Strona 1 z 3

Chłodnica – wycieki/wymiana i problemy

PostNapisane: 3 wrz 2007, 17:19
przez darekwtk
Witam,

Problem z chłodnicą.
Z lewej strony na dole sączy się ciecz, troche lubi pokapać a i ubytki są znaczne. Przez noc gdy auto sobie postało, ubyło ok pół litra :/

Dziś w warsztacie oglądałem od góry, od dołu i widać, że to przeciek w chłodnicy, na dole z lewej strony zamoczona jest belka.

Co dalej?

Wymienić na nową? (na Allegro koszt ponad 300zł), czy też próbować to naprawić?
(Zakład, który tym się zajmuje ocenił, że może to być koszt rzędu 150zł w tym wymontowanie i założenie). Co dosyć istotne – jeśli podejmą się naprawy, to dają roczną gwarancje, jednak jak usłyszałem, nie w każdym przypadku się podejmują..

Żeby jeździć, zakupiłem 5litrów czystej :) demineralizowanej. Jednak trzeba tę usterkę usunąć. Co radzicie zrobić w tym przypadku?

Pozdrawiam

PostNapisane: 3 wrz 2007, 18:13
przez martinpl
nikt z nas nie widzi tej "dziury" zeby powiedziec, ale ogolnie jak masz dac 150zl za uszczelnienie (ktore nie zawsze musi sie udac) a 300zl za nowa to ja bym bral nowa (tylko cos cena niska... albo mi sie wydaje) :)

PostNapisane: 3 wrz 2007, 18:26
przez Pawnik
Tylko pytanie – skad ta dziura? Samochód był pacnięty w przód? Cena chłodnicy jak na nową, owszem niska dość... :]

PostNapisane: 3 wrz 2007, 19:41
przez darekwtk
Pawnik napisał(a):Tylko pytanie – skad ta dziura? Samochód był pacnięty w przód?


Nie mam pojęcia dlaczego nagle zaczęło przeciekać; nie było żadnego pacnięcia w którym chłodnica mogłaby ulec uszkodzeniu..

Pawnik napisał(a):Cena chłodnicy jak na nową, owszem niska dość... :]


np. taka:

http://www.allegro.pl/item239076730_now ... l_02_.html

Sądząc po cenie, to nie oryginał (choć w tytule aukcji tak napisali)

PostNapisane: 3 wrz 2007, 20:25
przez Emiel
ja bym kupował nową. qumpel jak się wziął za klejenie to skończyło się to padnięciem skrzyni biegów (miał automat) i wywaleniem uszczelek w silniku (przegrzał) a w sumie auto poszło na złom...

PostNapisane: 5 wrz 2007, 00:00
przez Redoo
kolego kup najpierw uszczelniacz i spróbuj tym specyfikiem tylko jedna dawka najlepiej w proszku nie zaszkodzi a moze pomoze!!!

PostNapisane: 5 wrz 2007, 06:21
przez piotrek2
kolego kup najpierw uszczelniacz i spróbuj tym specyfikiem tylko jedna dawka najlepiej w proszku nie zaszkodzi a moze pomoze!
_________________
z tym uszczelniaczem to bym był ostrożny bo można sobie "zatkać" magrzewnice i będzie słabiej grzać w środku :(

PostNapisane: 5 wrz 2007, 06:22
przez piotrek2
troche mi nie wyszło wklejenie <glupek2>

PostNapisane: 7 wrz 2007, 21:47
przez rs2580
I ja polecam nówkę. Za taką do benzyny 2.0 automat zapłaciłem 240zł.A klejona w końcu też się rozszczelni i będzie to podwójny wydatek.

PostNapisane: 7 wrz 2007, 22:54
przez Jaksa
Skąd Ci ludzie mają te ceny ...... z jednej strony dobrze ale po co pisac oryginalna ...... 218 euro netto nigdy nie bedzie 370 zl.

PostNapisane: 7 wrz 2007, 23:01
przez Redoo
Jaksa <lol> :]

PostNapisane: 8 wrz 2007, 08:50
przez Jaksa
No dobra <glupek2> głupie pytanie.....

PostNapisane: 14 wrz 2007, 16:37
przez MadziaForever
Redoo napisał(a):kolego kup najpierw uszczelniacz i spróbuj tym specyfikiem tylko jedna dawka najlepiej w proszku nie zaszkodzi a moze pomoze!!!

Ja powiem tak ..jak do tej pory miełem 4 auta, w trzech stan płynu spadał.. mówie tu o Polo 96, Bravo 98, i Fiacie Ducato 2,5d ..na wszystkie trzy przypadki uszczelniacz w proszku do płynu za 10zł.. Przecieki likwidowały sie na stałe np. Polo jeździłem jeszcze 3lata, bez żadnych skutków ubocznych!
Koledze mechanik odradził ..że jak jest przeciek to trzeba zlikwidować itd.. (golf III) Kupił nowy zbiorniczek, potem chłodnice, potem przewody, uszczelke pod głowice, na końcu korek do zbiorniczka (wydał ze 600zł) i tak mu to zrobili że po tygodniu Madzią go na holu miałem, bo silnik palnoł, a olej w zbiorniczku wyrównawczym.

PostNapisane: 14 wrz 2007, 21:19
przez Redoo
MadziaForever kolego masz racje jak zapodasz jedna puszeczkę to napewno nie zaszkodzi mi tez ciekło wsypałem i mam spokój juz 2 lata i wymieniam płyn i nadal jest ok!

PostNapisane: 2 sie 2008, 23:16
przez flashmaniac
@MadziaForever
@Redoo

Pamietacie moze konkretnego producenta ??

Np taki http://www.allegro.pl/item411518146_pro ... odnic.html
da rade ?

PostNapisane: 2 sie 2008, 23:23
przez waldii
flashmaniac ja kiedys ratowalem sie(pekniety blok w ciezarowce) specyfikiem firmy K@ i powiem,ze dawal rade takze moge polecic

PostNapisane: 2 sie 2008, 23:35
przez flashmaniac
@waldii

Chodzi Ci o firme chyba K2 ?

PostNapisane: 2 sie 2008, 23:43
przez waldii
flashmaniac napisał(a):Chodzi Ci o firme chyba K2 ?

sorki,literowka.Dokladnie K2

PostNapisane: 5 sie 2008, 04:01
przez Redoo
ja nie pamiętam ale wiem ze brałem na stacji benzynowej :P

PostNapisane: 5 sie 2008, 10:44
przez piotr_72
U mnie też w chłodnicy woda skrapla się na łączeniu ale ubytek jest bardzo mały, więc na razie naprawę sobie odpuściłem.
Proponowano mi zastosowanie środów uszczelniających ale ja nie mam do nich przekonania. Zresztą z tego co tu koledzy piszą to jest to loteria – uda się nie uda się. Przyjdzie zima przewody zapchają się i remont silnika gotowy.
Odpuść sobie te specyfiki wyłóż te kilka stów na naprawę i spij spokojnie