Naprawa luzów na wybieraku skrzyni biegów, tulejka wybieraka

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piciu256 » 31 sty 2021, 16:25

Cześć, zapewne nie tylko mnie dręczył duży ruch jałowy wybieraka, u mnie na samej tulejce był ponad milimetr luzu co przy długości dźwigni działa słabo. Tulejek do tego auta z jakiegoś powodu nikt nie robi, a wymiana całych linek, poza tym że względnie kosztowna, jest dosyć sporym przedsięwzięciem.
Zrobiłem mały research i doszedłem do wniosku że głowica przegubowa się tu sprawdzi idealnie, także tworzę ten temat w celu pochwalenia się efektem końcowym :P
Wystarczy odłamać oryginalne mocowanie, naciąć na pręcie gwint M6 i nakręcić głowicę, do wybieraka mocujemy ją śrubą w miejscu gdzie fabrycznie znajdowała się kula.
Oprócz pozbycia się luzu, przy okazji eliminujemy miękką pracę usuwając gumę z połączenia, na wiosnę pewnie spróbuję coś wydrutować po stronie skrzyni biegów, bo tam są także tulejki gumowe, no i został jeszcze luz prawo-lewo, ale on w jeździe nie przeszkadza także nie pali się.
Pręt podczas nacinania gwintu trzymałem pokrętłem do gwintownika, pręt (przynajmniej w polifcie 6b) ma średnicę 6mm, także akurat pod gwint M6.

Obrazek
efekt końcowy
Początkujący
 
Od: 23 cze 2018, 15:49
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 na podtlenku LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6