Witam,
Przekopałem forum, ale jednak nie jestem pewny. Chciałbym wymienić płyn chłodniczy, bo ubyło a nie wiem co zalewał poprzedni właściciel. Jak w opisie Mazda 6 2003 GG benzyna. Czy mogę go wymienić na FL22 ? Na nakrętce nie mam napisane, że na taki muszę wymieniać czy kupić np Prestone. Mam aktualnie wlany zielony, Prestone jest chyba bezbarwny. Mechanik chciał wlewać zielone Borygo.
Nic się nie stanie jak wymienie na FL22, nie znam się za bardzo
Gdzieś tam przeczytałem, że FL22 można wlewać do starszych modeli samochodów jeśli był wlany zielony.
Tylko nie można mieszać jeśli wlany był pomarańczowy. Ja chcę wymienić całkowicie na FL22.
Wlewał ktoś FL22 do podobnej Mazdy w benzynie?
jaki płyn chłodniczy
Strona 1 z 1
W instrukcji jest tylko napisane ile wchodzi. A na nalepce przy zamknięciu mam napisane, dokładnie nie pamiętam, ale coś mniej więcej takiego: "The engine in your vehicle has aluminum engine parts and must be protected by an ethylene-glycol-based coolant to prevent corrosion and freezing."
-
Krzychu_C
Odświeże temat, bo dokładnie mam ten sam dylemat: w chłodnicy płyn czerwony, naklejki brak, chciałbym wymienić na fl22, a nie wiem czy mogę . Pacjent to Szóstka 1.8
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 19 sie 2014, 22:11
- Posty: 35 (1/0)
- Skąd: Londonabad, North Pakistan
- Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r
Witam
Mam od nowości w samochodzie oryginalny FL22 – 10 lat. Kolorek ładny i nie widać żeby zmienił odcień.
W instrukcji mazdy zaznaczono, że nie ma konieczności wymiany ze względu na lata czy przebieg.
Czy taki płyn zachowuje swoje własności antykorozyjne i niską temperaturę zamarzania ?
Jeżeli wymieniać, to tylko to co zleci z chłodnicy czy może jest jakiś korek w bloku silnika do spuszczenia płynu ? Kiedyś wymieniałem płyn w Subaru i największy brud był właśnie w bloku.
Mam od nowości w samochodzie oryginalny FL22 – 10 lat. Kolorek ładny i nie widać żeby zmienił odcień.
W instrukcji mazdy zaznaczono, że nie ma konieczności wymiany ze względu na lata czy przebieg.
Czy taki płyn zachowuje swoje własności antykorozyjne i niską temperaturę zamarzania ?
Jeżeli wymieniać, to tylko to co zleci z chłodnicy czy może jest jakiś korek w bloku silnika do spuszczenia płynu ? Kiedyś wymieniałem płyn w Subaru i największy brud był właśnie w bloku.
Płyn chłodniczy to nie jest jakiś kolosalny wydatek, żeby zastanawiać się nad jego wymianą. 150 zł mieścisz się w samodzielnej wymianie z dobrym płynem + środek płukający i kilkukrotne płukanie wodą demineralizowaną.
Ostatnio edytowano 16 maja 2017, 21:13 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
kubsztyk napisał(a):Płyn chłodniczy to nie jest jakiś kolosalny wydatek, żeby zastanawiać się nad jego wymianą. 150 zł mieścisz się w samodzielnej wymianie z dobrym płynem + środek płukający i kilkukrotne płukanie wodą demineralizowaną.
To, ze nie jest to duży wydatek to wiem, ale czy płukanie samej chłodnicy coś daje ?
Jak pisałem największy szlam jest chyba w bloku silnika, jak się tam dostać ?
Jakoś nie lubię takich półśrodków.
Możesz wybrać coś z tym samym rodzajem glikolu co np. FL-22 (jest to chyba glikol etylenowy). Prestone też się nada, aczkolwiek nie doradzę w tym zakresie, bo ja wymieniałem na FL-22.
Aha, płyn z bloku można też spuścić chyba zdejmując wąż z chłodniczki oleju.
Aha, płyn z bloku można też spuścić chyba zdejmując wąż z chłodniczki oleju.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6