Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Vernise » 7 gru 2015, 09:12

Witam
Jestem posiadaczem pojazdu MAZDA 6 I kombi rok 2003, diesel silnik 2,0 121 km.

Czy akumulator z linku będzie prawidłowo pasował do tego samochodu ?
http://www.dobreakumulatory.com.pl/akum ... cb740.html
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez CLAU » 7 gru 2015, 09:49

Kupilem w listopadzie Yuase 50Ah/450 (YBX3008).
Oczywiscie wg "znawcow" na tym forum pewnie za mala i powinienem zapakowac jakis gruby i potezny aku od diesla (najlepieJ od audi a8), nawet jesli service manual mowi co innego i fabrycznie japonczyk wsadzil piecdziesiatke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Pioteq25 » 7 gru 2015, 11:41

Masz benzynę, więc nie potrzeba większego aku chyba że długo słuchasz radia na postoju :)
Ja kupiłem juase 95/900 do ropniaka.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez CLAU » 7 gru 2015, 14:00

Ale ja sie odnosze wlasnie do postow dotyczących benzyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Pioteq25 » 7 gru 2015, 14:24

Wiem że LF17 to benzyna :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Danmazda » 7 gru 2015, 21:10

Według katalogu do Mazdy 6 2,0 powinien być taki 12V 65AH 550A, i taki kupiłem rok temu, też Yuasa.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez CLAU » 7 gru 2015, 22:08

No nie, powinien byc 50D20L wg specyfikacji Mazdy na rynek europejski. Juz pomijam, ze w instrukcji jest podane, ze montuja fabrycznie na europe 40Ah lub 52Ah. Pisanie, ze 50 jest za slaby jest po prostu glupie i wynika z nieznajomosci tematu.
W katalogach podaja kable WN od forda jako pasujace do mazdy. Knecht w swoim katalogu stosuje do benzyny filtr powietrza od diesla bo nie chce im sie produkowac drugiego pod benzyne i co ? Slepo podazac za katalogiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bieski » 7 gru 2015, 23:41

CLAU napisał(a):40Ah lub 52Ah.

No nie . Tam jest napisane 40Ah/5HR albo 52Ah/5HR
5HR jest stosowane na rynku azjatyckim u nas norma jest 20 HR
i dlatego 50Ah/5HR ~= 65Ah/20HR

CLAU napisał(a):wynika z nieznajomosci tematu.

;P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CLAU » 8 gru 2015, 09:54

Ale Ty o czym innym piszesz. Podaje, ze w service manualu masz aku 50D20L i zgodnie z ta specyfikacja kupilem 50Ah Yuase 3008, która ma rating 20h a nie 5h i w tym kontekscie pisanie, ze to za mało i trzeba minimum 60Ah jest nie na miejscu. Juz pomijam kwestie, ze w fabryce takie wsadzają a nie 60tki a to, że >zewnetrzny< katalog producenta mówi co innego wynika z wielu powodów i dlatego przywołałem przykład NGK czy Knechta.
Nie siejmy informacji, że silnik benzynowy w M6 potrzebuje minimum nie wiadomo ile prądu, bo to takie typowe u nas w Polsce, wkladanie do VW Polo 1.0 akumulatorów po 70Ah do cyklu miejskiego.
No nie przesadzajmy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 8 gru 2015, 10:27

Mnie w tym roku padł 8 letni Motorcraft, zakupiłem akumulator Ford srebrno – wapniowy 500A/52AH ze względu na zbliżone parametry do oryginału. Cena 313 pln jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Vernise » 8 gru 2015, 16:01

to ja już czegoś nie rozumiem

KILKA lub KILKANAŚCIE stron temu natknąłem się na obrazek z rzekomo książki mazdy, gdzie do diesla 2.0 należy się montować akumulator od około 60ah do 75 ah (nie pamiętam już dokładnie)

Natomiast wszelkie internetowe "dobieracze akumulatorów" do tego typu silnika proponują mi akumulatory o takich parametrach jakie ma właśnie włożona fabrycznie bateria to znaczy 95 ah
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Pioteq25 » 8 gru 2015, 16:09

Do diesla ma być 95Ah
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Vernise » 8 gru 2015, 16:10

maselek napisał(a):Czasem warto zajrzeć do insrukcji <oczko>
Obrazek


a to ?
Początkujący
 
Od: 12 lis 2015, 10:46
Posty: 20

Postprzez Damian68 » 8 gru 2015, 17:21

To ja w temacie aku do Mazdy akurat piątki w dieslu. Mam w tej chwili 74 Ah – taki był po zakupie :D – i też długo szukałem info na temat jaki powinien być. Z tego co wyczytałem to powinien być 95 Ah. A pytanie moje jest takie czy mając aku o tej pojemności mogę mieć problem z odpalaniem dogrzewacza Ebera. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Pioteq25 » 8 gru 2015, 17:22

5HR jest stosowane na rynku azjatyckim u nas norma jest 20 HR
i dlatego 50Ah/5HR ~= 65Ah/20HR

cyt bieski
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 8 gru 2015, 17:55

Vernise napisał(a):a to ?


Przeczytaj mój post troszkę wyżej tak jak Pioteq25 radzi :P

CLAU napisał(a):service manualu masz aku 50D20L

A w instrukcji masz informacje ze ma być albo 40Ah/5HR albo 52Ah/5HR. Z tego wynika że twoje 50Ah/20HR to jest minimum. Ja osobiście wolałbym coś większego, szczególnie do jazdy w mieście.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez odom » 2 sty 2016, 17:23

.....i stało się coś co irytuje mnie najbardziej – jak odpalić samochód po 2 dniach stania na mrozach? Kręcę raz ... cisza.
Kręcę ponownie coś zaczyna się dziać :P
Dopiero za trzecim razem silnik się obudził.
Przejdę do rzeczy: akumulator nadaję się do wymiany i z tym znaczącym faktem liczyłem się od dawna tylko nie wiedziałem że podda się przy pierwszych minusowych temperaturach :D Był robiony pomiar we wrześniu i informacje były jasne: "do wymiany" a z racji tego, że jest od nowości to wiadomo swój żywot już skończył. <faja>

Krótko i na temat co polecicie jeśli chodzi o baterię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez em_dzej » 2 sty 2016, 21:11

BOSCH SILVER S4 95 AH 830 A <spoko>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Socyopatic » 2 sty 2016, 21:50

ja jezdze już sporo miesięcy na aku Kagera (produkowane w fabrykach Boscha i akurat w przypadku aku jest to zaleta) i polecam zdecydowanie stosunek jakości do ceny ;)
Ostatnio edytowano 2 sty 2016, 22:06 przez Socyopatic, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez WisniaUs » 2 sty 2016, 22:00

BANNER Power Bull <spoko> 3lata rewelka. Em_dzej przepraszam ale BOSCHa to nie kupilbym nawet majtek dla chomika.Zbyt wiele razy produkty tej firmy mocno mnie rozczarowaly delikatnie mowiac hehe
WisniaUs
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6