Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48
Właśnie przed chwilą u siebie zamontowałem taki:
http://allegro.pl/hit-emulator-maty-mazda-z-led-i-wtyczka-i3746578111.html
emulator. Zobaczymy, czy u mnie będzie tak samo
http://allegro.pl/hit-emulator-maty-mazda-z-led-i-wtyczka-i3746578111.html
emulator. Zobaczymy, czy u mnie będzie tak samo
Witam kolegów dziś po odczytaniu kodu 48 trafiłem do grona których ten problem dotyczy myślę o zamontowaniu emulatora z bezpośrednią wtyczką zamiast maty emulator .
Decyduje się na zakup tego emulatora może ktoś już taki montował
http://allegro.pl/emulator-maty-pasazer ... 07652.html
Decyduje się na zakup tego emulatora może ktoś już taki montował
http://allegro.pl/emulator-maty-pasazer ... 07652.html
perełka napisał(a):Witam kolegów dziś po odczytaniu kodu 48 trafiłem do grona których ten problem dotyczy myślę o zamontowaniu emulatora z bezpośrednią wtyczką zamiast maty emulator .
Decyduje się na zakup tego emulatora może ktoś już taki montował
http://allegro.pl/emulator-maty-pasazer ... 07652.html
Ja mam taki sam mozesz kupoawc smialo.
Cześć
chciałem zapytać czy sposób naprawy opisany na str 3 tego postu nazwijmy go "kołeczek" jest ok ? tzn czy nadal można go uskuteczniać?
Ewent co daje emulator poza gasnąca kontrolką na kokpicie? czy poduszka w razie kolizji wystrzeli i zadziała napinacz?
a co jeśli świeci mi się teraz kontrolka i mam kolizje? czy pasażer albo kierowca mają ochronę?
Pozdr
chciałem zapytać czy sposób naprawy opisany na str 3 tego postu nazwijmy go "kołeczek" jest ok ? tzn czy nadal można go uskuteczniać?
Ewent co daje emulator poza gasnąca kontrolką na kokpicie? czy poduszka w razie kolizji wystrzeli i zadziała napinacz?
a co jeśli świeci mi się teraz kontrolka i mam kolizje? czy pasażer albo kierowca mają ochronę?
Pozdr
- Od: 18 paź 2012, 21:41
- Posty: 53
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r
Emulator sprawia, że oprócz tego, że pozbyliśmy się świecącej kontrolki, to poduszka zawsze wybuchnie, nawet pomimo tego, że pasażera nie ma.
Witam!
Mam problem z airbagiem w fotelu pasażera,jak pasażer siedzi to wszystko gra,ale w momencie gdy wysiądzie,zaczyna mrugać kontrolka airbag,po chwili zapala się światłem ciągłym.Gdy pasażer ponownie usiądzie to gaśnie i nie ma problemu.
Czy może ktoś już przerabiał ten temat i wie jak temu zaradzić???
Pozdrawiam wszystkich czytających
Mam problem z airbagiem w fotelu pasażera,jak pasażer siedzi to wszystko gra,ale w momencie gdy wysiądzie,zaczyna mrugać kontrolka airbag,po chwili zapala się światłem ciągłym.Gdy pasażer ponownie usiądzie to gaśnie i nie ma problemu.
Czy może ktoś już przerabiał ten temat i wie jak temu zaradzić???
Pozdrawiam wszystkich czytających
Tym razem łączę z istniejącym tematem.
Na przyszłość proszę zapoznać się z regulaminem, który rzecze:
Na przyszłość proszę zapoznać się z regulaminem, który rzecze:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących – do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątku
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy.
5. Jeden temat = jeden problem
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Witam,
Czy jest ktoś w stanie mi w miare przejrzyscie wytłumaczyć lub ma fotorelacje (nie znalazłem jeszcze tego na forum) do metody sciągniecia skorzanej tapicerki z siedzenie (tej czesci od pupy ) w fotelu pasazera. Musze dostac sie do maty a nie wiem jak. Z gory dziekuje za pomoc i wyrozumiałość.
edit:
Kod poduszek powietrznych 48 – wiem co znaczy wiem jak "naprawić" ale nie znalazłem informacju co sie dzieje tzn. czy mozna z tym jezdzic czy poduszka wtedy jest nieaktywna. Czyli jakie skótki dla madzi ma wyswietlenie tego kodu.
Czy jest ktoś w stanie mi w miare przejrzyscie wytłumaczyć lub ma fotorelacje (nie znalazłem jeszcze tego na forum) do metody sciągniecia skorzanej tapicerki z siedzenie (tej czesci od pupy ) w fotelu pasazera. Musze dostac sie do maty a nie wiem jak. Z gory dziekuje za pomoc i wyrozumiałość.
edit:
Kod poduszek powietrznych 48 – wiem co znaczy wiem jak "naprawić" ale nie znalazłem informacju co sie dzieje tzn. czy mozna z tym jezdzic czy poduszka wtedy jest nieaktywna. Czyli jakie skótki dla madzi ma wyswietlenie tego kodu.
-
jakub23
jakub23 napisał(a):Kod poduszek powietrznych 48 – wiem co znaczy wiem jak "naprawić" ale nie znalazłem informacju co sie dzieje tzn. czy mozna z tym jezdzic czy poduszka wtedy jest nieaktywna
w takim razie łączę z istniejącym wątkiem, którego problem dotyczy – proszę się z nim zapoznać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Odświeżam temat – czy ktoś kupował z tej aukcji ten czujnik i może potwierdzić że działa ?
http://allegro.pl/emulator-maty-pasazera-mazda-hit-i5242922784.html
http://allegro.pl/emulator-maty-pasazera-mazda-hit-i5242922784.html
- Od: 19 mar 2014, 09:10
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121 KM
Witam, to mój pierwszy post ale forum już "prawie" całe przeczytałem, też muszę założyć emulator do mojej Madzi z powodu maty ale wygląda na to, że musze zakupić go w PL! Ceny na Allegro to 100 zł a w UK (gdzie mieszkam) na eBay to 38 funta! Nawet z przesyłką z PL wyjdzie 2 razy taniej
-
harnas82
harnas82 napisał(a):Ceny na Allegro to 100 zł a w UK (gdzie mieszkam) na eBay to 38 funta! Nawet z przesyłką z PL wyjdzie 2 razy taniej
To zamawiaj w PL i sprzedawaj w UK w dobrej cenie Jeszcze zarobisz ;D
maziadm napisał(a):Już o tym pisałem. Tak dla przypomnienia: jeśli problem jest z samą matą to proponuję wyjąć i przeprasować / o taki sposób który adoptowałem dla siebie z czeluści internatu tj. forum merca.
Panowie chciałem potwierdzić sposób podany przez kolegę.
Cała operacja zajęła mi ok 45 min, mate wyciągnąłem jakiś miesiąc temu, jak na razie jest wszystko w porządku.
Aby dobrać się do maty trzeba odkręcić cztery śruby 12 od spodu trzymające siedzisko w ramie, porozpinać kostki i już mamy pacjenta w rękach.
Następne ściąganie tapicerki, odginamy blachę na końcu siedziska która naciąga materiał następnie ściągamy z boków i przodu takie plastiki które też pełnią funkcję "naciągaczy" tapicerki, przekręcamy siedzisko i teraz jest najtrudniejsza część. Trzeba porozginać takie kółeczka z drutu które trzymają poszycie siedzenia, jest ich sporo, są z dość twardego drutu i ciężko z dojściem ale jak już się z tym uporamy wystarczy usunąć cienką warstwę gąbki i mamy matę w rękach.
Teraz prasowanie; ja ustawiłem żelazko na najwyższą moc, matę włożyłem pomiędzy dwa kawałki materiału i prasowałem ok 5-6 minut.
Montaż maty w odwrotnej kolejności, pamiętać trzeba o dokładnym zaginaniu drucianych kółeczek(nie jest łatwo ale przy użyciu szczypiec płaskich x2 da się to zrobić dokładnie) bo one odpowiadają za te wgłębienia w tapicerce.
U mnie naprawa się powiodła, jestem parę zł do przodu
Mam nadzieję że opis zrozumiały i się komuś z Was przyda.
- Od: 20 lip 2008, 11:23
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005
Witam.
Umie sprawa wygląda tak. Jak jadę sam nic nie miga/nie świeci jak pasażer usiądzie kontrolka zaczyna migać a potem zapala się i świeci przez cały czas. Jak pasażer wysiądzie a ja jadę dalej kontrolka nadal świeci ,wyłączenie zapłonu i ponowne odpalenie samochodu nic nie daje świeci nadal.
Jak samochód postoi przez noc wtedy kontrola nie świeci.
Tak myślę na tym emulatorem ale chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś patent na sprawdzenie czy to na pewno mata.
Dodam jeszcze że podłączyłem Interfejs ELM 327 Bluetooth i wyszukałem błędy w programie Torqe i Piston ale nic nie znalazł.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Umie sprawa wygląda tak. Jak jadę sam nic nie miga/nie świeci jak pasażer usiądzie kontrolka zaczyna migać a potem zapala się i świeci przez cały czas. Jak pasażer wysiądzie a ja jadę dalej kontrolka nadal świeci ,wyłączenie zapłonu i ponowne odpalenie samochodu nic nie daje świeci nadal.
Jak samochód postoi przez noc wtedy kontrola nie świeci.
Tak myślę na tym emulatorem ale chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś patent na sprawdzenie czy to na pewno mata.
Dodam jeszcze że podłączyłem Interfejs ELM 327 Bluetooth i wyszukałem błędy w programie Torqe i Piston ale nic nie znalazł.
Z góry dziękuję za odpowiedz.
kielo napisał(a):maziadm napisał(a):Już o tym pisałem. Tak dla przypomnienia: jeśli problem jest z samą matą to proponuję wyjąć i przeprasować / o taki sposób który adoptowałem dla siebie z czeluści internatu tj. forum merca.
Panowie chciałem potwierdzić sposób podany przez kolegę.
Cała operacja zajęła mi ok 45 min, mate wyciągnąłem jakiś miesiąc temu, jak na razie jest wszystko w porządku.
Spróbowałem powyżej metody i skasowałem ForScanem błąd. Jak na razie po kilkunastu (kilkudziesięciu) jazdach z pasażerem nie wyskoczyła żadna kontrolka Cały zabieg nie trwał jednak 45 minut, lecz 3-4 godzinki. Najbardziej uciążliwe było rozwieranie "oczek" z drutu mosiężnego. Koszt operacji to tyle co taśma klejąca dwustronna do przyklejenia maty do siedziska i gąbki do maty.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6