Piszczenie/czyszczenie/konserwacja wentylatora powietrza/klimatyzacji/kabinowego w Mazda 6 GG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez asdf » 13 wrz 2020, 15:58

Cześć,
Poniżej opisuję jak rozwiązałem problem z piszczącym wentylatorem powietrza/klimatyzacji/kabinowym w mazda 6 GG po 2005 roku.
Z powodu, że już wszystko złożyłem nie mam jak dołączyć zdjęć.
Mam nadzieję, że komuś się przyda :)

1. Odłączamy akumulator
2. Pod schowkiem od strony pasażera mamy dostęp do wentylatora
3. Odłączamy kabel zasilający z białą końcówką
4. Odkręcamy trzy śruby gwiazdkowe
5. Zdejmujemy wentylator
6. Od strony czarnej odbudowy mamy jedną śrubę gwiazdkową, odkręcamy ją
7. Na środku mamy czarną naklejkę, za pomocą np. noża zdejmujemy ją
8. W miejsce po naklejce wkładamy śrubokręt najlepiej z małym sześciokątnym bitem tak, aby wszedł bez problemu w otwór i nie porysował metalu pod spodem.
9. Teraz przyda nam się druga osoba, jedna osoba trzyma śrubokręt do dołu, a druga osoba równo z obu stron łapie za koniec czarnej obudowy i stara się ją zdjąć ciągnąc do góry, możemy delikatnie obracać obudowę, aby łatwiej zeszła (nie robimy nic na siłę! z wyczuciem, równo z obu stron, gdy się zablokuje możemy cofnąć wyrównać i spróbować jeszcze raz)
10. Po zsunięciu do 1/3 obudowy poczujemy opór w miejscu, gdzie są miedziane styki do zasilania wentylatora wkładamy np cienki drut i na dole tych styków są wybrzuszenia, które służą jako dodatkowe zatrzaski, naciskając je i przesuwając obudowę ku dołowi i górze możemy zdjąć resztę czarnej obudowy.
11. Prawdopodobnie ukaże nam się ciemnobrązowy nalot na białej części wentylatora od jego wewnętrznej strony czyścimy go sprężonym powietrzem (na powietrzu np. na balkonie)
12. Czyścimy wnętrze silnika również sprężonym powietrzem, delikatnie obracając silnik, aż przestanie wydobywać się pył
13. Na koniec oczyszczamy silnik oraz wnętrze białej części wentylatora czystą suchą mikrofibrą
14. Wkładamy czarną obudowę, zwracając uwagę na miedziane styki, aby ich nie wygiąć
15. W miejsce, gdzie była naklejka wpuszczamy trochę smaru w postaci płynnej np. silikonowy lub dedykowany dla wentylatorów, który nie przewodzi prądu, sprawdź na opakowaniu i obracamy wirnikiem, trochę smaru wejdzie, reszta zostanie w środku
16. Naklejamy na środku naklejkę, możemy dodatkowo zabezpieczyć miejsce "szarą taśmą" (np. w casto dostępna w wersji czarnej), aby smar nie wyleciał nam na dywanik
17. Przykręcamy śrubę na czarnej obudowie
18. Montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu (pkt. 1, 2, 3,4 5)

UWAGI:
a) Nie jestem mechanikiem, wiedzę opieram na dokumentacji i doświadczeniu.
b) Poradnik wykonujesz na własną odpowiedzialność, nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za uszkodzenia wynikające z poniższego poradnika, w moim przypadku poniższe kroki rozwiązały problem
c) Przed wykonaniem poradnika możesz zdemontować wentylator bez odpinania go od prądu i położyć go na dywaniku czarną stroną, a następnie na wolnych obrotach! uruchomić klimatyzację i nasłuchiwać niepożądanych odgłosów w celu diagnostyki (czy wentylator czy coś innego)
d) W przypadku, gdy poczujemy znaczy opór nic nie robimy na siłę, chyba, że chcemy coś zniszczyć.
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2020, 15:16
Posty: 1 (0/1)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6