Akumulator-dobór/parametry/problemy
Kupilem w listopadzie Yuase 50Ah/450 (YBX3008).
Oczywiscie wg "znawcow" na tym forum pewnie za mala i powinienem zapakowac jakis gruby i potezny aku od diesla (najlepieJ od audi a8), nawet jesli service manual mowi co innego i fabrycznie japonczyk wsadzil piecdziesiatke.
Oczywiscie wg "znawcow" na tym forum pewnie za mala i powinienem zapakowac jakis gruby i potezny aku od diesla (najlepieJ od audi a8), nawet jesli service manual mowi co innego i fabrycznie japonczyk wsadzil piecdziesiatke.
Według katalogu do Mazdy 6 2,0 powinien być taki 12V 65AH 550A, i taki kupiłem rok temu, też Yuasa.
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
No nie, powinien byc 50D20L wg specyfikacji Mazdy na rynek europejski. Juz pomijam, ze w instrukcji jest podane, ze montuja fabrycznie na europe 40Ah lub 52Ah. Pisanie, ze 50 jest za slaby jest po prostu glupie i wynika z nieznajomosci tematu.
W katalogach podaja kable WN od forda jako pasujace do mazdy. Knecht w swoim katalogu stosuje do benzyny filtr powietrza od diesla bo nie chce im sie produkowac drugiego pod benzyne i co ? Slepo podazac za katalogiem ?
W katalogach podaja kable WN od forda jako pasujace do mazdy. Knecht w swoim katalogu stosuje do benzyny filtr powietrza od diesla bo nie chce im sie produkowac drugiego pod benzyne i co ? Slepo podazac za katalogiem ?
CLAU napisał(a):40Ah lub 52Ah.
No nie . Tam jest napisane 40Ah/5HR albo 52Ah/5HR
5HR jest stosowane na rynku azjatyckim u nas norma jest 20 HR
i dlatego 50Ah/5HR ~= 65Ah/20HR
CLAU napisał(a):wynika z nieznajomosci tematu.
Ale Ty o czym innym piszesz. Podaje, ze w service manualu masz aku 50D20L i zgodnie z ta specyfikacja kupilem 50Ah Yuase 3008, która ma rating 20h a nie 5h i w tym kontekscie pisanie, ze to za mało i trzeba minimum 60Ah jest nie na miejscu. Juz pomijam kwestie, ze w fabryce takie wsadzają a nie 60tki a to, że >zewnetrzny< katalog producenta mówi co innego wynika z wielu powodów i dlatego przywołałem przykład NGK czy Knechta.
Nie siejmy informacji, że silnik benzynowy w M6 potrzebuje minimum nie wiadomo ile prądu, bo to takie typowe u nas w Polsce, wkladanie do VW Polo 1.0 akumulatorów po 70Ah do cyklu miejskiego.
No nie przesadzajmy.
Nie siejmy informacji, że silnik benzynowy w M6 potrzebuje minimum nie wiadomo ile prądu, bo to takie typowe u nas w Polsce, wkladanie do VW Polo 1.0 akumulatorów po 70Ah do cyklu miejskiego.
No nie przesadzajmy.
to ja już czegoś nie rozumiem
KILKA lub KILKANAŚCIE stron temu natknąłem się na obrazek z rzekomo książki mazdy, gdzie do diesla 2.0 należy się montować akumulator od około 60ah do 75 ah (nie pamiętam już dokładnie)
Natomiast wszelkie internetowe "dobieracze akumulatorów" do tego typu silnika proponują mi akumulatory o takich parametrach jakie ma właśnie włożona fabrycznie bateria to znaczy 95 ah
KILKA lub KILKANAŚCIE stron temu natknąłem się na obrazek z rzekomo książki mazdy, gdzie do diesla 2.0 należy się montować akumulator od około 60ah do 75 ah (nie pamiętam już dokładnie)
Natomiast wszelkie internetowe "dobieracze akumulatorów" do tego typu silnika proponują mi akumulatory o takich parametrach jakie ma właśnie włożona fabrycznie bateria to znaczy 95 ah
- Od: 12 lis 2015, 10:46
- Posty: 20
To ja w temacie aku do Mazdy akurat piątki w dieslu. Mam w tej chwili 74 Ah – taki był po zakupie – i też długo szukałem info na temat jaki powinien być. Z tego co wyczytałem to powinien być 95 Ah. A pytanie moje jest takie czy mając aku o tej pojemności mogę mieć problem z odpalaniem dogrzewacza Ebera.
Vernise napisał(a):a to ?
Przeczytaj mój post troszkę wyżej tak jak Pioteq25 radzi
CLAU napisał(a):service manualu masz aku 50D20L
A w instrukcji masz informacje ze ma być albo 40Ah/5HR albo 52Ah/5HR. Z tego wynika że twoje 50Ah/20HR to jest minimum. Ja osobiście wolałbym coś większego, szczególnie do jazdy w mieście.
.....i stało się coś co irytuje mnie najbardziej – jak odpalić samochód po 2 dniach stania na mrozach? Kręcę raz ... cisza.
Kręcę ponownie coś zaczyna się dziać
Dopiero za trzecim razem silnik się obudził.
Przejdę do rzeczy: akumulator nadaję się do wymiany i z tym znaczącym faktem liczyłem się od dawna tylko nie wiedziałem że podda się przy pierwszych minusowych temperaturach Był robiony pomiar we wrześniu i informacje były jasne: "do wymiany" a z racji tego, że jest od nowości to wiadomo swój żywot już skończył.
Krótko i na temat co polecicie jeśli chodzi o baterię?
Kręcę ponownie coś zaczyna się dziać
Dopiero za trzecim razem silnik się obudził.
Przejdę do rzeczy: akumulator nadaję się do wymiany i z tym znaczącym faktem liczyłem się od dawna tylko nie wiedziałem że podda się przy pierwszych minusowych temperaturach Był robiony pomiar we wrześniu i informacje były jasne: "do wymiany" a z racji tego, że jest od nowości to wiadomo swój żywot już skończył.
Krótko i na temat co polecicie jeśli chodzi o baterię?
ja jezdze już sporo miesięcy na aku Kagera (produkowane w fabrykach Boscha i akurat w przypadku aku jest to zaleta) i polecam zdecydowanie stosunek jakości do ceny
Ostatnio edytowano 2 sty 2016, 22:06 przez Socyopatic, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
BANNER Power Bull 3lata rewelka. Em_dzej przepraszam ale BOSCHa to nie kupilbym nawet majtek dla chomika.Zbyt wiele razy produkty tej firmy mocno mnie rozczarowaly delikatnie mowiac hehe
-
WisniaUs
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6