Zabezpieczenie antykorozyjne
nie myslec tylko zrobic zaprawki ... chociaz .. bo bedzie chrupac nie licz na szczescie....
moje auta TJ Nissan Sentra 2001 i Toyota Corolla 2001
od zawsze byly konserwowane przez Krowna http://www.krown.com/
RDZY 0 !\ a tu pelno soli i wogule
ludzie w Krownie ... wierca dziurki w tunelach drzwiach i wypelniaja jakims olejem ... itd
niewiem czy w PL jest ktos kto uzywa srodkow krowna ale polecam ........
PS srodkow Krowna Uzywa Wojsko i Linie Lotnicze do konserowania samolotow
moje auta TJ Nissan Sentra 2001 i Toyota Corolla 2001
od zawsze byly konserwowane przez Krowna http://www.krown.com/
RDZY 0 !\ a tu pelno soli i wogule
ludzie w Krownie ... wierca dziurki w tunelach drzwiach i wypelniaja jakims olejem ... itd
niewiem czy w PL jest ktos kto uzywa srodkow krowna ale polecam ........
PS srodkow Krowna Uzywa Wojsko i Linie Lotnicze do konserowania samolotow
Ostatnio edytowano 16 lut 2008, 22:58 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Krisek napisał(a):nie myslec tylko zrobic zaprawki ... chociaz .. bo bedzie chrupac nie licz na szczescie....
zaprawki – jasna sprawa, tylko czy przyczyną tych plamek jest słaba jakość ocynkowanej blachy czy rzeczywiście to korozja z "ulicy" ... ?
- Od: 8 lut 2008, 23:11
- Posty: 26
- Skąd: W-wa
- Auto: M6 2.0 '03 GY L/F
PREMACY 1.8 '99
Odnośnie korozji M6. Otóż dealer u którego nabyłem moją Madzię powiedział mi, że korozja w M6 wynikała z niewłaściwego transportu do Europy w pierwszych latach ( samochody były przewożone w kontenerach na pokładach – agresywne środowisko solne). Gdy zorientowano się w czym rzecz, od tamtej pory samochody przewożone są tylko samochodowcami w szczelnie zamkniętych pomieszczeniach. Podobno problem korozji występuje tylko w rocznikach 2002-2005 przed liftingiem
-
tadie
tadie napisał(a):Podobno problem korozji występuje tylko w rocznikach 2002-2005 przed liftingiem
Tylko 3 lata zajęło im rozgryzienie tak nierozwiązywalnego tematu?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Witam wszystkich.
Ja się podłączę do tematu i spytam o jedną rzecz
No właśnie, wiecie może jak nazywa się ta elastyczna masa? Czy to jakiś kauczuk czy może coś innego? Przydałby się taki produkt bo też chcę się wziąć za zabezpieczenie całej mazdy przed zimą.
Pozdrawiam,
manu.
Ja się podłączę do tematu i spytam o jedną rzecz
mcbeth napisał(a):Popatrzyłem sobie dzisiaj na widoczne zabezpieczenia i tak np. zagiecia wokół drzwi sa szczelnie pokryte jakąś elastyczną masą (pod lakierem).
No właśnie, wiecie może jak nazywa się ta elastyczna masa? Czy to jakiś kauczuk czy może coś innego? Przydałby się taki produkt bo też chcę się wziąć za zabezpieczenie całej mazdy przed zimą.
Pozdrawiam,
manu.
- Od: 7 wrz 2008, 02:09
- Posty: 49
- Skąd: wielkopolska
- Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.
Czy ktoś może mi poradzić ile kosztuje i co najczęściej można zrobić, aby jako tako zabezpieczyć podwozie -Mazda 6 2002. Czy wystarczy wiertarka z jakąś końcówką i wyczyścić dobrze, a potem zamalować. Dzwoniłem do Hq service w Gnieźnie i oni polecają nowe auto zabezpieczać Rust-chekiem (moje już się nie łapie), podobno wystarczy na lata i rdza nie wyjdzie, nie wiem ile w tym prawdy, może ktoś już to robił ? Jest już sporo ognisk korozji, a najgorzej wygląda połączenie rury wydechowej, okolice komory silnika no i pod progami na takim kancie, zagięciu blachy nie wiem jak to nazwać ruda wyłazi. To chyba jedna z większych wpadek Mazdy, po obecnie mieszkam we Francji i mechanicy, którzy najczęściej obsługują francuskie auta nie dowierzali jak widzieli spód mojej Madzi. Smutne. Moje wcześniejsze auto Toyota Corolla także szybko korodowało-może mają kiepskie blachy w Japonii, bo mi to wygląda tak, że europejskie auta są lepiej zabezpieczone. Pozdrowienia
- Od: 22 wrz 2009, 21:15
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda CX-9, 3.7 2015
Witam wszystkich podłączę się do tematu.Jeśli chodzi o rudego jest to dość znany problem w naszych szóstkach i ta niedoskonałość wynika z błędu zabezpieczenia na lini produkcyjnej i pewnych niedociągnięć. Była z tego powodu prowadzona akcja serwisowa na którą niestety sie nie załapałem (autko po gwarancji) tego nie obejmuje. Jest to problem głównie z modelami przed liftem gdyż jak mi wiadomo pózniej postarali sie wyeliminować błąd korozji po lifcie i jak do tej pory nie slyszałem o przypadku walki z rudym w tych modelach
Ze względu na to że jestem na etapie konserwacji mojej kolejnej madzi gdzie rudy zaatakowal ranty tylnych nadkoli i gdzie niegdzie wystepuja ogniska rdzy na felcu progów czy zawieszeniu,dolnej partii dzwi polecam jedne z najbardziej znanych i sprawdzonych srodków do konserwacji ktore stosuje Saab czy Volvo w czasie produkcji samochodów.
Do odrdzewiania stosuje srodek " Fertan " to skuteczny produkt który umożliwia zamalowanie uprzednio zardzewiałych powierzchni. Nie trzeba już mechanicznie usuwać rdzy ponieważ FERTAN przekształca ją i usuwa. Jest także bardzo skuteczny we wnękach.
FERTAN to produkt na bazie wody, który penetruje rdzę wiąże ją chemicznie i pozostawia ‘zbrązowiały’ metal na powierzchni. Ważne jest, że FERTAN nie pokrywa rdzy, lecz ją rozpuszcza. Powstały w efekcie czarny proszek może być łatwo zmyty, a warstwa, która znajduje się pod spodem jest bardzo dobrze zabezpieczona dzięki nowemu wiązaniu z metalem. Warstwa ta zastępuje rdze dopóki nie stworzy wiązania z metalem pod spodem. Na powierzchni tworzy się zwarta warstwa – związek żelaza i taniny, który nie rozpuszcza się w wodzie oraz tworzy idealną bazę pod kolejne warstwy kryjące.
Ja osobiscie dla lepszego efektu czyszcze uprzednio ogniska rdzy szczotka np. zalozona na wiertarke zdaje egzamin a pózniej czyszczone ognisk rdzy traktuje Fertanem 1l okolo 100 zł lub 250ml 55zł
Dla mniej wymagajacych polecam "Brunox Epoxy " o podobnym dzialaniu lub "Cortanin" ktory jest tanszy od tego pierwszego.
Po procesie odrdzewiania mozna sobie zabezpieczyc dodatkowo podkladem epoxydowym który nie chlonie i nie zatrzymuje wilgoci aczkolwiek ja stosuje odrazu na to konserwacje do podwozi "Noxudol 900"125zł 5l któy można nanosic jedna warstwa i to bez podkladow a w profile zamkniete stosuje "Noxudol 750" 130zł 5l
Inny srodek w tym samym przedziale cenowym i zarówno skuteczny to "Valvoline Tectyl Bodysafe " i ML do profili zamknietych.
Po takim zabiegu mam spokoj na jakies 4-5 lat
To wszystko można zamówic na alledrogo
Pozdrawiam
Ze względu na to że jestem na etapie konserwacji mojej kolejnej madzi gdzie rudy zaatakowal ranty tylnych nadkoli i gdzie niegdzie wystepuja ogniska rdzy na felcu progów czy zawieszeniu,dolnej partii dzwi polecam jedne z najbardziej znanych i sprawdzonych srodków do konserwacji ktore stosuje Saab czy Volvo w czasie produkcji samochodów.
Do odrdzewiania stosuje srodek " Fertan " to skuteczny produkt który umożliwia zamalowanie uprzednio zardzewiałych powierzchni. Nie trzeba już mechanicznie usuwać rdzy ponieważ FERTAN przekształca ją i usuwa. Jest także bardzo skuteczny we wnękach.
FERTAN to produkt na bazie wody, który penetruje rdzę wiąże ją chemicznie i pozostawia ‘zbrązowiały’ metal na powierzchni. Ważne jest, że FERTAN nie pokrywa rdzy, lecz ją rozpuszcza. Powstały w efekcie czarny proszek może być łatwo zmyty, a warstwa, która znajduje się pod spodem jest bardzo dobrze zabezpieczona dzięki nowemu wiązaniu z metalem. Warstwa ta zastępuje rdze dopóki nie stworzy wiązania z metalem pod spodem. Na powierzchni tworzy się zwarta warstwa – związek żelaza i taniny, który nie rozpuszcza się w wodzie oraz tworzy idealną bazę pod kolejne warstwy kryjące.
Ja osobiscie dla lepszego efektu czyszcze uprzednio ogniska rdzy szczotka np. zalozona na wiertarke zdaje egzamin a pózniej czyszczone ognisk rdzy traktuje Fertanem 1l okolo 100 zł lub 250ml 55zł
Dla mniej wymagajacych polecam "Brunox Epoxy " o podobnym dzialaniu lub "Cortanin" ktory jest tanszy od tego pierwszego.
Po procesie odrdzewiania mozna sobie zabezpieczyc dodatkowo podkladem epoxydowym który nie chlonie i nie zatrzymuje wilgoci aczkolwiek ja stosuje odrazu na to konserwacje do podwozi "Noxudol 900"125zł 5l któy można nanosic jedna warstwa i to bez podkladow a w profile zamkniete stosuje "Noxudol 750" 130zł 5l
Inny srodek w tym samym przedziale cenowym i zarówno skuteczny to "Valvoline Tectyl Bodysafe " i ML do profili zamknietych.
Po takim zabiegu mam spokoj na jakies 4-5 lat
To wszystko można zamówic na alledrogo
Pozdrawiam
Mazda 6 2.0
- Od: 18 wrz 2008, 19:51
- Posty: 4
- Skąd: Tarnów
Pytanie mam takie – czy gwarancja na karoserię obejmuje też podwozie?
mam ważną gwarancję perforacyjną- podbitą po przeglądzie karoserii w ASO i przy okazji wymiany tarcz i klocków mechanik zauważył dużo drobnych ognisk korozji na podwoziu. Czy karoseria to też spód auta?Zabezpieczenia tam praktycznie nie ma, blachy w ógóle nieocynkowane, nieciekawie to wygląda...Auto z 2003 roku
mam ważną gwarancję perforacyjną- podbitą po przeglądzie karoserii w ASO i przy okazji wymiany tarcz i klocków mechanik zauważył dużo drobnych ognisk korozji na podwoziu. Czy karoseria to też spód auta?Zabezpieczenia tam praktycznie nie ma, blachy w ógóle nieocynkowane, nieciekawie to wygląda...Auto z 2003 roku
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Mnie też przyrdzewiała na nadkolach oczywiście gwarancja na perforację nie obejmuje korozji bo perforacja to przecież dziura a korozja to nie dziura ale jak sie nie naprawi korozji to potem nie bedzie gwarancji na perforacje bo uzytkownik nie zadbał normalnie szlag trafia .
Mazda strzela sobie gola takim niechlujstwem w zabezpieczeniu ,
Zaprowadziłe auto do lakiernika i pomalował zaobaczymy po wiośnie.
Mazda strzela sobie gola takim niechlujstwem w zabezpieczeniu ,
Zaprowadziłe auto do lakiernika i pomalował zaobaczymy po wiośnie.
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
gieroj napisał(a):gwarancja na perforację nie obejmuje korozji bo perforacja to przecież dziura a korozja to nie dziura ale jak sie nie naprawi korozji to potem nie bedzie gwarancji na perforacje bo uzytkownik nie zadbał normalnie szlag trafia .
to są żarty jakieś przecież. napisz do AŚ, może się zajmą
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Prawdopodobnie nie zajmą jak dowiedzą się, że auto jest np. z importu – oni tylko samochodami z ASO się zajmują, większa sensacja Z jednej strony nie dziwię się – nigdy nie dowiesz się jaka jest historia auta, chyba, że masz je od nowości.
to nie żarty auto mam od nowości (jedna z 1 M6 w RP z DPF) i nie było naprawiane wszystkie serwisy ASO i odpowiedż tez z ASO że nie naprawią tego na gwarancji w miezyczasie załapało sie na akcję serwisową zabezpieczenia drzwi nadkoli itp, wstyd
- Od: 24 sie 2006, 19:27
- Posty: 43
- Auto: 6 2.0D DPF 121 KM 2005 HB
Witam
Czy M-kę z USA 2007 też lepiej zabezpieczyć przed korozją?
Samochód oglądałem i narazie nic nie widać.
Jakie elementy w wersji poliftowej są najbardziej narażone na korozję?
Czy to prawda że wersje USA są dużo lepiej zabezpieczone niż europejskie i nie ma się czym przejmować?
Czy M-kę z USA 2007 też lepiej zabezpieczyć przed korozją?
Samochód oglądałem i narazie nic nie widać.
Jakie elementy w wersji poliftowej są najbardziej narażone na korozję?
Czy to prawda że wersje USA są dużo lepiej zabezpieczone niż europejskie i nie ma się czym przejmować?
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
ben. napisał(a):Czy to prawda że wersje USA są dużo lepiej zabezpieczone niż europejskie i nie ma się czym przejmować?
Nie wiem jak z nowszymi modelami, ale modele 626 produkowane w USA (Flat Rock, Michigan) praktycznie nie miały zabezpieczenia.
Tak jak pisze Yapa – warto zabezpieczyć. Tym bardziej że jest jeszcze czysto. Bo później będzie deko za późno.
Po czym poznać ocykowane podwozie w samochodzie ?
Obejrzałem u siebie. Część podłogi na długości drzwi mam fabrycznie zabezpieczoną cienką warstwą baranka, pozatym pomalowana blacha. Widać tylko drobne ślady rdzy tam gdzie są łączenia, sprawy do podłogi. Nasotmiast tylna belka zderzaka ma już powierzchniowe ale wyraźne ślady rdzy.
Kupuje środek do zabezpieczania będziemy pędzlować
Obejrzałem u siebie. Część podłogi na długości drzwi mam fabrycznie zabezpieczoną cienką warstwą baranka, pozatym pomalowana blacha. Widać tylko drobne ślady rdzy tam gdzie są łączenia, sprawy do podłogi. Nasotmiast tylna belka zderzaka ma już powierzchniowe ale wyraźne ślady rdzy.
Kupuje środek do zabezpieczania będziemy pędzlować
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6