Bagażnik uchwyt na rower M6 kombi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mazda_fan » 13 kwi 2019, 21:50

Witam,
idzie wiosna, chciałbym do mojej M6 2007 kombi zamontować bagażnik / uchwyt na rower (a nawet 2 rowery) . Posiadam relingi standardowe. Nie posiadam natomiast haka.

Wiem że opcje są 3:
A) relingi+belki+uchwyt na dachu
B) bagażnik na hak (niby zachodu trochę z montażem haka, czy zatem warto?)
C) bagażnik na klapę

Czy ktoś z szanownych forumowiczów byłby w stanie doradzić i najlepiej podać konkretne przykłady sprawdzonych przez siebie rozwiązań (linki do aukcji itp)?

Dziękuję!

@ admin: zakładam nowy wątek bo dedykowanego dla rozwiązań rowerowych nie znalazłem
Początkujący
 
Od: 16 mar 2018, 23:30
Posty: 5 (1/0)
Auto: Mazda 6, 2.0 benz 147km, 2007r.

Postprzez Dark_Mat » 14 kwi 2019, 00:50

Samemu jeździłem z opcją A). Nie przetestowałem innych opcji, więc nie mam porównania, jednak chyba z rowerami na dachu jest najmniej ekonomicznie, jeśli patrzeć na paliwo. Już powyżej 60-80km/h było czuć, że rowery są na dachu. Opór znacznie wzrastał, co też potem było widać na spalaniu. Jeśli chcesz jeździć na krótkie dystanse, żeby tylko gdzieś przewieźć rower i sobie pojeździć, to dach jest fajną opcją – szybko się ustawia cały sprzęt, łatwo się ładuje na auto i generalnie nie jest to trudne. Jeśli natomiast chciałbyś jechać z rowerami na wakacje, czyli setki, czy nawet tysiące kilometrów, to tą opcję bym odrzucił. Po pierwsze – jak już wcześniej wspomniałem, paliwo wyjdzie Ciebie tyle, że taniej by było wypożyczyć dobry rower na miejscu. Po drugie – masz dodatkowy metr wysokości na dachu, więc o wjeździe na jakiekolwiek parkingi podziemne w sklepach czy centrach handlowych możesz zapomnieć.

Bagażnik na klapę na pewno jest ekonomiczniejszy, bo za autem i tak masz strefę zawirowań, więc nie robi już większej różnicy czy dasz tam dodatkowo rowery. Także z punktu spalania paliwa, różnicy wielkiej nie będzie, ale wtedy będziesz musiał mieć na uwadze, że prowadzisz auto o kilkadziesiąt centymetrów dłuższe niż zazwyczaj. Swoją drogą, kiedyś się zastanawiałem czy mocowanie na klapę nie jest szkodliwe dla samych elementów mocowania klapy, typu zawiasy itp.. <co?>
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez grygory » 5 maja 2019, 21:17

Tak nawiązując do tematu polecam wieszak (platformę na hak) takiej wygody nie osiągniesz żadnym innym bagażnikiem na rower.

Jeśli myślisz o bagażniku na dach:
– minus dźwigania tego roweru
– nie raz uszkodzenia karoserii przy ładowaniu na dach cięższych rowerów.
– minus wysokości auta i ograniczenia w parkowaniu,
– opory powietrza

bagażnik na klapę tylną jest wygodniejszy, ale dużym minusem jest dostanie się do bagażnika – aby otworzyć klapę trzeba ściągnąć załadowane rowery, montaż też jest różny, a drgania i skoki ładunku również przecierają karoserię

bagażnik (platforma na hak) – najlepiej z opcją uchylną co pozwala otwierać bagażnik samochodu bez ściągania rowerów. W trasie nie czuć abyśmy mieli dodatkowy ładunek, trzeba jedynie brać uwagę na parking i długość auta – tutaj wiadomo minus. Powiem tak niejednokrotnie nawet bez rozładunku rowerów przekładaliśmy platformę na inne auto.

Montaż haka wiadomo trochę zachodu, ale wygoda i uniwersalność bezcenna.
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6