Błędna praca wskaźnika paliwa.
Strona 1 z 1
Mam M6 disel 2006 r cidt i taki problem wskaźnik paliwa źle wskazuje wychodzi poza skalę. Odłączenie klemy na godzinę i problem ustaję ,ale dzień lub dwa i znów jest to samo. W załączniku daję foto wskaźnika paliwa. Po załączeniu zapłonu słyszę tak jakby pracę,,buczenie'' pompy dość długo ok 20sek. Jeśli wskaźnik paliwa pracuje prawidłowo ten dźwięk jest tylko 3-4 sek. Teraz już dlączanie klemy nic nie daje wskaźnik pracuje nieprawidłowo. Mam wrażenie że problem jest nie w samym wskaźniku lecz gdzieś dalej. Co myślicie
?
Ostatnio edytowano 2 wrz 2012, 17:09 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawilem temat...
Powód: poprawilem temat...
- Od: 27 mar 2011, 16:01
- Posty: 5
Jak myślicie , co trzy do pięciu dni resetować komputer bo wskaźnik szaleje to chyba nie jest normalne ? Dostałem się do kostki pod kanapą styki przeczyszczone, akumulator nowy, bezpieczniki wszystkie dobre i styki bezpieczników czyszczone. Jednak to pojawia się ciągle. Dzisiaj odczepiłem klemę na całą noc i wskazuje dobrze, ale jak długo ? Fotka prawidłowej wskazówki po wyłączeniu zapłonu. Na pierwszej fotce była wskazówka paliwa przed resetem. Chyba to sprawa elektryczna tylko gdzie tkwi przyczyna ? Komputer nie pokazuje błędów.
- Od: 27 mar 2011, 16:01
- Posty: 5
Mam to samo tylko u mnie benzyna 2.0. Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). Myślę że jest to powiązanie z tym problemem. Mam zamiar wyjąć zegary i przeczyścić styki bo innego pomysłu brak. Wczoraj po zatankowaniu na max wskazówka paliwa wróciła do normy, ale po paru godzinach znowu ustawiła się tak jak na zdjęciu na samej górze.
grabekart napisał(a):Zauważyłem, że przy włączaniu i wyłączaniu zapłonu dziwnie drgają wzkazówki zegarów (paliwa, prędkościomierza i temperatury). .
Zjawisko takie występuje najczęściej w samochodach gdzie był kręcony licznik .
- Od: 11 kwi 2012, 18:27
- Posty: 6
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002r,
ja jestem zadania ze wskaznik (1-a fotka) dostaje zasilanie w odwrotnej biegunowosci i dlatego wychylenie wystepuje negatywne
i to z tego powodu twierdze, ze wskaznik paliwa jest sprawny, bo on generalnie jest mechaniczny i nie moze generowac takiej wartosci..
polecam w miara mozliwosci, testowo sprawdzic czy podobne efekty sa na innym liczniku..
jesli tak, to wtedy problem jest gdzies w instalacji elektr.
pozdr.
E
i to z tego powodu twierdze, ze wskaznik paliwa jest sprawny, bo on generalnie jest mechaniczny i nie moze generowac takiej wartosci..
polecam w miara mozliwosci, testowo sprawdzic czy podobne efekty sa na innym liczniku..
jesli tak, to wtedy problem jest gdzies w instalacji elektr.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.
- Od: 27 mar 2011, 16:01
- Posty: 5
Dzięki za podpowiedź, już od jakiegoś czasu również noszę się z zamiarem kupna drugiego licznika bo miałem takie podejrzenia. I tu mam takie pytanie: czym różnią się liczniki do mazdy 6 benzyna o różnych numerach typu GJ8R C, GJ8R A, GJ8R B? Trudno dostać licznik bez mil na tarczy a taki poszukuję. Większość wystawionych na allegro to pewnie z aut ściąganych z Anglii. Czy jak kupię licznik o oznaczeniu innym niż mam to czy będzie prawidłowo działał? Z tego co patrzyłem nie ma reguły, że np do mazdy 6 z silnikiem 1.8 idzie licznik z takim numerem a do innej z takim. Zdarzają się liczniki do tej samej opcji silnikowej ale z różnymi numerami. Chyba, że wystawcy nie wnikają zbytnio w opis aukcji.
Dopisano 19 gru 2012, 14:55:
Mam jeszcze pytanie: Czy przy zmianie licznika należy odłączyć zasilanie licznika czyli odpiąć klemy lub wyjąć bezpiecznik?? Czytałem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic724446.html ), że licznik ma jakieś zabezpieczenie i po zamontowaniu drugiego może wyświetlić się "choinka" na tarczy. Czy to prawda??
Dopisano 19 gru 2012, 14:55:
salvadoreadamo napisał(a):Miałem uszkodzone zegary bo gdy podmieniłem inny licznik wszystko działa prawidłowo. Kupiłem na Allegro z rozbitej Mazdy i jest ok.
Mam jeszcze pytanie: Czy przy zmianie licznika należy odłączyć zasilanie licznika czyli odpiąć klemy lub wyjąć bezpiecznik?? Czytałem ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic724446.html ), że licznik ma jakieś zabezpieczenie i po zamontowaniu drugiego może wyświetlić się "choinka" na tarczy. Czy to prawda??
Dla potomności. Zmieniłem licznik na inny używany i wszelkie dolegliwości ustąpiły. Udało mi się kupić europejską wersję chociaż są o wiele droższe niż angliki i rzadziej spotykane w benzynie. Miał nieco inne oznaczenie ale działa bez problemu. Jest on od takiej wersji silnikowej jak u mnie, więc nie wiem czy np. od 1.8 by też dobrze chodził. Zmieniając licznik wypiąłem jedynie bezpiecznik ROOM w kabinie, nie odłączałem aku. Na razie jest spoko. Madzia jedynie "odmłodniała o jakieś 100 tys km
ale nie będę się już bawił w przelutowywanie kostki pamięci. Pozdro.

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6