Panowie po odpaleniu silnika odrazu wyskakuje check .Co moze być przyczyna?
P0443
"Usterka zaworu przewietrzajacego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa "
Błąd p0443 2.0 benzyna+lpg 2004r
Strona 1 z 1
Nie wiem jak można zle zakręcić ,ale sprawdziłem i jest ok.
- Od: 6 sty 2018, 11:47
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2.0 141 km Benzyna 2004
Witam
Podpinam się pod temat.
Wyskakuje mi P0443.
Zaworek przewietrzania jest sprawny i się otwiera po uruchomieniu silnika – napięcie dochodzi, po wyłączeniu szczelność trzyma.
Czy jest wypięty, czy nie, po odpaleniu błąd i tak się pokazuje.
Napięcie po uruchomieniu jest cały czas – nie wiem czy to OK, czy powinno się pojawiać co jakiś czas.
Wężyki pod maską i do baku przedmuchałem i są drożne. Korek z baku odkręciłem, ale też nie ma to wpływu. Bak szczelny – wtłoczyłem powietrze i trzymał ciśnienie.
Zasysa powietrze zewnętrzne zaworkiem przy zbiorniku par...
Co może być jeszcze przyczyną? Co sprawdzić?
W sumie to niegroźny błąd, a samochód jeździ aż miło, ale "check" wkurza mnie niemiłosiernie
Pozdrawiam
Podpinam się pod temat.
Wyskakuje mi P0443.
Zaworek przewietrzania jest sprawny i się otwiera po uruchomieniu silnika – napięcie dochodzi, po wyłączeniu szczelność trzyma.
Czy jest wypięty, czy nie, po odpaleniu błąd i tak się pokazuje.
Napięcie po uruchomieniu jest cały czas – nie wiem czy to OK, czy powinno się pojawiać co jakiś czas.
Wężyki pod maską i do baku przedmuchałem i są drożne. Korek z baku odkręciłem, ale też nie ma to wpływu. Bak szczelny – wtłoczyłem powietrze i trzymał ciśnienie.
Zasysa powietrze zewnętrzne zaworkiem przy zbiorniku par...
Co może być jeszcze przyczyną? Co sprawdzić?
W sumie to niegroźny błąd, a samochód jeździ aż miło, ale "check" wkurza mnie niemiłosiernie
Pozdrawiam
Hej
Zaczynam zabawę z elektryką, ale manual nie jest dla mnie jasny. Proszę o pomoc w interpretacji wyników.
Wg. opisu (strona F-39):
Disconnect negative battery cable. Odłączyłem
Disconnect PCM connector. Odłączyłem.
Open circuit:
If there is no continuity the circuit is open
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and PCM terminal 4U (jest przejście 100 ohm)
– Purge solenoid valve terminal B and main relay terminal C (przejścia nie ma)
Short circuit:
If there is continuity the circuit is shorted
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and body GND (jest przejście 1k ohm)
– Purge solenoid valve terminal A and power supply (jest przejście, ale "pływa" np. na zakresie miernika 200 ohm rośnie od 60 aż do przekroczenia zakresu, a po zmianie zakresu np. na 2000k ohm wskazuje 700 i maleje)
znaczy, że rozwarcie/zwarcie jest wtedy, gdy przejście jest, czy nie ma?
Kto pomoże w interpretacji tego ustrojstwa???
Pozdrawiam
Zaczynam zabawę z elektryką, ale manual nie jest dla mnie jasny. Proszę o pomoc w interpretacji wyników.
Wg. opisu (strona F-39):
Disconnect negative battery cable. Odłączyłem
Disconnect PCM connector. Odłączyłem.
Open circuit:
If there is no continuity the circuit is open
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and PCM terminal 4U (jest przejście 100 ohm)
– Purge solenoid valve terminal B and main relay terminal C (przejścia nie ma)
Short circuit:
If there is continuity the circuit is shorted
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and body GND (jest przejście 1k ohm)
– Purge solenoid valve terminal A and power supply (jest przejście, ale "pływa" np. na zakresie miernika 200 ohm rośnie od 60 aż do przekroczenia zakresu, a po zmianie zakresu np. na 2000k ohm wskazuje 700 i maleje)
znaczy, że rozwarcie/zwarcie jest wtedy, gdy przejście jest, czy nie ma?
Kto pomoże w interpretacji tego ustrojstwa???
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6