Strona 1 z 1

Nieszczelność Mazdy

PostNapisane: 13 lut 2015, 19:34
przez kondziul
Hi,

wy też macie takie problemy z uszczelkami w swoim aucie (mowa o Mazdzie 6 z 2006, Diesel, 143KM ).
Przed rokiem musiałem wymieniać uszczelki na cylindrach, bo po krótkiej jeździe aż się dymiło spod maski, teraz pieprznąl mi prawdopodobnie simmerring plus pewnie coś jeszcze i zalał pasek rozrządu, który, wg. mechanika trzeba wymienić. a jak wiecie w mazdzie to lekko kosztuje.

Ciekaw jestem jak to u was wygląda,

pozdrawiam serdecznie

PostNapisane: 14 lut 2015, 00:39
przez MIRAS M6
A ile u Ciebie jest tych uszczelek na cylindrach bo w silnikach RF-5C i RF-7J występuje tylko jedna na wszystkie cylindry. Chyba że masz już każdy cylinder osobno to z tąd też u Ciebie ta uszczelka występuje w liczbie mnogiej.Musisz bliżej sprecyzować opisany problem i uzupełnić profil.

Re: Nieszczelność Mazdy

PostNapisane: 14 lut 2015, 17:46
przez kondziul
Z rachunku wynika, że tych uszczelek było kilka.
Oto co mam na rachunku, uwaga auto robiłem w Niemczech, więc pojawiają się niemieckie nazwy :)
Np: Dichtung E.Duse 4st, Dichtung Rucklauf D 5st, VD/Dichtung 1st

Jak pisałem wyżej, dokładnie po roku od naprawy znowu mam problemy z nieszczelnością, tym razem nieszczelny Simmerring, w związku z tym chciałem wiedzieć czy ktoś z was też ma takie przygody

PostNapisane: 15 lut 2015, 22:10
przez MIRAS M6
Dichtung E.Duse 4st=podkładki pod wtryski (nie mylić z uszczelkami cylindrów czyli uszczelką pod głowicę),Dichtung Rucklauf D 5st=uszczelka pod kolektor wydechowy (tylko dlaczego 5szt jak jest 4 cylindry ??),VD/Dichtung 1st=uszczelka pokrywy zaworów.W moim przypadku to uszczelka pokrywy zaworów zaczęła się pocić a za nie długo lekko puszczać olej na krawędzi przy pompie vacum.Wytrzymała 2 lata.A simering na wałku rozrządu wymieniałem 2 lata temu razem z wymianą uszczelki pod głowicą i nie cieknie do dzisiaj.Może masz luz na wałku i żaden nowy uszczelniacz nie rozwiąże tego problemu.

Re: Nieszczelność Mazdy

PostNapisane: 18 lut 2015, 00:49
przez kondziul
Możliwe,że mam jakieś luzy. Auto dałem do warsztatu,żeby zlokalizowali dokładnie problem.
Jutro mam dostać możliwą diagnozę. Będzie to druga opinia fachowców.
Pierwsza, jak wspomniałem z wymianą paska rozrządu , to koszta ok 900€ ;)
Jutro się odezwę jak dostane jakieś info z warsztatu.

Tą piątą uszczelkę pewnie nałożyli na czwartą ;)
Jutro sprawdzę jeszcze raz rachunek, czy tam rzeczywiście jest 5st, jak tak to mnie prawdopodobnie lekko okantowali

Pozdrawiam

Dopisano 18 lut 2015, 10:22:

dobra, właśnie dzwoniłem do mechanika numer 2, oficjalna diagnoza, nieszczelność na simeringu i wyciek oleju do rozrządu. ogólnie duże straty oleju :( Jeszcze mi tego nie wycenili bo nie ma majstra, ale poniżej 900 nie nie zejdę na bank

Re: Nieszczelność Mazdy

PostNapisane: 20 lut 2015, 12:52
przez kondziul
pytanie z innej beczki,

właśnie wczoraj sie dowiedziałem, że po wymianie oleju trzeba zresetować sterownik w modelach z DPF, a właśnie jakieś 2 tygodnie po wymianie u mnie oleju (widzę że nie wspomniałem o tym ) i nie zresetowaniu sterownika pojawiły sie plamy.

czy to możliwe, żeby taka "drobnostka" spowodowała uszkodzenia na uszczelkach i w następstwie czego wycieki?