Strona 1 z 2

Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 10:14
przez piterix
Po zakupie nowiutkiej (dla mnie – bo dla innych to jednak 6-cio letniej) Mazdy 6. Sprawdzeniu wszystkiego co można u znajmych mechaników, stacjach diagnostycznych i w ASO moja M6 z 2007r. benzyna 1.8 okazała się być w BDB stanie – za wyjątkiem dużej korozji.
Postanowiłem coś z tym zorobić i po długim czytaniu o środkach do konserwacji, negocjacjach z mechanikiem który to robił – zdecydowałem się na:
Piaskowanie + warstwa reaktywna + podkład + konserwacja, jak najlepszymi środkami dostępnymi w Polsce. Cena nie grała roli. Mechanik stwierdził, że dużo roboty, więc w czwatrek rano oddaję samochód a w sobotę po południu mogę odebrać.

EDIT:
Użyte środki przy konserwacji to:
1. Chemsearch Chekade – to pierwszy środek nałożony na rdzę, najpierw jest biały/niebieski reagując robi się coraz ciemniejszy, brązowy.
2. Emalia ftalowa na rdzę – to ten czerwony środek, który poszedł na ten biały – wszędzie gdzie była rdza.
3. Noxudol 900 – to jest to czarne – czyli sama konserwacja.

4. Wurth wosk do profili zamkniętych – tym były zabieczone progi, dzwi itp.


Poniżej zdjęcia, które mechanik mi podesłał. Proszę o ocenę – czy to jest dobrze zakonserwowane auto?
mazda konserwacja 001.jpg
Po piaskowaniu piątek wieczór:

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 10:22
przez dobrzyn22
przede wszystkim – sprawdź, czy nie zostały zatkane kanały odpływowe progów (jak czytałeś, to wiesz – jak nie – to jest wątek o tym ;) )

druga sprawa – czy zostały zabezpieczone profile zamknięte ?? Samo przesmarowanie z zewnątrz na niewiele się zda, jeśli ruda będzie robiła sobie ucztę od wewnątrz....

generalnie wygląda ok.

Napisz jeszcze jaki był koszt i ile zostało zużyte materiałów do zabezpieczenia

PostNapisane: 2 paź 2013, 10:39
przez piterix
Tak, profile zamknięte również były konserwowane. Dzięki za przypomnienie – sprawdzę drożność progów. Ile poszło materiałów – nie mam pojęcia. Cena – miało być 1000, przygotowany byłem na 1500 – bo miało być przedewszystkim porządnie, mechanik powiedział 800 PLN. To taki trochę znajomy mechanik ;).
Wydawało mi się, że po piaskowaniu wogóle tej rdzy nie powinno być... Wogóle niepokoi mnie to, że wszystko jest kładzione na rdzę, a nie na gołą blachę...

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 10:58
przez misiek89
No to czekamy do wiosny czy nic nie wyjdzie a wywaliłeś te szmaciane nadkola?

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 11:15
przez dobrzyn22
generalnie ja tam nie widzę śladów piaskowania :>

PostNapisane: 2 paź 2013, 11:18
przez mądry
piterix napisał(a):Wydawało mi się, że po piaskowaniu wogóle tej rdzy nie powinno być

Z tego co zauważyłem na którymś ze zdjęć to z rdzą mechanik walczył raczej tylko szczotką drucianą i piaskowania raczej nie było. A stwierdzam to tez po tym że jak sam zauważyłeś po piaskowaniu nie powinno być rdzy i auto powinno zostać oklejone folią przed piaskowaniem a nie dopiero przed położeniem baranka, ostatnio orientowałem się jaki był by koszt piaskowania całego podwozia z zabezpieczeniem antykorozyjnym i jest to koszt od 2000 zł w górę i czas wykonania min tydzien. Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić... Oby ruda nie wróciła ;)

PostNapisane: 2 paź 2013, 11:48
przez bieski
misiek89 napisał(a):a wywaliłeś te szmaciane nadkola?

A po to one sa problemem ?
Ja czekam aż niektórzy pościągają te swoje plastiki ? :)

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 12:54
przez misiek89
bieski napisał(a):A po to one są problemem?


Doskonale wiesz jak jest więc..... :D a tak widziałem już m6 po akcji z zabezpieczeniem rantu i łączenia nadkola z błotnikiem właściciel był zadowolony że nie ma rudej a po ściągnięciu filcu niespodzianka :)

PostNapisane: 2 paź 2013, 13:20
przez bieski
No ale mnie ciekawi jak to wygląda z tymi plastikami. Ma ktoś je odpowiednio długo żeby potwierdzić że one coś dają. Według mnie plastiki co najwyżej uchronią rant przed kamieniami, przed rdzą w nadkolu raczej nie uchronią.

PostNapisane: 2 paź 2013, 13:39
przez piterix
misiek89 napisał(a):No to czekamy do wiosny czy nic nie wyjdzie a wywaliłeś te szmaciane nadkola?


No tak, wiosna pokaże – gorzej jak nic nie wyjdzie, tylko sobie będzie rdzewioało pod konserwcją...
Nadkoli nie wywalałem, muszę kupić plastikowe, ale jeszcze się nie orientowałem w tej sprawie.

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 15:35
przez misiek89
Na pewno daje bo woda+ sól w zimie nie dostaje się do nadkola prawie wcale a filc trzyma w sobie ten syf, a to nie korzystnie wpływa na blachy i cała resztę, na dodatek w m6 te nadkola filcowe umożliwiają gromadzenie się syfu na samym dole przy progu i tam jak widzę w większości jest masakra. Ktoś na forum ma już pewnie dłużej te nadkola niż rok to się może wypowie jak to wygląd u niego.

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 17:19
przez Beny
Możesz napisać jakie to najlepsze srodki w Pl zostały użyte? Też mi się wydaje że parkowania twoja M nie widziała.

PostNapisane: 2 paź 2013, 17:22
przez bieski
misiek89 napisał(a):filc trzyma w sobie ten syf,

Trzymać, trzyma, ale też przepływ powietrza jest lepszy. Plastiki będą trzymać wilgoć.

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 17:56
przez CreaLive
Kolego, 800zł nawet jak na wielkość samochodu to za wiele. Do zdjęciach widać, że zrobione na odczepnego a reszta ukryta pod bitexem. Piaskowania ta mazda nie widziała z pewnością!
Przepłaciłeś i rozejrzyj się za kimś lojalnym i uczciwym.

PostNapisane: 2 paź 2013, 17:58
przez piterix
bieski napisał(a):
misiek89 napisał(a):filc trzyma w sobie ten syf,

Trzymać, trzyma, ale też przepływ powietrza jest lepszy. Plastiki będą trzymać wilgoć.


Wydaje mi się, że jednak plastik lepszy – bo taki namoknięty filc powietrza też nie przepływa i wigloć trzyma – podczas gdy plastik w pół godzinki po wjeździe do garażu suchutki...

PostNapisane: 2 paź 2013, 18:00
przez bieski
Ale to chodzi co jest pod plastikiem. Skąd możesz wiedzieć co jest między nim a nadkolem?

PostNapisane: 2 paź 2013, 19:02
przez zigu18
W drzwiach i na progach też posiadacie szmaciaki, przecież rdzewieją.. Macie tam naładowane tony środków które skuteczne odgradzają wode od blach wiec niby jak ona sie tam ma niby dostać?
Proponuje poczytać o korozji stali to będziecie wiedzieć, że nie potrzeba elektrolitu do utleniania się metali. Moim zdaniem blacha jest kiepskiej jakości oraz źle przygotowana do malowania elektroforetycznego.

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 19:42
przez piterix
W takim razie podsumujmy:
1. Konserwacja została zrobiona bez piaskowania i co dalej ?
a) do innego mechanika/blacharza niech zdziera/zmywa/szoruje piaskuje i od nowa na gołą blachę robi?
b) jest jak jest – lepiej z taką konserwacją niż z żadną, a jak ruda zacznie wychodzić, konserwacja odpadać za 2-3 lata znowu zrobić ?

2. Te osłony filcowe wyrzucić i nic zamiast nich nie wstawiać ? Plastikowych też ? Ale zimą – to ja tam regularnie bryłę śniegu z solą będę przewoził...

Re: Konserwacja nakoli i podwozia – fotorelacja mojej M6

PostNapisane: 2 paź 2013, 19:55
przez wujek116
PO piaskowaniu blacha błyszczy się jak psu Jajca i nie widać ani kropki rdzy . u ciebie mechanik zastosował szczotkę drucianą na wiertarkę i tyle , potem dał na to pewnie jakiś środek cholera wie jaki a potem pokrył wszystko biteksem pod ciśnieniem , jednym słowem przykrył rdzę na zimę aby lepiej się rozwijała . Robota spartolona !!!!!!!!!!!!!!! i to za 800 zł . super . teraz tylko czekać aż pęcherze będą się robić pod biteksem . to na tyle

PostNapisane: 2 paź 2013, 20:12
przez Beny
piterix napisał(a):1. Konserwacja została zrobiona bez piaskowania i co dalej ?
piaskowanie nie jest az tak konieczne jeśli podwozie zostało umyte,luźna rdza usunięta a jej resztki potraktowane jakims zjadaczem rdzy np
http://www.cortini.pl/rust_eater___zjad ... odukt.html
Napisz jakie środki zostaly uzyte przez tego mechanika.
Na rdze poszło coś niebieskiego co to było?