Strona 1 z 2

Czas rozgrzewania silnika z/bez Webasto

PostNapisane: 15 lut 2008, 23:46
przez szoszon1983
Ostatnio trochę czytałem na forum o podgrzewaczu i kilka osób pisało, że słychać jego pracę "jakby odkurzacz" pod maską, a u mnie nic takiego nie słyszę.
Silnik rozgrzewa się szybko (szybciej niz astra F 1,8, którą jeździłem wczesniej), przy tempeaturze -3 (auto stoi na dworze i jest dobrze zmarznięte) osiąga temp. pracy po około 3km-2-3minuty spokojnej jazdy.
Czy to jest odpowiedni czas rozgrzewania?



[Edit by mod: poprawiłem w temacie vebasto na webasto]
[Edit by inny mod: poprawiłem temat kompleksowo ;) coby było wiadomo o co chodzi, proszę w przyszłości o bardziej staranne tytułowanie postów. Pozdrawiam, Mateusz.]

PostNapisane: 16 lut 2008, 09:24
przez Grzyby
szoszon1983 napisał(a):u mnie nic takiego nie słyszę.

Ja też nie słyszałem na początku.
Z prostego powodu – poprzedni właściciel (chyba z oszczędności) odpiął wtyczkę od webasto i nie startowało.
Po jej wpięciu działa.
Bez webasto również silnik w miarę szybko się nagrzewał. Czasem się zastanawiam jaki jest jego sens – ale skoro skośnookie iżyniery tak wymyśliły to chyba wiedzieli co robią :)

PostNapisane: 16 lut 2008, 13:21
przez szoszon1983
Jak można sprawdzić czy działa?? nie mam możliwości wejścia pod auto...
Gdzie wogóle znajduje się to webasto??

PostNapisane: 16 lut 2008, 13:37
przez konik_kr
szoszon1983 napisał(a):Jak można sprawdzić czy działa?? nie mam możliwości wejścia pod auto...
Gdzie wogóle znajduje się to vebasto??




znajduje się pod filtrem paliwa

PostNapisane: 16 lut 2008, 15:26
przez strus
najlepszy sposób sprawdzenia "na ucho" to przy niskiej temperaturza odpalic auto, dac mu pochodzi (czy jechac) przez minutę czy dwie i zgasić silnik. jeszcze 30 sec powinieneś słyszeć "odkurzacz" spod maski. Nie słyszysz, webasto nie działa... Kolega Cichy z forum mial padniety piecyk, na ucho sprawdziliśmy ze nie odpala a dodatkowo porównywaliśmy przy odpalonych autach jak szybko się nagrzewają: różnica z webasto i bez jest widoczna.

PostNapisane: 16 lut 2008, 17:14
przez Hetman
Grzyby napisał(a): [CIACH]... Czasem się zastanawiam jaki jest jego sens – ale skoro skośnookie iżyniery tak wymyśliły to chyba wiedzieli co robią :)


A bez webasto przy -5 czy 10 stań na biegu jałowym i postój chwile :) Spadek temperatury silnika murowany :)

PostNapisane: 16 lut 2008, 23:16
przez magicadm
Hetman napisał(a):A bez webasto przy -5 czy 10 stań na biegu jałowym i postój chwile Spadek temperatury silnika murowany

Przy włączonym ogrzewaniu oczywiście :)

PostNapisane: 17 lut 2008, 00:01
przez szoszon1983
Dziś w nocy jest mrozek to akurat na rano auto bedzie zmarznięte, to osłucham...

PostNapisane: 17 lut 2008, 15:17
przez szoszon1983
Dziś sprawdziłem:
temperatura w nocy -5, rano 2'C. Odpaliłem, podnisłem maskę, po minucie zgasiłem i....cisza.
Znaczy nie działa. :(
Co może być nie tak? jak na razie znalazłem, że może być zapowietrzone po wymianie płynu chłodniczego-jak to można odpowietrzyć?? co jeszcze mogę sprawdzić (niestety nie mam możliwości wjechania na kanał)??

PostNapisane: 17 lut 2008, 15:53
przez Grzyby
szoszon1983, było o tym kilkanaście razy – szukajka nie gryzie :)
Poszukaj – trzeba wyjąć i włożyć bezpiecznik – jest to gdzieś na forum dokładnie opisane.

PostNapisane: 17 lut 2008, 17:20
przez szoszon1983
Grzyby napisał(a):szoszon1983, było o tym kilkanaście razy – szukajka nie gryzie :)
Poszukaj – trzeba wyjąć i włożyć bezpiecznik – jest to gdzieś na forum dokładnie opisane.


dzięki, znalazłem właśnie, ale efekty będę znał rano, bo teraz silnik ciepły i na dworze za ciepło...

PostNapisane: 17 lut 2008, 22:58
przez xANDy
szoszon1983 napisał(a):znalazłem właśnie

w dziale 3/5/6

PostNapisane: 17 lut 2008, 23:56
przez szoszon1983
xANDy napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):znalazłem właśnie

w dziale 3/5/6

tak...ale u mnie nawet nie ma tego bezpiecznika, nie mam takiego na stanie, więc jak jutro kupię to będę wiedział, czy pomoże.

P.S. Mazda seriwsowana w autoryzowanym serwisie, a nie miała zmienionego paska pomimo pieczątki, nie ma bezpiecznika od webasto, ciekae co jeszcze znajdę <glupek2>

PostNapisane: 18 lut 2008, 00:43
przez marta6
szoszon1983 napisał(a):nie miała zmienionego paska pomimo pieczątki

z kąd ja to znam
u nas było to samo pieczątka podpis opis naprawy,a jak sami sprawdzilismy na własna ręke okazało sie ze nic nie było wymienione,
pytanie z kąd ten opis w ksiązce napraw odpowiedzieli ze tego samego dnia był wymieniony pasek w golfie i nastąpiła pomyłka przy wpisie....zenada ,
a teraz nie mozemy sie dogadac ze sprzedajacym bo auto kupilismy 3 m-ce temu i jego juz to nie obchodzi a niewazne juz ze to jemu niby ten pasek wymienili
jacy ludzie są beszczelni.....

PostNapisane: 18 lut 2008, 11:03
przez Cichyq
Witam,
U mnie walnieta byla komora spalania (czy cos tam w niej, wymiana calej komory), troche to kosztowalo.
Czesci + robocizna to cos kolo 800-900zl (nie pamietam dokladnie).
Teraz Webasto smiga, slychac je ladnie, no i duzo szybciej silnik zagrzewa sie do walki :)
Jak webasto nie dzialalo, to na parking przychodzilem pierwszy, a odjezdzalem ostatni (jak trzeba bylo odparowac szyby), teraz jest odwrotnie, przychodze ostatni i odjezdzam pierwszy (sasiedzi nie maja piecykow w samochodzie) :)
Roznica w rozgrzewaniu silnika jest zauwazalna, jak juz kolega strus napisal, zrobilismy test, postawilismy jego M6 (z dobrym Webasto) i moja z uszkodzonym. Gdy u niego strzalka temp byla juz w polowie drogi u mnie nawet nie drgnela.

Pozdrawiam,
Cichy

PostNapisane: 18 lut 2008, 21:53
przez szoszon1983
Śmieszna sprawa z tym bezpiecznikiem: podjechałem do serwisu (akurat robiłem dostawę na tej smej ulicy, to w czasie pracy...), podchodzę do lady i mówię, że chce taki bezpiecznik z przekażnikiem 20A. Musiałem podać numer rejestracujny auta, bo gość musiał znaleźć numer części na komputerze <lol> (typowe w UK). W tym momencie zaczęły się schody, bo u nich na rysunkach nie ma tego bezpiecznika, dokładnie tak jak u mnie wpod maską :| , gość nie wiedział o co chodzi. Nie ma wogóle na rysunkach tego 20A. Poprosiłem 30A, ale nie maja takich na stanie...
Zaczynam podejrzewać, że modele z kierownicą po prawej nie maja webasto

PostNapisane: 18 lut 2008, 23:40
przez Grzyby
szoszon1983 napisał(a):Zaczynam podejrzewać, że modele z kierownicą po prawej nie maja webasto

a nie mogli tego sprawdzić po nr VIN?
Sam możesz zajrzeć czy za filtrem paliwa masz webasto :)

PostNapisane: 19 lut 2008, 21:28
przez szoszon1983
Grzyby napisał(a):
szoszon1983 napisał(a):Zaczynam podejrzewać, że modele z kierownicą po prawej nie maja webasto

a nie mogli tego sprawdzić po nr VIN?
Sam możesz zajrzeć czy za filtrem paliwa masz webasto :)


Nie wiem jak ten model dokładnie wygląda, ale u mnie tam gdzie niby powinno być webasto nie ma nic ciekawego (umnie filtr jest gdzie indziej i to miejsce jest dobrze widoczne).
Dziś byłem w kolejnym serwisie mazdy i znowu usłyszałem, że wogóle nie ma w tych mazdach bezpiecznika 20A w tym miejscu, nic nie wiedzą o żadnym podgrzewaniu.
Co jeszcze, dziś chciałem przepiąć bezpiecznik od wentylatora, żeby sprawdzić czy działa podgrzewanie i w miejscu, gdzie powinien być bepiecznik "heater" nie ma jednego bolca, tak jak w pustych miejscach, na rysunkach w serwisie, też nie ma tego bezpiecznika.

W związku z powyższym śmiem twierdzić, że w mojej madzi nie ma piecyka, a jak w mojej nie ma to pewnie w żadnej wypuszczonej na angielskim rynku nie ma.
Jak ktoś ma madzie 6 z kierownicą po prawej i ma piecyk to niech wyprowadzi mnie z błędu <jelen>

PostNapisane: 20 lut 2008, 12:19
przez mazda6
Witam, widzę że i ja nie mam czym się martwić u mnie też nic nie słychać pod maską. Chyba twoja teoria jest prawdziwa na wyspy rzucili mazdy bez piecyka ( tutaj nie ma zimy tak jak u nas w Polsce -20 <lol> )

PostNapisane: 20 lut 2008, 19:22
przez szoszon1983
mazda6 napisał(a):Witam, widzę że i ja nie mam czym się martwić u mnie też nic nie słychać pod maską. Chyba twoja teoria jest prawdziwa na wyspy rzucili mazdy bez piecyka ( tutaj nie ma zimy tak jak u nas w Polsce -20 <lol> )


Tutaj tak jak jest teraz w nocy -2'C, a w dzień 4'C to w radiu marudzą, że jest ekstremalnie zimno, a jak ma śnieg spaść, to dzieci do szkoły nie idą, ludzią radzą zostać w domach, a kierowcom, żeby zabrali zapas jedzenia i ciepłą odzież <lol>

Może kolega sprawdzić, czy ma pod maską ten bezpiecznik "heater" 20A? czy wogóle są obydwa bolce, czy tylko jeden w tym miejscu?