FOTORELACJA – drobne naprawy blacharsko-lakiernicze

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zemoj » 29 lut 2012, 21:13

Witam,
Znając główną bolączkę Mazd, w tym również "Szóstki" generacji GG/GY, którą posiadam, jaką jest korozja, od początku posiadania tego auta miałem na uwadze jak najlepsze zabezpieczenie newralgicznych punktów nadwozia i podwozia, aby zapobiec, a raczej jak najbardziej opóźnić w czasie pojawienie się znienawidzonej przez wszystkich "rudej". Krótko po zakupie wykonałem konserwację podwozia i profili (więcej w temacie mojej M6). Kolejnym punktem miało być założenie plastikowych nadkoli ochronnych na tył, lepiej chroniących przed odpryskami lakieru. Po dokładniejszej wizji lokalnej zauważyłem, że drobne ogniska na tylnych nadkolach już niestety są. Stwierdziłem, że bez sensu zakładać na te, wprawdzie drobne, aczkolwiek ogniska, które pod spodem i tak będą się rozwijały. Jako, że chodziło o miejsca mało widoczne, poprawki zdecydowałem się wykonać sam. Blacha na nadkolach była na szczęście w pełni zdrowa, drobne uszkodzenia były jedynie na powłoce lakierniczej. Dodatkowo, wykonałem drobną naprawę progu, pod który prawdopodobnie został nieumiejętnie podłożony lewarek.

Na początek środki, których używałem:
1. BRUNOX epoxy – super neutralizator rdzy i podkład w jednym
Obrazek
2. Podkład do lakieru
3. Lakier kolor – na zamówienie
4. Lakier bezbarwny
Obrazek
5. Zestaw naprawczy RANAL (mata szklana + żywica)
Obrazek
6. Szpachlówka RANAL
Obrazek
7. Środek do konserwacji podwozia
Obrazek

Oto jak wyglądały miejsca, za które postanowiłem się zabrać:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


I. Nadkola
Proces przebiegał w następujących etapach:
1. Okręcenie, demontaż koła, demontaż wkładu nadkola, odgięcie zderzaka.
2. Zabezpieczenie taśmą i papierem/gazetami pobliskich obszarów.
Obrazek

Obrazek

3. Odtłuszczenie powierzchni, oczyszczenie papierem ściernym.
4. Nałożenie neutralizatora na rdzę BRUNOX (2 warstwy w odstępie min 1godz.) –> 24h schnięcia; jednocześnie od środka poprawki nadkola po konserwacji środkiem zabezpieczającym.
Obrazek

5. Nałożenie podkładu do lakieru (kilka cienkich warstw nakładanych w odstępie kilku minut)
Obrazek

6. Po wyschnięciu szlifowanie drobnym papierem ściernym "na mokro".
Obrazek

7. Nałożenie lakieru w kolorze (kilka cienkich warstw nakładanych w odstępie ok. 5-7 minut)
8. Po przeschnięciu (lakier zmatowieje), nałożenie lakieru bezbarwnego (jak wyżej). –> min. 24h schnięcia
9. Po usunięciu taśmy zabezpieczającej polerowanie pastą lekko ścierną w celu zniwelowania różnicy w odcieniu starego i nowego lakieru.
10. Montaż plastikowych nadkoli i przy okazji chlapaczy.
UWAGA! Przed montażem nadkoli warto zabezpieczyć rant nadkola jakąś grubą taśmą, żeby przy montażu nie porysować nadkola.
Obrazek

Obrazek

II. Uszkodzenie dolnej części progu
1. Odtłuszczenie, oczyszczenie rdzy druciakiem.
2. Nałożenie neutralizatora BRUNOX (x2).
3. Nałożenie kilku warstw na przemian w ok. 10min odstępach żywicy i maty szklanej.
Obrazek

4. Nałożenie dwóch warstw środka do konserwacji podwozia w odstępach 24 godzin.
Obrazek

Obrazek


III. Odpryski na progu
1. Odtłuszczenie, oczyszczenie z luźnego lakieru, zmatowienie papierem ściernym.
2. Nałożenie środka BRUNOX (2 warstwy) –> 24h schnięcia.
3. Nałożenie szpachlówki, po jej stwardnieniu szlifowanie.
Obrazek

4. Podkład do lakieru.
5. Lakier kolor.
6. Lakier bezbarwny.
7. Polerowanie powierzchni.
Obrazek


Fotki poglądowe, jeszcze niestety na brudnym aucie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Najważniejszym testem dla mojej pracy będzie czas, przez który powłoka będzie opierać się rdzy. Mam nadzieje, że będzie to jak najdłużej, chociaż wiadomo, że na rudą nie ma mocnych i jak już raz wyjdzie, to zawsze się ponownie kiedyś pokaże – oby jak najpóźniej!

W najbliższym czasie, jeśli dobra pogoda się utrzyma, to umyję auto i wrzucę poglądowe fotki jak to wszystko wygląda –> do zobaczenia wkrótce w wątku mojej mazdy.

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 22 mar 2013, 21:27 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: edycja tematu
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez galantgalant » 29 lut 2012, 22:52

Ładna fotorelacja <spoko> , osobiście poleciał bym jeszcze dodatkowo ranty nadkola tym środkiem do konserwacjii typu "baranek".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 03:42
Posty: 30
Skąd: IRL
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch

Postprzez zemoj » 1 mar 2012, 00:13

galantgalant napisał(a):Ładna fotorelacja <spoko> , osobiście poleciał bym jeszcze dodatkowo ranty nadkola tym środkiem do konserwacjii typu "baranek".

1. Dzięki!
2. Tak też zostało poczynione (od wewnątrz).
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2012, 00:29

dodałem do fotorelacji-na pewno przyda się komuś <spoko>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez s i w y » 1 mar 2012, 00:40

komuś na pewno. czuję że przy likwidowaniu małych ognisk korozji mi sie przyda. :)
dobra robota <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Hubix » 1 mar 2012, 11:10

Do usuwania rdzy zastosowałem tzw. szczotkę węglową (druga nazwa: włosy murzyna)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zemoj » 1 mar 2012, 14:04

Hubix napisał(a):(druga nazwa: włosy murzyna)

<lol> coś w tym jest!

Wrzucam jeszcze zdjęcie samych nadkoli (do znalezienia na allegro):

Obrazek
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2012, 14:12

a masz zgodę autora na wykorzystanie zdjęcia <co?> :>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zemoj » 1 mar 2012, 14:22

dobrzyn22 napisał(a):a masz zgodę autora na wykorzystanie zdjęcia <co?> :>

Bez przesady... Ma darmową reklamę.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 1 mar 2012, 14:47

Tak tylko pytam, bo wiem, że są tacy co lubią się przyczepić (pomimo darmowej reklamy ) <glupek2> ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wuyek » 8 mar 2017, 12:22

jest szansa przywrócić zdjęcia?
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2014, 15:27
Posty: 47 (4/0)
Auto: Mazda 6, 1.8, GY1, LPG BRC

Postprzez klajmas » 27 mar 2017, 07:57

Cześć, pytanko, został mi ślad po taśmie w postaci wypukłej linii między starym, a nowym lakierem. Macie pomysł czym go usunąć? Jakimś papierem ściernym o drobnym uziarnieniu? Boję się, że porysuję lakier
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 19:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez Dark_Mat » 5 maja 2017, 01:21

Czy można prosić o reupload zdjęć?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez zemoj » 5 maja 2017, 07:41

Niestety zdjęcia przepadły razem z dyskiem przenośnym, na którym były zapisane...
Jeżeli uda się zreanimować dysk, to załaduję fotki na serwer MS.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez pawel-sc » 14 maja 2017, 23:55

Witam.

Wychodzi mi rdza jak na zdjęciach poniżej. Pytanie, czy to jest kolejny newralgiczny punkt mazdy, gdzie lubi się pojawiać ruda?
Czy jak odkręcę te 3 nakrętki to mogę ten element zdjąć (celem wyczyszczenia, pomalowania), amortyzator mi nie wypadnie? Może trochę głupie pytanie, ale nie chcę spieprzyć czegoś.
9bc8d7d42577f.jpg
753cad5721617.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Postprzez xRafalx » 15 maja 2017, 14:38

nic nie wypadnie, śmiało, możesz odkręcić.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez pawel-sc » 15 maja 2017, 21:34

U was też w tym miejscu wyłazi ruda? Od czego w ogóle są te dziury tak bezczelnie zaklejone czarną taśmą...?
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 12:15
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GG 2006 r
benzyna 2.0 (147 KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6