Problem z ogrzewaniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sebo91 » 8 lut 2017, 20:01

Witam. Mam problem ze swoją Madzią. Nagle przestała grzać w środku. Niezależnie od trybu AC/ ECO / AUTO / MANUAL jest to samo. Z nawiewu leci słabo ciepłe powietrze, a w kabinie ciągle zimno, nawet na full nawiew 29C. Co to może być? Miał ktoś podobny problem? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 16:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez hak64 » 8 lut 2017, 22:23

Sprawdzałeś poziom płynu?
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Greg88 » 9 lut 2017, 11:27

Tak jak napisał hak64 może to być wina zbyt niskiego stanu poziomu płynu chłodniczego. Jeśli płynu masz po korek a w zbiorniczku wszystko ok to masz niedrożną nagrzewnicę.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez maciejb » 9 lut 2017, 15:28

A może zablokował się termostat w pozycji otwartej i nie będzie już nigdy ciepło.
Sprawdź temperaturę do jakiej nagrzewa się silnik.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez thing » 9 lut 2017, 15:43

+ sprawdzić węże od chłodnicy
Ostatnio edytowano 9 lut 2017, 16:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Sebo91 » 9 lut 2017, 22:37

Dziękuje za odpowiedzi.

Sprawdziłem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego i stało się coś dziwnego. Miałem go cały czas w prawidłowym stanie, między Min a Full, a teraz niedość, że przekracza znacznie linie FULL, bo jest prawie pod korek to jeszcze na górze znajduje się jakiś dziwny osad. Dodam, że jestem całkowicie zielony w mechanice, więc proszę o przemawianie do mnie jak do dziecka. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 gru 2014, 16:35
Posty: 14
Auto: Mazda 6, 2005, 2.0 D, 121km

Postprzez hak64 » 10 lut 2017, 07:36

Ciężko o poprawną diagnozę, bo nie podajesz istotnych informacji.
– jak się zachowuje wskaźnik temperatury płynu w trakcie jazdy,
– czy po odpaleniu zimnego silnika temperatura szybko rośnie,
– czy sprawdzałeś poprawność działanie termostatu (po minucie od odpalenia silnika otwórz maskę i sprawdź /dotykiem/ temperaturę węzy do chłodnicy i do nagrzewnicy) jeśli wąż do chłodnicy robi się ciepły zanim silnik osiągnie prawidłową temperaturę pracy, to masz padnięty termostat,
– czy podczas pracy silnika, po otwarciu korka zbiorniczka wyrównawczego widoczne są bąble powietrza,
– czy osad o którym napisałeś jest tłusty i zawiera także sadzę.
Zwłaszcza to ostatnie jest istotne, bo świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą, a wtedy będziesz musiał nieco głębiej sięgnąć do kieszeni.
Ostatnio edytowano 10 lut 2017, 09:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez angelusik_22 » 10 lut 2017, 22:45

podepnę się pod temat.
Mam podobny problem tzn:
Samochód na luzie nagrzany do 90 stopni a nie przełącza się na gaz ani nie grzeje ciepłym powietrzem. Płynu jest między full a min. Do tego zauważyłem że jak się przejedzie kilka set metrów to przełączy się na gaz i grzeje ciepłym powietrzem. A co ciekawego ostatnio jeździłem trochę i na chwilę zaparkowałem oczywiście silnik włączony (czekałem na Żonę), grzało ciepłym przy 20 stopniach ustawionych, postanowiłem zmienić na 24 stopnie a wtedy zaczął grzać zimnym. samochód dalej był odpalony i zaparkowany. Czy to termostat??
wskaźnik temp podczas jazdy wskazuje cały czas 90
węże sprawdzę jutro a czas nagrzewania normalny nie za krótki ani za długi
Początkujący
 
Od: 21 sty 2016, 10:56
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2002 rok 2.3 benzyna-gaz wersja GG sedan, skóra, bose, navi,

Postprzez Marwis » 11 lut 2017, 11:07

Odpisałem ci już w innym temacie. Sprawdź czy układ nie jest zapowietrzony, stan w wyrównawczym o niczym nie przesądza. U mnie bąbel powietrza zebrał się w Webasto. Za nim już wąż chłodny. Dopiero wyższe obroty wymusiły przepływ. Odkręciłem korek chłodnicy a tam brakowało płynu. Wyszło na to że w zbiorniku wyrównawczym źle założony był korek. Jest w nim wężyk który się podgiął i nie sięgał do płynu. Po poprawieniu tego ogrzewanie wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6