Zabezpieczenie antykorozyjne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez salon » 4 sie 2014, 17:55

Witam,

czyli nie ma za dużej różnicy w modelach 2007+ (po lifcie) ? Bo widzę zdania są dość podzielone i niektórzy piszą że po lifcie zostało to poprawione. Jak to z tym jest.

Nakręciłem się na Madzie 6 ale trochę mnie to już zniechęca :(
salon
 

Postprzez Wojt@s » 4 sie 2014, 18:17

To ja moze powiem wzgledem swojego, niewielkiego doswiadczenia. Szukajac swojej wymarzonej szostki kilkanascie obejrzalem i wydaje mi sie, ze roznica jest na plus, jednak cudow nie oczekujmy. Z Mazda jest jak z kobieta; jak sie dba i dobrze prowadzi to i czterdziestolatka bedzie wygladala jak dwudziestka ;–) takze o blache trzeba dbac bez wzgledu na to czy przed- czy polift.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2014, 11:23
Posty: 41
Skąd: W-wa (Targówek)
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 143KM, 2006.

Postprzez needair » 10 wrz 2014, 12:24

Otóz to Wojt@s. Ja nabyłem 6 GG kilka tygodni temu, trafiłem chyba najzdrowszy blacharsko egzemplarz na jaki się natknąłem. Mimo to przed jesienią będę zabezpieczał przed rudą i sola z polskich dróg. Teraz szukam właśnie tych tylnych nadkoli z materiału który nie "pije" solanki :). Stąd moje pytanie czy szukać jakiegoś konkretnego producenta/dostawcę czy brać co allegro daje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2009, 21:50
Posty: 20
Skąd: MMz/Wawa
Auto: był Xedos 6 CA 2.0i V6 24v
teraz M6 GG 2.0 R4 – MZR

Postprzez Danmazda » 10 wrz 2014, 13:54

needair napisał(a):Teraz szukam właśnie tych tylnych nadkoli z materiału który nie "pije" solanki . Stąd moje pytanie czy szukać jakiegoś konkretnego producenta/dostawcę czy brać co allegro daje?

Nie wiem jak to jest dokładnie ale jak kupiłem swoją M6 GG miała już założone te nadkola z materiału + plastiki na ranty nadkoli. Byłem w ASO dowiedzieć się o co chodzi z tą gwarancją na perforację, tam dowiedziałem się że Mazda 3 i 6 miała akcję serwisową własnie na założenie nadkoli z materiału. Może warto podjechać i się dowiedzieć czy cały czas wykonują tą usługę.
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez minero » 30 cze 2015, 08:23

mam szybkie pytanie, a nie chce zakladac nowe tematu. Mam opcje konserwacji, dostalem taka informacje:
witam rdze czyszcze specialnym mlotkiem igielkowym pneumatycznym+nakladam bronux podkladuje i 2 warstwy np gravit 600 wiadomo na poczatku myje cisnieniowo podwozie nadkola.robie oczywiscie pelna dokumentacje cena z nadkolami i profilami zamknietymi okolo 600-700 zl z materiałem zapraszam

co myslicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 15:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez rafałmazda » 2 lip 2015, 11:45

chyba dobra cena jak za taką robotę <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez minero » 10 lip 2015, 09:08

dodatkoweo na konserwacje uzyles tego motoludwik? A jakiego dokladnie preparatu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 15:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez papik_zlotow » 10 paź 2015, 20:59

Ja po zakupie mazdy
zabezpieczylem ja od razu podwozie wypiaskowałem
posmarowalem cortagianem (odcina tlen do blachy) cena 15zl za 500ml
po czym podklad epoksydowy i na to po wyschnieciu konserwacja podwozia gumowym prepatarem.
Rdze powycinałem w progach i błotnikach
wstawilem nowe reperaturki i progi
kazde wstawienie jest g**** warte jesli nie zabezpieczy sie od srodka wiec
zakupiłem srodek do konserwowania proofili zamknietych.
Po wspawaniu reperaturek pomalowaniu juz w kolor wywierciłem w blotniku srodkowym gdzie nadkole jest otwory i wtryskiwałe dysza ten preparat zeby zabezpieczyc laczenie reperatuski to samo zrobione z progami.
Wszystko sam robilem
obecnie czekam az lakier wyschnie calkiem i sprawdze efekt jak mi farbe dobrali jesli kijowo na wiosne trysne całe auto.
Dodam Fotki
koszt calej operacji ok 800zł mnie wyszedł i 2 tyg czasu codziennie po pracy po 3-4 godziny.

i zalecam kazdemu zmiany nadkoli ze szmacianych na plastikowe na allegro po 30 zl za sztuke sa.

uwazam ze jesli ktos kto nie ma Cierpliwosci i nie podchodzi do sprawy ze staraniem to lepiej niech da to fachowcowi ja sobie sam robilem gdyz jestem spawaczem
kosztowało mnie to czasu i pieniedzyna potrzebne srodki
pozdrawiam moja mazda juz zabezpieczona na 10 lat he :)
Załączniki
12049040_1623163291269005_1648954551_n.jpg
12077062_1626732914245376_1934496329_n.jpg
12064474_1626732854245382_390546049_n.jpg
12033827_1623477534570914_1786561614_n.jpg
12063976_1626732844245383_113044525_n.jpg
12032586_1623201477931853_1153651328_n.jpg
12092234_1626732690912065_143579185_n.jpg
12048843_1623201691265165_145613189_n.jpg
12086740_1626732614245406_524516079_n.jpg
12084086_1626732604245407_1399449123_n.jpg
12092609_1626732670912067_894115257_n.jpg
12092247_1626732617578739_898591864_n.jpg
12092433_1626732710912063_2057984646_n.jpg
Bez tytułu.png
Ostatnio edytowano 11 paź 2015, 10:24 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wulgaryzmy
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez papik_zlotow » 6 lis 2015, 10:42

film z moich prac dodaje :)



mazda gotowa na zime :)
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:53
Posty: 49 (12/2)
Skąd: Chodzież
Auto: Jest : VOLVO XC90 3.0 V6 Lpg

BYŁO :
Mazda 6 GH 2009r
kombi 1.8 PB 95
Mazda 6 GG 2003r 1.8 PB 95
Opel Vectra B 1.6
Opel Omega 3.0 MV6
Opel Corsa 1.0 12v
Opel Vectra A 2.0
Ford Mondeo MK II 1.8
Ford Fiesta MK II 1.1

Postprzez kamilpastuszka » 12 sty 2016, 08:41

Jestem ze Starachowic(woj. Świętokrzyskie), polecicie kogoś kto dobrze i w realnej cenie zakonserwuję mi podwozie w mojej okolicy?
kamilpastuszka
 

Postprzez Pitrus » 15 mar 2016, 13:35

Wybaczcie za refresh tematu ale oddałem dzisiaj Madzię do lakiernika ponieważ na progach pojawiła się rdza. Ale żeby była jasność to rdza od wnętrza auta, na lakierze tego nie widać- dopiero po podniesieniu. Byliśmy umówieni że zrobi to na 2 etapy, dzisiaj wyczyści i przeleci odrdzewiaczem a potem za 2 dni mam podjechać na zalanie środkiem antykorozyjnym.
No i wszystko fajnie gdyby nie to że Pan lakiernik nie wiem jakim cudem ale rozwalił mi grilla. Jest połamany. Skończyło się ogromną awanturą <klotnia>
Rozliczyliśmy prace w połowie, powiedział że na sucho tak jak mówił wszystko tam ogarnął + przeleciał Dinitrolem RC 900. Do tego Pana już nie wrócę na pewno. I powiedzcie mi jak to teraz wygląda, muszę koniecznie jeszcze czymś kłaść na tych elementach na których pojawiła się ruda czy może ten Dinitrol już wystarczy i na jakiś czas będzie spokój?
Jeżeli muszę to czym i co konkretniej zrobić no i przede wszystkim ile to może kosztować?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2016, 13:18
Posty: 8
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6, 2.3 166KM 2003r.

Postprzez rymko » 15 mar 2016, 17:13

Dinitrol RC 900 wiąże rdzę i tworzy powłokę epoksydową i wydaje mi się, że dla pewności trzeba to jeszcze zapstrykać jakimś woskiem do profili zamkniętych.
Generalnie dokładne zabezpieczenie profili zamkniętych jest kłopotliwe, bo nigdy nie wiesz czy wszystko zapryskane na 100%. Ciekawe co znaczy ogarnął – przedmuchał sprężonym powietrzem <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 13:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Krzysiek1980 » 21 mar 2016, 06:46

Panowie, taka sprawa. Rok temu miałem zabezpieczany antykorozyjnie samochód na produktach Valvoline. Na dole progu miałem delikatny wykwit rdzy i facet w warsztacie mi go usunął dając dodatkowo po obu stronach samochodu w dolnej części progów takie pasy. Pasy te są matowe i w dotyku taka twarda guma. Po zimie zauważyłem że guma ta z powierzchni które czyścili jakby się zmyła odkrywając ten wykwit, tak że teraz widać każdy ruch jaki był wykonany papierem ściernym. Podejrzewam że Panom nie chciało się przyłożyć do roboty, tylko przetarli papierem i na to zamazali ta substancją. Teraz moje pytanie, bo chciałbym to sam poprawić i żeby mieć już spokój. Zamierzam wstepnie to oczyścić papierem, dać Fertan, po czym podkład epoksydowy i teraz...właśnie. Mam na oku kilka preparatów zabezpieczających i nie wiem który użyć i który by przypominał po wyschnięciu ten pas który mi Panowie położyli. Myslałem o NOXUDOL 900 spray ( nie mam pistoletu) lub Valvoline Tectyl 190, ale konsystencją to chyba bardziej przypomina taki lepik czy smołę? Jest jeszcze NOXUDOL BODY, który jest typowo do progów, ale znowu na forach piszą że te wszystkie gumowane baranki chronią jedynie przed mechanicznymi uszkodzeniami a nie antykorozyjnie. Teraz mam zagwozdkę, czy dać ten Body żeby to ładnie wyglądało, czy dać może 900 żeby lepiej mi zabezpieczyło antykorozyjnie?. Dodam że musi to być w miarę odporne na scieranie. Wykwit nie jest duży bo może 3 x 2 cm i widać go dopiero jak przykucniemy pomiędzy progiem a wzmocnieniem na lewarek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez brodaM6 » 21 mar 2016, 07:11

Wychodzi na to ze juz pierwsza konserwacja była do <dupa>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzysiek1980 » 21 mar 2016, 07:14

Wiesz, oni ten wykwit mi robili niby w formie gratisu przy zabezpieczaniu. Co do reszty roboty to nie mam żadnych zastrzeżeń,..no ale tutaj to się ktoś ewidentnie nie popisał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez brodaM6 » 21 mar 2016, 07:20

Ja nie robiłem żadnej konserwacji juz 4 lata razem i żadnych takich cudów nie ma :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez sloniupl » 29 gru 2016, 23:14

A co myślicie o zabezpieczeniu antykorozyjnym przez Krown T40: http://krown.pl/pages/wyglad-zewnetrzny-a-skorodowane-podwozie <co?>

Zastanawiam się nad zabezpieczeniem mojej niedawno nabytej Madzi.
Sam spód częściowo jest niby zabezpieczony jakąś masą bitumiczną ale na progach jest już rdzawy nalot :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 22:19
Posty: 244 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007

Postprzez jacobs » 30 gru 2016, 09:17

To jakaś magia, nie warto. Widziałem samochód po konserwacji tym i wyglądało to jakby na rdzę przysłali jakims olejem, nie omijając niczego – zacisków hamulcowych, tarcz itp. Wątpię żeby ten środek be wyczyszczenia rdzy coś dawał
Ostatnio edytowano 30 gru 2016, 10:44 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez dobrzyn22 » 30 gru 2016, 10:47

Krisek napisał(a):moje auta TJ Nissan Sentra 2001 i Toyota Corolla 2001 od zawsze byly konserwowane przez Krowna http://www.krown.com/ RDZY 0 !!!\ a tu pelno soli i wogule. ludzie w Krownie ... wierca dziurki w tunelach drzwiach i wypelniaja jakims olejem ... itd . niewiem czy w PL jest ktos kto uzywa srodkow krowna ale polecam ........

PS srodkow Krowna Uzywa Wojsko i Linie Lotnicze do konserowania samolotow


następne:
na forach zagranicznych produkt Krown T-40 jest bardzo chwalony.


to akurat opinia współwłaściciela firmy:
mimo iż na polskim rynku jest to nowość, to od 30 lat firma działa w Kanadzie i USA gdzie w samych tych dwóch krajach zabezpiecza obecnie około miliona pojazdów rocznie więc procedura zabezpieczenia jak i produkt są sprawdzone. Jest to jedyna firma która oprócz produkowania chemii do zabezpieczania pojazdów ma sieć własnych autoryzowanych serwisów zajmujących się zabezpieczeniami antykorozyjnymi.



Mnie osobiście bardziej interesowały by opinie osób, które użyły tego specyfiku kilka lat temu w autach podatnych na korozję, tak jak nasze M6 i jeździły w podobnych warunkach klimatycznych.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sloniupl » 30 gru 2016, 15:02

No własnie też miałem nadzieję na to że ktoś już korzystał i ma Krown T40 na swojej madzi od paru lat.
Inne opinie w stylu znajomy znajomego to tak z rezerwą przyjmuje :)

A może macie coś na swoich Madziach zrobione w warszawie co jest godne polecenia (warsztat/usługa) <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 22:19
Posty: 244 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6