Webasto – opis regulacji i ustawiania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez patbaj » 16 gru 2009, 19:30

Powiem jedno – webasto to cudeńko! 3 dzień wychodzimy z kumplami z pracy oni drapią szyby i grzeją silniki zeby za kilka minut poczuć choć delikatny powiew ciepełka a ja... wsiadam i odjeżdżam z uśmiechem na ustach!!!
bezcenne...
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 07:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez wojtek85 » 16 gru 2009, 21:35

a wiecie moze ile taka przyjemnosc kosztuje zeby załozyc do m3 2005 r ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 22:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez kobyll » 16 gru 2009, 22:51

darco112 napisał(a):U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku :|
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?


Jest wiele przyczyn:
– zbyt niskie napięcie na piecyku – słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
– pompka obiegowa wody nie działa – webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
– skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) – jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu – niespalony ON w komorze spalania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 21:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 17 gru 2009, 08:23

Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 14:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez kobyll » 17 gru 2009, 08:48

darco112 napisał(a):Ale mnie się wydaje, że agregat w ogóle się nie włącza "z guzika". Nie słyszę żadnego buczenia. Być może włącza się tylko przy odpalonym silniku, bo silnik szybko się nagrzewa. Mniej więcej dwa razy szybciej niż w Passacie 1,9TDI.
Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.


Jak zapalisz samochód na mrozie to musisz słyszeć czy chodzi WEBASTO (oczywiście maska otworzona i ucho koło filtra paliwa). Powinieneś najbardziej słyszeć dmuchawę (wentylator), który dostarcza powietrze do komory spalania i ją przewietrza przed zapaleniem płomienia i po zgaśnięciu płomienia.

darco112 napisał(a):Czy możliwe, aby zapowietrzył się wężyk paliwa? Pompka cyka około minuty, a agregat nie startuje.


Jeżeli nie będzie działało też na zapalonym samochodzie to bardzo możliwe. Nie zmieniałeś ostatnio filtru paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 21:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 17 gru 2009, 09:04

Zmieniałem, ale ogrzewanie nie działało już wcześniej. Dzisiaj przysłucham się po odpaleniu samochodu czy agregat działa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 14:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez darco112 » 18 gru 2009, 07:53

Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 14:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez kobyll » 18 gru 2009, 08:59

darco112 napisał(a):Przysłuchałem się po odpaleniu samochodu po pracy. Nic szczególnego oprócz silnika nie słychać. Po dojechaniu do domu wyłączyłem silnik i włączyłem ogrzewanie z programatora. Z okolic agregatu na początku słychać bardzo niewyraźne huczenie, coś jak lecący nade mną samolot, być może to ten wentylator. Dźwięk ten był jednak bardzo cichy, więc możliwe że to była chodząca dmuchawa wnętrza.


– dmuchawa może być uszkodzona, jeżeli byłaby sprawna to daje spory huk przed zapaleniem palnika
– palnik raczej nie będzie uszkodzony, ponieważ rzadko się zdarza żeby był do wymiany
– komora spalania – profilaktycznie można przeczyścić

bez wyjęcia piecyka raczej się nie obejdzie...

wtedy możesz sprawdzić:
* dmuchawę podłączając do niej 12V czy działa
* sztyft, jego oporność jak jest zimny ma 0,5Ohm jak jest rozgrzany to około 1,6Ohm
* zajrzeć do sterownika czy wszystko jest OK, czy żaden element elektroniczny nie jest uszkodzony, najczęściej jest to termistor który służy do mierzenia temperatury z piecyka, ogólnie elektronika w Thermotopach jest mało awaryjna
*

Tylko to mogę napisać od siebie, tak na odległość to ciężko jest diagnozować. Jeżeli nie masz pojęcia o mechanice i elektronice to jedź do jakiegoś serwisu WEBASTO info poszło na PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 21:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darco112 » 18 gru 2009, 10:18

Jakieś pojęcie mam, ale marne. Na serwis to pewnie parę stów muszę przyszykować, a wiadomi, święta są <lol> . Czy wyjęcie agregatu to spory problem? Rozumiem, że trzeba odłączyć filtr paliwa i go wyciągnąć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2009, 14:53
Posty: 22
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: Mazda 6 '03 2.0d 136KM

Postprzez lesiux » 18 gru 2009, 11:59

czy aby mieć zdalne sterowanie webasto wystarczy sam pilot czy trzeba ingerować dodatkowo w instalacje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez deepdiver100 » 13 sty 2010, 12:32

kobyll napisał(a):
darco112 napisał(a):U mnie Webasto nie działa. Gdy dochodzi do zaprogramowanej godziny włącza się dmuchawa a pod maską słychać cykanie. Agregat chyba się nie włącza, a przynajmniej ja tego nie słyszę. Po jednej, dwóch minutach na wyświetlaczu pojawia się literka F, a chwilę później "F--". Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika 20A przy włączonym silniku, ale problem się nie rozwiązał. Sterownik działa nawet przy wyjętym bezpieczniku :|
Czy ktoś wie, gdzie może być przyczyna i jak to naprawić?


Jest wiele przyczyn:
– zbyt niskie napięcie na piecyku – słaby akumulator albo po prostu jest gdzieś spadek napięcia
– pompka obiegowa wody nie działa – webasto sie wyłącza po 1-3 min ponieważ ma zbyt wysoka temperaturę
– skończył się czujnik płomienia (inaczej sztyft, świeca żarowa) – jeżeli byłaby do wymiany to wcześniej widziałbyś kłęby białego dymu spod samochodu – niespalony ON w komorze spalania.


Miałem to samo, nieświadomy że akumulator zaczyna ostatnie godziny swego życia ;) zakupiłem nowy i WEBASTO działa....

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 07:48
Posty: 6
Skąd: Szczecinek
Auto: 2004 GY kombi 2,0 diesel

Postprzez Azzario » 20 sty 2010, 14:48

Grzyby napisał(a):Nie ma włącznika – działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz – działa poprawnie :)


A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.
Azzario
 

Postprzez kobyll » 20 sty 2010, 15:25

Azzario napisał(a):
Grzyby napisał(a):Nie ma włącznika – działa automatycznie jak temperatura spadnie poniżej ok. 7 stopni.
Z tego co piszesz – działa poprawnie :)

A kiedy sie wylacza automatycznie ? U mnie samochod jest nagrzany a webasto chodzi dalej.

Webasto wyłącza się po nagrzaniu temperatury silnika do XX stopni (nie mierzyłem) jak działa jako dogrzewacz lub jeżeli działa jako ogrzewanie postojowe to po określonym czasie jaki ustawimy na zegarku lub pilocie od 10 minut do 60 minut, później się wyłączy i następuję proces wypalania resztek paliwa i przedmuchu komory spalania. Czyli:
– pompka paliwa nie działa
– pompka wody (tylko jako ogrzewanie postojowe) nie działa
– palnik/sztyft (i tak go nie słyszysz)
– działa tylko dmuchawa w piecyku (odgłos małego śmigłowca czasami :P) która ma za zadanie przeczyścić ze spalin i resztek paliwa komorę spalania przed następnym załączeniem.

Napisz diesel/benzyna, samochód zapalony/zgaszony, dokładniej opisz swoje zapytanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 21:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez zboq » 4 mar 2010, 23:12

Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto :> .

Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez abudabdi » 5 mar 2010, 18:53

hahaha
Ostatnio edytowano 5 mar 2010, 18:59 przez abudabdi, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez abudabdi » 5 mar 2010, 18:56

zboq napisał(a):Witam koledzy, poczytałem trochę o webasto i już dużo się o nim dowiedziałem.
Posiadam webasto w wersji dogrzewacza i po włączeniu samochodu po chwili spod samochodu i spod maski (przez filtr powietrza webasto?) unoszą się wielkie kłęby ciemnego dymu i śmierdzącego. Niestety nie ma w Tarnowie żadnego serwisu webasto, więc pojechałem do swojego mechanika. On to webasto wyciągnął, przeczyścił, powiedział ze byłą jakaś uszczelka rozwalona, zmierzył oporność świecy i wynosiła ona w okolicy 0.6 Ohma. Więc wydawało się, że to ta uszczelka. Ale po złożeniu do kupy nadal jest to samo. Po chwili od odpalenia samochodu pojawiają się kłęby dymu. I teraz nie wiem gdzie jeszcze szukać przyczyny takiego stanu rzeczy. Zastanawiam się czy aby napewno świeca jest ok, ale znowu nie wiem która bedzie pasować do mojego webasto. Czy może mnie ktoś naprowadzić gdzie szukać przyczyny tego dymienia lub np powiedzieć króra świeca będzie pasować. Mam Webasto Thermo Top C , 12V / 26W. Aha wentylator napewno działa, bo kilka razy jak wyłączyłem samochód przez tą zadymę to słyszałem ten specyficzny szum wentylatora webasto :> .

Czy to jest takie webasto, jak to montowane w naszych samochodach ?
http://www.allegro.pl/item942199240.html

posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony



A co sądzicie o tym :
http://www.allegro.pl/item947607560_zda ... start.html
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2009, 19:33
Posty: 113 (3/1)
Auto: MAZDA 6 2,0L 2006r. GG1
STAG 4 QBOX
BARRACUDA pojedyńcze
AC R01

Postprzez zboq » 5 mar 2010, 21:09

abudabdi napisał(a):posiadam webasto termo top t czasami tez mi zadymi lecz jest to spowodowane brakiem paliwa w moim webasto jest zbiorniczek wewnętrzny na 0,3l poprostu jak się paliwo skończy to zadymi trochę i wyłączy się sprawdz u siebie czy dostaje paliwo czy układ nie jest zapowietrzony


No tak, tylko jak odpowietrzyć układ, a dodatkowo pewnie dobrze by było sprawdzić pompkę paliwa. Ale narazie webasto mam odłączone więc nawet nic nie posprawdzam.
Dodatkowo, siedze w angli więc zajmę się tym tematem po powrocie za kilka tygodni.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 14:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dominik146 » 19 kwi 2010, 16:18

Witam.
Czy jest ktoś na Śląsku kto może mi rozbudować webasto w M6 2004rok (oczywiście za opłatą)
Jakoś sam nie mam odwagi się za to zabrać.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 08:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez Gnat80 » 23 wrz 2010, 11:47

Witam,odkopuje trochę temat.Dziś w nocy musiałem nocować w samochodzie ;) Było już dość zimno i ogrzewałem się webasto (gdzieś ze 4 razy po 30min) przy ostatnim ogrzewaniu nad ranem z pod auta zaczął się wydobywać intensywny biały dym i na wyświetlaczu zapaliła się literka F.Chciałem uruchomić silnik,ale nie zagadał :( ako padnięte.Czy to webasto tak wypompowało mi ako czy może raczej gdzie indziej szukać przyczyny?Dodam ze radia nie słuchałem,nie bawiłem się niczym w aucie co zżerało by prąd,a z odpalaniem nie miałem nigdy żadnego problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 17:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Myjk » 23 wrz 2010, 14:27

Jak miałeś słaby akumulator, to mogło zjeść. To nie jest typowe ogrzewanie postojowe do spania w samochodzie (jak mają w TIRach), tylko w zasadzie do jednorazowego ogrzania auta przed jazdą. Trzeba było choć raz odpalić auto. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6