Strona 1 z 1

Jak przełożyć kabel od akumulatora do środka ?

PostNapisane: 5 cze 2018, 10:40
przez przemowza
Witam.
Moze jest wstanie ktos pokazac jak przelozyc kabel od akimulatora do wnetrza kabiny ? Potrzebuje zrobic w bagazniku gniazdo zapalniczki a za bardzo nie widze miejsca do przepuszczenia kabla:) jesli bylyby mozliwe zdjecia bylbym wdzieczny:)

Re: Jak przelozyc kabel od akumulatora do srodka Mazda 6 2005r 2.0 benzyna

PostNapisane: 5 cze 2018, 11:57
przez xRafalx
Otwór który umożliwia przeprowadzenie kabla z komory silnika jest po lewej stronie kabiny, zaraz obok pedału sprzęgła.

PostNapisane: 5 cze 2018, 12:11
przez przemowza
Dzieki za podpowiedz:) czyli bedzie bardzo ciezko go prseprowadzic bo za duzo luzu tam nie widze:) myslalem ze gdzie prosciej sie da:)

Re: Jak przelozyc kabel od akumulatora do srodka Mazda 6 2005r 2.0 benzyna

PostNapisane: 5 cze 2018, 12:19
przez xRafalx
Bez problemu przeciśniesz, trzeba w tej gumowej uszczelce zrobić dziurę np śrubokrętem.

PostNapisane: 5 cze 2018, 12:25
przez przemowza
Ok bede dzialal:)

PostNapisane: 25 maja 2019, 00:49
przez Dark_Mat
Żeby nie robić nowego wątku, to się podepnę.
Potrzebuję źródło prądu, które musi wytrzymać do 25A.
I teraz pytanie – czy łatwiej mi będzie kombinować i przeciągnąć kabel z komory silnika do kabiny, czy może lepiej podpiąć się pod jakiś przewód który już jest w kabinie?
Jeśli opcja pierwsza – to czy oprócz otworu, którym idzie główna wiązka kabli, jest jakieś inne przejście najlepiej po stronie pasażera?
Jeśli opcja druga – z czego wziąć zasilanie? Mam zwykłe siedzenia, a widziałem że z podłogi wychodzą kostki, które zapewne są do elektrycznych siedzeń, tylko nie wiem czy jest tam napięcie czy nie. Myślałem też, żeby podpiąć się pod kabel zapalniczki, ale jak go wyjąłem i zobaczyłem jaki jest cienki, to nie widzę tego, żeby to bezpiecznie przenosiło 15-20 (a biorąc pod uwagę zapas) nawet 25A.

DM

PostNapisane: 25 maja 2019, 01:28
przez zadra
25A to już jest dość sporo..
Sugeruję przeprowadzić dodatkowy przewód do komory silnika i zabezpieczając jakimś topikiem podłączyć się bezpośrednio pod akumulator.
Ja przerzuciłbym 4mm2..

PostNapisane: 25 maja 2019, 13:10
przez Dark_Mat
25A to może jednak trochę przesadziłem, bo przy normalnym obciążeniu to nie powinno mi schodzić więcej niż 15A, jednak wolałbym mieć zabezpieczenie do 20A.
Jeśli miałbym brać kabel z komory silnika, to na pewno 4mm2. 2,5 też powinien dać radę.
Tylko właśnie, jeśli miałbym przeciągać kabel, to jaką drogą najłatwiej? I najlepiej nie po stronie kierowcy (bo czytałem, że podobno da się wcisnąć gdzieś przez gumową uszczelkę), tylko po stronie pasażera.