczyk i po zaprogramowaniu go wszystko hula tak jak powinno. Próbował to ktoś z Was?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez PiotrMazda6 » 29 gru 2021, 12:20

Witam, po zmianie baterii w kluczyku przestał on działać tzn. Już nie otwiera/zamyka auta z pilota.
Próbowałem skorzystać z podanych tu instrukcji programowania pilota natomiast nadal nie działa.
Brak jakiejkolwiek reakcji na programowanie pilota „sposobami” bez użycia komputera i programów, gdy kluczyk nie jest wsadzony do stacyjki i przekręcony to miga cały czas czerwona kontrolka kluczyka, po przekręceniu gaśnie więc to jest chyba w normie akurat.

Proszę o radę jak to naprawić.

Mazda 6 Hatchback 2007r
2.0 MZR-CD
Początkujący
 
Od: 29 gru 2021, 12:05
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2007r.
2.0 MZR-CD

Postprzez PiotrMazda6 » 30 gru 2021, 17:08

PiotrMazda6 napisał(a):Witam, po zmianie baterii w kluczyku przestał on działać tzn. Już nie otwiera/zamyka auta z pilota.
Próbowałem skorzystać z podanych tu instrukcji programowania pilota natomiast nadal nie działa.
Brak jakiejkolwiek reakcji na programowanie pilota „sposobami” bez użycia komputera i programów, gdy kluczyk nie jest wsadzony do stacyjki i przekręcony to miga cały czas czerwona kontrolka kluczyka, po przekręceniu gaśnie więc to jest chyba w normie akurat.

Proszę o radę jak to naprawić.

Mazda 6 Hatchback 2007r
2.0 MZR-CD


AKTUALIZACJA – Wszystko według instrukcji idzie do punktu, w którym należy wcisnąć dwukrotnie dowolny przycisk na pilocie-brak reakcji a mam tylko tego jednego pilota
Początkujący
 
Od: 29 gru 2021, 12:05
Posty: 2
Auto: Mazda 6 2007r.
2.0 MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 31 gru 2021, 13:35

Akurat dziś również podjąłem walkę w tym temacie – i niestety poległem w sumie w tym samym miejscu...

Mam 2 oryginalne kluczyki, z czego 1 działa ( jest również reakcja centralnego zamka w pkt. 7 na ten pilot ). Niestety na 2 pilota brak jakiejkolwiek reakcji w pkt.7... Ma nową baterię, a po naciśnięciu miga dioda na nim, więc działa...( poleżał dłuższy czas bez baterii kiedyś )

Jeszcze chciałbym podsumować, ponieważ w tym wątku są chyba 4 różniące się od siebie metody programowania ( próbowałem każdą :P ) – czy mając 1 działający i 1 nie działający pilot, potrzebne są oba do procedury programowania, czy tylko ten nie działający <co?>

PS. rozumiem, że tutaj Forscan niewiele pomoże ?

EDIT:
widziałem też 2 filmiki:
– w jednym przypadku działający kluczyk był w stacyjce w trakcie procedury, ale przyciski były wciskane tylko na tym nie działającym
– drugi filmik to wykonywanie całej procedury wyłącznie nie działającym kluczykiem...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NIEBO! » 24 lis 2022, 09:48

Ja mam podobny problem.
Fakt faktem moja Mazda to M6 2006 i jest już ze mną 11 lat. W tym czasie (na samym początku) dorabiałem z powodzeniem kluczyk – grot nacinał i immobiliser programował zakład, ale ja wcześniej dodałem sobie sam pilota do centralnego zamka wg ogólnie znanej procedury.

Przez ten czas 2 razy zmieniałem baterię w pilotach i zawsze procedura działała. Czyli łącznie programowałem już 3 razy i zawsze skutecznie.

Teraz po 3 wymianie baterii na zamiennie stosowanych kluczykach (zawsze tych samych) za diabła Mazda nie chce wejść w tryb programowania. Stacyjka działa w pełni sprawnie (działa podświetlanie kluczyka itp). Styk od drzwi działa poprawnie – zamykanie drzwi steruje lampką wnętrza i kontrolka niezamkniętych drzwi radośnie reaguje w rytm trzaskania drzwiami.

1. Czy ktoś zna powód dlaczego ECU nie chce wejść w procedurę programowania?
2. Czy można dodać jakoś pilota z pominięciem tej procedury? Jakoś przez komputer podłączony CAN itp?
3. Czy wymiana centralki od centralnego może rozwiązać problem tzn odblokuje się możliwość programowania, bo nie wiem który moduł za to odpowiada.

Dopisano czwartek, 24 listopada 2022, 09:59:

Może znalazłem rozwiązanie... https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7#p3320167
Dzisiaj sprawdzę czy wyciągnięcie kluczyka zapala mi podsufitkę, bo zawsze tak było, ale może przestało to działać, a nie zwróciłem uwagi, bo wyciągnięcie kluczyka w 100% wiąże się u mnie z otwarciem drzwi, więc mogłem nie dostrzec tego niuansu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez andryjan » 24 lis 2022, 11:00

Od tamtej pory cały czas korzystam z drugiego kluczyka, bo z programowaniem pierwszego poległem. Jak mnie najdzie ochota to sprawdzę Twoje uwagi u mnie w aucie. Daj proszę znać jaki rezultat u Ciebie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez NIEBO! » 24 lis 2022, 11:52

U mnie <dupa> Światło od podsufitki reaguje na wyjęcie kluczyka, więc komp wie czy kluczyk jest czy nie. Drzwi też poprawnie. Te 3 programowania u mnie, kiedyś nie były takie bez zgrzytu, np za pierwszym razem nie wiedziałem, że trzeba programować oba kluczyki i jak zapamiętałem jeden to drugi znikał i odwrotnie... i teraz tak mi przychodzi do głowy, ze może te centralki mają ograniczoną pojemność / ilość programowań i koniec... trochę to absurdalne, ale patrząc ile osób zaczyna mieć z tym problem to może coś w tym jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez andryjan » 24 lis 2022, 12:14

No to czuję, że u mnie będzie podobna kupa, czyli to samo, co próbowałem dawno temu. PS nawet nie wiedziałem, że trzeba programować oba na raz, bo inaczej się rozprogramuje drugi kluczyk...

Dopisano 24 lis 2022, 12:36:

EDIT
Może masz rację, że bufor już zapchany, bo Japończycy nie przewidzieli, że aż tak długo można pojeździć tymi Mazdami ;) Wszak w krajach rozwiniętych zmienia się auto max po kilku latach. I w tym momencie mam łezkę w oku, bo być może w przyszłym roku ze względu na nieopłacalną naprawę zgniłych progów będę złomować moją wysłużoną M6, która dobija do 300kkm (170kkm na LPG), a środek prawie jak nowy... Jako ciekawostkę dodam, że już ponad 20kkm jeżdżę na 3,5 gara (tylko 6 barów na jednym z cylindrów). Objawia się to oczywiście na wolnych obrotach (drgania), ale podczas normalnej jazdy i przyspieszania w ogóle nieodczuwalne. I co ciekawe ta usterka w ogóle się nie pogłębia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6