Strona 1 z 3

Dziwne zachowanie zegarów – zużyty akumulator

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:08
przez gereb
Witam serdecznie,dzisiaj pojawil mi sie problem takiego rodzaju. Chcialem odpalic samochod, lecz rozrusznik zakrecil bardzo slabo a wszystkie wskazowki wychylily sie maksymalnie,tzn licznik pokazal predkosc ponad 220km/h, obrotomierz prawie 7 tys obrotow tak samo stalo sie ze wskaznikiem paliwa i temperatury.Tak bylo z 3 razy po tym samochod odpali normalnie i na razie jest OK. Czy ktos mial take problemy i czy moge liczyc na jakies sugestie. Dzieki za uwage i pomoc. Mazda 6 2004 2.0

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:14
przez magicadm
Wygląda mi to na test zegarów, a czemu się odpala...:|

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:35
przez GILB
chyba trzeba będzie zainwestować w nowy akumulator

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:36
przez Maciej Loret
Nie wiem czy każde, ale skrajne położenia wskazówek poszczególnych wskaźników można ustawiać po podłączeniu pod komputer (vide service manual –> dział "Warning and indicator system"). Można też odczytywać błędy poszczególnych wskaźników. Może więc warto podjechać do jakiegoś serwisu i podłączyć autko?

PostNapisane: 12 kwi 2008, 20:36
przez gereb
Tylko to nie zawsze sie dzieje tzn take testy zegarow to normalka. Tylko czemu nie moglem odpali samochodu.Aby to nie byl jakis wielki problem.Moze musze zmienic akumulator?

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:28
przez Pawko_6
Typowe objawy dużego spadku napięcia na zaciskach akumulatora w czasie uruchamiania, czyli siada akumulator, albo po prostu masz zabrudzone klemy.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 21:40
przez gereb
Wszystkim dziekuje za zainteresowanie i porady moja sprawa . A wiec trzeba zmienic Akumulatorek

PostNapisane: 12 kwi 2008, 22:18
przez Maciej Loret
gereb napisał(a): A wiec trzeba zmienic Akumulatorek


Zmień temat tak by innym łatwiej było kiedyś go wyszukać i daj znać czy wymiana akumulatora pomogła.

PostNapisane: 12 kwi 2008, 22:40
przez magicadm
gereb napisał(a):A wiec trzeba zmienic Akumulatorek

A może zacząć od wyczyszczenia zacisków????

Polacy to zawsze idą na łatwiznę :D
5 stówek na nową baterię od razu, zamiast najpierw sprawdzić:
-czystość klem
-stopień naładowania akumulatora. Jeździsz "kolo domku" czy w trasy. Ma czas się doładować?
-stan akumulatora (elektrolit, masa czynna itp)
-napięcie ładowania
-ew pobór prądu rozrusznika

OT
Ale dzięki temu od kilku lat ja i rodzina nie kupujemy akumulatorów. Znajomu handluje bateriami – co miesiac dostaje jako zwrot wyładowane w idealnym stanie baterie (trafiły się nawet z gwarancją :D )

PostNapisane: 12 kwi 2008, 22:56
przez gereb
A wiec jutro troszke zgrzesze i zobacze co mozna zrobic aby uniknac zakupu nowego akumulatora.

PostNapisane: 13 kwi 2008, 12:15
przez gereb
No i zobaczylem akumulator byl suchy jak pustynia, teraz tylko bede czekal czy te dziwne zjawisko sie powtorzy. Mam nadzieje,ze nie. Pozdrowienia dla wlascicieli Mazd.

PostNapisane: 13 kwi 2008, 14:36
przez magicadm
gereb napisał(a):akumulator byl suchy jak pustynia

Ale dolałeś coś?
Tj: wodę demineralizowaną?

PostNapisane: 13 kwi 2008, 15:30
przez Macieq
Kolega gereb miał szczęście bo pewnie akumulator uratował. Ja natomiast parę dni temu próbowałem odpalić autko, a tu nic :( Światła przygasły i rozrusznik nie zakręcił ani razu. Po zbadaniu aerometrem okazało się, że siedzi jedna cela, a napięcie całości, to trochę ponad 10 V. A akumulatorek: oryginalny 2-letni Panasonic. Pojechałem więc do serwisu i......... dostanę nowy, bo auto jeszcze na gwarancji :)

PostNapisane: 13 kwi 2008, 19:13
przez gereb
Napoilem go i zobaczymy co sie bedzie dzialo.. :D

[Usunięte]

PostNapisane: 13 kwi 2008, 19:23
przez Adaś
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 14:27.
Powód: porządki

[Usunięte]

PostNapisane: 13 kwi 2008, 20:30
przez Maciej Loret
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 14:27.
Powód: porządki

[Usunięte]

PostNapisane: 13 kwi 2008, 20:42
przez gereb
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 14:28.
Powód: porządki

[Usunięte]

PostNapisane: 13 kwi 2008, 21:21
przez Maciej Loret
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 9 sty 2012, 14:28.
Powód: porządki

PostNapisane: 17 kwi 2008, 22:02
przez xeo
Miałem tak samo. Tzn najpierw zegary na chwilę uzyskiwały maksymalne wartości przy odpalaniu, potem rozrusznik nie kręcił i można było odpalić tylko z kabli. Okazało się że w akumulatorze sucho. Dolałem 0.75L wody demineralizowanej i wszelkie problemy z zegarami i odpalaniem ustały. Może dodajcie do FAQ nie jeden oszczędzi kilka stówek...

PostNapisane: 18 kwi 2008, 10:11
przez magicadm
xeo napisał(a):Może dodajcie do FAQ nie jeden oszczędzi kilka stówek...

Że niby co dodać? Informacje, że o akumulator trzeba dbać i sprawdzać poziom elektrolitu??? hahaha