Strona 1 z 1

Błędna praca wskaźnika paliwa.

PostNapisane: 2 wrz 2012, 12:09
przez salvadoreadamo
Mam M6 disel 2006 r cidt i taki problem wskaźnik paliwa źle wskazuje wychodzi poza skalę. Odłączenie klemy na godzinę i problem ustaję ,ale dzień lub dwa i znów jest to samo. W załączniku daję foto wskaźnika paliwa. Po załączeniu zapłonu słyszę tak jakby pracę,,buczenie'' pompy dość długo ok 20sek. Jeśli wskaźnik paliwa pracuje prawidłowo ten dźwięk jest tylko 3-4 sek. Teraz już dlączanie klemy nic nie daje wskaźnik pracuje nieprawidłowo. Mam wrażenie że problem jest nie w samym wskaźniku lecz gdzieś dalej. Co myślicie ???

PostNapisane: 2 wrz 2012, 12:34
przez rdy
Wystarczy odłączenie klemy z hamulcem na 10 sekund jak chcesz resetować
Btw: Myślałem że u mnie jest coś nie tak, bo mi często dochodzi do konca żółtego pola rezerwy :p

Re: WSKAZNIK PALIWA MAZDA 6

PostNapisane: 2 wrz 2012, 14:26
przez Pamek
Z tego co na zdjęciu wnioskuję, że i wskaźnik temperatury trochę poza skalę wychodzi, u mnie jest trochę bliżej "C".

Re: WSKAZNIK PALIWA MAZDA 6

PostNapisane: 2 wrz 2012, 15:04
przez salvadoreadamo
Jak myślicie , co trzy do pięciu dni resetować komputer bo wskaźnik szaleje to chyba nie jest normalne ? Dostałem się do kostki pod kanapą styki przeczyszczone, akumulator nowy, bezpieczniki wszystkie dobre i styki bezpieczników czyszczone. Jednak to pojawia się ciągle. Dzisiaj odczepiłem klemę na całą noc i wskazuje dobrze, ale jak długo ? Fotka prawidłowej wskazówki po wyłączeniu zapłonu. Na pierwszej fotce była wskazówka paliwa przed resetem. Chyba to sprawa elektryczna tylko gdzie tkwi przyczyna ? Komputer nie pokazuje błędów.

Re: Błędna praca wskaźnika paliwa.

PostNapisane: 9 wrz 2012, 13:28
przez grabekart
Mam to samo tylko u mnie benzyna 2.0. Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). Myślę że jest to powiązanie z tym problemem. Mam zamiar wyjąć zegary i przeczyścić styki bo innego pomysłu brak. Wczoraj po zatankowaniu na max wskazówka paliwa wróciła do normy, ale po paru godzinach znowu ustawiła się tak jak na zdjęciu na samej górze.

[Usunięte]

PostNapisane: 30 wrz 2012, 09:13
przez andpul1
PostTen post został usunięty przez andpul1 30 wrz 2012, 09:19.
Powód: korekta

PostNapisane: 30 wrz 2012, 09:20
przez andpul1
grabekart napisał(a):Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). .


Zjawisko takie występuje najczęściej w samochodach gdzie był kręcony licznik .

PostNapisane: 2 paź 2012, 20:12
przez grabekart
A może ktoś wie jak to zjawisko wyeliminować?

PostNapisane: 6 paź 2012, 15:48
przez Enduro
ja jestem zadania ze wskaznik (1-a fotka) dostaje zasilanie w odwrotnej biegunowosci i dlatego wychylenie wystepuje negatywne
i to z tego powodu twierdze, ze wskaznik paliwa jest sprawny, bo on generalnie jest mechaniczny i nie moze generowac takiej wartosci..
polecam w miara mozliwosci, testowo sprawdzic czy podobne efekty sa na innym liczniku..
jesli tak, to wtedy problem jest gdzies w instalacji elektr.
pozdr.
E

Re: Błędna praca wskaźnika paliwa.

PostNapisane: 14 gru 2012, 22:06
przez salvadoreadamo
Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.

PostNapisane: 18 gru 2012, 22:37
przez grabekart
Dzięki za podpowiedź, już od jakiegoś czasu również noszę się z zamiarem kupna drugiego licznika bo miałem takie podejrzenia. I tu mam takie pytanie: czym różnią się liczniki do mazdy 6 benzyna o różnych numerach typu GJ8R C, GJ8R A, GJ8R B? Trudno dostać licznik bez mil na tarczy a taki poszukuję. Większość wystawionych na allegro to pewnie z aut ściąganych z Anglii. Czy jak kupię licznik o oznaczeniu innym niż mam to czy będzie prawidłowo działał? Z tego co patrzyłem nie ma reguły, że np do mazdy 6 z silnikiem 1.8 idzie licznik z takim numerem a do innej z takim. Zdarzają się liczniki do tej samej opcji silnikowej ale z różnymi numerami. Chyba, że wystawcy nie wnikają zbytnio w opis aukcji.

Dopisano 19 gru 2012, 14:55:

salvadoreadamo napisał(a):Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.


Mam jeszcze pytanie: Czy przy zmianie licznika należy odłączyć zasilanie licznika czyli odpiąć klemy lub wyjąć bezpiecznik?? Czytałem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic724446.html ), że licznik ma jakieś zabezpieczenie i po zamontowaniu drugiego może wyświetlić się "choinka" na tarczy. Czy to prawda??

PostNapisane: 24 lut 2014, 23:37
przez grabekart
Dla potomności. Zmieniłem licznik na inny używany i wszelkie dolegliwości ustąpiły. Udało mi się kupić europejską wersję chociaż są o wiele droższe niż angliki i rzadziej spotykane w benzynie. Miał nieco inne oznaczenie ale działa bez problemu. Jest on od takiej wersji silnikowej jak u mnie, więc nie wiem czy np. od 1.8 by też dobrze chodził. Zmieniając licznik wypiąłem jedynie bezpiecznik ROOM w kabinie, nie odłączałem aku. Na razie jest spoko. Madzia jedynie "odmłodniała o jakieś 100 tys km <diabełek> ale nie będę się już bawił w przelutowywanie kostki pamięci. Pozdro.