Strona 1 z 2

Halogeny a wiązka elektryczna

PostNapisane: 15 lis 2007, 11:22
przez trader
Witam,

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć lub sprawdzić czy do halogenów montowanych w lampie zespolonej są poprowadzone przewody od przełącznika przy kole, czy nie?
Chodzi mi o to, że u siebie takich halogenów nie mam i czy po zakupie trzeba by ciągnąć kable czy wystarczy podpiąć lampy i przełącznik i będzie działać.

Na chłopski rozum wydaje mi się, że wystarczy podpiąć, bo komu by się chciało robić onną wiązkę do wersji bez a inną do wersji z halogenami, ale chciałbym się upewnić.

Poza tym jeśli wiecie, to jaki kolor mają te kable...

Re: Halogeny a wiązka elektryczna

PostNapisane: 15 lis 2007, 16:26
przez Pawnik
trader napisał(a):Witam,

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć lub sprawdzić czy do halogenów montowanych w lampie zespolonej są poprowadzone przewody od przełącznika przy kole, czy nie?
Chodzi mi o to, że u siebie takich halogenów nie mam i czy po zakupie trzeba by ciągnąć kable czy wystarczy podpiąć lampy i przełącznik i będzie działać.

Na chłopski rozum wydaje mi się, że wystarczy podpiąć, bo komu by się chciało robić onną wiązkę do wersji bez a inną do wersji z halogenami, ale chciałbym się upewnić.

Poza tym jeśli wiecie, to jaki kolor mają te kable...

Montaż jest plug&play. Wszystko podpina się do kostek w reflektorach głównych. Niestety przy kierownicy jest konieczna wymiana przełączników. Koszt całej operacji wybitnie nieopłacalny ( po cenach allegrowych to chyba 700 PLN), a na częściach nowych aż strach pytać. Efekt, zwłaszcza jak ktoś ma xenony nie wart zachodu. Przy halogenach też chyba nie za te pieniądze...

PostNapisane: 15 lis 2007, 16:45
przez trader
no ja xenonów nie mam, więc się zastanawiam ....

komplet salonowy z montażem ok 1000 zł

Re: Halogeny a wiązka elektryczna

PostNapisane: 15 lis 2007, 20:50
przez Maciej Loret
Pawnik napisał(a):Montaż jest plug&play. Wszystko podpina się do kostek w reflektorach głównych. Niestety przy kierownicy jest konieczna wymiana przełączników. Koszt całej operacji wybitnie nieopłacalny ( po cenach allegrowych to chyba 700 PLN), a na częściach nowych aż strach pytać.


U dealera w Niemczech kosztuje to około 170 euro + przesyłka:
KLIK1
KLIK2
KLIK3

Pawnik napisał(a):Efekt, zwłaszcza jak ktoś ma xenony nie wart zachodu. Przy halogenach też chyba nie za te pieniądze...


A dlaczego jeśli są xenony, to nie warto ładować się w przeciwmgielne?

PostNapisane: 15 lis 2007, 21:39
przez Pawnik
Maciej Loret napisał(a):A dlaczego jeśli są xenony, to nie warto ładować się w przeciwmgielne?

Nie mówię, że w ogóle nie warto, ale na pewno nie za taka kasę. Przy xenonach żarówki halogenowe przeciwmgielne w lampie zespolonej można sobie darować, bo xenony b. dobrze oświetlają pobocze, a ilość światła dawanego przez halogeny nie przebija lumenów xenonów, a w dodatku powoduje zaburzenie temperatury barwowej xenonów. Ja mam 6000 K i na mgłę są ok. Moim zdaniem halogeny przeciwmgielne mogłyby ewentualnie mieć sens ale po umieszczeniu ich niżej, a nie w linii świateł mijania, ponieważ mgła unosi sie lekko nad jezdnią. Wg mnie przeciwmgła w lampach zespolonych to zbędnie wydana kasa, ale każdy zrobi jak chce...

PostNapisane: 15 lis 2007, 22:58
przez Maciej Loret
Pawnik napisał(a):Moim zdaniem halogeny przeciwmgielne mogłyby ewentualnie mieć sens ale po umieszczeniu ich niżej, a nie w linii świateł mijania, ponieważ mgła unosi sie lekko nad jezdnią. Wg mnie przeciwmgła w lampach zespolonych to zbędnie wydana kasa, ale każdy zrobi jak chce...


Myślałem o tych w dolnej części zderzaka, a linki dałem do tych w światłach zespolonych... :|
Swoją szosą, to Mazda w "6" kaszankę odstawiła z tymi przeciwmgielnymi...

PostNapisane: 15 lis 2007, 23:12
przez Pawnik
Maciej Loret napisał(a):Swoją szosą, to Mazda w "6" kaszankę odstawiła z tymi przeciwmgielnymi...

Jak w prekursorze tego rozwiązania – Punto <lol> Jednak na pocieszenie – Szóstki miały drugą wersję halogenów p-mgła i właśnie w dole zderzaka, a dodatkowo rynek akcesoriów na Zachodzie ma właśnie tam dedykowane, Szukajcie a znajdziecie Macieju.... :D

PostNapisane: 15 lis 2007, 23:47
przez Maciej Loret
Pawnik napisał(a):Jak w prekursorze tego rozwiązania – Punto <lol>


Niezły wzór dla "6"... :D

Pawnik napisał(a):Jednak na pocieszenie – Szóstki miały drugą wersję halogenów p-mgła i właśnie w dole zderzaka, a dodatkowo rynek akcesoriów na Zachodzie ma właśnie tam dedykowane, Szukajcie a znajdziecie Macieju.... :D


Tak, wiem...
Najgorsze jest to, że chciałbym je mieć, a jednocześnie pewnie bym z nich nie korzystał.
W pierwszym moim aucie (Esorcie) nie było p-mgielnych. W ciągu pierwszego roku jazdy zaatakowałem litrewskiego TIRa i podczas naprawy auta postanowiłem doposażyć go w p-mgielne... Po kilk dniach odbieram auto, oczywiście sprawdzam p-mgielne... Ładnie działały... Ale to był ostatni raz, gdy je włączałem, a jeździłem tym autem jeszcze 3 lata... :D

PostNapisane: 16 lis 2007, 00:07
przez Swoop
A czy w diesel-u montując halogeny p.mgielne w zderzak nie zasłonimy przypadkiem powietrza do turbiny?

PostNapisane: 16 lis 2007, 17:54
przez martinpl
Swoop zaslonimy intercooler :)

PostNapisane: 16 lis 2007, 21:23
przez Swoop
tak myślałem, więc jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest kupno halogenów w lampę. chyba się skuszę... zrobię DIY z operacji

PostNapisane: 16 lis 2007, 22:38
przez makj1
Jak ktoś by chciał halogeny w zderzak to takowe mam z kablami itd.

PostNapisane: 16 lis 2007, 22:43
przez Pawnik
Swoop napisał(a):więc jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest kupno halogenów w lamp

czy rozsądnym.....

PostNapisane: 16 lis 2007, 23:04
przez Swoop
Pawnik napisał(a):czy rozsądnym.....


rozsądnym w sensie, że jak ktoś chce je mieć, to w wersji "ciągnikowej" pozostaje tylko to ;)

PostNapisane: 16 lis 2007, 23:19
przez Pawnik
Swoop napisał(a):
Pawnik napisał(a):czy rozsądnym.....


rozsądnym w sensie, że jak ktoś chce je mieć, to w wersji "ciągnikowej" pozostaje tylko to ;)

ściśle mówiąc – nie szkodliwym dla silnika w dieslu, bo dla portfela potraktowanego wydatkiem delikatnie mówiąc zbytkownym – jakiś cios to jest... :D

PostNapisane: 7 gru 2008, 23:45
przez zorro77
Cześć, reaktywuję temacik po roku od Waszej dyskusji.

Też chętnie bym w M6 Chatchback zamontował halogeniki, tylko jak to zrobić po kosztach? Wolałbym mieć je w zderzaku. Pisaliście o wersji w lampie- jest wolne miejsce czy to inna lampa?

Gdzie szukać? Czy montaż jest trudny?

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:06
przez Gość
zorro77 napisał(a):tylko jak to zrobić po kosztach?

kupic na e-bayu nie sa az tak drogie. Jaka masz wersje przed czy po lifcie?
zorro77 napisał(a):Wolałbym mieć je w zderzaku.

lepiej sie prezentuja. Swoje zadanie spelniaja wysmienicie podczas mgly. Co do pracy halogenow zamontowanych w lampie to nie wiem. Nie mialem okazji testowac.
zorro77 napisał(a):Pisaliście o wersji w lampie- jest wolne miejsce czy to inna lampa?

Lampa ta sama i pewnie tez masz tylko zaslepki jak kazdy.
zorro77 napisał(a):Gdzie szukać?

Ebay. Pamietam ze ktorys z forumowiczow mial do sprzedania do polifta.
zorro77 napisał(a):Czy montaż jest trudny?

zalezy jakie masz wiedze o elektryce.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:26
przez zorro77
Mam przed liftem 2003 :) tylko czego szukać – jak? Co do elektryki – ogólne pojęcie mam – i miernikiem też się umiem posługiwać – ale muszę mieć manuala :D

PostNapisane: 8 gru 2008, 00:39
przez Gość
benzino czy traktor?

PostNapisane: 8 gru 2008, 12:39
przez zorro77
aaa.... traktor=Dizelek :) hiehie

typowy ZETOR :D