Auto po deszczu źle reaguje na pedał gazu – dopóki nie wyschnie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Soulshade » 1 cze 2020, 10:06

Cześć,

Mam problem z Madzią 6 (2006 2.0 Benz+LPG) . Gdy samochód dłużej postoi na deszczu to zanim nie wyschnie jest problem z pedałem gazu. Wrzuciłem film na youtube:



Ogólnie gdy dodaję gazu to obrotomierz głupieje, rosną obroty nagle spadają, chwilę jest okej nagle silnik gaśnie, sam się zapala.. Świeci kontrola trakcji. Gdy tylko puszczam pedał gazu, obroty i silnik wracają do prawidłowej pracy. Dzieje się tak samo na benzynie jak i na LPG.

Problem ostatnim razem wystąpił w wigilię (prawie pół roku). Więc nie występuje podczas każdego deszczu :( Dodatkowo w wigilię wystąpił na trasie (było mega mokro – jechałem za gościem w smudze wody na autostradzie z 2 minuty i nagle auto przestało reagować na gaz – postałem chwilę na stacji benzynowej /20min/ na włączonym silniku i mogłem jechać normalnie). Dzisiaj z kolei kiedy auto nie było ruszane 2 dni (ciągle padało) i rano wsiadam – nie pojadę. nagrałem filmik.

W wigilię szwagier podpiął pod komputer i wyskoczyło to co w pikach na screen (poniżej)

Kiedy auto wyschnie problem ustaje.

Miał ktoś podobny problem lub ma pomysł co to może być? Madzia w życiu mnie nie zawiodła nigdy, ale coś się jej dzieje w takich dziwne wilgotne dni :(
Załączniki
80406694_451637272427408_286304199283572736_n.jpg
80588456_477342399587491_7665030517430943744_n.jpg
Początkujący
 
Od: 9 lut 2015, 12:49
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Madzia 6 po lifcie
2006r – końcówka roku
2.0 Benzyna (+LPG sekwencja) 147KM

Postprzez TonSiL » 2 cze 2020, 14:58

Hej. Tu robotę ma moim zdaniem elektryk. Gdzieś ewidentnie zalewa Ci elektrykę. Tylko czy pod maską czy w kabinie to stwierdzisz dopiero po obejrzeniu skrzynki bezpieczników pod maską i głównej elektryki w aucie. Bezpieczniki w kabinie masz przy lewym przednim słupku oraz nad nimi, pod deską, masz komputer sterujący. Może być też tak, gdzieś przeciera się przewód "plusowy" (zasilający) jakiś moduł lub nawet całą daną szynę zasilania i podczas deszczu woda powoduje "lepsze" zwarcie do masy i zaczyna odcinać zasilanie na dane podzespoły. Ewentualność jest jeszcze taka, że gdzieś jakiś gryzoń wlazł i nagryzł przewody pod maską. Ogólnie to takie moje chłopskie rozumowanie prostego człowieka, który uczy się sam na swoim aucie i nie ma doświadczenia ani szkoły elektrycznej za sobą
TonSiL
 

Postprzez the_riddle » 28 cze 2020, 19:17

A może przewody masowe w komorze silnika? Nie są luźne, pordzewiałe?
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2016, 11:41
Posty: 42
Auto: Mazda GY MR'05 FL
2.0 LF F7 147 km

Clio 1.5 dCi

Postprzez Soulshade » 1 mar 2021, 15:54

Nie udało mi się rozwiązać problemu do dnia dzisiejszego. W prawdzie elektryk powiedział że przeczyścił wszystkie czujki i styki etc i nie było problemu przez prawie rok to w ostatnie mrozy i śniegi auto padło mi 100km od domu, nagle w trakcie jazdy zgupiało i tak jak na filmiku.

Co odkryłem? Wypiąłem przepływomierz – auto po odpaleniu zgasło, zapaliłem jeszcze raz i mogłem normalnie jechać – bez problemu problem nie występował. Wpiąłem przepływkę na drugi dzień i auto normalnie jeździ do dzisiaj... Teraz wiem ze jak takie coś się wydarzy to odpiąć przepływkę by dojechać.

Zastanawia mnie które czujniki głupieją – auto wpada w taki błąd i wypięcie przepływki wrzuca go w tryb awaryjny (kontrolka check i akumulatora) gdzie pozwala ominąć błędne wskazania. Czy to wina bezpośrednio przepływomierza..

Nie jestem w stanie sprawdzić np u Elektryka tej sytuacji bo nie wiem co zrobić by powtórzyć błąd by u gościa mozna było się podpiąć w trakcie trwania błędu :(
Początkujący
 
Od: 9 lut 2015, 12:49
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Madzia 6 po lifcie
2006r – końcówka roku
2.0 Benzyna (+LPG sekwencja) 147KM

Postprzez TonSiL » 8 mar 2021, 14:09

Hej. Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się ale... ja bym podmienił przepustnicę bo chyba masz już elektroniczną. Wstaw tutaj albo wyślij mi na PW zdjęcie numerów przepustnicy (masz je na czarnej osłonie). Mam do dyspozycji sprawną przepustnicę, którą mogę spokojnie wysłać Ci na testy bo jak widzę to za daleko mamy do siebie, żebyś mógł podjechać ;)
Diagnosta SKP
Początkujący
 
Od: 2 gru 2019, 13:19
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: JMZGY – 2.0 147 KM + LPG 06r.
SJNFAAK11 – 1.0 55KM 00r.
Moje byłe:
JMZBG – 1.3 67 KM 91r.
JMZGF – 2.0 115 KM + LPG 98r.

Postprzez Soulshade » 9 mar 2021, 12:05

Hej, super propozycja. Jednak nie wiem czy byłbym w stanie z niej skorzystać gdyż – musiałaby u mnie z rok leżeć ;/ nie jestem w stanie odtworzyć błędu samemu. Zazwyczaj występuje kiedy jest dość duża ulewa – ciężko by trafić w pogodę :( To coś występuje raz na pół roku ;/ elektryk któremu auto oddałem lał wodą po wszystkim i nie udało mu sie tego odtworzyć :(

Numery spiszę jak wróci auto od mechanika (obecnie robię luzy, rozrząd). Ile taka przepływka normalnie kosztuje?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2015, 12:49
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Madzia 6 po lifcie
2006r – końcówka roku
2.0 Benzyna (+LPG sekwencja) 147KM

Postprzez TonSiL » 10 mar 2021, 10:11

Hej, mówimy o przepustnicy a nie przepływomierzu. Przepłyki drugiej nie mam natomiast przepustnicę mogę Ci spokojnie przesłać na ile tylko będziesz potrzebował. Ja tę przepustnicę zakupiłem chyba za 50 zł. A co do przepływki to i za 2 dyszki używkę zakupisz bo to się raczej nie psuje.
Diagnosta SKP
Początkujący
 
Od: 2 gru 2019, 13:19
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: JMZGY – 2.0 147 KM + LPG 06r.
SJNFAAK11 – 1.0 55KM 00r.
Moje byłe:
JMZBG – 1.3 67 KM 91r.
JMZGF – 2.0 115 KM + LPG 98r.

Postprzez Soulshade » 11 mar 2021, 09:51

Hej, dobra to zrobię dzisiaj foto i zobaczymy czy się uda, oczywiście pokryję koszta wszystkiego :) Dodałem dzisiaj na forum jeszcze jeden problem jaki mam: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &p=3444429 . Myślisz ze może to również być powiązane np z źle działającą przepustnicą?
Początkujący
 
Od: 9 lut 2015, 12:49
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Rzeszów / Kraków
Auto: Madzia 6 po lifcie
2006r – końcówka roku
2.0 Benzyna (+LPG sekwencja) 147KM

Postprzez TonSiL » 11 mar 2021, 13:26

Może tak być ale ja miałem też podobny problem z szarpaniem co Ty tylko w szerszym zakresie obrotów. Odepnij pierwszą sondę (żółta koszulka, dwie wtyczki) i zobacz czy się poprawi.
Diagnosta SKP
Początkujący
 
Od: 2 gru 2019, 13:19
Posty: 27 (0/3)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: JMZGY – 2.0 147 KM + LPG 06r.
SJNFAAK11 – 1.0 55KM 00r.
Moje byłe:
JMZBG – 1.3 67 KM 91r.
JMZGF – 2.0 115 KM + LPG 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron