jaki płyn chłodniczy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krzychu_C » 24 lip 2013, 20:02

Witam,

Przekopałem forum, ale jednak nie jestem pewny. Chciałbym wymienić płyn chłodniczy, bo ubyło a nie wiem co zalewał poprzedni właściciel. Jak w opisie Mazda 6 2003 GG benzyna. Czy mogę go wymienić na FL22 ? Na nakrętce nie mam napisane, że na taki muszę wymieniać czy kupić np Prestone. Mam aktualnie wlany zielony, Prestone jest chyba bezbarwny. Mechanik chciał wlewać zielone Borygo.
Nic się nie stanie jak wymienie na FL22, nie znam się za bardzo :|
Gdzieś tam przeczytałem, że FL22 można wlewać do starszych modeli samochodów jeśli był wlany zielony.
Tylko nie można mieszać jeśli wlany był pomarańczowy. Ja chcę wymienić całkowicie na FL22.

Wlewał ktoś FL22 do podobnej Mazdy w benzynie?
Krzychu_C
 

Postprzez matthies » 24 lip 2013, 20:07

a FL22 to nie jest przypadkiem zalecany w instrukcji obsługi?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Krzychu_C » 24 lip 2013, 20:15

W instrukcji jest tylko napisane ile wchodzi. A na nalepce przy zamknięciu mam napisane, dokładnie nie pamiętam, ale coś mniej więcej takiego: "The engine in your vehicle has aluminum engine parts and must be protected by an ethylene-glycol-based coolant to prevent corrosion and freezing."
Krzychu_C
 

Postprzez Winkiel » 13 maja 2016, 17:31

Odświeże temat, bo dokładnie mam ten sam dylemat: w chłodnicy płyn czerwony, naklejki brak, chciałbym wymienić na fl22, a nie wiem czy mogę . Pacjent to Szóstka 1.8
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2014, 22:11
Posty: 35 (1/0)
Skąd: Londonabad, North Pakistan
Auto: Mazda6 GJ SKYACTIV-G '16 2.0 165 KM Sport Nav 4dr
Mazda 6 GG, 1.8, 2007r

Postprzez Wandal » 15 maja 2016, 08:58

Posłuchajcie zielonego <spoko>
Początkujący
 
Od: 10 maja 2016, 08:42
Posty: 24
Auto: fiat125p

Postprzez rymko » 16 maja 2017, 12:28

Witam
Mam od nowości w samochodzie oryginalny FL22 – 10 lat. Kolorek ładny i nie widać żeby zmienił odcień.
W instrukcji mazdy zaznaczono, że nie ma konieczności wymiany ze względu na lata czy przebieg.
Czy taki płyn zachowuje swoje własności antykorozyjne i niską temperaturę zamarzania ???
Jeżeli wymieniać, to tylko to co zleci z chłodnicy czy może jest jakiś korek w bloku silnika do spuszczenia płynu ? Kiedyś wymieniałem płyn w Subaru i największy brud był właśnie w bloku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez kubsztyk » 16 maja 2017, 21:11

Płyn chłodniczy to nie jest jakiś kolosalny wydatek, żeby zastanawiać się nad jego wymianą. 150 zł mieścisz się w samodzielnej wymianie z dobrym płynem + środek płukający i kilkukrotne płukanie wodą demineralizowaną.
Ostatnio edytowano 16 maja 2017, 21:13 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez fate » 16 maja 2017, 21:12

tylko temperature, ja pulakalem tylko chlodnice ale nie bylo syfu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2017, 23:34
Posty: 87 (7/0)
Auto: Lancer X 2.0 150KM Cxxx 11'
Mazda 6 4D USDM AT4 L3 178KM GG 05'
BMW 3 E91 2.5 218KM UK 05'
Civic 6 4D JDM MT d14 90KM EJ9 98'

Postprzez rymko » 16 maja 2017, 21:52

kubsztyk napisał(a):Płyn chłodniczy to nie jest jakiś kolosalny wydatek, żeby zastanawiać się nad jego wymianą. 150 zł mieścisz się w samodzielnej wymianie z dobrym płynem + środek płukający i kilkukrotne płukanie wodą demineralizowaną.

To, ze nie jest to duży wydatek to wiem, ale czy płukanie samej chłodnicy coś daje ?
Jak pisałem największy szlam jest chyba w bloku silnika, jak się tam dostać ?
Jakoś nie lubię takich półśrodków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez kubsztyk » 17 maja 2017, 07:07

Ja też miałem na myśli płukanie całego układu. Można zdjąć jakiś wąż z bloku silnika i przez niego spuścić i wlewać. Albo termostat wyjąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez rymko » 17 maja 2017, 15:14

Ok. a jaki płyn polecasz, bo wybór jest duży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 17 maja 2017, 15:25

połączyłem z istniejącym wątkiem -proszę się z nim zapoznać
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kubsztyk » 17 maja 2017, 20:50

Możesz wybrać coś z tym samym rodzajem glikolu co np. FL-22 (jest to chyba glikol etylenowy). Prestone też się nada, aczkolwiek nie doradzę w tym zakresie, bo ja wymieniałem na FL-22.
Aha, płyn z bloku można też spuścić chyba zdejmując wąż z chłodniczki oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6