Ok, (niestety) czas na mnie i na moje nierówne walki z szybami.W środę w u nas w Poznaniu była ulewa, rano zostawiłem lekko uchylone okno od kierowcy aby upał nie nagrzał środka, ale podczas ulewy zapomniałem o tej szybie, jak ustało oczom ukazał się cały mokry fotel, szyby działały, otworzyłem aby lekki przewiew był, na drugi dzień rano już działała tylko od kierowcy, było słychać klikanie, szyba działała, reszta przycisków "nie klikała" ani z tego panelu ani z przycisków w pozostałych drzwiach.
Działało za to otwieranie wszystkich szyb z pilota oraz domykanie.
Dziś chciałem zobaczyć czy to tylko bezpiecznik czy panel ujarany. I teraz najciekawsze, są w sieci dwa rodzaj schematów od bezpieczników,
ten:
którego u mnie nie ma
oraz ten z góry:
https://bezpieczniki.net/mazda-6-2005-b ... i-schemat/który jest w komorze silnika, tego dolnego właśnie nie mam
W słupku od kierowcy jest ten schemat:
https://bezpieczniki.net/mazda-6-2006-2 ... i-schemat/Mam mazdę z 2005 roku GY station wagon po lifcie z Danii, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Ok do rzeczy, przed rozkręceniem panelu otworzyłem sobie okna z pilota aby nie grzać się na słońcu, bezpiecznik 30A ten z komory silnika (pozycja 20 P.WIND) sprawdzony, działa, był też zamieniony z pozycji 29 (od wiatraka silnika), potem odkręciłem panel szyb, otworzyłem był lekki osad jakby od soli więc wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną delikatnie, złożone, niestety efekt żaden, więc myślę – ok to kupię panel i zamienię, w tym czasie złożyłem wszystko, próbuję domknąć wszystkie szyby z pilota i... dupa, nie działa, prawdopodobnie skasowało się programowanie szyb(?) Pytanie czy trzeba programować szyby (klikaniem) aby działało domykanie szyb z pilota? Ktoś sprawdzał?
Ok szyby trzeba jakoś podnieść, próbowałem dorobić przewód aby z lewego gniazda lewym klawiszem zamknąć z prawej strony okno, ale mimo tego samego układu przewodów, szyba nie drgnęła, więc próbowałem jakoś ręcznie spróbować podnieść zdejmując silnik i kręcąc tym samym białym plastikowym kołowrotkiem co jest w podnośniku szyby (
https://youtu.be/XOao8xVhv24?t=1356) ale pech czy "niedzielna praca nie popłaca" te białe kółko wyleciało z czarnej obudowy i się "odwiązały" te dwie druciane linki, czy ktoś wie jak dokładnie powinny być te linki zamocowane? Niby jedna odwinięta, druga nawinięta jeśli szyba jest na dole/górze. ale nie idzie tak nałożyć bo jeśli jedną dociągnę do końca, to druga dosłownie jest za krótka o jakiś 1cm aby naciągnąć i zahaczyć na tym białym kołowrotku. Pytanie czy muszę teraz kupić nowy mechanizm,
Kolejna sprawa z tym panelem szyb, mój to dokładnie taki:
środek jest taki:
Na allegro są np takie:
https://allegro.pl/oferta/panel-sterowa ... 0750097138 ale wygląda, że ma osobno panel do szyb i osobno panel do lusterek a u mnie jest to jeden cały moduł coś jak tutaj:
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-s ... 0705208154 dokładnie GP9A
Pytanie czy te tańsze mogą być czy konkretnie musi być ten gp9a?
tutaj jeszcze jest z jakąś dziwną dodatkową wiązką przewodów:
https://allegro.pl/oferta/mazda-6-gg-gy ... 0517864886Do czego te dodatkowe przewody do beżowego gniazda są?
Kolejna sprawa, wszędzie piszecie o przycisku AUTO, u mnie tego nie ma, są same 3 wypustki, które świeciły na czerwono, czy to też jakaś różnica?
Ogólnie burdel zrobił mi się i próbuję to jakoś ogarnąć w miarę szybko i sensownie:/
e: wygląda jakby te GP9A oraz GJ6A to rodzaje Mazd,
e2: dokładnie mam ten:
https://allegro.pl/oferta/mazda-6-gg-05 ... 0848340505Ktoś wie czym się różnią od GJ6A i czy pasują te z dwoma osobnymi modułami?
e3: ok kupiłem ten gp9a, dziś pojadę sprawdzić czy to tylko to, zostaje jeszcze sprawa podnośnika, u mnie są z tym białym plastikiem na dole do przesuwania szyby, są też dostępne z czarnym plastikiem, czy one się od siebie różnią?