Strona 1 z 1

Wymiana wtyczki od instalacji przyczpy (z 13 pinów na 7) 

PostNapisane: 7 gru 2014, 17:59
przez darodg111
witam. dwa dni temu zdemontowałem wtyczkę niemiecką (13 pinów) i założyłem nową polską (7 pinów) wszystko działa oprócz kierunków, objaw to gdy podłącze wtyczkę przyczepy i włączę kierunek to słyszę przekaźnik jak cyka szybciej ale niestety mrugających kierunkowskazów nie widać ani w przyczepie ani w aucie. We wtyczce jest jakiś przełącznik, podłączone do niego są trzy przewody, ma jeden przycisk. jest podobny do tego http://media.conrad.com/medias/global/c ... S_1000.jpg
nie ma blaszki tylko przycisk który jak jest wciśnięty to kierunki szybciej mrugają

Dopisano 8 gru 2014, 03:00:

nikt nie odpowiedział ale muszę dodać pewne nie prawidłowości takie jak to że widziałem wiele schematów jak je podpiąć różni się masa bo jedni piszą biały a inni brązowy. Nie ma czarnych przewodów a mają być podpięte no i piszą że ma być coś z mostkować ale nie wiem co bo autor nie zbyt dokładnie opisał co z czym i w jaki sposób.

Re: Wymiana wtyczki od instalacji przyczpy (z 13 pinów na 7) 

PostNapisane: 13 gru 2014, 00:03
przez Wojtek
Oddaj auto elektrykowi, to wykona poprawną instalacje :)

PostNapisane: 13 gru 2014, 06:48
przez stachan
Odnośnie braku odpowiedzi to widać nikt z czytających ten post nie czuje się na siłach odpowiedzieć – jeżeli ktoś znałby odpowiedź to z pewnością dodałby ją. Zresztą to dość enigmatyczny problem z tą wtyczką – może postaraj się uzupełnić swój post o dodatkowe zdjęcia? (link, który podałeś jest niepoprawny).

PostNapisane: 14 gru 2014, 14:21
przez darodg111
Wojtek napisał(a):Oddaj auto elektrykowi, to wykona poprawną instalacje :)

Oddał bym gdybym im ufał ale mam kilka nie miłych wspomnień odnośnie mechaników, znam mechanika który by mi to zrobi ale u niego na podwórku stoi z dziesięć aut w kolejce wiec jak bym mu swoje wstawił to nie miał bym czym jeździć przez dłuższy czas.

Re: Wymiana wtyczki od instalacji przyczpy (z 13 pinów na 7) 

PostNapisane: 15 gru 2014, 07:35
przez brodaM6
To ze kierunki wariują to może jakieś zwarcie,ja bym to zrobił metoda prób i błędów <oczko>

PostNapisane: 15 gru 2014, 23:57
przez darodg111
W tych niemieckich wtyczka jest kilka przewodów masy każda od czego innego może w tym tkwi problem ale nie mam pojęcia jak to zgrać. Znalazłem tez bezpiecznik schowany pod boczkiem bagażnika ale nie wiem od czego jest. W ten weekend mi córka zachorowała i nie mogłem grzebać może w następny mi coś się uda ustalic.

PostNapisane: 6 sty 2015, 00:45
przez marex
Czy to była instalacja dedykowana i hak firmy mvg?
jest tam moduł odpowiedzialny między innymi za kierunki i za światło przeciwmgłowe.
Potrzebne jest dla tego modułu jeszcze stały plus i plus po stacyjce jedna masa jest do świateł przyczepy, a druga do instalacji elektrycznej (np oświetlenie wewnętrzne przyczepy kempingowej).
Przycisk z jednej strony ma za zadanie załączyć ten moduł żeby auto wykrywało spaloną żarówkę kierunkowskazów w przyczepie a ja u siebie wykorzystałem to również do odłączania czujników parkowania.
Ja wolałem wykorzystać u siebie jednak 13 pinowe gniazdo i kupić przejściówkę za 13zł.

PostNapisane: 6 sty 2015, 04:29
przez darodg111
Tez tak bym zrobił ale posłucham gościa od diagnostyki. Wtyczka przełożona ale kierunki nie chodzą. Nie wiem kiedy wiade na warsztat ale jak to zrobię to strzele kilka fotek, wtyczki wewnątrz i je tu wrzucę może to coś pomoże. Zdjęć tego haka nie znalazłem necie i nie wiem jakiej jest firmy ale wiele wskazuje na to że jest on fabryczny, ma pokrętło do mocowania z blokadą na kluczyk.

PostNapisane: 6 sty 2015, 10:21
przez viktoria
marex napisał(a): kupić przejściówkę za 13zł.

I to by było najlepsze rozwiązanie ;)
Ale można się pobawić samemu, nie jest to aż tak skomplikowane :)

Obrazek

Obrazek

W 7 biegunowym, przeciwmgielne "2" często się wykorzystuje jako stały "+" do oświetlenia wnętrza przyczepy <oczko>