Problem z regulacją reflektorów, regulacja xenonów (ksenonów)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez komolubi » 12 sie 2008, 22:53

kiero napisał(a):Ok to może się myle. Wiem że w nowym pasacie jest tak że tylko przy uruchomieniu się ustawiają i potem juz koniec. Trzeba zgasić silnik i od nowa.


Nie masz racji kolego w pasztecie w przypadku xenonów korekcja poziomowania występuje również podczas jazdy jak w każdym nowym aucie wyposażonym w xenony, bez tego patentu auto nie otrzymałoby homologacji a tym samym nie dopuszczonoby go do ruchu. Jeżeli chcesz sprawdzić wystarczy obciążyć tył auta a zobaczysz jak snop światła powędruje niżej. Jeżeli nie to albo silniczki nie żyją albo uszkodzone czujniki poziomowania na wahaczach.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2004, 09:31
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Szymbark
Auto: mazda

Postprzez ptaku » 13 sie 2008, 22:36

Mam pytanie dotyczące reflektorów. Nie dotyczy regulacji bezpośrednio ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Zauważyłem że w lewym reflektorze wypadła soczewka od świateł mijania! Czy da się ją zamontować na miejsce? Jeśli tak, to w jaki sposób się do niej dostać? Jak wyciągnąć reflektor? Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez magicadm » 13 sie 2008, 22:58

ptaku napisał(a):w lewym reflektorze wypadła soczewka od świateł mijania!

To już drugi przypadek :)
Pierwszy widziałem na Allegro :D

ptaku napisał(a):Czy da się ją zamontować na miejsce?

Raczej tak...

ptaku napisał(a):w jaki sposób się do niej dostać? Jak wyciągnąć reflektor?

Zdejmujesz zderzak
Wykręcasz lampę
Zdejmujesz spinki
Wykręcasz wkręty
Naprawiasz mocowanie soczewki
Składasz w odwrotnej kolejności uszczelniając silikonem
PS
Wyczyść soczewkę :) Lubią się zmlekowić
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 14 sie 2008, 08:28

magicadm, w jakim celu, po wykręceniu lampy, zalecasz jej demontaż?

Obrazek
Obrazek

Przecież widać wyraźnie, że reflektor powinien dać się zdemontować bez rozwalania lampy. Popraw mnie jeżeli się mylę, bo chcę oczyścić soczewki, ale nie mam zamiaru zrywać klosza.
Nie da się wyjąć przez otwór?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 14 sie 2008, 10:20

Pawko_6 napisał(a):magicadm, w jakim celu, po wykręceniu lampy, zalecasz jej demontaż?

Może się troszkę rozpędziłem (wyczytałem, ze trzeba ją rozszczelnić by dobrać sie do mechanizmu i silniczków poziomujących), ale z tego co sam dłubałem w lampie (z miernym skutkiem) to otwór ten wygladał zbyt mały.
Twoja uwaga jest bardzo cenna – może nawet jutro rozbiorę swoję lampki i napiszę jak wyszło :)

PS
Rozumiem, że pokazywana przez Ciebie część zawiera układ optyczny?
Orientujesz sie z czego wykonana jest soczewka i jak ją czyścić?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 14 sie 2008, 13:38

magicadm napisał(a):Rozumiem, że pokazywana przez Ciebie część zawiera układ optyczny?


Tak.

magicadm napisał(a):Orientujesz sie z czego wykonana jest soczewka i jak ją czyścić?


Soczewka jest wykonana ze szkła. Nie wiem czym czyścić, ale na amerykańskich forach opisują polerowanie w celu poprawienia granicy światło-cienia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez magicadm » 14 sie 2008, 13:56

Pawko_6 napisał(a):Soczewka jest wykonana ze szkła

Czyli czyścić można tym samym co zwykłe okulary :D

Pawko_6 napisał(a):polerowanie w celu poprawienia granicy światło-cienia.

A na to nie narzekam, ale może pod ksenonami jest zauważalna różnica???

Pawko_6
Czy Twoim zdaniem do wyjęcia silniczka od poziomowania trzeba rozbierać lampę – o tak mi sie wydaje... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pawko_6 » 14 sie 2008, 14:08

magicadm napisał(a):Czy Twoim zdaniem do wyjęcia silniczka od poziomowania trzeba rozbierać lampę – o tak mi sie wydaje...


Na 100% :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Yapa » 14 sie 2008, 22:37

padanie silniczków nie dotyczy ( niestety ) tylko ksenonów, ja mam zwykłe i już jeden silniczek się zepsuł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez zamer » 11 wrz 2008, 23:49

A w jaki sosób można ręcznie ustawić reflektory? Bo niestety u mnie również jeden silniczek padł.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 12:58
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: M6 GJ Sky Passion 2.0 165 KM

Postprzez Yapa » 17 wrz 2008, 21:29

u mnie to jest cholernie dziwne – raz drga, raz nie drga, poprzestawiam wysokość i przestaje ( zaczyna ) – jakiś straszny bubel Mazda odwaliła <szok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez xeo » 17 wrz 2008, 22:54

Niestety strasznie delikatny jest ten mechanizm, i nie za dobrze się sprawdza na naszych polskich drogach. Wystarczy palcem dotknąć i już próbuje powrócić do wcześniejszej pozycji.
U mnie ustawienie w pozycji pomiędzy np 1 a 2 lub 2 a 3 eliminuje problem, nic nie warczy.
xeo
Początkujący
 
Od: 5 cze 2007, 00:18
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 '02 CD 136KM

Postprzez Buszownik » 25 wrz 2008, 14:35

A ja wlasnie wymienilem zarówki, i zauwazylem ze prawy silniczek nie dziala a lewy dziala. Po lekkim uderzeniu w lampe zaczely oba wariowac :| , ale naszczesie sie uspokoilo. Dzisiaj przeglad polaczen, bo byc moze jakis kabel poluzowalem.....oby. A i cale szczescie ze reflektor (prawy) jest w pozycji 0, bo w sumie to nie jezdze zaladowanym samochodem
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2008, 22:05
Posty: 40
Skąd: Navan/IE
Auto: MAzda 6, 2.0, Benzyna, 2003,

Postprzez Silo » 19 paź 2008, 21:55

Ja mam natomiast problem w dziwacznym dzwięku silniczków które zaraz po przekręceniu stacyjki poziomują światła ( z tego co pamiętam najpierw lewe a potem prawe światło wędruje w górę).
Nie przeszkadza mi to zbytnio jednak nie chciał bym kiedyś rano włączyć świateł i mieć ich ustawionych jak bym miał sobie "pod nogi" świecić.
Czy ktoś z was miał już taki przypadek. Światła to xeony :)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez domin1979 » 20 paź 2008, 09:44

Silo napisał(a):Ja mam natomiast problem w dziwacznym dzwięku silniczków które zaraz po przekręceniu stacyjki poziomują światła ( z tego co pamiętam najpierw lewe a potem prawe światło wędruje w górę).
Nie przeszkadza mi to zbytnio jednak nie chciał bym kiedyś rano włączyć świateł i mieć ich ustawionych jak bym miał sobie "pod nogi" świecić.
Czy ktoś z was miał już taki przypadek. Światła to xeony :)

Pozdrawiam
To jest standardowa procedura, po włączeniu zapłonu ksenony się poziomują. Przy okazji wiesz czy silniczki działają.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Silo » 21 paź 2008, 13:57

Wiem, że "pozycjonowanie" jest normalną rzeczą, jednak jak wspomniałem na początku dziwi mnie ten DZIWACZNY DŹWIĘK tych silniczków.
Słychać je wewnątrz auta oraz z zewnątrz.
Czy to oznaka, ze silniczki te już dogorewają?
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez domin1979 » 21 paź 2008, 14:18

Silo napisał(a):Wiem, że "pozycjonowanie" jest normalną rzeczą, jednak jak wspomniałem na początku dziwi mnie ten DZIWACZNY DŹWIĘK tych silniczków.
Słychać je wewnątrz auta oraz z zewnątrz.
Czy to oznaka, ze silniczki te już dogorewają?
Takie są i DZIWNIE buczą :)
Ad.2 Raczej nie masz się czym martwić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez daronnn » 5 lis 2008, 00:36

Po wizycie w jednym z nowych serwisów na gwarancyjnym przeglądzie zauważyłem ze światła swieca wyżej niż wcześniej (xsenony). Wydaje mi się że wcześniej po przekręceniu silnika światła szły maksymalnie w dół po czym do góry i później trochę się obniżały (mniej więcej na środek) i tak zostawały. Obecnie idą w dół i w górę i tak zostają.
Czy możecie napisać jak u was wygląda poziomowanie po przekręceniu kluczyka? Wygląda na to że obecnie moje światła oślepiają innych na drodze i zastanawiam się czy chłopaki w serwisie czegoś nie popsuli?

Pozdrawiam
Darek
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2008, 10:55
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 '05 FL
Cx9 2010 EU

Postprzez domin1979 » 5 lis 2008, 08:43

daronnn napisał(a):Po wizycie w jednym z nowych serwisów na gwarancyjnym przeglądzie zauważyłem ze światła swieca wyżej niż wcześniej (xsenony).
Jak masz jakiekolwiek wątpliwości podjedź do nich jeszcze raz i sprawdź wysokość snopu światła, może wcześniej miałeś za nisko? Na przeglądzie powinni to sprawdzić, to jedna z podstawowych rzeczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez MarQs » 5 lis 2008, 13:32

Czesc, tu sa chyba dwa wątki (dość historyczne) – jeden dotyczy regulowania wysokosci swiecenia w zwyklych lampach a drugi dotyczy samopoziomowania ksenonów.

Ja mam pytanie do tego pierwszego. Moja lewa lampa nie reaguje na ustawianie wysokosci swiecenia. Czy to jest znana przypadlosc? jakie kroki mam podjąć? cos smarować, wymieniać? kopnąć?
Pozdrawiam,
MarQs
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 01:06
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 citd sportbreak ;–) '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6