Witam, jestem nowym posiadaczem szóstki w hatchbacku i jestem w fazie dopieszczania. Napotkałem problem znany z GH z zepsutym wyłącznikiem krańcowym oświetlenia bagażnika znajdującym się w zamku. Napięcie na żarówce było na poziomie 3-6V, po zwarciu konektorków od tego switcha wszystko było ok. Ponieważ zamek wydawał mi się nierozbieralny postanowiłem go zastąpić nowym w innym miejscu i jednocześnie założyć taśmę LED.
1. Zdejmujemy plastik z klapy bagażnika. Do zamka dochodzą dwa przewody, jeden od centralnego, drugi od wyłącznika. Wypinamy go, kabelek zabezpieczamy zipem – nie będzie już potrzebny. Piny idące do lampki zwieramy np. konektorkiem. Składamy wszystko do kupy.
2. Wyjmujemy półkę, składamy lewe siedzenie i demontujemy plastik na którym opiera się półka: Jedna śruba jest widoczna, druga za zaślepką w klamce do składania siedzeń. Otwieramy drzwi, odchylamy fragment plastiku przy krawędzi drzwi poniżej tego od półki i wyciągamy nasz plastik idąc od drzwi w stronę bagażnika. Przekładamy klamkę i wypinamy konektorki lampki.
3.
Robimy krzywdę lampce. Odkręcamy przełącznik i nie gubimy kulki. wyciągamy blaszkę od plusa i obcinamy jak na zdjęciu. Lutujemy przewody.
4. Przygotowujemy nowy wyłącznik krańcowy. Będziemy korzystać z pinów NC – normally closed. Nawinięty drucik musi być sztywny, ja na końcu jeszcze go podlutowałem. Lutujemy przewody.
5. Wiercimy w plastiku malutką dziurkę na drut przymocowany do wyłącznika krańcowego. Znajdujemy miejsce w którym połka opiera się czarną gumą – jakieś 8-10cm od "zawiasu"
Przekładamy drucik przez dziurę i znajdujemy odpowiednie położenie wyłącznika – nic nie może się przycinać. Ja przykleiłem na taśmę dwustronną i jak na razie trzyma się nieźle, zobaczymy co będzie w upały. Wciskamy drucik z góry i obcinamy równo z powierzchnią.
Na tym można by skończyć – mamy działającą po staremu lampkę.
Dodatkowe oświetlenie Led zamontowane pod półką:
6. Odkręcamy plastik "zawias" i wiercimy pod nim dziurę na przewody. Przeciągamy je, zakończamy wtyczką (jakbyśmy chcieli się pozbyć półki na jakiś wyjazd).
Widoczna na zdjęciu płytka to przetwornica napięcia DC-DC StepUP/StepDOWN (14 zł na allegro). Taśmy LED nie lubią 14,4 V. Można to olać i liczyć na to, że jednak się nie popalą, wstawić rezystor jednak wtedy przy wyłączonym silniku będzie ciemniej albo zamontować ten genialny wynalazek który ze sporego zakresu napięć robi zawsze 12 Volt (trzeba sobie ustawić potencjometrem).
A oto efekt końcowy
Podsumowując mamy oświetlenie włączające się po podniesieniu półki, oświetlenie jest pod półką ale także w oryginalnej oprawce (tam też powinien być LED żeby nie przypalić położonych przewodów), wyłącznikiem z oprawki możemy wyłączyć całe oświetlenie po wyjęciu półki.
Fotorelacja Zepsuty wyłącznik oś. bagażnika i dodanie LED
Strona 1 z 1
świeci ładnie ale troszkę to przekombinowane nie lepiej naprawić krańcówkę
a ledy w półce zasilić z gniazd zawiasów półki z jednej plus a z drugiej strony minus i nie potrzebna żadna kostka do rozłączania poz tym od lat montuje oświetlenie ledowe w samochodach i jeszcze nie miałem przypadku żeby sie przepaliły za krótko sa używane i rzadko na włączonym silniku świeca w normalnym użytkowaniu
a ledy w półce zasilić z gniazd zawiasów półki z jednej plus a z drugiej strony minus i nie potrzebna żadna kostka do rozłączania poz tym od lat montuje oświetlenie ledowe w samochodach i jeszcze nie miałem przypadku żeby sie przepaliły za krótko sa używane i rzadko na włączonym silniku świeca w normalnym użytkowaniu
z zasilaniem przez zawiasy genialny pomysł! już na pewno zostawię wtyczkę bo to zaledwie 2 sekundy odłączania parę razy na rok a po raz kolejny rozbierać te plastiki.. ale jeśli kiedyś będę miał okazje to na pewno tak to podłącze.
co do naprawy krańcówki to jest ona w środku zamka którego nie zdołałem rozebrać ani znaleźć nigdzie instrukcji jak to zrobić. montaż tak by reagowała na podniesienie klapy.. nie znalazłem odpowiedniego miejsca. kupno używanego zamka? krańcówka z półki w warsztacie i dodatkowych parę minut na montaż a kilkadziesiąt złotych?
A co do przetworniczki to tak jak wspomniałem, wiem że przesada ale miałem kilka takich do innych celów to co będę Maździnie żałował. A bez rezystora to taśmę przepaliłem od razu, może była jakaś ferelna
co do naprawy krańcówki to jest ona w środku zamka którego nie zdołałem rozebrać ani znaleźć nigdzie instrukcji jak to zrobić. montaż tak by reagowała na podniesienie klapy.. nie znalazłem odpowiedniego miejsca. kupno używanego zamka? krańcówka z półki w warsztacie i dodatkowych parę minut na montaż a kilkadziesiąt złotych?
A co do przetworniczki to tak jak wspomniałem, wiem że przesada ale miałem kilka takich do innych celów to co będę Maździnie żałował. A bez rezystora to taśmę przepaliłem od razu, może była jakaś ferelna
- Od: 23 wrz 2014, 15:39
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: jest M6 GY 2.0 147KM LPG 2006
była M6 GG 2.0 136KM Diesel 2003
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6