Błąd p0443 2.0 benzyna+lpg 2004r

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysiek328 » 26 sty 2018, 13:57

Panowie po odpaleniu silnika odrazu wyskakuje check .Co moze być przyczyna?
P0443
"Usterka zaworu przewietrzajacego w układzie odpowietrzania zbiornika paliwa "
Początkujący
 
Od: 6 sty 2018, 11:47
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 141 km Benzyna 2004

Postprzez sloniupl » 26 sty 2018, 16:46

A sprawdziłeś to co ci na FB odpisali?
"Źle zakręcony korek zbiornika?" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2016, 23:19
Posty: 244 (11/3)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 PB 2007

Postprzez krzysiek328 » 26 sty 2018, 20:02

Nie wiem jak można zle zakręcić ,ale sprawdziłem i jest ok.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2018, 11:47
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.0 141 km Benzyna 2004

Postprzez lysy2 » 5 sie 2018, 15:45

Witam
Podpinam się pod temat.
Wyskakuje mi P0443.
Zaworek przewietrzania jest sprawny i się otwiera po uruchomieniu silnika – napięcie dochodzi, po wyłączeniu szczelność trzyma.
Czy jest wypięty, czy nie, po odpaleniu błąd i tak się pokazuje.
Napięcie po uruchomieniu jest cały czas – nie wiem czy to OK, czy powinno się pojawiać co jakiś czas.
Wężyki pod maską i do baku przedmuchałem i są drożne. Korek z baku odkręciłem, ale też nie ma to wpływu. Bak szczelny – wtłoczyłem powietrze i trzymał ciśnienie.
Zasysa powietrze zewnętrzne zaworkiem przy zbiorniku par...
Co może być jeszcze przyczyną? Co sprawdzić?

W sumie to niegroźny błąd, a samochód jeździ aż miło, ale "check" wkurza mnie niemiłosiernie :)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez lysy2 » 9 sie 2018, 17:04

Hej
Zaczynam zabawę z elektryką, ale manual nie jest dla mnie jasny. Proszę o pomoc w interpretacji wyników.
Wg. opisu (strona F-39):
Disconnect negative battery cable. Odłączyłem
Disconnect PCM connector. Odłączyłem.
Open circuit:
If there is no continuity the circuit is open
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and PCM terminal 4U (jest przejście 100 ohm)
– Purge solenoid valve terminal B and main relay terminal C (przejścia nie ma)

Short circuit:
If there is continuity the circuit is shorted
Repair or replace harness
– Purge solenoid valve terminal A and body GND (jest przejście 1k ohm)
– Purge solenoid valve terminal A and power supply (jest przejście, ale "pływa" np. na zakresie miernika 200 ohm rośnie od 60 aż do przekroczenia zakresu, a po zmianie zakresu np. na 2000k ohm wskazuje 700 i maleje)

znaczy, że rozwarcie/zwarcie jest wtedy, gdy przejście jest, czy nie ma?
Kto pomoże w interpretacji tego ustrojstwa???

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: darekpaw i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6