Drzwi zamykają sie zaraz po otwarciu
Strona 1 z 1
Witam. Posiadam Mazdę 6 z rocznika 2006. Od dzisiaj mam taki problem, ze gdy chce otworzyc drzwi z pilota, to zamykają się zaraz po otwarciu, wiec zeby wsiasc do samochodu musze wyczuć moment kiedy nasisnac guzik i szybko otworzyć drzwi. Jest to dość uciążliwe. Jak już wsiąde to mogę normalnie ręcznie odblokować wszystkie drzwi i je otworzyć. Gdzie może leżeć problem? Pozdrawiam.
Sprawdzałeś jednym pilotem czy dwoma? Kluczykiem otwiera?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Z kluczyka jest to samo. Czasem robi sie tak, ze drzwi sie otwieraja i w zamku slychac ciagle ten dzwiek otwierajacych sie drzwi. Od okolo pol roku mam problem z zamkiem kierowcy. Mianowicie nie otwiera sie do konca i zeby go otworzyc to musze otworzyc okno i otworzyc zamek recznie id srodka. Byc moze jedno z drugim jest powiazane?
Pradopodobnie masz uszkodzony zamek w drzwiach kierowcy. Pozostaje wymiana na nowy lub odpięcie wtyczki zaznaczonej na obrazku. Nie pytaj od czego ona jest bo nie wiem i na forum także nie wiadomo Po odpięciu wszystkie funkcje działają bez problemu tylko pozbywasz się problemu który opisałeś wyżej. Sam jeżdżę z 2 lata z odpiętą i nie miałem żadnych efektów ubocznych.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
To może być wina siłownika i mikrostyków w nim. Jak piszesz że nie możesz otworzyć zamka do końca to centralny ma sygnał z siłownika o zamkniętych drzwiach i zamyka zamek.
- Od: 5 gru 2011, 17:51
- Posty: 54
- Skąd: Stavanger/Szczecin/Ursus
- Auto: MX-5 NA 1.6 96
Mazda 3 BP Hikari 2.0 automat 2021
xRafalx napisał(a):Pradopodobnie masz uszkodzony zamek w drzwiach kierowcy. Pozostaje wymiana na nowy lub odpięcie wtyczki zaznaczonej na obrazku.
I to jest trafiona diagnoza w 100%. Wymieniłem 4 lata temu na ori nowy w ASO Opole(280 zeta) wymiana w własnym zakresie i do dzisiaj nie ma problemu a objawy były takie same jak u Ciebie i dodatkowo zamykał się wybiórczo (raz na kilka impulsów z pilota). Jak go rozkleiłem to 2 dni składałem puzzle (mając już nowy w drzwiach) Diagnoza – zużyte cięgna i zębatki (plastikowe) oraz sprężynki. Przez to m.in. brak napięcia na jednym z pinów przy zamykaniu. Leży w garażu jako dawca ale za wiele nie ma co dać z siebie.
Sławek549 napisał(a):To może być wina siłownika i mikrostyków w nim. Jak piszesz że nie możesz otworzyć zamka do końca to centralny ma sygnał z siłownika o zamkniętych drzwiach i zamyka zamek.
W GG/GY zamek w drzwiach kierowcy jest zamkiem głównym a zarazem siłownikiem (bo do niego jest zapięte cięgno klamki i blokady drzwi) który ma bezpośrednie połączenie z modułem sterowania (u góry nad schowkiem po stronie pasażera). Dopiero ten zamek z drzwi kierowcy steruje pozostałymi drzwiami. Zrobiłem test zamknięcia auta z wypiętym zamkiem kierowcy i modół sterujący wogóle nie oddycha (pozostałe drzwi nie reagują na zamykanie i otwieranie).
Działa, tak jak napisałem, nie straciłem żadnej z funkcjonalnościdamianww napisał(a):Rafał, a nie jest ona przypadkiem od tego, że: jeżeli otworzymy drzwi z pilota, ale nie pociagniemy za klamkę, to po jakimś czasie drzwi z powrotem się zamykają? Działa Ci to z odpiętą kostką?
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Nie pytaj od czego ona jest bo nie wiem i na forum także nie wiadomo Po odpięciu wszystkie funkcje działają bez problemu
No właśnie co do tego to nie jestem pewien. Kupiłem moją M6 z uszkodzonym siłownikiem i odpiętą wtyczkę – przy opuszczaniu szyb z przodu po prostu o coś szorowały. Denerwowało niemiłosiernie. Tydzień temu kupiłem siłownik OE z Mazparts, zamontowałem i o dziwo, problem szorowania szyb o ciul wie co, ustał. Może tam jest jakiś opornik czy coś co powoduje, że napięcie we wszystkich drzwiach się zgadza ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6