Webasto – opis regulacji i ustawiania.
Powiem jedno – webasto to cudeńko! 3 dzień wychodzimy z kumplami z pracy oni drapią szyby i grzeją silniki zeby za kilka minut poczuć choć delikatny powiew ciepełka a ja... wsiadam i odjeżdżam z uśmiechem na ustach!!!
bezcenne...
bezcenne...
pozdrawiam
Patryk
Patryk
darco112 napisał(a):U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?
Jest wiele przyczyn:
– zbyt niskie napięcie na piecyku – słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
– pompka obiegowa wody nie działa – webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
– skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) – jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu – niespalony ON w komorze spalania.
- Od: 27 lut 2008, 21:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.
- Od: 17 wrz 2009, 14:53
- Posty: 22
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM
darco112 napisał(a):Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.
Jak zapalisz samochód na mrozie to musisz słyszeć czy chodzi WEBASTO (oczywiście maska otworzona i ucho koło filtra paliwa). Powinieneś najbardziej słyszeć dmuchawę (wentylator), który dostarcza powietrze do komory spalania i ją przewietrza przed zapaleniem płomienia i po zgaśnięciu płomienia.
darco112 napisał(a):Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.
Jeżeli nie będzie działało też na zapalonym samochodzie to bardzo możliwe. Nie zmieniałeś ostatnio filtru paliwa?
- Od: 27 lut 2008, 21:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.
- Od: 17 wrz 2009, 14:53
- Posty: 22
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM
darco112 napisał(a):Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.
– dmuchawa może być uszkodzona, jeżeli byłaby sprawna to daje spory huk przed zapaleniem palnika
– palnik raczej nie będzie uszkodzony, ponieważ rzadko się zdarza żeby był do wymiany
– komora spalania – profilaktycznie można przeczyścić
bez wyjęcia piecyka raczej się nie obejdzie...
wtedy możesz sprawdzić:
* dmuchawę podłączając do niej 12V czy działa
* sztyft, jego oporność jak jest zimny ma 0,5Ohm jak jest rozgrzany to około 1,6Ohm
* zajrzeć do sterownika czy wszystko jest OK, czy żaden element elektroniczny nie jest uszkodzony, najczęściej jest to termistor który służy do mierzenia temperatury z piecyka, ogólnie elektronika w Thermotopach jest mało awaryjna
*
Tylko to mogę napisać od siebie, tak na odległość to ciężko jest diagnozować. Jeżeli nie masz pojęcia o mechanice i elektronice to jedź do jakiegoś serwisu WEBASTO info poszło na PW.
- Od: 27 lut 2008, 21:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
kobyll napisał(a):darco112 napisał(a):U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?
Jest wiele przyczyn:
– zbyt niskie napięcie na piecyku – słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
– pompka obiegowa wody nie działa – webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
– skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) – jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu – niespalony ON w komorze spalania.
Miałem to samo, nieświadomy że akumulator zaczyna ostatnie godziny swego życia zakupiłem nowy i WEBASTO działa....
Pozdrawiam
- Od: 15 paź 2009, 07:48
- Posty: 6
- Skąd: Szczecinek
- Auto: 2004 GY kombi 2,0 diesel
Grzyby napisał(a):Nie ma włącznika – działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz – działa poprawnie
A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.
-
Azzario
Azzario napisał(a):Grzyby napisał(a):Nie ma włącznika – działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz – działa poprawnie
A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.
Webasto wyłącza się po nagrzaniu temperatury silnika do XX stopni (nie mierzyłem) jak działa jako dogrzewacz lub jeżeli działa jako ogrzewanie postojowe to po określonym czasie jaki ustawimy na zegarku lub pilocie od 10 minut do 60 minut, później się wyłączy i następuję proces wypalania resztek paliwa i przedmuchu komory spalania. Czyli:
– pompka paliwa nie działa
– pompka wody (tylko jako ogrzewanie postojowe) nie działa
– palnik/sztyft (i tak go nie słyszysz)
– działa tylko dmuchawa w piecyku (odgłos małego śmigłowca czasami ) która ma za zadanie przeczyścić ze spalin i resztek paliwa komorę spalania przed następnym załączeniem.
Napisz diesel/benzyna, samochód zapalony/zgaszony, dokładniej opisz swoje zapytanie.
- Od: 27 lut 2008, 21:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto .
Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto .
Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html
zboq napisał(a):Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto .
Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html
posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony
A co sądzicie o tym :
http://www.allegro.pl/item947607560_zda ... start.html
abudabdi napisał(a):posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony
No tak, tylko jak odpowietrzyć układ, a dodatkowo pewnie dobrze by było sprawdzić pompkę paliwa. Ale narazie webasto mam odłączone więc nawet nic nie posprawdzam.
Dodatkowo, siedze w angli więc zajmę się tym tematem po powrocie za kilka tygodni.
Witam.
Czy jest ktoś na Śląsku kto może mi rozbudować webasto w M6 2004rok (oczywiście za opłatą)
Jakoś sam nie mam odwagi się za to zabrać.
Czy jest ktoś na Śląsku kto może mi rozbudować webasto w M6 2004rok (oczywiście za opłatą)
Jakoś sam nie mam odwagi się za to zabrać.
- Od: 8 kwi 2010, 08:22
- Posty: 34
- Skąd: Rydułtowy
- Auto: Mazda 6 GH diesel 2008
Witam,odkopuje trochę temat.Dziś w nocy musiałem nocować w samochodzie Było już dość zimno i ogrzewałem się webasto (gdzieś ze 4 razy po 30min) przy ostatnim ogrzewaniu nad ranem z pod auta zaczął się wydobywać intensywny biały dym i na wyświetlaczu zapaliła się literka F.Chciałem uruchomić silnik,ale nie zagadał ako padnięte.Czy to webasto tak wypompowało mi ako czy może raczej gdzie indziej szukać przyczyny?Dodam ze radia nie słuchałem,nie bawiłem się niczym w aucie co zżerało by prąd,a z odpalaniem nie miałem nigdy żadnego problemu.
Jak miałeś słaby akumulator, to mogło zjeść. To nie jest typowe ogrzewanie postojowe do spania w samochodzie (jak mają w TIRach), tylko w zasadzie do jednorazowego ogrzania auta przed jazdą. Trzeba było choć raz odpalić auto.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6