Zabezpieczenie antykorozyjne
Modele z USA są tez kiepsko zabezpieczone. Tam gdzie w zimie jest śnieg mazdy są rude od spodu. A to co sypią w zimie po Polskich drogach to z czasem przeżre sie przez wszystko. Moja mazda pochodziła z cieplejszego klimatu gdzie bardzo bardzo rzadko było sypane solą ale na wszelki wypadek zrobiłem zabespeicznie produktem Valvoline Tectyl i jestem bardzo zadowolony. A zrobić to może każdy lakiernik. Nawet taki kiepski . Produkt kupiłem przez znajomego mechanika w InterCars
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Witam kolegow,
Jestem nowy na forum. Nie dawno kupilem Mazda 6 i przymierzam sie do konserwacji podwozia, nadkoli oraz profili zamknietych. Przeszperalem forum i wybralem chyba jedne z najlepszych preparatow. Jednak mam kilka pytan zwiazanych z ich zastosowaniem oraz konserwacja. Preparaty jakie planuje uzyc to:
Podwozie:
– fertan
– Tectyl Bodysafe
Dac jakis podklad pod Bodysafe? Myslalem nad Tectyl Ml. Czy moze zrobic bez podkladu? Jaka ilosc bedzie mi potrzebna?
Profile zamkniete:
– Tectyl ML+sonda
Czy konieczny jest demontaz tapicerki na drzwiach, klapie bagaznika, etc. Czy rownie dobrze mozna to zrobic bez demontazu.
Nadkola:
– RC900 po oczyszceniu i na to baranek Dinitrol 447.
Jak dlugo musi schnac RC900 przed polozeniem baranka?
Udalo mi sie kupic egzemplarz bez korozji. Jedynym miejscem gdzie nie wielkie ogniska korozji wystepuja to miejsce zgiecie blachy, w miejscu mocowania lewarka. Nie chcialbym aby dalej sie roznosila i chce w sposob najbardziej skuteczny ja zachamowac. Co mozecie polecic? Rozwazam kilka opcji, tylko nie wiem ktora wybrac:
1. miejsca juz dotkniete korozja i ich okolice wyczyscic. Uzyc do tego Fertan na to polozyc RC900 i po wyschnieciu polozyc na to baranek.
2. Cale to zgiecie zrobic razem z konserwacja podwozia "na czarno"
3. Cale zgiecie wyczyscic do golej blachy naniesc RC900 i na to baranek .
4. Poczekac az wyjdzie konkretnie i oddac na konkretna robote do lakiernika.
czy baranek bedzie trzymal sie powierzchni pokrytej lakierem czy konieczne jest usuniecie lakieru?
Dziekuje za rady i podpowiedzi.
Jestem nowy na forum. Nie dawno kupilem Mazda 6 i przymierzam sie do konserwacji podwozia, nadkoli oraz profili zamknietych. Przeszperalem forum i wybralem chyba jedne z najlepszych preparatow. Jednak mam kilka pytan zwiazanych z ich zastosowaniem oraz konserwacja. Preparaty jakie planuje uzyc to:
Podwozie:
– fertan
– Tectyl Bodysafe
Dac jakis podklad pod Bodysafe? Myslalem nad Tectyl Ml. Czy moze zrobic bez podkladu? Jaka ilosc bedzie mi potrzebna?
Profile zamkniete:
– Tectyl ML+sonda
Czy konieczny jest demontaz tapicerki na drzwiach, klapie bagaznika, etc. Czy rownie dobrze mozna to zrobic bez demontazu.
Nadkola:
– RC900 po oczyszceniu i na to baranek Dinitrol 447.
Jak dlugo musi schnac RC900 przed polozeniem baranka?
Udalo mi sie kupic egzemplarz bez korozji. Jedynym miejscem gdzie nie wielkie ogniska korozji wystepuja to miejsce zgiecie blachy, w miejscu mocowania lewarka. Nie chcialbym aby dalej sie roznosila i chce w sposob najbardziej skuteczny ja zachamowac. Co mozecie polecic? Rozwazam kilka opcji, tylko nie wiem ktora wybrac:
1. miejsca juz dotkniete korozja i ich okolice wyczyscic. Uzyc do tego Fertan na to polozyc RC900 i po wyschnieciu polozyc na to baranek.
2. Cale to zgiecie zrobic razem z konserwacja podwozia "na czarno"
3. Cale zgiecie wyczyscic do golej blachy naniesc RC900 i na to baranek .
4. Poczekac az wyjdzie konkretnie i oddac na konkretna robote do lakiernika.
czy baranek bedzie trzymal sie powierzchni pokrytej lakierem czy konieczne jest usuniecie lakieru?
Dziekuje za rady i podpowiedzi.
-
Patryk 1122
Czy konieczny jest demontaz tapicerki na drzwiach, klapie bagaznika, etc.
Kolego polecam zdemontować te elementy, gdyż dzięki temu lepiej dojdziesz do połączeń blachy a i wtedy możesz zobaczyć czy aby napewno nie ma korozji. Poza tym przed położeniem preparatu dobrze by było oczyścić wewnętrzne elementy np. odtłuścić.
Jedynym miejscem gdzie nie wielkie ogniska korozji wystepuja to miejsce zgiecie blachy, w miejscu mocowania lewarka. Nie chcialbym aby dalej sie roznosila i chce w sposob najbardziej skuteczny ja zachamowac. Co mozecie polecic?
Proponuję miejsca skorodowane oczyścić do gołej blachy, przelecieć preparatem wiążącym rdzę (np. kortanin, lub inne) następnie miejsca odkryte przeciągnąć farbą podkładową i na to baranek.
- Od: 22 kwi 2012, 12:14
- Posty: 41
- Auto: Mazda 6 GY 2,0 CiTD 121 KM MZR-CD 2003 r.
Patryk 1122 napisał(a):Dac jakis podklad pod Bodysafe? Myslalem nad Tectyl Ml.
Obowiązkowo tectyl ml na wcześniej odtłuszczone podwozie.
Patryk 1122 napisał(a):Jak dlugo musi schnac RC900 przed polozeniem baranka?
24h
Patryk 1122 napisał(a):Udalo mi sie kupic egzemplarz bez korozji. Jedynym miejscem gdzie nie wielkie ogniska korozji wystepuja to miejsce zgiecie blachy, w miejscu mocowania lewarka
Zrób fotkę, bo nie bardzo kojarzę, o który element Ci chodzi. Na RC900 można bezpośrednio nałożyć lakier lub konserwację. Ten środek rewelacyjnie odrdzewia i robi podkład w postaci żywicy epoksydowej.
Pamiętaj o dobrym odtłuszczeniu blachy przed zastosowaniem RC900.
Dzięki Panowie za rady.
Tak więc preparaty do konserwacji podwozia już zamówiłem.
– Cortanin jako odrdzewiacz
– Tectyl Ml na podkład
– Tectyl Bodysafe
Chodzi mi o ten wypust blachy, który wchodzi w otwór w lewarku. Element ten przechodzi wzdłuż całego progu. Niewielkie ogniska korozji występują jedynie z jednej strony w miejscu na mocowanie lewarka. W wolnej chwili zrobię fotkę i wrzucę. Co do RC900 to mam zamiar stosować go na nadkola oraz innych newralgicznych miejscach i na to baranek Dinitrol 447. Zastanawiam się czy taki baranek utrzyma się na lakierze i czy miało by sens nałożenie go jako dodatkowego zabezpieczenia właśnie od tego wypustu do gumowego zabezpieczenia progu. Mam nadzieje, że w 4 dni się wyrobie
Tak więc preparaty do konserwacji podwozia już zamówiłem.
– Cortanin jako odrdzewiacz
– Tectyl Ml na podkład
– Tectyl Bodysafe
Pioteq25 napisał(a):Zrób fotkę, bo nie bardzo kojarzę, o który element Ci chodzi. Na RC900 można bezpośrednio nałożyć lakier lub konserwację. Ten środek rewelacyjnie odrdzewia i robi podkład w postaci żywicy epoksydowej. Pamiętaj o dobrym odtłuszczeniu blachy przed zastosowaniem RC900.
Chodzi mi o ten wypust blachy, który wchodzi w otwór w lewarku. Element ten przechodzi wzdłuż całego progu. Niewielkie ogniska korozji występują jedynie z jednej strony w miejscu na mocowanie lewarka. W wolnej chwili zrobię fotkę i wrzucę. Co do RC900 to mam zamiar stosować go na nadkola oraz innych newralgicznych miejscach i na to baranek Dinitrol 447. Zastanawiam się czy taki baranek utrzyma się na lakierze i czy miało by sens nałożenie go jako dodatkowego zabezpieczenia właśnie od tego wypustu do gumowego zabezpieczenia progu. Mam nadzieje, że w 4 dni się wyrobie
-
Patryk 1122
Witam, moje zmagania z konserwowaniem już idą pełną parą, ze znajomym dziś przednie błotniki zakonserwowaliśmy, tylne zostały jak autko zostało kupione po wstawkach i malowaniu grubo zakonserwowane, jutro jeszcze progi z zewnątrz bardzo wysoko i od wewnątrz też
Problem polega w tym, że gdyby profile zostały bogato od środka zakonserwowane i cała reszta od zewnątrz to tak szybko szósteczki by nie gniły jutro zdjęcia porobię
pzdr i udanych wzmagań z konserwowaniem
Problem polega w tym, że gdyby profile zostały bogato od środka zakonserwowane i cała reszta od zewnątrz to tak szybko szósteczki by nie gniły jutro zdjęcia porobię
pzdr i udanych wzmagań z konserwowaniem
Pioteq25 napisał(a):Patryk 1122 napisał(a):– Cortanin jako odrdzewiacz
Cortanin jest słaby, już lepiej mogłeś kupić noxudol RUST EATER – ZJADACZ RDZY
Właściwie jeszcze nie kupiłem Cortanin i chyba z niego zrezygnuje na rzecz RC900, którym też prysnę podwozie. Jak na razie zaopatrzyłem się w produkty Valvoline Tectyl i dziś zamówiłem produkty Dinitrol RC900 oraz baranek 447. Zostały jeszcze plastikowe nadkola na tył.
Kusi mnie żeby zrobić sobie coś takiego jak na filmie jako dodatkowa ochrona przed uderzeniami kamieni.
http://www.youtube.com/watch?v=2IAejsAZ ... el&list=UL
Myślicie, że ma to sens? Czy może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Położył bym jedynie baranek na tą cześć progu, która jest niewidoczna.
-
Patryk 1122
Uwielbiam moją madzię
Chciałem dzisiaj zrobić rdzę z racji tego, że przyjechałem na wakacje do Polski. A rdza powychodziła na klapie bagażnika, nadkolach, rantach drzwi i progach.
Oddałem samochód do porządnego warsztatu i blacharz powiedział, że jest źle.... bardzo źle. Tak źle, że najlepiej sprzedać ten samochód póki jeszcze można
Także wszystko zapowiada, że właśnie przez rdzę będę się musiał pożegnać z madzią.
Chciałem dzisiaj zrobić rdzę z racji tego, że przyjechałem na wakacje do Polski. A rdza powychodziła na klapie bagażnika, nadkolach, rantach drzwi i progach.
Oddałem samochód do porządnego warsztatu i blacharz powiedział, że jest źle.... bardzo źle. Tak źle, że najlepiej sprzedać ten samochód póki jeszcze można
Także wszystko zapowiada, że właśnie przez rdzę będę się musiał pożegnać z madzią.
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
Witam
Właśnie minęło 7 miesięcy od kiedy zabezpieczyłem swoje auto przed rdzą. Zatem pojechałem na przegląd zabezpieczenia. Kilka postów wcześniej pisałem dokładnie gdzie, czym, co i jak było zabezpieczone. Po 7 miesiącach wszystko wygląda bardzo dobrze. Zabezpieczenie trzyma się, nie ma żadnych ubytków itp. Zatem polecam ten warsztat.
Pozdrawiam
Właśnie minęło 7 miesięcy od kiedy zabezpieczyłem swoje auto przed rdzą. Zatem pojechałem na przegląd zabezpieczenia. Kilka postów wcześniej pisałem dokładnie gdzie, czym, co i jak było zabezpieczone. Po 7 miesiącach wszystko wygląda bardzo dobrze. Zabezpieczenie trzyma się, nie ma żadnych ubytków itp. Zatem polecam ten warsztat.
Pozdrawiam
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Takie pytanie:
1. Profile zamknięte – ile litrów środka do konserwacji potrzeba? Gdzie są te wejścia otwory technologiczne przez które pompujemy różnej maści ML-e?
2. Podwozie i nadkola – j/w ile litrów środków dedykowanych do konserwacji podwozia potrzeba?
Pozdrawiam
maziadm
1. Profile zamknięte – ile litrów środka do konserwacji potrzeba? Gdzie są te wejścia otwory technologiczne przez które pompujemy różnej maści ML-e?
2. Podwozie i nadkola – j/w ile litrów środków dedykowanych do konserwacji podwozia potrzeba?
Pozdrawiam
maziadm
1.Panowie – skąd w progu mogła wziąć się woda??
2. Po jaką cholerę jest ta plastikowa listwa od dołu progu (na logikę to tylko od kamieni chroni)
3.Czy w progach nie powinno być jakiś odpływów wody, choćby skraplającej się samoczynnie?? – od dołu wszystko było u mnie szczelnie pozamykane zaślepkami
2. Po jaką cholerę jest ta plastikowa listwa od dołu progu (na logikę to tylko od kamieni chroni)
3.Czy w progach nie powinno być jakiś odpływów wody, choćby skraplającej się samoczynnie?? – od dołu wszystko było u mnie szczelnie pozamykane zaślepkami
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
było coś o tym kiedyś na forum, chlupiąca woda w progach. Jak dobrze pamiętam to tam gdzie jest miejsce na podnośnik jest tez otwór odpływowy, łatwo go zagiąć lub zalepić przy konserwacji.
klajgus napisał(a):było coś o tym kiedyś na forum
przewaliłem co się dało na forum i faktycznie było coś podobnego.
źle zrozumiałem "miejsce na podnośnik" – myślałem, że chodzi o bagażnik ...Sprawdzę tam gdzie trzeba i dam znać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
elo,
I mnie zaniepokoiły purchelki na tylnych nadkolach, miałem ich raptem kilka tj. 4-5 o średnicy ok.4-5 mm – postanowiłem porobić zaprawki więc dzisiaj zdjąłem fabryczne nadkola i........dramat!!!!!
SPRAWDZAJCIE STAN BLACHY POD NADKOLAMI !!!
Kilka ruchów skrobakiem objawiło skalę zniszczenia !
Blacha przegnita na wskroś w dolnej części nadkola i w końcu progu
Na szczęście- tylko kilka cm wewnątrz progu jest zaatakowane rudą, dalej jest czyściutko i ładnie.
Teraz to tylko ...bliskie spotkanie ze spawaczem!!!! + Konserwacja + nowe plastikowe nadkola.
O dziwo- tam gdzie są purchle jest całkiem nieźle, troszkę rudej wprawdzie jest ale to pikuś w porównaniu z dolną częścią.
A widać nic nie było ! Fabryczna powłoka skutecznie wszystko ukrywała.
I mnie zaniepokoiły purchelki na tylnych nadkolach, miałem ich raptem kilka tj. 4-5 o średnicy ok.4-5 mm – postanowiłem porobić zaprawki więc dzisiaj zdjąłem fabryczne nadkola i........dramat!!!!!
SPRAWDZAJCIE STAN BLACHY POD NADKOLAMI !!!
Kilka ruchów skrobakiem objawiło skalę zniszczenia !
Blacha przegnita na wskroś w dolnej części nadkola i w końcu progu
Na szczęście- tylko kilka cm wewnątrz progu jest zaatakowane rudą, dalej jest czyściutko i ładnie.
Teraz to tylko ...bliskie spotkanie ze spawaczem!!!! + Konserwacja + nowe plastikowe nadkola.
O dziwo- tam gdzie są purchle jest całkiem nieźle, troszkę rudej wprawdzie jest ale to pikuś w porównaniu z dolną częścią.
A widać nic nie było ! Fabryczna powłoka skutecznie wszystko ukrywała.
Hej, ja przymierzam się do zrobienia przed zimą konserwacji nadwozia i usunięcia rdzy na nadkolach. Chciałem przy okazji wymienić nadkola na plastikowe. Czy ktoś używał/używa nadkoli z InterCars firmy FLORIMEX ? Głównie chodzi mi czy na pewno pasują one do naszych Mazd.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- Od: 29 kwi 2013, 12:15
- Posty: 12
- Auto: –
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6