Prawidłowy prąd ładowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez szczepan601 » 10 lip 2016, 10:59

Witam, przedwczoraj chcąc odpalić Madzie na desce ujrzałem taniec ze wskazówkami :( Na kable auto odpaliło, ale jechać jakoś nie bardzo szło, bo auto lubiło gasnąc. Zmierzyłem prąd ładowania i pokazało mi 13,0-13,1V. Mało. Odkręciłem aku, mierze, 12,5V to myślę alternator. Ale profilaktycznie ładowałem aku przez cala noc i po jakiejś godzinie od ładowania okazało się ze ma 10,9V :| Aku miał dokładnie 3 lata i miesiąc. Kupiłem nowy i auto znów śmiga. Kolejny pomiar daje rezultat rzędu 13,7-13,8V. Przy zakupie aku pan w sklepie powiedział ze mogę podjechać i zrobić test alternatora wiec tak zrobiłem. Wyszło na wydruku 13,52V i powiedział ze ładuje ale za mało i trza kontrolować co jakiś czas żeby nie wyrąbać nowego aku. I teraz pytanie: Jaki prąd ładowania w Madzi jest prawidłowy? Ciężko gdziekolwiek znaleźć takie info :(


Edit:

Właśnie wróciłem z garażu i na zimnym silniku pokazało 14,1V wiec chyba OK. Wychodzi na to ze aku był gówniany bo zdechł tak szybko.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez dobrzyn22 » 23 sty 2017, 18:16

Czy ktoś może zerknąć u siebie, czy ma podobnie ?
Chodzi o skok napięcia na pracującym silniku w momencie załączania/wyłączania się klimy, która jest ustawiona na tryb "eco auto"

ok. 10 sekundy sprężarka się załącza, natomiast ok. 17 sekundy wyłącza

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6