Strona 1 z 2
Przyciski na kierownicy

Napisane:
8 maja 2012, 14:11
przez IceMan2008
Witam serdecznie
Zmagam się od pewnego czasu z problem przycisków na kierownicy.
Posiadam Mazda po lifcie i dołożyłem przez przypadek przyciski z przed lifta 2004 rok. Przyciski od radia działają jak najbardziej ale niestety tempomat jak nie chciał ruszyć tak nie rusza wszystkie czujniki posprawdzane i dalej klapa nawet nie ma możliwości zrobienia testu.
Mam pytanie czy ktoś z was może posiada wiedzę czy przyciski z przed i po lifcie mają inaczej ustawione kable w kostce?
Dodam, że w tempomacie nawet nie można przeprowadzić testu
Pozdrawiam i mam wielką nadzieję, że ktoś jest w stanie mi pomóc

Napisane:
8 maja 2012, 16:30
przez lukias81
Sprawdź sobie działanie przycisków zanim je zapniesz – może któraś gumka nie naciska w odpowiednim miejscu? Wtedy będziesz wiedział w czym problem – spasowanie czy elektronika.
Jak pierwszy raz zdjąłem w jakimś tam celu to po założeniu nic nie działało


Napisane:
8 maja 2012, 18:38
przez IceMan2008
Niestety wszystko jest dobrze rozkręciłem i wszystko styka ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem

Napisane:
9 maja 2012, 00:37
przez Wojtek
IceMan2008 napisał(a):ciekawi mnie tylko czy jest różnica między kolejnością kabli w lifcie i przed liftem
moze nie kabli... a rezystorow... sa tam 3 rezystory... i to ich wartosci trzeba by porownac...
gdzie:
R1 = 118 – 122 Ohm
R2 = 667 – 693 Ohm
R3 = 2156 – 2244 Ohm

Napisane:
9 maja 2012, 11:51
przez IceMan2008
Wojtek podałeś wartości rezystorów do wersji przed liftingowej?
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
9 maja 2012, 16:23
przez Wojtek
po liftowej...


Napisane:
9 maja 2012, 22:34
przez IceMan2008
Wojtek coś w tym jest wersja która ja mam w miejscu R1 i R2 jest taki sam rezystor 2200Ohma a R3 to 3300 Ohma jutro kupię i dam kumplowi do wlutowania i zobaczymy co się stanie
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
9 maja 2012, 22:45
przez Wojtek
rozumiem, ze pomierzyles Ohmomierzem...
ps. tam sa rezystory powierzchniowe... nie pamietam ich wielkosci...

moze 1206

niestety, nie jestem pewien...
warto je zmierzyc linijka...

Napisane:
10 maja 2012, 09:54
przez IceMan2008
Witam serdecznie
Niestety nie mam ohmierza ale jak widać na zdjęciu

R1 i R2 są takie same a R3 jest inny
Rezystory SMD ich wartość na rezystorze odpowiada odpowiedniej oporności,
Zawsze można sprawdzić koszt rezystorów to 3 złote a kumpel wlutuje mi je za free a stacji lutowniczej więc sprawdzimy czy to właśnie to. Chyba, że się mylę

P.S. Kolejność kabli przed i po lifcie są takie same

Napisane:
10 maja 2012, 16:07
przez Wojtek
IceMan2008 napisał(a):R1 i R2 są takie same a R3 jest inny
nie patrz na "te" rezystory...
daj elektrykowi rysunek, gdzie jest wtyczka i wartosci rezystancji...
... chodzi o to, ze duszac jakis przycisk na plytce –> na wyjsciu (na wtyczce) ma byc konkretna opornosc... mierzana na zaciskach (stykach)
B ,
Cprzyklad:
przycisk
Cruise Control sw. daje opornosc na stykach
B i
C =
0 Ohm
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
10 maja 2012, 20:20
przez marex
Po schemacie Wojtka i PCB IceMan2008 mógłbym wywnioskować co jak gdzie i dlaczego tylko ze zdjęcia nie widać dokładnie jak są poprowadzone ścieżki i nie wiem jak wygląda to z drugiej strony płytki. z tego co widać na załączonych obrazkach to rozchodzi się o rezystory na pewno o rezystory R5(accel) i R6(cancel) z PCB i może (porównując wielkość) rezystor R4(set).
Do ich lutowania nie trzeba lutownicy do montażu powierzchniowego wystarczy pęseta i zwykła lutownica transformatorowa


Napisane:
10 maja 2012, 21:31
przez IceMan2008
Witam
I jak wyszło z mierzenia ohmierzem wszystko jest tak jak ma być oporność jest taka sama, teraz tylko pytanie dlaczego nie chce działać ten cholerny tempomat skoro czujniki na hamulcu jest 4 pinowy.
Czy może mieć na to wpływ, skandynawska instalacja świateł czyli że praktycznie tylne świecą zawsze??
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
11 maja 2012, 21:23
przez marex
Światła nie mają nic do rzeczy. Może opisz w jaki sposób korzystasz z tempomatu bo mam nadzieje, że wiesz, że jeżeli prędkość jest mniejsza niż 40km/h to go nie załączysz
btw. test tempomatu u mnie też się nie chciał załączyć pomimo, że u mnie wszytko jest ok i korzystam z niego codziennie.

Napisane:
11 maja 2012, 22:32
przez rdy
w poliftach jest 40km/h?

u mnie przy 30 już się da załączyć
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
11 maja 2012, 23:52
przez Mandey
rdy napisał(a):u mnie przy 30 już się da załączyć
Z pewnością masz przedlifta


Napisane:
13 maja 2012, 12:04
przez IceMan2008
Tempomat włącza się tylko jako dioda. Tzn np jadę 60km/h włączam tempomat pisze main course po chwili klikam set i nic trzymam set przez chwilę nic. Testów próbowałem wszystkich kombinacji jakie są tylko możliwe czy ktoś może miał taki przypadek, że trzeba było podpiąć pod kompa i coś tam kombinować?
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
13 maja 2012, 12:22
przez marex
Ostania rzecz jaka przychodzi mi do głowy to to że wcześniej miałeś autko bez tempomatu i go dołożyłeś. Wszystko pięknie ładnie ale czy została odblokowana IDSem funkcja tempomatu w ECU Madzi?
Bo jakoś nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na ten temat.
Jest temat dla MAZDY 3 BK
viewtopic.php?f=114&t=97418&hilit=do%C5%82o%C5%BCenie+tempomatuMoże warto tam zajrzeć.

Napisane:
13 maja 2012, 13:18
przez IceMan2008
Zobaczymy jutro podjadę do znajomego elektryka i zobaczymy po podpięciu kompa jak to wygląda i może się coś więcej wyjaśni
Re: Przyciski na kierownicy

Napisane:
18 maja 2012, 18:51
przez marex
IceMan2008 coś się wyjaśniło w sprawie Twojego tempomatu?

Napisane:
20 maja 2012, 14:57
przez IceMan2008
No niestety nie na komputerze nic nie wyszło niestety także nie wiem co mam dalej zrobić żeby ruszył tempomat czy czujnik idzie jakoś sprawdzić czy jest dobry?