Witam
Ostatnio trochę popadało deszczu, potem w nocy był lekki mrozek coś około -1stC przychodzę rano do samochodu, włączam ogrzewanie szyby tylnej i po 2 minutach widzę jak lód się rozpuszcza i woda spływa po szybie. Wcześniej jak były dużo większe mrozy to średnio te ogrzewanie działało. Natomiast teraz problem jest tylko taki, że tylko część szyby jest ogrzewana (zaznaczona na zdjęciu poniżej) – środek jest OK, ale dookoła chyba nic nie grzeje mimo, że linie grzejące są. Ma ktoś jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

Dla pełniejszego przedstawienia sprawy poniżej wkleiłem kilka zdjęć szyby żebyście wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.
Rano godz. 09:00, 0 st.C, delikatny lód i szron na szybie tylnej.
Przed włączeniem ogrzewania tylnej szyby:

3 minuty po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

5 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

10 minut po włączeniu ogrzewania tylnej szyby:

Co o tym sądzicie? U Was jest tak samo? Prawa strona szyby jakby wolniej się podgrzewa. Proszę o opinie w tej kwestii.
Poniżej kilka przydatnych informacji na temat ogrzewania tylnej szyby.
Najczęstsze przyczyny nieprawidłowo działającego lub wcale nie działającego ogrzewania tylnej szyby:–
wadliwy przełącznik w desce rozdzielczej – po włączeniu nie świeci się kontrolka,
–
spalony bezpiecznik – jw.
–
uszkodzone połączenie kabla zasilającego z szybą, może to być uszkodzenie mechaniczne, na skutek wilgoci np. po praniu samochodu w środku, w wyniku wysokiej temperatury,
–
mikrozabrudzenia w paskach grzewczych – mogą się one dostać np. gdy myjemy szybę od środka nieodpowiednim płynem i wycieramy nieodpowiednią szmatką,
–
przerwanie pasków grzewczych – jw.
Zjawiska zachodzące w nieprawidłowo działającym ogrzewaniu szyby:–
brak grzania paska – spowodowane jest przerwaniem ścieżki grzejącej na szybie, efekt – brak usuwania szronu wokół danej ścieżki na całej jej długości (1)
–
grzanie falowe – przyczyną jest starzenie się ścieżek układu grzewczego, efekt – nierównomierne usuwanie wilgoci lub szronu z szyby wokół jednej ścieżki na całej długości (2)
–
grzanie punktowe – jest efektem wtrącenie do ścieżki mikrodrobiny, w tym miejscu powstaje łuk elektryczny, który mocno nagrzewa szkło, skutek – w szybkim tempie w jednym miejscu powstaje ogrzane pole (na zdjęciu tego nie widać)
Mnie zastanawia tylko dlaczego nie ma grzania w polu (3) i (4)?

Metoda sprawdzania poprawności grzania ścieżek (instrukcja str. 781)

Opis w jaki sposób naprawić przerwane ścieżki (instrukcja str. 781)
