Przeważnie elementy jakie jak w poliftowej M6 (efekt fortepianu) to tworzywo lakierowane kolorem a potem lakierem bezbarwnym na błysk. Niekiedy pod kolor idzie podkład ale to sporadyczne sytuacje.
W przypadku rysy płytkiej (wnikającej tylko w wierzchnią warstwę czyli lakier bezbarwny) defektu takiego można pozbyć się zwykłym polerowaniem.
Jeśli rysa jest średnio głęboka (wnika przez lakier do warstwy z kolorem) należy rysę spolerować aż do koloru i następnie uzupełnić braki lakieru – malujemy np lakierem akrylowym
Rysy przenikające do materiału rodzimego (tworzywo) są najgłębsze i najtrudniejsze do zlikwidowania. Problem polega na tym że wyrównanie rysy zdziera lakier i kolor. Trzeba szlifować/ścierać/zdzierać/polerować (co tam sobie wybierzesz) przeważnie całą powierzchnie/element. Następnie uzupełnić kolor i lakier.
Reasumując jak masz smykałkę do lakierowania, czas, cierpliwość i chęci to do dzieła. Poleruj, maluj, szlifuj i co tam sobie wymyślisz
Kwestie doboru past polerskich, lakierów, papierów ściernych itp. itd. pomijam bo to zawsze kwestia indywidualna

Ja osobiście bym miał rysę w

, ewentualnie okleił bym cały tunel jakąś folią
